iPon Hírek

Információk a DirectX 11.2 újításaival kapcsolatban

Dátum | 2013. 06. 27.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

A Microsoft tegnap mutatta be a Windows 8.1 Preview kiadását, amelynek érkezéséről korábbi hírünkben beszámoltunk, sőt, azt is megírtuk, miként kell eljárni mindazoknak, akik ki szeretnék próbálni a Windows 8.1 első és egyben utolsó bemutató kiadását. Az új operációs rendszerrel karöltve a DirectX 11.2-es kiadása is megjelent, ami a Windows 8.1-hez hasonlóan még csak bemutató változatban érhető el, azaz a szoftvercsomag a végleges kiadás megjelenéséig még változhat. A DirectX 11.2 több hasznos újítást is felvonultat, ám ahogy az a számozásából már sejthető, a DirectX 11.1-hez képest radikális módosításokra ezúttal nem kell számítani. A Microsoft a DirectX 11.2 változtatásairól részletes leírást is közölt, ami leginkább a fejlesztők számára lehet érdekes. Aki fejest szeretne ugrani a rendkívül mély információtengerbe, fáradjon erre. Persze dióhéjban azért összefoglaljuk, hogy milyen újításokat kínál a DirectX 11.2. Az első ilyen a HSL Shader Linking nevet kapta. Ennek a funkciónak köszönhetően a grafikus programozók előre elkészíthetik a különböző HSL funkciókat, amelyek dinamikusan hozzákapcsolhatóak a futó programkódhoz, természetesen valós időben. A repertoárba a Function Linking Graph támogatás is bekerült. Ennek lényege abban rejlik, hogy a programozók létrehozhatnak olyan shadereket, amelyek egy sornyi előre lefordított funkcióhívást tartalmaznak és különböző adatokat továbbítanak egymás felé. Az FLG API-val kapcsolatban részletesebb információ itt található. További fontos újítás, hogy a Windows 8.1 Preview esetében már beépített HSL fordító is rendelkezésre áll, így a legtöbb shader programozó API támogatása mellett Windows Store alkalmazások is készíthetőek a Windows 8.1 Preview, illetve a későbbiekben megjelenő Windows kiadások számára.

A DirectX 11.2 emellett GPU Overlay és Tiled Resource támogatást is kínál. Ezek közül utóbbi a megatextúrázás miatt fontos. Az eljárás segít a sávszélesség javításában, illetve a memória-felhasználás hatásfokának növelésében. Ennek köszönhetően egyidejűleg nagyobb mennyiségű adattal lehet dolgozni. A következő a sorban a Direct3D low-latency presentation API, amelynek lényege az alacsony késleltetésben rejlik, így segítségével rugalmasabb, gyorsabban reagáló felhasználói kezelőfelület készíthető. Persze a képkocka-késleltetés értéke API hívások segítségével módosítható annak érdekében, hogy a végeredmény az elvárásnak megfelelő lehessen. A DirectX 11.2 Frame Buffer Scaling támogatást is kínál, ami a képkocka-puffer tartalmának skálázását teszi lehetővé. A megoldás lényege, hogy a különböző alkalmazások lassulása esetén az aktuális felbontásról alacsonyabb felbontásra válthat át a rendszer - természetesen a képminőség bizonyos fokú romlása mellett - , így a kívánt szinten tartható a sebesség. Megfelelő gyorsulás esetén az alacsonyabb felbontás helyett ismét az előző felbontásra állhat át a rendszer. A sorban a DXGI Trim API is jelen van, ami lehetővé teszi a DirectX alkalmazások számára, hogy felszabadítsák a grafikus driver által lefoglalt eszközmemóriát, így az alkalmazás memóriaprofilja csökkenthető, amíg az fel van függesztve. További újítás, hogy az adott Direct3D alkalmazás számára most már lehetőség lesz a GPU alapértelmezett buffereihez való közvetlen hozzáférésre - ha ezt az adott eszköz támogatja - , így nincs szükség köztes, ideiglenes tárolóba történő másolási művelet alkalmazására. A DirectX 11.2 bemutató kiadásával kapcsolatban további információ itt található, ahol példákon keresztül magyarázza el a Microsoft a fejlesztőknek, hogy miként kell kiaknázni az újításokban rejlő lehetőségeket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. MrFox
2013.06.27. 16:35
Ó de jó, lehet gyűjteni a dx 11.2 támogatást nyújtó új VGA-kra (AMD esetében, mert az nvidia még a 11.1-et is kihagyta azzal, hogy nem kell.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThompsoN MrFox
2013.06.27. 16:51
Elvileg ez most nem igényel hardveres újításokat, DX11-et és DX11.1-et támogató kártyákon működik, driver frissítés után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mataczadri... Thomp...
2013.06.27. 17:23
Akkor mégiscsak felesleges volt a DX11.1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tibaimp
2013.06.27. 17:26
A win 7 megkapja vajon frissítésként, mert én fel nem rakom ezért a 8-at az tuti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror tibai...
2013.06.27. 17:29
Na mit gondolsz, a 11.1-et se, a 11.2-t meg főleg nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. koviricsi7...
2013.06.27. 18:07
A Win7 csak részleges DX 11.1 et kapott a 8 hoz képest, de azt le lehet tölteni (lásd:[LINK])
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Simba
2013.06.27. 18:17
Gondolom Win7-re nem lesz semmi. Az M$ bkphtj!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. LechooEdy
2013.06.27. 18:59
Ezek után én GTX780-at szeretnék venni, nem új konzolt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Benny
2013.06.28. 09:55
Vhogy rá kell venni az embereket, h win8-ra váltsanak, még ha ilyen paraszt módon teszik is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. sanyix
2013.06.28. 12:34
@ThompsoN: nem, csak 11.1 támogatókkal működik, úgyhogy az nvidiák kizárva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nyerek01
2013.07.03. 18:22
Nem értem ez az nvidia "szidalmazást".
[nvidia.com]
Támogatja a directx 11.1-et.
[googel search]
Itt vannak, tesztelték is őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror nyere...
2013.07.03. 18:46
Tévedsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. hans648
2013.08.24. 22:48
Én úgy tudom, hogy az nvidia is támogatja a dx11.1-et, csak annak a 11_0 szintjét, így azokat a funkciókat nem támogatja dx11.1-ből amihez a 11_1 szint kell. Viszont a DX11.2 újításai igénylik a 11_1 szint tudását így az nvidia részben támogatja a dx11.1-et és egyáltalán nem a dx11.2-őt. Én így tudom, ha tévedek javítsatok ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!