iPon Hírek

Így működik a Road Not Taken

Dátum | 2013. 12. 12.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Triple Town-ért is felelős Spry Fox mesélt egy kicsit hamarosan érkező puzzle játékáról. "Milyen lenne egy roguelike, ha egy tradicionális harcos helyett inkább egy gondolkodó felfedezőt dobnánk bele? Ha okosabbnak lenni többet jelentene, mint erősebbnek? Ezt a dizájnbeli kihívást állítottuk magunk elé a Road Not Taken megalkotásánál" - olvashatjuk Daniel Cook szavait a PlayStation blogon. Ebben a játékban egy kósza mágus bőrébe kell bújnunk, aki elveszett gyerekeket próbál megmenteni az erdőben, egyképernyős fejtörők megoldásával. Minden képernyőn blokkolva van a kivezető út, így addig kell machinálnunk, amíg az ki nem nyílik. Mivel varázslók vagyunk, hatalmunkban áll mindenféle objektumokat levitálni és odébb hajigálni. Óvatosan kell viszont bánnunk az erőnkkel, mert ezek a kunsztok lemerítik az állóképességünket, amikor pedig az elfogy, vége a játéknak. Nincs újrakezdés, nincs folytatás semmilyen formában. Vége. Belefuthattok majd különböző tárgyakba is, melyek olyan tulajdonságokkal bírnak, amiket elsőre nem értetek meg, ezért babrálni kell majd velük, hogy felfedezzétek, hogy mi a rendeltetésük. "Úgy szoktam gondolni a Road Not Taken-re, mint hatalmas titkokkal teli kincsesládára" - mondta Cook. "Néhány tárgy varázslattal összekombinálható másokkal, hogy valami teljesen újat hozzon létre, de lesznek olyanok is, amik újratöltik az állóképességeteket vagy nagy hatalommal ruháznak fel. Megint mások teljesen használhatatlannak tűnnek, amíg meg nem találjátok azt a közeget, ahol be lehet vetni őket." Ha összefuttok egy hasmenéses kecskével, nem lesz majd könnyű eldönteni, hogy a barátotok-e vagy az ellenségetek és hogy a kakija jó-e valamire, vagy sem... Dilemmák. Jó alaposan ki kell elemeznetek a helyzetet és kísérletezni, hogy felfedjétek a kecske titkait. Meg a kakijáét. Azt semmiképp ne hagyjuk el a képletből. A könnyed humor mellett egyébként lesznek borzongató elemek is a játékban, hiszen nem mindig sikerül majd megmentenetek egy-egy elveszett gyermeket és más tragédiák is előfordulnak majd, amiken túl kell majd tennetek magatokat. A lényeg, hogy lesz a játéknak egy sötétebb, elgondolkodtató oldala is. "Végül, ésszel megzabolázzátok majd az erdőt. Megmenthetitek az összes gyereket. Ott van még viszont az egész hátralévő életetek. Mit jelent a győzelem, ha egy beteg szerettedhez vagy egy sérült barátotokhoz kell hazatérnetek, akin nem lehet segíteni?" Érdekes kérdéseket feszeget tehát a Road Not Taken, mely 2014 elején jön ki PS4-re, Vitára, PC-re és Mac-re.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!