iPon Hírek

IDC: a Fitbit és a Xiaomi lelépte az Apple-t

Dátum | 2016. 05. 19.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A viselhető kiegészítők piacán továbbra is nagy a széthúzás, de az idei első negyedévben nem három, hanem csak két vállalat emelkedett ki magasan a többiek közül. A Fitbit, Apple, Xiaomi trióból most lemaradt az Apple, aki a harmadik helyet még így is stabilan hozza, de már nem dominál annyira, mint azt korábban tette. Az IDC legfrissebb elemzéséből egyebek mellett az is kiderült, hogy a fitneszes alkalmatosságok és az okosórák iránti érdeklődés továbbra is növekszik. A viselhető kiegészítők remek évkezdésen vannak túl, melynek eredményeként éves szinten csaknem 70 százalékos (67,2%) forgalomnövekedésről számolhatunk be. A mostani 19,7 milliós eladási mutató persze az ünnepi szezon eredményétől jelentősen elmarad, hiszen akkor több mint 27 millió ilyen kütyü talált gazdára, de ez nem meglepő, mivel minden évben az utolsó hónapok a legerősebbek. (És nagyon úgy fest, hogy tavaly különösen sok karácsonyfa alá került okosóra vagy fitneszkarperec.) A stabil növekedés vélhetően a következő negyedéves kimutatásokban is látható lesz, hiszen elnézve az eddigi tendenciát, egyelőre még nem kell a piac kifulladásától tartani.
Fitbit Blaze
A vezető szerepet ezúttal is a Fitbit tölti be, aki az elmúlt hónapokban sem üldögélt a babérjain. A vállalt bemutatta az Alta névre keresztelt fitneszkarperecet, ami egy meglehetősen szép és letisztult termék lett, illetve megérkezett a Fitbit első színes kijelzős karórája is, a Blaze, ez szintén nagyon vonzóra sikeredett, bár a tudását tekintve elmarad a watchOS és az Android Wear operációs rendszereket futtató készülékektől. A Fitbit egyre nagyobb figyelmet fordít a divatosságra, miközben persze a funkcionalitást sem hanyagolja el. A vállalat teljes kínálata aránylag széles ársávot fed le, de egy igazán megfizethető termékkel továbbra is „adós” az érdeklődők felé.
Xiaomi Mi Band Pulse / Mi Band 1s
A Xiaomi az Apple-t lekörözve fel tudott lépni a képzeletbeli dobogó második fokára, és szerencsére ez nemcsak annak tudható be, hogy a cupertinóiak ezúttal nem szerepeltek túl acélosan. A kínai alakulat a tavalyi eredményéhez képest 41,8 százalékos növekedést tudott felmutatni, miután a január-február-március időszakban 3,7 millió terméket értékesített. A Xiaomi főleg a korábban bemutatott Mi Band Pulse iránti növekvő érdeklődésnek köszönheti a népszerűségét, de minden bizonnyal az egyre olcsóbban elérhető első generációs Mi Band is sokakat vonz még mindig. Ráadásul a vállalat nemrég bemutatott egy olyan eszközt, ami a gyerekek „nyomkövetésére” szolgál, a következő hónapokban talán ez a kiegészítő is tovább növeli a Xiaomi piacát.
Apple Watch
Az Apple továbbra is csak egy terméket kínál a Watch személyében, ami persze lényegében kettő, hiszen két eltérő méretben lehet megvásárolni. A Watch az előző évet még nagyon jól zárta, több mint 4 millió ilyen karóra fogyott az ünnepek ideje alatt, viszont az elmúlt hónapokban jelentősen visszaesett a forgalom. Ezúttal csak 1,5 milliós példányszám szerepel a vállalat neve mellett; persze Tim Cook a befektetők megnyugtatására elmondta, hogy minden a legnagyobb rendben van, az Apple Watch teljesítette az előzetes várakozásokat. Egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor jelenhet meg a Watch következő generációja, de az Apple addig is folyamatos frissítésekkel, árkorrekciókkal, és újabbnál-újabb szíjakkal próbálja fenntartani az érdeklődést az aktuális megoldás(ok) iránt.
Garmin vívoactive HR
A Garmin megszerezte a negyedik helyet a holtversenyben levő Samsung és BBK kettőse előtt. A Garmin a fitneszes eszközök terén az egyik legtapasztaltabb versenyző napjainkban, hiszen az új szegmens kialakulása előtt is sok olyan termékük volt már, ami lényegében a mai viselhető kiegészítők közé sorolható. A vállalat újdonságokat is bemutatott az elmúlt időszakban, befutott a vívoactive HR és a vívofit 3, mostanra pedig megérkezett a vívomove is, ami egy fitneszkarperec és egy hagyományos óra ötvözésével jött létre – ez azonban a mostani eredményekből még nem vette ki a részét. És érdekességképpen meg kell említenünk a Varia Visiont, ami egy napszemüvegre felszerelhető okoseszköz, ami a Google Glasshoz hasonló funkciót tölt be, csak éppenséggel a biciklisek életét próbálja megkönnyíteni. Lényegében ez is a viselhető kiegészítők közé sorolható.
Samsung Gear S2 Classic
A BBK és a Samsung együtt állhatott fel a toplista ötödik helyére. A Samsung foglalkozik okosórákkal és karperecekkel is, de a mostani pozícióját javarészt az óráknak köszönhetően érte el. A vállalat legsikeresebb terméke egyértelműen a két Gear S2 modell, ami sokak elismerését vívta ki a megjelenése óta. Ezeket az eszközöket tartják a legjobb Android Weart futtató megoldásoknak, és van belőlük még mobil hálózati kapcsolat létesítésére képes kivitel is. A BBK a hazai, kínai közönségének hála érte el a szép eredményt, 700 ezer eladott viselhető kiegészítő szerepel a neve mellett. A vállalat ezen a piacon elsősorban az Y01 és az Y02 gyerekóráknak köszönhetően lehet ismerős, de OEM-ként más cégeknek is szállít készülékeket.
BBK Y01
Az egyéb kategóriába sorolt gyártók a korábbinál egy kicsit jelentősebb részt szereztek maguknak (33,1%-ról 37,2%-ra nőtt a képzeletbeli „tortaszeletük”), de továbbra is nagyobb rész van a toplistás gyártók kezében, mint az okostelefonok vagy akár a táblagépek piacán. A Fitbit és a Xiaomi együttese a piac 43,5%-át tette sikeresen zsebre, ha pedig még az Apple-t is ide vesszük, akkor kijelenthető, hogy a teljes szegmens több mint felét három vállalat viszi el. Érdekes módon nem lehet egyértelműen meghatározni a siker kulcsát, a Fitbit igazából azon túl, hogy kiváló minőséget nyújt, nem csinál semmi különlegeset, az Apple okosórája az alapmodellt leszámítva (300 dollár) drága, itt az erős rajongótábor segít, a Xiaomi esetében meg a lenyűgöző ár-érték arány az, ami eladja a készülékeket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. tibaimp
2016.05.19. 14:55
Na még ez egy érdekes piac...
Elég sokféle normál órával rendelkezem (Citizen, Casio Oceanus, Tissot, Doxa, stb), de valahogy nem érzek késztetést, hogy ilyen okosizét vegyek....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim tibai...
2016.05.19. 15:28
Az igazat megvallva én is csak egyetlen dologra használom az enyémet mióta megvan: hogy lármázás nélkül tudjak kelni, ha a csuklómon vibrál ez az izé, akkor más nem ébred fel rá, csak én.

Az összes többi funkció egy okosórán vagy felesleges (kijelző, lépés számolás), rettentő pontatlan (alvás megfigyelés, pulzusmérés), vagy az on-demand jellege miatt teljesen értelmetlen (ismét a pulzusmérést tudom felhozni, nem gombnyomásra akarom mérni, hanem 24/7).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DemonDani Asagr...
2016.05.19. 16:17
Azért arra is jó, hogy meg nézd hány óra van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Gyurkov
2016.05.19. 16:30
Hogy mit esznek az emberek a Fitbit termékein... sportolásra gyenge, aktivitásmérése meg van olcsóbb alternatíva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim Demon...
2016.05.19. 18:27
Inkább veszem a fáradtságot szökőévben egyszer, hogy egy plusz mozdulattal elővegyem a telefont, hogy megnézzem rajta mennyi az idő, minthogy egy órát kénytelen legyek naponta töltőre rakni, szimplán azért mert van egy számomra redundáns kijelzője.

Arról a telefonom is értesít hangjelzéssel ha üzenetem érkezett, semmi értelme plusz egy ikonnak plusz egy eszköz plusz egy kijelzőjén, hogy erről tudomást szerezzek, miközben olvasni meg már csak a telefonomon tudom, tehát teljesen redundáns a karomon a kijelző erre (is). Amelyik óra meg önállóan is képes lenne az üzenet megjelenítésére (is), az egy teljes telefon árába kerül.

Nekem végérvényben egy okos karkötő kell, nem óra. Rezegjen, legyen rajta valamiféle státusz LED különböző feladatokra, mérjen pulzust (azt is aktívan), és ennyi. Emellett meg lássa el az okostelefon az okostelefonra való dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DemonDani Asagr...
2016.05.19. 19:52
Én a TW64-gyel szemezek igazából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!