iPon Hírek

IDC: Három gyártó uralja a viselhető kiegészítők piacát

Dátum | 2015. 12. 09.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az IDC az okostelefonok és a táblagépek piaci helyzete után megvizsgálta azt is, hogy mi a helyzet a viselhető kiegészítők körében. Ez a terület rettentően gyorsan változik még, és ebből kifolyólag tele van érdekességekkel. A viselhető kiegészítők nagy léptékben törnek előre a vásárlók körében. A harmadik negyedév során a gyártók 21 millió ilyen eszközön adtak túl, ami nagyszerű eredmény az előzmények fényében. Éves szinten mondhatni brutális növekedést jelent ez, hiszen 2014 azonos időszakában még csak 7,1 millió példány értékesítéséről beszélhettünk, szóval hajszál híján a háromszorosára duzzadt a piac. Az előző negyedévben már sokkal komolyabb szereplést mutattak be a viselhető kiegészítők, de az akkori 18,1 milliós eladásra is jócskán, mintegy 16 százalékkal sikerült rálicitálni. A növekedés mértéke jelenleg lassulást mutat ugyan, de még így is nagyon gyorsan terjednek a viselhető kiegészítők, és ezen a területen valószínűleg egy ideig még nem kell azzal az eshetőséggel számolni, hogy megrekedne az eladások felfelé ívelése.
Az első helyet ezúttal is a Fitbit szerezte meg, hiába prognosztizálták azt sokan, hogy az Apple akár a piacvezető pozíciót is birtokba veheti. A Fitbit tősgyökeresnek számít a viselhető eszközök terén, az elsők között dobott piacra olyan eszközt, ami a testmozgással kapcsolatos adatok gyűjtésére szolgál, az összeszedett információkat pedig az okostelefonra továbbítja. A Fitbit továbbra is a sportolóknak köszönhetően foglalhatja el a legelőkelőbb helyet a rangsorban, hiszen minden terméke a fitneszhez köthető, legyen szó egy egyszerű felcsíptethető kiegészítőről, egy karperecről, vagy akár egy okosóráról. A vállalat termékpalettáján pillanatnyilag nem kevesebb mint hat különböző viselhető megoldás képviselteti magát, illetve egy szobamérleg fedezhető még itt fel.
A cupertinóiak akárcsak a második negyedév során, ezúttal is a képzeletbeli dobogó második fokára állhattak fel. Az Apple nagy csinnadrattával indította útnak az első okosóráját április végén, és már az IDC akkori jelentésében megszerezte a Fitbit mögött a második helyet, ami lenyűgöző eredmény volt akkor. Sokan arra számítottak, hogy az év harmadik három hónapos időszakában már az első lehet az Apple a Watch okosóra révén, de nem így lett. Növekedtek az eladások negyedéves szinten, de egyébként azt lehet érezni, hogy egy kicsit csökkent az érdeklődés a készülék iránt. Éves szinten nem lehet mérni az Apple által produkált előrelépést, de az előző adatokhoz már viszonyíthatunk: akkor 3,6 milliós forgalom szerepelt a vállalat neve mellett, ami most már 3,9 millióra növekedett. Szóval mindössze 8,3 százalékos az előrelépés, miközben a piac gyakorlatilag 16 %-kal lett nagyobb. Az Apple Watch ugyan csak egymagában van, azonban számos variációban érhető el, így a sportolók, az üzletemberek és a tehetősebb vásárlók is találhatnak maguknak megfelelőt, ráadásul mivel két méretben érhető el, az urak és a hölgyek egyformán lelhetik benne örömüket.
Sokkal jobban szerepelt a lista harmadik helyezettje, a Xiaomi, ami a vizsgált időszakban még szintén csak egyetlen terméket forgalmazott. A Mi Band már bemutatásakor hatalmas sláger lett, és mostanra az összegzett forgalma a tízmilliós darabszámhoz közelít. A harmadik negyedévben közel 20 százalékos erősödést követően 3,7 millió Mi Band eladásáról számolhatott be a Xiaomi, ami egészen nagyszerű eredmény. Lényegében a Xiaomi felzárkózott az Apple mögé, és egyáltalán nem lenne meglepő, ha az év végére meg is tudná előzni a kínai vállalat az amerikai ellenlábasát. Most minden a Xiaomi malmára hajtja a vizet. Az Apple Watch iránt láthatóan mérséklődött az érdeklődést, a Xiaomi pedig bemutatta a Mi Band 1S (Pulse) modellt, ami alig drágábban került a boltok polcaira, mint az első fitneszkarperec, viszont már egy pulzusmérő is van a kelléktárában.
A negyedik és az ötödik pozíciót a Garmin és a kínai BBK szerezte meg, de ez a páros már nagyon lemaradva követi az első három vállalatot. A Garmin 0,9 milliós forgalmat bonyolított, a BBK pedig még újonc a listán a hétszázezres eladási számával. A Garmint már senkinek nem kell bemutatni, hiszen régóta foglalkozik sportkiegészítőkkel, már akkor olyan órákat gyártott, melyek mérték a pulzust – vagy éppen a tengerszint feletti magasságot –, mikor még az okostelefonok is gyerekcipőben jártak. A BBK helyzete már sokkal érdekesebb, ez a kínai gyártó az XTC márkanévnek köszönhetően került fel a térképre. Érdekes módon az XTC csak egyetlen eszközzel rendelkezik, az Y01-gyel, ami egy telefonálásra is alkalmas okosóra kifejezetten gyerekek számára. Igen, csak Kínában lehet kapni, ott viszont kis túlzással viszik, mint a cukrot.
Az első ötből kimaradt gyártók piaci részesedése meglehetősen nagyot esett, bár a forgalom összességében szép növekedést mutat. Egy évvel korábban a kisebb részesedéssel rendelkező gyártók összesen 3,9 millió terméket tudtak értékesíteni, ezúttal azonban már 7,3 millió eszköz szerepel a nevük mellett. Az okostelefonok és a tabletek esetében a piac közel 50 százalékát tudhatják magukénak a kisebb szerepvállalók, itt viszont alig több mint a szegmens harmada (34,6 %) maradt nekik. Ennek alapján csak még inkább kijelenthető, hogy a Fitbit-Apple-Xiaomi trió az uralma alatt tartja a viselhető kiegészítőket.
A viselhető kiegészítők piacának a legnagyobb vesztese egyértelműen a Samsung. A cég a tableteknél és az okostelefonoknál is az Apple-lel vív szoros párharcot az élen, itt azonban már a toplistára sem tudott felkerülni a dél-koreai alakulat. A Samsung jellemzően olyan okosórákkal szeretne előre törni, amelyeken a Tizen operációs rendszer van jelen, de akad a kínálatában Android Weart futtató modell is. A legfrissebb okosórája, a Gear S2 egy kifejezetten jól sikerült konstrukció lett, de a mostani statisztikából még nem igazán tudta kivenni a részét, mert a harmadik negyedév végén érkezett. A Gear S2 előlapját körülölelő gyűrű nagyban hozzájárul ahhoz, hogy igazán jól kezelhető legyen, és az egyediségét is megadja ez az újítás, így joggal reménykedhet abban a Samsung, hogy ez némi előrelépést hozhat. Az IDC a jövőben is komoly növekedést prognosztizál, és a piacelemző vállalat szerint Kína ezen a területen tényleg nagyon erős lehet több szempont miatt is. A távol-keleti gyártók hamar lereagálták a viselhető kiegészítők érkezését és fejlődését, nem okoz nekik gondot a legszélsőségesebb árverseny sem, és a megszokottnál több terméket dobhatnak piacra kísérletezés gyanánt, ami egy ilyen képlékeny területen akár nagyon gyors áttörést is jelenthet. A viselhető kiegészítőknél pillanatnyilag még néhány hónap is elegendő ahhoz, hogy valaki az élen találja magát, elég csak megnézni a Xiaomit vagy az Apple-t.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. okostojas0...
2015.12.10. 22:20
Az egészben az a vicc, hogy egy rakás f0s az összes ilyen cucc.
A kedvencem, amikor az emberek áradoznak róla mennyire imádják és milyen jó. Pedig nem is értik mennyire használhatatlan vackok és csak a placebo hatás az egyetlen előnyük.
Mérésekkel-számokkal ugyanez:




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!