iPon Hírek

IDC: A Xiaomi is ott van az első öt gyártó között

Dátum | 2017. 08. 07.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az idei második negyedévben az eddiginél nagyobb mozgolódás volt az IDC toplistáján, és ezúttal komolyabb változásból is kijutott már, igaz, csak a lista végén – egyelőre. A korábbi trendek nem változtak, a kínai vállalatok tudtak csak érdemi előrelépést felmutatni, a vezető ötös dominanciája pedig tovább erősödött. Az okostelefonok piaca stagnál, ahogy azt már több negyedévben is láthattuk. És most még csak apróbb előrelépésről sem beszélhetünk, mert ennek éppen az ellenkezője történt. 2016 második negyedévében több okostelefont adtak el világszerte, mint idén ugyanebben az időszakban. Áprilistól júniusig 341,6 millió készülék talált új gazdára globálisan, ami 4,5 millióval marad el a tavalyi eredménytől. A visszaesés lényegében a kisebb részesedéssel rendelkező vállalatoknak „köszönhető”. Persze nem érdemes ennyire egyszerűen általánosítani, de tény, hogy az 1,3 százalékos visszaesésnél, ha nem is feltétlenül sokkal, de jobban szerepelt minden toplistás résztvevő. Ha nem történik valami komolyabb változás, akkor bizony meglehet, hogy hamarosan a mostaninál nagyobb mértékben is csökkennek majd az összesített eladások a kínai régió lassú telítődésével – az előrelépés esélyét következő körben szinte mindenki Indiában látja.
Egymás mellett az iPhone 7 és a Galaxy S8.
Az IDC statisztikájában az élen nem történt változás, a Samsung és az Apple is megtartotta a helyét, sőt mi több, lényegében még az eladási mutatóik is változatlanok maradtak az elmúlt évben látotthoz képest. A Samsung 1,4, az Apple pedig 1,5 százalékkal tudott javulni, ami igazából csak arra jó, hogy elmondhassák: növekedés történt. Az Apple esetében már korábban beszámoltunk arról, hogy 41 millió iPhone-t tudott értékesíteni, a Samsung pedig 79,8 millió eszköz eladásával zárta a negyedévet. A két óriás harcában most egyértelműen a dél-koreai alakulat bánkódhat. Az Apple nem rukkolt elő újdonsággal, semmit nem tett azért, hogy felpörgesse az eladásokat, így nem meglepő, hogy nem is történt semmi. Ellenben a Samsung bemutatta a radikális változásokat hozó Galaxy S8/S8+ mobilokat, amik remek forgalmat biztosítottak az elmúlt hónapokban, sőt, a 18,5:9-es megjelenítővel szerelt, „kávamentes” okostelefonokat sokan a valaha volt legjobb eszközöknek kiáltották ki. Úgy fest, hogy a Galaxy A és Galaxy J termékcsaládok most nem szerepeltek olyan jól, mint korábban.
Huawei P10
A dobogó harmadik fokát szokás szerint a Huawei foglalhatta el, aki szépen lassan lopja a távolságot az Apple mögött. A kínai vállalat már évekkel ezelőtt elmondta, hogy 2021-re piacvezető szeretne lenni, 2018-ban pedig meg akarja előzni az Apple-t. Nos, most úgy fest, hogy ez akár még korábban bekövetkezhet, de jövőre szinte biztosan, ha a mostani trendek nem változnak. 19,6 százalékkal növelte a forgalmát a gyártó, így 38,5 milliós példányszám olvasható a neve mellett, vagyis csak 2,5 millió okostelefonnal maradt le a második helyről. A Huawei-nek van egy hajszálnyi esélye arra, hogy a harmadik negyedében az Apple elé férkőzzön, ha akkor nem jön össze, már biztosan csak jövőre lesz lőtávolban, mert az ünnepi szezonban garantáltan kilő majd az iPhone-ok értékesítési mutatója. A kínaiak egyebek mellett a Huawei P-széria új generációjának köszönhetik a sikereiket, de az időközben jóárasított Mate 9 is szépen szerepelt állítólag. Az IDC szerint az Egyesült Államokban sokat erősödhetne még a Huawei – főleg szolgáltatói szinten –, hogy még sikeresebben tudja felvenni a versenyt a fenti riválisokkal.
Oppo A37
Az Oppo a negyedik helyen futott be 27,8 millió szerkezet eladását követően. A cégnek főleg a hazai piaca segít a kiemelkedő szereplésben, Kínában bonyolítja a forgalma jelentős részét, és ahogy a Huawei, úgy az Oppo is szépen tudott növekedni. 22,4 százalékkal adott el több okostelefont az Oppo az idei második negyedévben, mint ugyanebben az időszakban tavaly, ezzel az eredménnyel 8,1%-os piaci részesedést szerzett magának. Az Oppo jól tudja, hogy Kínában sem fog örökké nőni a kereslet, éppen ezért már dolgozik azon, hogy tovább terjeszkedjen. A márka folyamatosan építi a szolgáltatását Indiában, és Thaiföldön is minden erejével próbál népszerűbbé válni, például a helyi szolgáltatókon keresztül kínálja a készülékeit.
Xiaomi Mi 6 Silver Edition
És végül nézzük az ötödik helyen záró gyártót, aki ezúttal nem a Vivo, hanem az azt megelőző Xiaomi lett, ahogy ezt már előre beharangoztuk. A Xiaomi nagyon komolyan belehúzott, rettentően agresszívan terjeszkedik például Indiában, amivel megalapozhatja a jövőjét. A gyártónak van már saját kereskedése a fejlődő országban, ráadásul partneri viszonyt igyekszik kiépíteni minél több helyi forgalmazóval, szolgáltatóval. A vállalat neve mellett az IDC táblázatában 58,9 százalékos növekedés olvasható, ami egészen elképesztő azt figyelembe véve, hogy a piac egésze már több mint egy éve stagnál. A Xiaomi most nagyon elkapta a fonalat, és úgy fest, hogy már nemcsak a készülékei jók, hanem azok prezentálását is megfelelően végzi a vállalat.
Az IDC elemzésében ezúttal is ott van az egyéb kategória, ahová az első ötből kimaradt vállalatok forgalma került. És ahogy az már az előző negyedévben is látszott, ezeknek a vállalatoknak a piaci részesedése nagy tempóval csökken, szóval a vezető gyártók kezébe kezd összpontosulni a mobilpiac. Tavaly ilyenkor még csaknem 46 százalékos szeleten osztoztak a kisebb szereplők, most viszont már csak 39 százalék jutott nekik. Ez példányszámban kifejezve 133,4 millió eladott mobilt jelent a korábbi 158,8 millióhoz viszonyítva. Vagyis az emberek egyre kevésbé vásárolják azoknak a vállalatoknak a termékeit, akik nem a topligába tartoznak. És bizony nemcsak kisebb jelentőségű kínai cégekről van itt szó, hanem olyanokról is, mint az LG és a HTC, de említhetjük akár a Sonyt is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!