iPon Hírek

IDC: Alaposan átrendeződött a viselhető kiegészítők piaca

Dátum | 2017. 06. 20.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A viselhető kiegészítők piacán továbbra sem lehet arról beszélni, hogy megszilárdultak az erőviszonyok, ez a terület még mindig igazán képlékeny, folyamatosan változik a szereplők sorrendje és az érdeklődés mértéke. Most például a forgalom nem nőtt kiugróan, de a gyártók között nagy volt a mozgolódás.
Fitbit Alta HR
Mindenekelőtt lássuk, hogy mennyire növekedett a piac, mekkora területről beszélhetünk. Tavaly éppen, hogy sikerült átlépni a 20 milliós eladási számot, idén pedig 24,7 milliós forgalomról beszélhetünk az első negyedévet követően. Az IDC elemzéséből kiderül, hogy 17,9 százalékos volt a növekedés éves szinten vizsgálva. Ez alapvetően jó, de sajnos hozzá kell tenni, hogy a régóta várt robbanásszerű növekedés ezúttal is elmaradt. Ahogy azt majd az alábbiakban látni fogjuk, a vásárlók egyaránt keresik az egészen olcsó és az igazán drága viselhető kiegészítőket is, szóval tényleg változatos a szegmens, és nem lehet egyszerűen megállapítani a siker receptjét. És hogy mennyit változtak az erőviszonyok 1 év alatt? Nos, ezt mi sem jellemzi jobban, mint a dobogós szereplők felállása. Tavaly a Fitbit mindent vitt óriási fölénnyel, utána jött a Xiaomi senkitől nem zavartatva, és a harmadik helyre futott be az Apple. Idén viszont már rettentően szorosan zárt az élen a Xiaomi és az Apple, és masszív lemaradással csak a harmadik tudott lenni a Fitbit.
Xiaomi Mi Band 2
A Xiaomi büszkén foglalhatja el az idei első negyedévben azt a helyet, amiről már régóta álmodott. A kínai alakulat piacvezető szerepet tölt be a viselhető eszközök területén, miután 14,7 százalékos részesedésre tett szert. A vállalat szinte a teljes forgalmát a hazájában bonyolítja papíron, viszont a kereskedők rengeteg eszközt szállítanak a világ más tájaira. Tehát bár a számok azt mutatják, hogy a Mi Bandek 96%-a Kínában talál gazdára, valójában a helyzet egészen más. A Xiaomi kiegészítői sokszor kerülnek okostelefonokkal együtt értékesítésre, ez is segíti a jó szereplést. Érdekesség, hogy a Xiaomi dinamikusan növekvő kínálatában (amit nem csak a saját fejlesztésű termékei alkotnak) mostanra még cipővel is találkozhatnak az emberek, a „90 Minutes Ultra Smart Sportswear” névre hallgató lábbeli az Intel Curie platformra épül, ami még különlegesebbé teszi – persze a remek eredményt a Mi Bandek szállítják.
Apple Watch Series 2
Az első három helyezett között az Apple az, aki a leginkább győztesként jött ki az erőviszonyok átrendeződéséből. A cupertinói alakulat tényleg csak hajszál híján maradt le az első helyről (14,6%-os résszel zárt), miközben egy éve még a harmadik helyet tudta csak megszerezni. Egy éve „csak” 2,2 milliós forgalom szerepelt a neve mellett, idén pedig már 3,6 millió eladott okosórával büszkélkedhet a vállalat. Az Apple jó szereplésének a kulcsa az elemzők szerint abban rejlik, hogy a Watch Series 1 tulajdonosok közül is sokan vannak, akik a tavaly ősszel érkezett Series 2 modellre váltanak. Szóval eddig jellemzően azok generálták az Apple forgalmát, akik „első vásárlók” voltak, most viszont már két vasat tart a tűzben a vállalat, és így olyanok is sorban állnak új eszközért, akik a régit cserélnék frissebbre. Mellesleg az IDC megjegyzi, hogy éves szinten ez a mostani 64,1 százalékos növekedés rekordnak tekinthető az Apple eddigi szereplését tekintve.
Fitbit Blaze
A dobogóra lépő szereplők között a legnagyobb meglepetést a Fitbit szereplése okozta. Érthetetlen, hogy mi történhetett az amerikai vállalattal, ami a borzalmas szerepléshez vezetett, hiszen évekig folyamatosan piacvezető volt, most pedig egy csapásra a harmadik helyen találta magát. Mindössze 3 millió eszközt adott el a Fitbit, ezzel pedig 37 százaléknál is nagyobb visszaesést könyvelhetett el. Ezt az eredményt követően talán majd kilép a komfortzónájából a cég, és olyan termékekkel fog előrukkolni, amikre korábban nem volt példa. Az irány is meglehet már, hiszen több olyan vállalatot is felvásárolt 2016-ban és 2017 elején, amikre lehet építeni. A Fitbit birtokába került a Coin, a Pebble és a romániai Vector is, ezek alapján nem volna meglepő, ha E Ink megjelenítős okosórával állna elő a gyártó, a Coin technológiája pedig a viselhető kiegészítőkbe integrált fizetési lehetőséget biztosíthatja. Az elmúlt egy évben egyébként olyan eszközökkel állt elő a Fitbit, mint a pulzusmérésre koncentráló Alta HR, a Charge 2 és a Blaze óra.
Samsung Gear S3 Frontier
A negyedik helyre a Samsung futott be 1,4 millió viselhető kiegészítő értékesítését követően – ezzel csaknem megduplázta (90,8%) a tavalyi forgalmát az IDC számítása szerint. A húzótermék a Gear S3 páros, a Classic és a Frontier modell, ezek az okosórák az egyébként is nagy népszerűségnek örvendő Gear S2 továbbfejlesztéséből jöttek létre. A Tizent futtató okosórák sokaknak a tetszését nyerték el, így nem meglepő, hogy az értékesítési adatok is szépen növekednek. A Samsung ezek mellett kínál még fitneszes kiegészítőt is, így például a Gear Fit 2-t, sőt mi több, ide sorolható az vezeték nélküli Gear IconX fülhallgató is. Kíváncsian várjuk, hogy idén milyen újítással készülnek ebben a szegmensben a dél-koreaiak, a Gear S4 is egy olyan biztonsági lépés lesz-e, mint a Gear S3 volt, vagy ezúttal komolyabb újításokra számíthatunk majd. Az szinte már biztos, hogy az alapot továbbra is a Tizen operációs rendszer biztosítja majd.
Garmin Fenix 5X
2017 első negyedévében a Garmin zárja a toplistát, aki korábban még a Samsung előtt, a negyedik tudott lenni. A viselhető kiegészítők nagyöregjének tekinthető vállalat tartani tudta a tavalyi forgalmát, most és 2016-ban is 1,1 millió készüléket értékesített az első három hónap során. A Garmin több újdonságot előhúzott a kalapból már az idei évben is, szóval megdolgozott azért, hogy továbbra is az első ötben foglaljon helyet. A gyártó leleplezte a Fenix termékcsalád több új tagját is, márciusban bemutatta a Forerunner széria egy új tagját. Ezeken felül pedig már a második negyedévben sem maradunk újdonságok nélkül, hiszen nemrégiben érkezett új Vivosmart karperec, Quantix szériás karóra, sőt mi több, pár hete még kifejezetten golfozóknak szánt modellel is bővült a cég repertoárja (Approach S60).
Végül érdemes egy pillantást vetni az egyéb kategóriára is, ahova az első ötből kiszorult vállalatok sorolnak be. Ezeknek a forgalma egészen jó ütemben gyarapodott, ami azt jelenti, hogy nagyon sok kisebb szereplő van a viselhető eszközök szegmensében, akik jól is teljesítenek. Egy éve még csak 8,3 millió eladott eszközön osztoztak a kisebb vállalatok, amivel 39,2%-os részesedésre tudtak szert tenni, az IDC legfrissebb számai alapján viszont már 48,2 százalékra nőtt a kisebb cégek szerepvállalása, és ehhez 11,9 millió példányos forgalmat bonyolítottak. Egy év alatt az egyéb szegmens 43,9 százalékkal növekedett. Ide sorolható egyebek mellett minden Android Wear rendszerű eszközt készítő vállalat is, ilyen ugyanis egyáltalán nem került be a toplista elejébe – szigorúan nézve a Samsung kínálatában akad még ilyen, de már régi és aligha járult hozzá érdemben a vállalat mostani jó szerepléséhez.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. mikej95
2017.06.20. 11:43
Xiaomi kis visszaeséssel a csúcson, Apple följött második helyre, Samsung is jön föl mint a talajvíz. Úgy néz ki ha egységes platform, vállalható minőség és garantált kompatibilitás kell az embereknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. DemonDani mikej...
2017.06.20. 13:37
Azért ez a három pl a Windows-ra már nem ad. Oké, hogy felszívódni látszik teljesen a W10M, de akkor is... Lenne rá kapacitásuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tomchee
2017.06.21. 04:02
Most mit tagadjam. Én csak a popsi miatt kattintottam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!