iPon Hírek

Ígéretes felhő alapú technológiák az Nvidiától

Dátum | 2012. 05. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az nVidia fejlesztéseinek lényege, hogy egy távoli konfiguráció végzi az adott esetben szükséges grafikai számításokat, a végeredményt pedig gyakorlatilag bármilyen eszközre képes hálózaton keresztül továbbítani a rendszer. Az Nvidia Grid és VGX alapú megoldások játékos szintű, illetve professzionális szintű grafikai megjelenítést kínálnak bármilyen eszközön, legyen szó asztali számítógépekről, noteszgépekről, táblákról, illetve akár okostelefonokról.

Futhat akár Windows is az iPad-en.
A két friss eljárás Kepler architektúra köré épülő grafikus processzorokra támaszkodik: a Grid a játékosokat, a VGX pedig a professzionális felhasználókat veszi célba.

Nvidia VGX: professzionális megoldás, amely akár 100 felhasználót is kiszolgálhat

Az Nvidia VGX platformja az üzleti szegmens képviselőit veszi célba. A platform segítségével GPU-k által gyorsított virtuális asztalt kapunk, amely vékony klienseken, notebookokon, táblákon vagy akár okostelefonokon is elérhető megfelelő sávszélesség mellett. A rendszer rendkívül jó válaszidő mellett dolgozik és olyan alkalmazásokat tesz elérhetővé a felsorolt eszközökön, amelyek eddig csak nagyobb teljesítményű irodai gépeken voltak futtathatóak. A platform menedzselhetősége és a rendkívül alacsony késleltetés mellett üzemelő távoli kijelző képesség ideálissá teszi a rendszert 3D-s tervező és szimulációs alkalmazások használatára is.


Az Nvidia VGX platformja a tradicionális virtuális asztalt új szintre emeli, hála egy teljesen virtualizált, több GPU-t is tartalmazó kiegészítőnek, amely az adott adatközpontban, illetve szerverben kaphat helyet. A VGX kártya, ami egyszerre akár 100 asztalt is képes kezelni, összesen 4 GPU-val rendelkezik, amelyek egyenként 192, összesen pedig 768 CUDA magot kínálnak, így 1,3 TFLOP/s-os számítási teljesítmény elérésére nyílik lehetőség. Az egyes GPU-k külön-külön akár 4 GB-nyi fedélzeti memóriával is gazdálkodhatnak, a termék TDP-je pedig 150 watt. A kiegészítő 26,67 centiméter hosszú és 11,78 centiméter magas lesz, azaz a VGX miatt új házakra és speciális tápegység alkalmazására is szükség lesz, viszont a VGX alapú konfigurációk könnyedén beférnek majd a hagyományos szerver szekrényekbe.


A GPU gyorsítás mellett üzemelő virtuális asztali környezet egyik kulcsfontosságú alapköve a VGX Hypervisor technológia, amely a GPU erőforrások hatékony menedzseléséért felel, így egyszerre több felhasználó is osztozhat az adott hardveren. Utóbbinak köszönhetően a szerverenkénti „felhasználó sűrűség” jelentősen javul, miközben a felhasználók valódi PC-s teljesítményhez és kompatibilitáshoz jutnak.

A VGX platform vállalati hálózatba történő integrálásával az IT osztályok könnyebben reagálhatnak a BYOD (Bring Your Device – Hozd a saját eszközödet) trendre, vagyis a felhasználók saját eszközükön is úgy dolgozhatnak, mint ha munkahelyi asztali termináljuk előtt ülnének. Ezzel egyidőben az IT-vel kapcsolatos költségek is csökkenthetőek, növelhető az adatbiztonság, valamint csökkenthető az adatközpont komplexitása is.

Nvidia Grid: játék bármilyen internet-képes eszközön


Az Nvidia Grid eljárása egy felhő alapú játékos platform, amelynek segítségével a játékokat szolgáltatásként lehet kínálni. Az újgenerációs címeket szinte bármilyen eszközre streamelheti a szolgáltató, méghozzá a korábbinál alacsonyabb késleltetés mellett.

A játékosok az újításnak köszönhetően a legújabb címekkel is könnyedén játszhatnak, méghozzá bármilyen eszközön, beleértve az internetre kapcsolódó televíziókat, az Apple iOS és Google Android alapú okostelefonokat és táblákat, illetve a noteszgépeket és asztali gépeket is. A különböző mobil eszközök esetében persze arra is szükség van, hogy ezeken alternatív módon irányítható legyen az adott játék.

Az új platform alapját az Nvidia Grid GPU-i alkotják, amelyek dedikált, ultra alacsony késleltetés mellett üzemelő streaming technológiával és felhő alapú grafikus szoftverrel karöltve dolgoznak. A felsorolt komponensek együttesével a szolgáltatók számára lehetőség nyílik skálázható adatközpontok építésére, amelyekkel úgy kínálhatják a játékokat szolgáltatásként, mintha filmkölcsönző szolgáltatást üzemeltetnének.


Az első GeForce Grid videokártyák két GPU-t tartalmaznak majd, amelyek saját dedikált kódoló egységgel és egyenként 1536 CUDA maggal rendelkeznek (GK104-es GPU-król van tehát szó). A szerver energiafogyasztása játék streamenként nagyjából a felére esett vissza az előző generációs megoldásokhoz képest, azaz 150 watt helyett 75 wattos fogyasztásról beszélhetünk – ez pedig jelentős előrelépés.

A Fast Streaming technológia jóvoltából a szerver késleltetési ideje 10 milliszekundumra csökken, ugyanis az adott képkocka fogadása és kódolása egy lépésben történik. Az Nvidia és a Gaikai bemutatóján egy LG Cinema 3D Smart TV-n futott a Gaikai alkalmazása, amely egy GeForce Grid GPU-val ellátott, tíz mérfölddel távolabb lévő szerverhez kapcsolódott. A TV Ethernet kábelen keresztül kapcsolódott a hálózathoz, a játék irányítását pedig USB-s játékvezérlő segítségével oldották meg.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. Zack( ro)
2012.05.18. 15:37
Nekem tetszik az otlet. Szerintem ezzel mindenki nyer. Az Nvidia kot egy bizonyos szerzodes a jatek fejlesztokkel, hogy egy jatekot kb 5 felhasznalora vasarol meg. A vasarlok pedig, minden jatek elott toltott percert fizetnek. Pl: 60perc/X USD. Igy megterulne az nvidianak a jatek ara. Es senkisem kellene megvegyen egy jatekot azert, hogy 1x jatsza vegig utana meg pakolja fel a polcra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. mikej95
2012.05.18. 15:38
Ígéretes megfigyelési és cenzúrázó technika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. legyes
2012.05.18. 15:40
onlive.com
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. myckie2
2012.05.18. 17:54
A cikkből olvasva az egész az Onlive koppintása. Nem sok esélyt látok nekik, azért ez nem fog gyorsan elterjedni, és ha rendes válaszidőt és képet akarunk akkor be kellene szereznünk egy min 20mb/s-os internetet és az nvidiának telepítenie kéne szervereket Magyarországra. Ez kb. még 10 év nekik, de talán az onlive gyorsabb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. DogTheDog
2012.05.18. 18:04
Zack( ro):

Te most hulyeskedsz?Percenkenti dijazas?Nem mobiltelefon ez.
A jatekok nem az nVidia tulajdonaban lesznek,hanem a kiadoknak kell ezeket felpakoljak.Az nV csak a lehetoseget biztositja majd reszben a technologiajaval.
eves berlet kell,nem percdij,lol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010
2012.05.18. 18:08
Az Nvidia megint az AMD előtt lépett egy nagyot.
Nem lépett semmit mert ezt el kell terjeszteni az embereket meg kell győzni hogy megéri és ezen a fronton nem csak az Nvidia fog "háborúzni" hanem sokkal erősebb cégek nála, egyelőre ez csak egy terv, és hogy ilyenen játszani lehessen normálisan olyan ping kell ami Magyarországon szinte sehol sincs, a DIGI nek is 30-40 ms pingje van ami játékok alatt nagyon nagy és nekik van szinte a legjobb hálózatuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm
2012.05.18. 18:59
Merre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. redoxi
2012.05.18. 19:22
szerintem nem Magyarországra tervezték ezt a rendszert nvidiáék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. markangabo... atti2...
2012.05.18. 19:22
10-20ms pingem van tobbnyire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm
2012.05.18. 19:49
Kíváncsi lennék a vezető hálózatüzemeltetők reakciójára az nv. elképzelések olvasatán..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010
2012.05.18. 20:07
Egy igazi gamer szívinfarktust kap a monitor 8ms válaszidejétől is, nem tudom mit szólna egy 20-30ms pinghez, vagyis tudom azt hogy játszhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Humbuk
2012.05.18. 20:23
atti2010: Mit szólnak a nagy kockák amikor estefelé felmászik mindenki a netre és a ping is valahol 50-100között van?

Megint csak a hülye kifogások! Szerintem jó ötlet és nem csak azért mert Nv, remélem Amdéék is gondolkodnak ilyenben...

Ez a csőlátás már kezd baromira idegesítő lenni!! Attól mert te nem használod az Rs232-es portot és mert már 1000éve elavult, nem jelenti azt, hogy szar. Mert bizony rengeteg olyan helyzet van amikor a kis port bőőőőőven elég.

8 mili szekundum.. Nem mondom azt, hogy lehetetlen érzékelni, de ez csak mese (És most nem kell jönni azzal a pár száz emberrel aki képes rá )


KÜl megkérdezném a UPC-t hogy miért csinál állandóan 30Mbitet a 120amból...(tudom, h annyi a garantált.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. iballa
2012.05.20. 00:28
Próbálkoztak már másik is hasonlóval, még az Onlive előtt is. (igaz, akkor még nem felhő alapon, hanem a saját desktopod "megosztásával" - sajnos nem ugrik be a cég neve)

Ígéretes dolog, úgy tűnik ez a jövő... Persze még ki kell forrnia a dolognak, és nem is teljesítmény (válaszidő,sávszél) a gond, hanem a biztonság, itt még van hova fejlődni, de szerintem előbb-utóbb kifejlődnek olyan megoldások, amik a paranoiás felhasználókat is meg tudják nyugtatni. (mint pl. a klinesen történő titkosítás a dropbox accokhoz + ugye ott adott a local mirror)

Nálunk a koliban 1-2 generációval jobb net van, mint a magyar átlag 1ms alatti a ping a bix-ig, és nyáron húzzuk a gigabitet... (most 100mbit van)
Előbb-utóbb mindenhol lesz optika (igaz ez itthon még évek,évtizedek kérdése), főleg a kistelepülések miatt, városokban már nagyon terjed az FTTH.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti_2012
2012.05.20. 07:55
Atti_2010 kollégának azért nem tetszik a rendszer, mert nem az amd demózta. Abban az esetben dupla ping is tökéletes lenne,ő még 200 pinggel is tökéletesen játszik, 30ms montirok folyamatos képet adnak és sorolhatnám. Savanyú a szőlő, nincs ezzel baj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti_2012
2012.05.20. 07:57
Ja most már tudom miért köpköd a PH! a felhőre, kicsit az amd le van maradva, komoly elképzelései vannak az intelnek és az nvidiának is, erről az amd megint lemaradt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. atti2010 atti_...
2012.05.20. 08:30
Elképzelések és megvalósítás között hatalmas szakadék húzódik és az AMD felhős rendszere sem tetszene mert nem tartom életképesnek a jelenlegi hálózati kiépítésekkel és mert olyan lesz mint a tablettás kávé, 1 gyártóhoz szolgáltatóhoz próbál hozzákötni és elveszíthetjük az internet szabadságát vele, az Nvidianak mindig voltak ilyen törekvései hogy olyan dolgokhoz kössön ami csak neki van, eddig megóvtam magam tőlük ez után sem teszem máshogy és nem azért mert félek a zöldektől hanem mert nem tetszik az irányzat.


Más,a múltkor agyba főbe dicsérted az Nvidia pénzügyi bevételeit most hogy 50% romlottak az eladásaik valahogy eltűntél, hova lett a hurráoptimizmusod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. corewatafa...
2012.05.20. 08:31
atti_2012 szívemből szóltál teljes mértékbe egyet értek most képzeld el nV helyett AMD lenne ott...mekkora csúcskirály ötlet stb... amúgy nem tudom ki hol él de nekem 80/25-ös digi netem van pingemet nem láttam még 10felett

amúgy atti2010 az nem gamer aki azért nem tud játszani mert jesuschrist 30as a pingje óó hát világvége..az inkább formatálja a c meghajtóját...én azóta tudom ez mióta egyszer még kocka korszakomba volt cod4-be egy klán társam falun lakott akad neki a 30 fps meg vodafone nettel jobb esetbe volt 80as pingje és mégse sírt hanem tudott lőni...az csak a balf*szok mondják hogy áá bellagoltam azért nem lőttelek be, oomájgád 40es ping így nem lehet játszani meg stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. atti2010 corew...
2012.05.20. 08:41
Látszik hogy életedben nem játszottál egy rendeset mert a WOT nevű játékban folyamatosan kijelzi a pinget, 80-90 es pingnél gyakorlatilag megáll a tank és úgy 2 másodpercenként ugrik 1 métert, játsszál te ilyen körülmények között bármilyen játékot és ne felejtsd éltetni az Nvidiát miközben kivágnak a szerverről mert elfogyott a pénzed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. atti2010
2012.05.20. 09:15
Elhiszem hogy van 10 körüli ping de valószínű hogy elég kevés helyen, szóval nem tudom ez a felhő nekem nem nagyon bejövős bárki csinálja is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. newclear atti2...
2012.05.20. 10:04
Igen, és a WOT-ban azon kívül konstans 30ms alatt van a pinged?

De tudod mit? Az szerinted még játszhatatlan, szóval akkor: 10ms-nél nagyobb pinggel már nem is WOT-ozol? Akkor soha nem játszanál...

Arról is érdekes módon mindenki megfeledkezik, hogy nem gyenge partnerek vannak az NVIDIA mögött/mellett.

Igaz, hogy ez jelenleg még csak elképzelés, de azért ne úgy állítsuk már be, hogy ezt most találták ki és majd most kezdenek el dolgozni rajta.

A cikkben is említett Gaikai-nak már 88 országban vannak adatközpontjai. Csak ugye ez magában az iPon-os cikkben nincs benne.

AMD/NVIDIA vonalon pedig megint annyit tudok mondani, hogy függetlenül nézve is biztos vagyok benne, hogy ha piros színekben tündökölne a hír, akkor nem nagyrészt alaptalan dolgokkal bombáznád az ötletet, hanem még ha nem tetszene sem írnál, vagy csak annyit, hogy "érdekes".
______________________

Ami magában a Grid elképzelésben jó lehet, hogy tulajdonképpen így elég lenne egy internetképes megjelenítő és mehetne a játék. Kérdés, hogy pl. a hardvereket milyen gyakran frissítenék, de remélhetően nem konzol ütemben.

Ami viszont problémás, hogy már így is sokaknak szúrják a szemét az olyan megoldások, amikor a játék egy része nem nála, hanem a szerveren van. Ezt olcsóbb árakkal mondjuk meg lehetne oldani. Ettől független én sem vagyok nagy rajongója az egész "cloud őrületnek".

Amit pedig Mikrobi is írt, hogy prof./tudományos területen szerintem kérdőjel nélkül állítható, hogy elég hasznos újítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dani9078
2012.05.21. 12:44
Nekem a t-mobilnál van 5 megabites internet és 15ms vagy az alatt szokott lenni a pingem....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dani9078
2012.05.21. 12:44
Nekem a t-mobilnál van 5 megabites internet és 15ms vagy az alatt szokott lenni a pingem....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!