iPon Hírek

Idén jön a Through the Woods című norvég horrorjáték

Dátum | 2016. 07. 21.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A külső nézetes túlélő-horrorjáték, a Through the Woods a fejlesztő norvég Antagonist bemutatkozó alkotása. A játékban egy anyát alakítunk, aki elvesztette fiát és akinek egy kísérteties erdőn át történő utazása arra hivatott, hogy rég elfojtott, a sötétségtől és az ismeretlentől való gyerekkori félelmeket hozzon elő bennünk. A játék, melynek kickstarteres kampánya sikeresen zárult tavaly, először a pszichológiai horror irányába indult el, de aztán a rettenet egyfajta fantasztikus értelmezése felé fordultak, mely kézzelfoghatóbb gyökerekkel rendelkezik.
„A pszichohorror általános jellemzője, hogy elmosódik a határ a valós és nem-valós között, felmerül bennünk, hogy a karakter talán kicsit instabil, vagy egyes események nem is történnek meg igazából, csak a főhős fejében lévő dolgok elől futunk. Rájöttünk, hogy nem szeretnénk, ha a játékosok döntenék el, hogy amiket látnak, valódi események-e, vagy akár csak elgondolkozzanak ezen. Megtörténik. Lehetetlennek tűnik, ami előttünk folyik, de egyúttal valódi is.” – mondta a játék írója, Dan Wakefield. A fantasztikumot főleg a játék mitikus teremtményei jelentik, mint például a hatalmas trollok, melyek olykor követnek minket, a történet pedig a norvég folklórból és mitológiából táplálkozik. Ha ismerjük a norvég festő, Theodor Kittelsen munkáit, akkor nagyjából képet kapunk arról, mire számíthatunk, bár az Antagonist még csavart rajta egyet a sötét irányba. „Azt megerősíthetem, hogy lesznek óriási hegyi trollok. Rengeteg történeti elem tartalmazza a Ragnarök eseményeit és a norvég mitológia néhány karaktere is megjelenik majd a játékban, személyesen vagy leírások formájában. A helyszínül szolgáló sziget is bekerült az istenek harcáról szóló történetbe.” – folytatta Wakefield.
A fejlesztés során a Through the Woods méretei is megváltoztak: ami eredetileg egy cirka három órás kaland lett volna, az most nagyjából hat órányi tartalmat nyújt. A bővítések nagy részét az teszi ki, hogy hihetően ábrázolják a játék félelmetes világát. Ehhez minden művészi és zenei lehetőséget megragadtak, a hangeffekteket például a Sognsvannban, egy norvégiai erdőben vették fel. Fotóztak itt különböző felületeket, rögzítették a szél, a fák és a víz hangját, a játékba került eredménnyel pedig – saját elmondásuk szerint – roppant elégedettek, főleg, mert csupán öten végezték el ezt a magas minőségű munkát. A Through the Woods a szeptember közepétől október elejéig terjedő időszakra várható, addig kipróbálhatjuk az idei PAX-on is bemutatott demót.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!