iPon Hírek

Íme a Double Fine új játéka: Spacebase DF-9

Dátum | 2013. 10. 16.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Meg kell hagyni, a Double Fine-nál értenek a titoktartáshoz, aminek köszönhetően villámcsapásként ért minket a hír, hogy a sokak által kedvelt stúdió már hét hónapja dolgozik legújabb játékán, mely ezúttal egy űrbázis menedzselős alkotás lesz. A projekt vezetője, JP LeBreton a Rock, Paper, Shotgun magazinnak elmondta, hogy a Spacebase DF-9 címre hallgató program gondolata az Amnesia Fortnight nevű ötletelésük során született meg, amelyet a rajongók bevonásával folytattak az elmúlt évben. Aki még emlékszik, 2012 végén a stúdió a Humble Bundle oldallal közösen egy promóció keretében megengedte a játékosoknak, hogy 23 prototípus közül kiválasszanak négyet, amik bekerülnek egy Humble Bundle-be. A nyertesek között ott volt a Spacebase DF-9 is, és úgy látszik azóta ezerrel dolgoznak rajta a srácok, és a szoftver mától elérhetővé vált a Steam korai hozzáférés szekciójában (Early Access).
A játék trailere (alfa verzió)
A projektvezetővel készített interjúból kiderült, hogy a Dwarf Fortress adta az inspirációt a játékhoz, tehát egy részben véletlenszerűen generált pályán (azaz ezúttal az űrben) kell bázisunkat felépíteni és menedzselni annak működését, illetve lakóinak életét. Arról még nem kaptunk teljes képet, hogy milyen mértékű lesz a szimuláció, de az elmondottak alapján bízhatunk benne, hogy számos dolgot figyelembe kell vennünk az űrbázis vezetésénél. Ránk vár az erőforrások begyűjtése, az építmény felhúzása, berendezése, és természetesen be is kell népesítenünk a bázist különféle lényekkel. A neheze azonban csak ezután jön, ugyanis oda kell figyelnünk a lakók életére, boldogságára. A fejlesztők által felhozott példa alapján számíthatunk például olyanra, hogy ha valaki szomorú, és nem szívesen tartózkodik a mi kis birodalmunkban, akkor negatív hangulata átragadhat másokra, ami hosszú távon akár lázadásokat, baleseteket is eredményezhet. Az interjúban azt is kiemelte a projektvezető, hogy rengeteg olyan tárgy lesz a játékban, amit magukkal cipelhetnek a lakók, és ezek az eszközök különféle hatással lesznek a játékmenetre. Számíthatunk számos véletlenszerű eseményre is, előfordulhat például, hogy valaki parazitát hordoz magában, ami aztán szörnyé fejlődik a szerencsétlen gazdatestben, kitör belőle, és ámokfutásba kezd a bázison.
JP LeBreton bemutatja a Spacebase DF-9-et
A rengeteg érdekes ötlet és jó hír közepette csak egy negatívumot tudunk felhozni, a fejlesztők sajnos még nem tudják, hogy mikor fejezik be a játékot. Elmondásuk szerint egy jó darabig most csak korai hozzáférésű programként lesz elérhető a Spacebase DF-9 a Steamen, amit folyamatosan fejlesztgetni fognak. Aki látott már ilyen jellegű játékot a Valve rendszerén, az tudhatja, hogy nagyon elhúzódhat a fejlesztési idő. (Kerbal Space Program…valaki?) Reméljük egy Double Fine kaliberű stúdió nem húzza sokáig a fejlesztést, mert úgy érezzük, hogy egy nagyszerű játék készül Tim Schafer és csapatának boszorkánykonyhájában, aminek minél hamarabb látni szeretnénk a végleges verzióját.
Részletes bemutató a játékmenetről
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!