iPon Hírek

Igazi kiberTÉRré varázsolja a netet az ExitReality

Dátum | 2008. 09. 22.
Szerző | Gabriel
Csoport | SZOFTVER

Milyennek is álmodják meg a legtöbb sci-fiben az internetet, vagy annak jövőbeli megfelelőjét? Leginkább egyetlen hatalmas, egybefüggő virtuális térként - világként -, ahol igazi 3D-s figuraként - avatárként - mozoghatunk, találkozhatunk, beszélhetünk másokkal, és általában megszabadulhatunk az egész böngészős hacacárétól, teljesen átadva magunkat a kibertérnek.

Nos, úgy tűnik, pontosan ebbe az irányba tette meg az első lépést a 36 éves ausztrál, Danny Stefanic, az ExitReality megalapítója. Az általa kidolgozott, ingyenesen letölthető plug-in ugyanis valóban a fent vázolt virtuális net-valóság egy alapvető, de már így is egészen kellemes és megnyerő formáját valósítja meg a böngészőnkön belül (feltéve, hogy Explorert vagy Mozillát használunk, mert legalábbis egyelőre mást még nem támogat, úgy tűnik).

Egy MySpace-oldal
Közösségi oldalak adatlapjait például igazi térbeli lakosztályokká alakít, ahol az illető által az adatlapra felpakolt videókat például a lakáson belül egy tévében tekinthetjük meg, a zenéit egy zenegépen indíthatjuk el, a barátaihoz vezető linkek pedig tényleges ajtókként jelennek meg. A YouTube-ot ténylegesen egy mozivá változtatja, a képtárakat pedig igazi képtárakká - tehát csupa olyan hellyé, amit tetszés szerint bejárhatunk, és valamilyen szinten alakíthatunk is. Mi több, akármelyik teljesen közönséges, hétköznapi weboldalt is viszonylag gyorsan átkonvertálja egy 3D-térré, ahol láthatjuk egyrészt az oldal böngészős képét egy kivetítővásznon lebegve, másrészt a linkek gombjait táblákként körös-körül, és így tovább.

Egy képtár
Lehetőség van természetesen - regisztráció után - az avatárunk tetszés szerinti alakítására, de ugyanígy berendezhetjük a saját terünket ("lakásunkat") is, végtelenül könnyen és egyszerűen - a lehetőségek tehát valóban végtelennek nevezhetőek, függetlenül attól, hogy egyszerűen csak szórakozni szeretnénk-e, vagy épp az üzletünk netes arculatának adni egy harmadik dimenziót is. Természetesen számos új hirdetési lehetőséget is nyújt (például az égen elhúzó repülőgép mögött loboghat szép nagy szalagon a szponzor hirdetménye).

Mindemellett az ExitReality honlapján felkereshetjük a net legtöbb olyan pontját is, amelyek már eleve rendelkeznek 3D-ben renderelt tartalmakkal, és azokat is megtekinthetjük - sőt, bejárhatjuk.

A kezdeményezés tehát ötletes, és igen ígéretesnek tűnik. Érdemes lesz szemmel tartani a fejlődését, és hogy hova jut majd az elkövetkező években.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások