iPon Hírek

Ilyen a Sandy Bridge-E CPU-k vízhűtése

Dátum | 2011. 09. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Augusztus folyamán röppentek fel az első olyan hírek, amelyek arról számoltak be, hogy egyes Sandy Bridge-E sorozatú processzorok esetében a korábban megszokottal ellentétben nem lesz majd jelen a dobozban a gyári Intel hűtő.


A pletykák akkor azt állították, hogy az Intel saját márkás hűtőmegoldásait külön fogja majd árulni. Úgy tűnik, hogy az értesülések ezúttal helyesek voltak: az Intel az IDF alkalmával egy olyan folyadékhűtő rendszert mutatott be, amely elsődlegesen LGA-2011-es processzorokhoz készült, de ezzel együtt a régebbi processzorfoglalatokat is támogatja, azaz LGA-1155-ös, LGA-1156-os és LGA-1366-os processzorokhoz egyaránt használható. A szett külön kiegészítőként lesz majd kapható.


A zárt folyadékhűtő rendszer a vízhűtő rendszerek OEM specialistájától, az Asetek-től érkezett. Az RTS2011LC névre keresztelt megoldás 130W-os TDP-ig bezárólag képes az adott processzor hatékony hűtésére. A kompakt kis rendszer egy rézből készült folyadékhűtő blokkból áll, amely a szivattyút is tartalmazza, a blokkot pedig két flexibilis cső köti össze a hőleadó radiátorral, amelyen egy 120 mm-es átmérőjű légkeverő teljesít szolgálatot. A ventilátor a 800 RPM és 2200 RPM közötti fordulatszámtartományban üzemel, zajszintje pedig ennek megfelelően 21 dB(A) és 35 dB(A) között helyezkedik el. Érdekesség, hogy a ventilátor és a folyadékhűtő blokkon elhelyezett Intel logó a rendszer működésekor kéken világítanak.


Az új folyadékhűtő rendszer várhatóan az LGA-2011-es processzorok megjelenésével egy időben, valamikor november folyamán kerülhet a boltok polcaira. Az RTS2011LC ajánlott végfelhasználói ára valamivel 99 dollár felett lesz.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. carraroxt
2011.09.14. 15:54
Lol a képen úgy van felszerelve, hogy visszanyomja a meleget a házba.
Egyébként jó ötlet így árulni, remélem az AMD is követi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. irdatlanno...
2011.09.14. 15:54
Nekem tetszik az ötlet)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. inq
2011.09.14. 15:59
tényleg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. EHyde
2011.09.14. 16:00
a közvetlen fölötte levő ~20cm átmérőjű ventilátor meg egyből ki is szívja a házból a befújt meleg levegőt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. expander
2011.09.14. 16:03
De minek a vízhűtés ha cooler is van benne? Itt nem az lenne a lényeg hogy ventillátor nélkül, halkan oldjuk meg a hűtést? Vagy én tévedek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. jamborka
2011.09.14. 16:07
Hahaha ez nem folyadék hűtés, ez egy vicc!!!

5 cm el arrébb van a hűtőventilátor, ez egy kib...tt marketing csak
a folyadékhűtésnek egy esetben van értelme, mégpedig ha megoldható ventilátor mentesen, máskülönben csak vakítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. djdanee
2011.09.14. 16:08
A vizet is le kell valaminek hűtenie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. dongo84
2011.09.14. 16:08
Nekem ezzel a lépésükkel csak azt sugallják, hogy ezt a processzort nem lehet majd normálisan hűteni....legalábbis csak levegővel nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Steve1207
2011.09.14. 16:08
Igazából ventivel is lehet halk. Egy hőcsöves procihűtő idle módban szinte hangtalan a venti 600-as fordulatával, de terhelés alatt megjön mindnél a hang. Itt jobb a hűtés és a ventinek nem is kell sokkal gyorsabb fordulat. Terhelés alatt se melegszik annyira, ergo akkor is elég kisebb RPM, így marad halkabb összességében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. devilhun
2011.09.14. 16:10
Nem azért de mi értelme lenne befelé fújatni a meleget?
Az nem szívó ventilátor ?
ami kifele szívja a meleget?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. uristen
2011.09.14. 16:12
Jobban orultem volna, ha BOX-ban adtak volna a CPU-val egyutt ezt is, gyari hutokent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. piter
2011.09.14. 16:28
Akkor arban megegyezik ugy nagyjabol ezekkel!
Antec Kuhler H2O 620 Liquid Cooling System
Corsair Hydro H60 High Performance Liquid CPU Cooler
Kerdeses hogy jobb e es ha nem miert is vennenk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. monocikli
2011.09.14. 16:31
Ezek mind kintről szívnak befele, nekem is meg kellett fordítanom a H70-en a ventiket. Plusz nem árt egy kis előlapi befúvatás-rásegítés. Így már több a venti, de egy előlapi szabályzópanelre kötve igen halk és hatékony hűtésed lehet. Az idei nyáron nagyon jól dolgozott, inkább én főttem meg a gép előtt a szobában. :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Huresz
2011.09.14. 16:33
devilhun:

Valoszinuleg azert szereltek igy, hogy ne a hazban levo mar "meleg", hanem a kulso friss, hideg levegot kapja a huto. Ahogy azt meg mar masok is irtak, az igy felmelegitett levegot a fenti venti egybol ki is tolja.
Ezert epitettek be "forditva". (szerintem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Cukrosbacs...
2011.09.14. 16:35
Ha a ventilátor szív akkor jobb hűtést kapnak a hűtő cellák mivel kinti levegővel van hűtve ha belülről fújna akkor melegebb levegővel lenne hűtve ami memória csipszett (videó kártya) melegét fújná a cellákra. Így viszont az a baj áll fent hogy a meleg levegő kerül belülre ami rosszabb a memória stb-re nézve. Ez viszont az Intelt nem érdekli azt oldja meg a felhasználó ahogy akarja. Tehát mi felhasználók jobban járunk ha videó kártya, processzort külső vízhűtőrendszerre lenne kapcsolva így a meleg levegő is kint maradna. Tehát ez inkább csak vakítás és reklám.......
carraroxt: Ha jól emlékszem most az Intel követi az AMD-t ugyanis a ha jól emlékszem itt az Ipon írt arról hogy néhány Bull. kap majd vízhűtést amit ugyan csak illusztráltak néhány fotóval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. lorddiablo
2011.09.14. 17:15
Röhögni fogok, ha pl. kiderül, hogy kavitáció miatt 2 hét alatt tönkremennek ezek a hűtők, így intelék ezeket is rendelhetik vissza...

Amúgy a levegőt a venti tényleg a házba nyomja, nézzétek meg a lapátozást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. seresj
2011.09.14. 17:23
Fogjátok már fel hogy a vihűtés nem a halkság miatt lett kitalálva... arra ott a paszziv hűtés... hanem a nagyon jó hűtési teljeitmény miat van ez

ezt üzenem főleg jamborka - nak, de mindenkinek aki azt hiszi hogy a vihűtés a halkság miatt van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. atti2010
2011.09.14. 17:31
lorddiablo És mitől menne át a víz gáznemű állapotba? Jó hogy melegszenek a Sandyk de nem ennyire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Dragon3k
2011.09.14. 17:32
Cukrosbacsi: sokkal előbb volt róla hír, hogy intel ilyen hűtést fog adni (csak akkor még arról volt szó, hogy alapból járni fog a procikhoz), mint az amd.

lorddiablo: Sok köze nincs az intelnek a hűtőhöz (csak egy intel logó került rá), főleg, hogy az asetek már több ilyen hűtést is készített.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Svidi
2011.09.14. 17:38
1. Nem mindenkinek van olyan háza, amiben pont a hátsó ventillátor fölött el lehet helyezni felül még egy nagyot.

2. Semmi értelme házon belül tartani a hőleadó rendszert, mivel csak fejtörést okoz a meleg-hideg levegő áramoltatásában és egyéb eszközök hűvösen tartásában.

3. Durván 20.000 magyar forintért? 21-35dB(A)? A válasz: Spire CoolGate 10, 25dB(A), ugyancsak 130W-ig lehet applikálni és az LGA 2011-en kívül rámegy mindenre. Ja, az árát lehagytam...: ~7000 Forint. (Én tavasszal még 6 körül vettem.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Cukrosbacs...
2011.09.14. 17:38
Lehet Dragon. Ettől függetlenül eltudjátok képzelni hogy egy zárt házba milyen meleg lesz mikor ez elkezdi egy csúcsra járatott, csúcs I7-től befele nyomni a meleget? úúúúúúúúú
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. yodamester...
2011.09.14. 17:39
Én azt azért cáfolom,hogy hangos lenne a levegős hűtés.Nekem ilyen van:
Be quiet! Dark Rock Advanced C1,és simán hűti a i7 870-et.Remélem csak proci is lesz kapható,azért 20 ezerrel nem akarok többet fizetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Humbuk
2011.09.14. 18:25
Ez ilyen all in one típusú ugye? PL nem lehetne szétszedni, hogy ha kiakarod vezettetni egy arra alkalmas házon kívülre? Kiváncsi lennék a hűtő élettartamára, mert így a képekről nem olyan bizalomgerjesztő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. tibi27
2011.09.14. 18:32
[LINK]

Mostanában nem minden infót tesznek fel erre az oldalra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Saint
2011.09.14. 19:15
Ez egy full vicc, a vizhűtés nem itt kezdődik,, minimum itt[Vizhűtés]

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. nmatyi
2011.09.14. 19:16
Ez a venti nem olyan mint mint a zalman cnps 10x quieten? csak a széle más

CNPS10X QUIET
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm
2011.09.14. 20:00
Aki LGA-2011-es rendszert épít, az rá se néz erre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Giulio
2011.09.14. 20:14
Én annyit tudok, hogy nálam minden gép az asztal alatt van, egyetlen oldala sincs fent soha, és nagy 12 centis halk ventik nyomják elől 2 be, hátul 2 ki a levegőt,a procin meg van egy Arctic 7 cooler.
Semmi hangja, és a Core 2 Quad Extrem 3.6 Mhz-en dúl benne.
A proci 38-55 fokos, az alaplap 38.
Minek egy számítógépet becsomagolni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. MaximumGam...
2011.09.14. 20:34
Giulio : Nekem Színültig van hűtéssel ,és így is elég halk...
5db 12CM es halk...
3db 20cm es
1db 23cm es
1db 14cm es
+ a Proci Hűtőn 2db 8egy 14cm és 12cm es... + A Táp hűtése... és teljesen halk...
nem kell ide víz és földön nem szabad tartani... ha megbecsülöd...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Saint
2011.09.14. 21:10
Hát ez viz nem is jó hozzá, még a procihoz is gyenge,,, próbáltatok, már Bluray-t konvertálni léghütéssel, mikor a gpu-ra osztood ki a számitást,, mint ha helikopterben ülnél...

na arra kell a vizhűtés, nálam 98%-os teljes terhelésnél, mikor a 2 Gpu és a proci is fullon megy, akkor 67-68 fokos a GPU-k, 50 Fok az alaplap, 65 Fok a Proci, és ez 8-12 órán át megy, ez ventivel biztos hogy 25-40%-al magasabb hőfokokat jelent, tudom mert próbáltam, mikor 4-ik óra után a vga elérte 95 fokot, na akkor kékhalál, de amióta vizzel megy soha nem volt vele gond... akinek nem volt az nem ismerheti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. rastawicc
2011.09.14. 21:19
Minek annyi ventilátor????
PC az vagy digitális koszpingpong????

Ez meg egy fika, nem vízhűtés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. MaximumGam...
2011.09.14. 21:27
rastawicc: Hogy Hűvös legyen , bármilyen terhelésnél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ngabor77 Maxim...
2011.09.14. 21:48
Dettó

9db 12cm-es
1db 8cm-es
2db 12cm-es a proci hűtőn
+ a táp ventije

és minden hűvösen van tartva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MaximumGam...
2011.09.14. 21:55
ngabor77 : COOLER MASTER 690 II Szép ház , ez nem kell ide vízhűtés , ha ilyen jó egy ház elrendezése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ngabor77 Maxim...
2011.09.14. 22:03
Pláne nem babapancs(ez játékvíz).Ha komolyan vizezni akartam volna(lap,proci+a 2db vga,jóval 100k fölött lennék,inkább 150k)
-a lap 55'C fölé nem ment még
-az i7-950 4.2GHz-ig 60-62'C

thx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. NeoX
2011.09.14. 22:11
Ez csak marketing, dőreség a Northbridge-SoutBridge-MOSFET chipeket+ RAM-okat videókártyát hűtés nélkül hagyni! Oda kell 2 db 12 cm-es 900Ft os ventillátor,
a cpu hűtő-t a biosban silent-re állítani, leveszed a gép oldalát és tényeg csak a Terabytos Samsung HDD fejmozgatását hallod. A video kártyámról a gyári ventit mindig ledobom, tejgumival kapnak mégegy 12cm es 900Ft-ost, rá az 5 V-ra a 12V helyett és GO STALKER síri csendben! (Nos azért sokat tölt, szval a HDD-t hallod,de még egy év és 30 körül 250 GB-s SSD-t kapni..)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. yodamester...
2011.09.14. 22:29
Ez saját gyártmányNem kell drága pénzért házat venni!És extra halk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rastawicc Maxim...
2011.09.14. 22:35
Az enyém is hűvös! Pedig nincs benne két tucat venti....
1DB 120mm
1DB 140mm
4DB 230mm
+1DB 140mm a CPU hűtőn(Scythe MINE2). És kb. hideg van a házban.

Ja, Cooler Master HAF922.

Szóval ??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. lorddiablo
2011.09.14. 22:59
atti2010: a kavitáció azt takarja itt, hogy a víz nyomása helyileg lecsökken az adott hőmérsékletre vonatkozó gőznyomás alá (ez itt 4000 Pa körül van, azaz a környezetinek kb. 2,5%-a). Ez a jelenség egyáltalán nem olyan abszurd, mint gondolod, rosszul megtervezett szivattyúk tömkelege esett már ennek áldozatul. Persze némi CFD és mérés segít, de ha összegányolják, akkor akár egy titánium szivattyút is megeszik a jelenség. Aki nem hiszi, járjon utána.


Gondolom, hogy ez a banális probléma nem fog előjönni, de az biztos, hogy a B2 steppinget idézné.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ngabor77 rasta...
2011.09.14. 23:03
Igen,a HAF922 is egy jó szellős kis ház + a 4db 23-as venti felér 6db 12-essel.Neked is több van benne mint egy alap házban

yodamester10

Nekem tetszik,GRAT
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Megyeric
2011.09.14. 23:53
I5 4.47Gh-en, Corsair H80 (játékvíz) 1 óra intel tuning stress test (full load) 50C. Ennyit a "játékvízről". Az egy kilogrammos hűtőbordás társai meg hoznak 65-70C egy jó szellős agyon ventillátorozott házban.

A profi vízhűtő rendszerek nagyon jók tény és való hogy ezek nem azok csak nem tudom megér-e 100 eft-ot hogy az mondjuk ugyan ezen értékek mellett hoz 40C. Ha meg egy kilós fél téglát akarsz betenni a házba a hűtőbordás kollégák típusaiból akkor nosza.

Nem értem ezt a játék vizezést. Senki nem állította még a gyártók sem hogy ezek profi vízhűtő rendszerek. Viszont megkapod 20-24-ért, nem kell egy kiló színesfémet a házba nyomni, a hűtése egy fikarcnyit sem marad el a fentiektől. Kompakt nem kell havonta töltögetni, meg a pumpát tisztogatni.

yodamester10

Nagyon tuti. Tetszik nekem is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm rasta...
2011.09.15. 00:00
A 922-ben hová hová fér a 4db. 230mm-es?
Gyárilag 200-asok vannak benne 3 db, ha jól tudom?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. MaximumGam...
2011.09.15. 01:14
józsef m.: Engem is érdekelne pont ez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ngabor77 jozse...
2011.09.15. 08:23
Befér,ha más nincs a gépben(lap,vga,stb)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rastawicc
2011.09.15. 11:02
Gondolom, ha mindenki ennyire értelmes, és jól értesült, akkor nem is kell válaszolnom?!
És nem, nem 3db 200-s van benne gyárilag.
Ez valami vicc akart lenni????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. VargaImre
2011.09.15. 14:10
Mi értelme 10 ventit berakni egy gépbe? Normális proci meg vga hűt kell +2 befújó és 2 kifújó vent i+ az oldallapnak fent lenni hogyha már van tele van ventivel akkor a huzat is meglegyen a házban.
Nekem így van, hűvös, csendes, nem kellett megvennem 10 ventit és telepakolni a házat.
Hatásfokot egyszerűbb és hatásosabb javítani, mint jelen esetben ventikkel telegórni a gépet.
Szerintem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. MaximumGam...
2011.09.18. 22:42
Varga Imre : Üres se lehet egy ház, enyémbe igen is kell, ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm rasta...
2011.09.18. 22:56
Nem. Pusztán kérdés, egyszerű érthető módon feltéve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!