iPon Hírek

Hogy maradt életben az Obsidian?

Dátum | 2017. 01. 25.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Az Obsidian egy dokumentumvideót tett közzé a Pillars of Eternity készítéséről és a filmet nagyon érdemes végignézni. Megtudhatjuk belőle, hogy történt az, hogy majdnem be kellett zárni a többek között a Fallout: New Vegas és a Tyranny mögött álló stúdiót, mikor törölték készülő, nagy költségvetésű, Xbox One-exkluzív játékukat. Ezt Stormlandsnek hívták és szerepjáték lett volna – 2012-ben, a munka félbeszakadásakor a stúdiónak harminc munkatársától kellett megválnia. A felvételen Josh Sawyer, Adam Brennecke és Feargus Urquhart beszél nyíltan arról, mennyire keményen érintette őket mindez.
Az Obsidian katasztrófa elé nézett: nem volt olyan projekt, amin dolgozhattak volna. Próbálkoztak ugyan még egy átalakított, megbuherált Stormlands-tervvel a kiadóknál, de látszott, hogy nincs benne szív. Ekkor jött a kickstarteres ötlet és a Pillars of Eternity. Bátor és kockázatos lépés volt, de bejött nekik: 74 ezer támogató majdnem négymillió dollárt hozott össze a régivágású szerepjátékra, ráadásul a 2015 márciusán esedékes megjelenés is hatalmas siker lett. Az Obsidian megmenekült. A felvételt eredetileg a kickstarteres támogatók kapták, de most felkerült a YouTube-ra is – egyedülállóan valós képet fest a független játékfejlesztés nehézségeiről, buktatóiról és sikereiről. Az időzítés sem lehet véletlen: az Obsidian új projekten dolgozik, mely – egyelőre úgy tűnik – nagy eséllyel a Pillars of Eternity 2 lesz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. egonyolc
2017.01.25. 11:49
Jó érzés, hogy részese lehettem ennek.
Bárki bármit mond nekem az Alpha Protocal volt a víz választó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Tyrel
2017.01.25. 12:11
Itt valami nagyon lelkesen számol visszafelé...

Amúgy az Armored Warfare fejlesztésén (ill. annak a sebességén) elég erősen érezhető, hogy elkezdtek valami máson dolgozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!