iPon Hírek

Indul a HD4860 szállítása, érkezik a HD4750 is

Dátum | 2009. 08. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD elég komoly meglepetést okozott, amikor a kínai média pár nappal ezelőtt bejelentette, hogy a nagy processzor- és videokártya gyártó vállalat hamarosan új taggal bővíti a Radeon HD 4800-as sorozatot. A Radeon HD 4860-as névre keresztelt termék a Radeon HD 4850-es és Radeon HD 4870-es modellek között keletkezett űrt hivatott pótolni, szállítása pedig a friss információk szerint augusztus 18-a körül indulhat meg, így valószínűleg hivatalos megjelenésére sem kell már sokat várni. A korábbi hírekkel ellentétben nem csak a kínai-, hanem a világ egyéb piacain is elérhető lesz az újdonság, amelynek pontos specifikációiról korábbi hírünkben olvashatnak az érdeklődők, sőt, itt egy szédszedett példányt és egy rövid teszt is található. A teljesség igénye miatt azért pár sorban megemlítjük a Radeon HD 4860 specifikációit is.

Az új jövevény RV790GT GPU-val lesz ellátva, amely 800 helyett már csak 640 darab stream processzort fog tartalmazni, de cserébe 256 bit széles GDDR5-ös memória interfésszel és magasabb GPU órajellel látja el a gyártó. A termék GPU-ja 700 MHz-en üzemel majd, a memória chipek pedig 750 MHz-en, vagyis effektíve 3000 MHz-en fognak ketyegni. A kártya egy 6-tűs PCI Express tápcsatlakozót is igényel a működéshez. Árát tekintve a Radeon HD 4860 pont a 4850-es és 4870-es modellek közé kerül, azaz 130 dollárért adják majd.

Radeon HD 4860
Érdekes módon ezzel egy időben egy másik modellről is érkeztek hírek, nevezetesen a Radeon HD 4750-es kártyáról. Ez a modell a Radeon HD 4770-es termékhez hasonlóan 40 nm-es RV740-es GPU-ra fog épülni, amelyből a TSMC 40 nm-es gyártósorainak problémája miatt gyakorlatilag komoly hiány van a piacon. A Radeon HD 4750-es modell tulajdonképpen hasonló specifikációkkal érkezik, mint a Radeon HD 4770-es változat, amely az AMD első 40 nm-es GPU-val szerelt videokártyája volt. Az RV740-es, 640 darab shadert tartalmazó GPU a Radeon HD 4770-es modelléhez képest alacsonyabb, azaz 750 MHz helyett „csak” 730 MHz-es órajelen fog üzemelni, a GDDR5-ös típusú fedélzeti memória órajele viszont 800 MHz-es (effektív 3200 MHz) lesz csak úgy, mint a Radeon HD 4770 esetében.

A kártya alacsonyabb tuningpotenciállal fog érkezni, mint Radeon HD 4770-es társa: a termék a működéshez szükséges áramot a PCI Express x16-os slotból veszi majd fel, azaz nem használ külön hat tűs PCI Express tápcsatlakozót, mint a Radeon HD 4770. A termék szállítása hamarosan megkezdődhet, ám ezzel a kártyával kapcsolatban pontos dátumról egyelőre nem érkeztek információk. A 88 dolláros ajánlott végfelhasználói áron forgalomba kerülő modellből első körben csak nagyon kis mennyiség készül, úgyhogy nehéz lesz hozzájutni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. Phantomstr...
2009.08.05. 18:31
VISSZA A HIRHEZ

Végre itt van! Erre a kártyára várok a RV740 bejelentése óta! És erősebb mint azt vártam. Az, hogy 20 MHz-et fogtak a GPU-n gyakorlatilag ésrevehetetlen, ráadásul tisztességgel alul is feszelik, így még jobb lesz a fogyasztása, 88 dollár pedig pont a 4671 ára, annál pedig jóval izmosabb lesz. Csak győzzék gyártani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. systexas
2009.08.05. 18:32
nekem már kezd gusztustalan lenni ez a vga áradat az ati részéről
szerintem elég lett volna a 4650,4670,4850,4870
az ez után következő kártyák szvsz feleslegesek
esetleg még a 4770-nek van értelme
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kane54
2009.08.05. 18:41
Gusztustalannak inkább azt nevezném, amikor egy előző széríát neveznek át és adják el jó pénzért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Phantomstr...
2009.08.05. 18:51
A 4830-nak is van értelme, a 4770 azt készült leáltani, és szerintem a 4750-nek s van helye a piacon. A 4730 és 4860 csak a raktárkészletek kiürítése miatt kerültképbe, de azokat úgy kezelem, mint ha nem is lennének. Nekem iskább az nem tetszik, hogy a 4550-et miért nem 4370-nek nevezték el. Specifikációit tekintve sokkal logikusabb let volna.

Anúgy ez azért van, mert nem akarnak úgy járni a 4000 szériával, mint a 3000-sel. Mert mint láthatod, még mindenhol van raktáron. Egyszerűen beragadt, mert ugyan azon az áron a 4000-es többet tud. Mért vegyen valaki 3870-et, ha ugyan annyiért 4830-at, vagy mostmár néhol 4850-et kap?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. dragonplat...
2009.08.05. 18:57
Ha az ati csinállja akkor gusztustalan de ha az NV akkor inkább elnéznek felette. Szerintem nem gusztustalan ez. Az áráért azt kapod amit el lehet várni tőle, modern architektúrával nem régivel amit feltuningoltak.
Azért a 4850 meg a 4670 között van 1 "kis" árrés. Ahol az nvidia a 9800gt ket kínállja. Azért jött a 4830 ami tökéletesen végezte a dolgát.
A 4770 pedig a 4830at készült váltani csak a TSMC belekavart a 40nm el.
Ezért a 4850 árán találod a 4770est.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rini
2009.08.05. 19:38
A 4860-ra két okból van szükség: Kiszórni a meglévő chipeket, másodszor pedig a4850-nél egy kicsivel erősebb kártyát kiadni mert a 4850-es egy kicsivel gyengébb mint az Nvidia 250 gtx kártyája amely még mindig elég jó eladási mutatókkal rendelkezik főleg Ázsiában.Az amd. kártyák főleg Európában keresettek, míg az nv karik Orosz ill. Ázsiai térségekben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. thspo
2009.08.05. 20:00
nem az a baj h sok a kártya, hanem az hogy itt a win 7 és nincs rá felkészülve a vga piac... Az nvidia valszeg azért lapít ennyire mert dolgozik valamin, az AMD meg hetente kiad egy új kártyát h a felhalmozott/selejtes cuccait kiszórja a jónépnek. Bocsánat, nem új kártyát hanem az egy éves alkatrészek kombinációit. Én nem hiszem hogy ez szebb lenne mint az átnevezgetés. Mondjuk nem igazán érdekel/érint a dolog mert ezekből a kártyákból (nem csak a HD 4000, hanem a mostani nv-ből) sem kérek köszönöm szépen, inkább várok az új generációra. Én nem akarom az nv-t védeni, de az AMD most pontosan azt csinálja h kidob egy tucat olyan vga-t amelyeket a user szintén kidobhat fél éven belül ha beköszönt a dx 11 korszak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tibi27
2009.08.05. 20:15
thspo:teljesen egyetértek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Multitask
2009.08.05. 20:16
Jól mondod azért lapít az nv, hogy legalább jövő év elejére fel tudjon mutatni végre valamit, amikor a konkurencia termékei a win 7-el együtt piacon lesznek.
Azért "nem tudom" melyik kártyát dobod el hamarabb vagy fél év alatt, egy GTS250et, vagy egy HD4850/60-at.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tibi27
2009.08.05. 20:18
sztem bughalmazzal lesznek a piacon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Phantomstr...
2009.08.05. 20:40
Ha valahol bugzás lesz, az nem az AMD-nél lesz, mevel ők az MS-el együtt dolgoztak a DX11-en, egyrészt az ő fejlesztéseikre épül, másrészt a kártyát is hozzá tudták igazítani, első kézből kapott infók alapján. Ha meg nem tetszik nem kell megvenni. Ennyi az egész. a 4860, és 4730 szerintem is hülye ötlet, de valahogy ki kell pucolni a raktárakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2009.08.05. 20:42
Most komolyan. Miért kellene kidobni őket?Még egy jó ideig nem lesz dx 11-es játék. Még egy évig elegek lesznek mire azok a játékok nagyobb mennyiségben megjelennek.

A dx 11, 10.1-es játékok is mennek legfeljebb kicsit lassabban és nem látod az új látvány elemeket. Nem mintha lenne időd játék közben azokat nézegetni. Pl. árnyék a sínek mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kane54
2009.08.05. 20:56
Itt a Win7, hol?
Legálisan még sehol, egész pontosan 3 hónapig.
AMD kész lesz mikorra dx11 kell majd, épp most alapozza meg hozzá a költségvetést...
Lapít az nVidia? Csodálkoztok???
2 évnyi semmit tevést nehéz fél év alatt behozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tibi27
2009.08.05. 20:57
én csak szeretnék sok bugot kivánni az új fejlesztéshez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. thspo
2009.08.05. 20:59
mikor azt mondtam h kidobni akkor arra gondoltam mint amikor kijött az első DX10-es kártya (G80, jól tudom mert nekem is ez van azóta és előtte meg x1950pro-m volt). Na akkoriban az egyik leggyorsabb dx9-es kártya és az új dx10es között akkora különbség volt amilyet ritkán vagy egyáltalán nem tapasztalt még az egyszerű user (köztük én sem). Na most, ha hinni lehet a következő generációk specifikációiról szóló híreknek akkor valami hasonló van készülőben. Én nem lebeszélni akarok senkit ezekről a vga-król, DE ha valakinek nem égetően fontos a csere akkor várjon, ne költsön pénzt ezekre mert hamarosan (hangsúlyozom véleményem szerint) kuka lesz (mert ki fog jönni egy elég erős közép kategória és akkor ezek a mai darabok a kutyának sem kellenek majd használtan). Én úgy érzem h az első DX11-es kártya eljövetelekor fog megérni a csere, nem most amikor csak az időhúzásról és a "mentsük ami menthető"-ről van szó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2009.08.05. 21:39
Én még mindig a jó öreg 8800 gtx-et hajtom. Amikor megvettem nem az olcsóságáról volt híres. Életem első felső kategóriás kártyája, de nem bántam meg, ma is szépen, csendesen megy. A teljesítménye a 4770 környékén van most. Jövő tavaszig kihúzza, aztán majd meglátjuk, hogy melyik lesz a jobb, AMD vagy Nvidia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr...
2009.08.05. 22:20
tibi27: Miért jobb a lelkednek ha az egyik gyártónak nincs minden rendben a kártyájával? Ennyire nem lehet alfogadni, hogy a favoritodnak ekkora a lemaradása? Én inkább abban reménykedek, hogy kiegyenlítettek lesznek az erőviszonyok, és baráti áron juthatunk erős kártyákhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szerzetes
2009.08.05. 22:35
Nem értem miért vagytok felháborodva? Ha az ATI kiadja a vacak kártyáit (ha az ha nem, nem tudom megítélni) miért ne tehetné? Nem hiszem h a te pénzedből tenné v. ilyesmi. Akkor meg? Nem kötelező megvenni, senki nem kötelez rá! Aki megveszi az tegye azt mint a földnélküli paraszt: magára vassen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tibi27
2009.08.05. 22:35
Jenna Jamesson a favorit nálam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kane54
2009.08.05. 23:00
"Vacak" ?
Inkább maradéknak nevezném...
Annyira emlegetitek a dx9->dx10-re váltást érdekes módon az első szériának megvoltak a maga betegségei, igazán bevált csak a 2. széria 9000 és HD3000 voltak.
Akinek van esze épphogy nem veszi megjelenéskor az új kártyákat, mert sokkal drágábbak lesznek ráadásul tavasz környékén úgyis vagy új széria, vagy a meglévők új gyártástechinákával jönnek majd ki.
Ezek a kártyák azoknak jók akik most vesznek gépet és úgymond ki szeretnék valamivel húzni dx11-ig.
Árban teljesítményben, tudásban... tökéltesek és annál jobb minél nagyobb a választék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dragonplat...
2009.08.06. 08:06
Így van a megjelenéskor nem is szabad megvenni.
Minden képpen megvárnám hogy a gyártók előállnak új hűtéssel stb.
Ami hasonló áron lesz kapható mint a ref példányok lásd(sapphire lite, vaporx, xfx 4850xxx)
És a jelenlegi kártyákat nem nevezném selejtesnek talán 1 év múlva sem ha lesz dx11. Mivel visszafelé kompatibilis lesz ezért dx10.1 et használlhatja majd ami szép kis teljesítménynövekedés lesz, ha nem is használhatod a dx11 et de 10.1el talán olyan gyors lesz 4860 kártya mint az új középkategória dx11en.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Phantomstr...
2009.08.06. 12:20
Szerintem megéri megvenni az első szériát is. Az lőzőnél mindenképp gyorsabb lesz, és az újabb driverekkel mégtovább gyorul majd. Természetesen az azt követő széria ismét csak gyorsabb lesz, de ilyen alapon folyamatosan csak várakozhatnánk.

tibi27: Jenna Jameson? Az egy ribanc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!