iPon Hírek

Így egyensúlyozzák ki az Overwatch hőseit

Dátum | 2017. 05. 15.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Minden multiplayer játék egyensúlyozása hatalmas kihívás, akkor pedig különösen, ha ennyi eltérő karaktert kell egymással összehangolni (ráadásul különböző játékmódokban), mint az Overwatch-ban. Ráadásul a hatalmas (ezen a ponton már 30 millió feletti) játékostábor tagjainak is nagyon eltérő igényeik vannak: néhányan folyamatosan váltogatják a hősöket, míg másik kifejezetten ráállnak egyre, és abból próbálják meg kihozni az abszolút maximumot. Az Overwatch-nak pedig minden igényt ki kell elégítenie. A kiegyensúlyozás tehát egy valódi rémálom, a folyamattal kapcsolatban pedig az Eurogamer interjúvolta meg Jeff Kaplant, a játék vezető dizájnerét. Az úriember elmondta, hogy az egész folyamat valójában egy háromszögre épül: - vannak a tényleges, begyűjtött adatok, statisztikák - a Blizzard saját elképzelése arról, hogy egy adott hősnek milyennek kell lennie - és a játékosok elvárásai egy adott hőssel kapcsolatban. Kaplan szerint a legegyszerűbb dolguk akkor van, ha ez a három nagyjából találkozik, hiszen ilyenkor viszonylag gyorsan meg tudják hozni az egyensúly kialakításával kapcsolatos döntéseket. Azonban többször fordul elő, hogy ez a három pont nem egyezik, akkor elindul egy folyamat, ahol nem lehet igazából egyértelműen jó vagy rossz döntéseket hozni - Kaplan szerint ez az egész inkább művészet, mintsem tudomány. Ezen kívül kitért arra is, hogy az Overwatch a hősök tekintetében alapvetően kétféleképpen különbözik a MOBA-játékoktól. Az egyik, hogy sok MOBA-val ellentétben itt nem kell fizetni a hősökért. A másik, hogy az Overwatch-ban egy új hős bevezetésénél nem fontos, hogy azonnal kitűnjön, hiszen még nincs akkora tömeg, mint egy MOBA-ban, ahol adott esetben több száz hős közül választhatunk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Merwenus
2017.05.15. 18:52
@nem kell fizetni a hősökért
Bakker, engem átvertek, én fizettem 30 eurót...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nalaszi Merwe...
2017.05.16. 10:32
Azért szerintem te is érted mit akart mondani, ez tök más modell mint a MOBA -k esetében ahol maga a játék ingyen van aztán fizess a hősökért, itt meg a játékot megvetted utána legfeljebb opcionális kozmetikai tartalmakért lehet fizetni.
Amúgy nem véletlen, hogy szegény Symmetra szerepel legtöbbet a videóban, ahogy említik is itt nem egyszerű balansz problémák vannak hanem valamivel komolyabbak. Szerintem hacsak nem tervezik komolyan újra (ami részben már meg is történt...) akkor marad ez az állapot, hogy nagyon irritáló ellene játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!