iPon Hírek

Információmorzsák az Nvidia GT300-asáról

Dátum | 2009. 09. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia GT300-as kódnévre keresztelt grafikus processzorával kapcsolatban nem is olyan régen érkeztek hírek, amelyek arról számoltak be, hogy a termékek gyártásakor meglehetősen magas volt a selejtek aránya. A gyártó ezeket az értesüléseket néhány napja cáfolta, és azt nyilatkozták, hogy a GT300-zal kapcsolatban minden rendben van, nincs semmiféle fennakadás a tervezésben és gyártásban.


A legújabb hírek már egészen másról, a GT300-as termékek várható specifikációiról számolnak be, de persze még mindig sok a homály, így a konkrét kártyákról és azok pontos tulajdonságairól egyelőre nem szól a fáma. Az Nvidia a GT300-as architektúrát "Fermi" kódnévvel látta el, ezt az elnevezést pedig a neves olasz fizikusról, Enrico Fermi-ről kapta az újdonság. Fermi egyébként a nukleáris reaktor, azaz az atomerőmű feltalálója volt. Ennek fényében egyértelmű az elnevezés, amelyet maguk a kártyák, azaz a PCB kap: reaktor.


Az eddig kiszivárgott információk szerint a friss GPU-kban 3 milliárdnál is több tranzisztor lesz jelen, és a chipek 40 nm-es csíkszélességgel fognak elkészülni a TSMC üzemében. A GPU belsejében összesen 512 darab stream processzor lesz jelen, amelyeket a gyártó csak CUDA magoknak hív. Az 512 darab CUDA mag fürtökbe lesz rendezve, ezek a fürtök, illetve tömbök egyenként 32 darab CUDA magot tartalmaznak majd. A GPU 384 bites adatsín segítségével kapcsolódhat majd a memória chipekhez, amelyekből összesen 6 GB-nyi lehet egy kártyán, persze az átlagfelhasználók számára 1,5 GB-nyi fedélzeti memóriával ellátott modellek lesznek elérhetőek, a 6 GB-os modelleket  a professzionális piac kapja. A termék natív támogatást nyújt majd több technológiához is, amelyek között a CUDA, a Fortran, a C++, a DirectCompute 11, a DirectX 11, az OpenGL 3.1 és az OpenCL 1.1 is jelen lesz.


A GT300-as GPU-val ellátott videokártyák várhatóan idén decemberben mutatkozhatnak be a nagyközönség előtt.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

57. Leito
2009.09.30. 18:23
VISSZA A HIRHEZ

3 milliárdnál is több tranzisztor. OMG Mekkora chip lesz ez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. hayate
2009.09.30. 18:31
Ha ez igaz akkor hatalmas és forró csip lesz megint, de számítási teljesítményben keményen odaverhet az AMD nek. Ugyanakkor nembiztos hogy minden rendben van ahogy az nvidia álltja, egy ekkora és bonyolult chipet nemlehet egyszerű gyártani, nemrég még a jóval kisebb és egyszerűbb 40nm -es ATI chipeket sem sikerült rendes kihozatallal. Azért remélem versenyben lesznek egymással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. rabib
2009.09.30. 18:33
Végre valami jó hírek. Hát szerintem ezek jobbak lesznek a mostani HD5 ezres sorozatú Ati kártyáknál. Ha nem is legalább lesz árverseny, és a HD5870 sem fog majd 102500 Ft-ba kerülni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. JózsiazIst...
2009.09.30. 18:50
30%-kal több tranzisztort tartalmaz, és a mérete is kb ennyivel nagyobb ha lehet hinni azoknak a híreknek amelyek 452 négyzetmiliméterről szóltak. Verjen is oda, ha már ennyivel "húsósabb" Csak árban meg ne 150ről induljon, hanem 90K környékéről, és ha a teljesítménye is olyan mértékben haladja meg az 5870esét, mint a mérete, akkor nemsokkal a megjelenése után lesz 5870esem 60 ezerért!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. tibi27
2009.09.30. 18:59
5850 akarok tegnapra!az különben mikor jön?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. jano12
2009.09.30. 19:14
Persze, 90k környékén, de azért legyen brutál teljesítményű.

Ha már jósolunk (valaki szerint már jobb ,mint a HD 5xxx), akkor én azt jósolom, hogy:

1, drága lesz
2, 40 nm gyakorlatilag el lett játszva (pápá kisebb fogyasztás, hőtermelés)
3, viszlát árverseny (nincs értelme)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. adam0205
2009.09.30. 19:32
Megint egy óriás mérteű monolítilkus chip valószínűleg horror áron. :-S Persze majd kiderül mire lesz ez jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Jasix
2009.09.30. 19:43
Hát ha hihetünk ezeknek a ,,morzáckák"-nak, nVdia-nak lesz egy bitangerős, AUDI árú és méretű karija
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. taripocok
2009.09.30. 20:03
azt elismerem,hogy ha kijön,eléggé brutálisnak igérkezik...azt is elismerem,hogy sokszor az nVidia nak volt a legnagyobb teljesítményű kártyája,azt is elismerem,hogy elverte a gtx 290,295 a 4800 as szériát!
de én azt kérdem,hogy én,vagy te,vagy bárki,aki videókártyát akar venni,meiket fogjuk választani,azt,ami 100ezerbe kerül,vagy esetleg ami egy hajszállal gyengébb,de a felébe,vagy még kevesebbe?!
Legyen ugy,ahogy az nV fanok jósolják,legyen erősebb mint a most megjelenő HD 5800 as széria,tiporjon le akár minden kártyát,de az már más kérdés,hogy ki fogja megvenni...személy szerint nem valószínű,hogy valaha is 100ezer fthoz közel eső videókártyát vásároljak,de sztem ezzel nem csak én vagyok igy,hanem az ország legalább 70%-a. ugyhogy,nekem egyértelmű,mien lesz a következő kártyám is,valszeg AMD,mint eddig.
Semmi bajom az nVidiával,csak nem annyit ér,mint amennyit elkérnek érte,bármennyire is erős...:S

Egy AMD/ATI használó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. polarx
2009.09.30. 20:08
taripocok na hát azért azt hogy a felébe fog kerülni az ati 5xxx-es szériája azt már most felejtsd el.. ők sincsennek meghuzatva.. 4xxx-es szériát adta olcsón jó teljesítménnyel ezzel már azért bevételre is tennének szert nem csak úgy adjuk ócsóé.. szvsz.. az tény hogy drága lesz ati is meg nv még drágább de az is tény hogy senki nem fog megjelenés napján sorba állni az 5870-ért az itt hozzászólók közül..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Kane54
2009.09.30. 20:08
Számítási teljesítményben elveri az ATi-t?
Na ezt kétlem, jelenleg is egy AMD Radeon a legerősebb ebből a szempontból, a Geforcok nagyon le vannak maradva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rini
2009.09.30. 20:08
Az látható, hogy nem éppen játékra szánják ezeket a kártyákat.(Más kérdés, hogy jó lesz arra is) Az elöző 580 négyzetmilliméter, a mostani 452. Az 5870 334 négyzetmilliméter. Csökkent a méretbeli különbség. A nyák nV-nél 512 bites volt, most 384 bites lett.Szerintem csökken az árkülönbség, de még így is drágább lesz az AMD-nél. Ezt csak azzal tudják kompenzálni ha erősebb lesz a kártya ill. több mindenre lehet felhasználni.(lásd a támogatások listáját:CUDA, a Fortran, a C++, a DirectCompute 11, a DirectX 11, az OpenGL 3.1 és az OpenCL 1.1)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. StevyXIX
2009.09.30. 20:16
Impozáns meg kell hagyni, de rohadt drága lesz (ez mondjuk nem újdonság) és ahogy már írták, kihozatali arány megint kérdéses, de ki tudja, hibás chipek lesznek az alsóbb generáció tagjai, ezért ezek a fürtök, mert talán azok működhetnek külön is (csak egy feltételezés), mint AMD teszi a Phenom megjelenése óta (hibás részt letiltja csak), hát majd kiderül, én biztos megvárom, 4850 jól tartja magát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. tibi27
2009.09.30. 20:17
Sokan nem azért vesznek nv karit mert fanok,vagy mert épp a legerősebb,vagy legdrágább és felvágnak vele,vannak más érvek is,és azok az okok megértek annyit nekem is.Most egy nem referenciahűtős 5850-re várok,kipróbáljuk milyen lesz,azt ha vmi nem műkszik mert bénázunk,akkor megy a PH-ra!Kb ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. polarx
2009.09.30. 20:17
az hogy nagyobb a chip kit zavar? legalább nagyobb felületen csatlakozik a borda hozzá.. ha azt nézzük az LGA 775-nél is nagyobb az LGA 1156 meg az 1366.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. prohlep
2009.09.30. 20:18
Mindennapos személyes célra egy olcsó 45 wattos AMD procit használok. Néha jobban esne, ha lenne benne harmadszintű cache. De tudom, hogy akkor 65 watt lenne.

A szóbanforgó kártyánát valszeg nem véletlenül nevezi a gyártó (atom)reaktornak. De gyaníthatóan a megjelnésekor a leggyorsabbak közt lesz a csalad legnagyobb tagja.

Aki játszik napi 1-2-3 órát, annak könnyen lehet, hogy igen nagy boldogság, hogy dögösen erős táppal, procival és ezzel a reaktorral jó gyorsan mennek a játékok. Napi néhány órányi nagy fogyasztás még nem a világ vége.

De nálam napi 10-15 órával felszorozva a 65-45=20 watt többletet, már meggyőzött, hogy ne ácsingózzak nagyobb sebességre, elvégre a legtöbb rutinfeladatomnál valszeg egy negyed ilyen gyors proci is elég lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. StevyXIX
2009.09.30. 20:21
(polarx @ 2009 Sep 30, 20:17) , mindössze 19 watt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. rini
2009.09.30. 20:29
Kane54 - Ez nem ilyen egyszerű. Bizonyos dolgokban erősebb, másban meg gyengébb. Ezt bizonyítják a játékok is. Ami lebegő pontos számításokra épít ott földbe döngöli, ami shader igényes számítást használ ott meg kegyetlenül öt verik le. Régebben a PH-n voltak ilyen tesztek ahol ezeket is tesztelték.Azt hiszem olyan 3-4 évvel ezelőtti tesztek voltak. Nem tudom, hogy mostanában csinálják-e ezeket a teszteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. polarx
2009.09.30. 20:31
StevyXIX azt láttam, "pontosan" 416-ból volt jó 7db asszem. amúgy igen ez az amire hírtelenjére nem gondoltam.. hogy a nagyobb chipet drágább megcsinálni de mostmár össze van álva a kép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. StevyXIX
2009.09.30. 20:44
Szerintem érdekel, hogy mekkora, minél nagyobb annál drágább, szóval ha nem érdekel az ára, akkor igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. rini
2009.09.30. 20:58
Azért a mag mérete fontos az ára miatt. Nem mindegy, hogy egy wafferből hányat tudsz kivágni. A mostani méretekből az AMD 30%-al többet tud legyártani és ezért olcsóbban tudja adni. Az előző szériánál ez 120% volt. Ezért írtam ezelőtt, hogy most nincs akkora különbség a két mag előállítási ára között, mint az előző szériánál. Az nV-nél csökkent, míg az AMD-nél nőtt a magméret. Ettől függetlenül az AMD még mindig olcsóbban tudd gyártani, és ezért a kártyái is olcsóbbak lesznek. Ezt az árkülönbséget az nV csak nagyobb teljesítménnyel tudja kompenzálni. Amúgy a kártya ára engem nem aggaszt abban az esetben ha megfelelő teljesítmény is járul hozzá. Ugyan így vettem a régi kártyámat is. Akkor brutális ára(122000)volt, de a teljesítménye is az volt az akkori felhozatalhoz képest. Most is az megy a gépemben és egy 4830-al felveszi a versenyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rabib
2009.09.30. 21:24
Én is még ezen gondolkozok, hogy milyen videokártyám is legyen a méltó utódja a 9600 GT-mnek. Tavaly nyár végén 39500 Ft volt 1 Gb-os Gainward tipusa. Nagyon megörültem neki, de aztán gyorsan processzolimitbe ütköztem eléggé sok játéknál(GTA IV) Én már előre is egy ilyen GT300-ason gondolkozok, hogy majd jövő ősz felé jó lenne venni. Akkorra már biztosan "jó" árban is lesz. 7600 GT->9600 GT->GT300. Ez jól hangzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. mtrx220
2009.09.30. 21:44
tutira drága lesz, tutira sokat fog zabálni, vsz 10-15%-kal lesz gyorsabb mint a leggyorsabb ati - annál gyorsabbra egyszerűen nem éri meg üzleti szempontból.
ami viszont érdekelne, hogy ez már gddr5 rammal fog menni?
nem volna utolsó dolog már végre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. thspo
2009.09.30. 22:06
100% hogy DDR5 lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. rini
2009.09.30. 22:09
Igen. Gddr5-tel lesz szerelve. Ezért csökkentik az 512-es sávszélt 384 bitesre(Ezért a sávszélesség még nagyobb lesz mint a gt200). Szerintem nem lesz több a fogyasztása.Az elöző szériában sem fogyasztott többet. Idle 94 watt volt a gt200, az AMD 115 watt. Load alatt az nV fogyasztott többet 15-20 wattal. A HD5870 idle 27 watt, load pedig 189 watt. A Fermi pedig most készül, de én hasonló fogyasztásra fogadnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. uristen
2009.09.30. 22:30
NVidia talán jobb lesz, mint az ATi, de árban (ahogy eddig) még ugyanúgy drágább lesz szerintem. Nállam nem mindegy, hogy amit megveszek 20e Forinttal olcsóbb, vagy drágább, mert mostanában az sem kevés pénz, de ahogy elnézem HD5870 X2 játékok számára pár évig jó lehet, addig Chuck Norris elszámol mégegyszer végtelenig. De amúgy tök jó lenne, ha mostmár minden hardwert megpróbálnának minél energiatakarékosabbá tenni. Mert azért a villany maga sem olcsó, ha úgyvesszük. kezdetekkor még kézzel kötögették a tranzisztorokat. Alig volt párszáz darab, mosmeg már millió, sőtt milliárd számban beszélünk róluk.
Tök jó TechPU oldal... Ott legalább látszik, miért is lesz jó az új ATi, ha tényleg úgy lesz a fogyasztás. Több termék fogyasztását is kiírhatnák valahova, mert sokszor nem tudom mi mennyit is fogyaszthat, de inkább legyen elektronikus, mint mechanikus, 1862-ben az sem volt kis felfedezés. LGA-775 előtt még jobban értettem a számítógépekhez, mivel nem volt semmi olyan bonyolult, mint mostanában. Én az első számítógépemet NV GeForce 2 VGA-val vettem, 64MB memóriával, 120W -os tápegységgel, és 700MHz-s processzorral (2003), akkor még jó volt, ment rajta a Max Payne, House of Dead stb. nagy volt az öröm.. Erre 1 év mulva már jött a GTA San Andreas és már kezdett látszani, hogy ez nem valami jó gép... innen kezdve az én megfigyelésem szerint úgy fejlődött a PC, hogy mikor kinéztem egy videókártyát 3-4 hónap mulva ugyan azon az áron majd 2x jobb teljesítményűt dobtaka helyére... Most sincs másogy... Nállam nagy szám most is az LGA-1156, mert új is, olcsó is, ha minden igaz nagyon jó is. De mi lesz, ha jönnek azok az átkozott i9-es szériák... manapság nem érdemes semmit gyorsan megvenni a számítógépbe, mert lenézel a gépedre, áh de durva, aztán felnézel másnap netre, és ott villog egy gyorsabb, alig párezer forinttal drágában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. StevyXIX
2009.09.30. 22:31
Rendben kisebb gyártási technológia miatt magméret nem lesz nagyobb, de akkor is 3milliárd tranzisztor lesz ami több hibalehetőséget jelent (GT200-hoz képest azonos méret, de sokkal több tranzisztor vagyis sokkal bonyolultabb), így megint ott vagyunk ahol a part szakad (persze biztos sokat fognak javítani idővel ezen is, de akkor is ez nagy probléma még). 5870-be 2154 millió tranzisztor van, ez 2/3-a csak a GT300-nak és Ati-nak is sok problémája van a 40nm-re való átállással, mi lesz akkor GT300-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. leviske
2009.09.30. 22:42
Amit várni lehetett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. rini
2009.09.30. 23:12
leviske - Persze, hogy fontosabb a Tesla, több rajta a bevétele mint ebből. Azért szerintem lesz olyan erős mint az 5870, ha nem is lesz gyorsabb.
Mikrobi - Nem szoktam híni minden hírnek (Ezt a mostanit is fenntartással kezelem) Az a hány chip jó meg nem jó, csak egy dolog abban az esetben ha tudják hol a hiba. Milyen gyorsan tudják kijavítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rini
2009.10.01. 10:57
A fogyasztásról annyit, hogy egy darab 8-as tápcsati van rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. StevyXIX
2009.10.01. 11:19
4870-en se azért van kettő 6 pines, mert annyit fogyasztana
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rini
2009.10.01. 11:31
StevyXIX - Nem azért írtam.Csak a hozzászólások elején sokan itt sopánkodtak a fogyasztás miatt mikor elolvasták ezeket a specifikációkat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Pinkysx
2009.10.01. 11:45
ITTTTTTTTT VAAAAAAAAAAAAN :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. leviske
2009.10.01. 14:44
hun: ? Nem értem mire gondolsz. :mellow: A Fermi is konkrétan a Tesla piacára készült. Úgy, ahogy a GT200 és a G80 is... Nem értem, mire akarsz kilyukadni. :huh:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Leito
2009.10.01. 14:50
Táblázatba nincs elírva hogy 1.4 meg 3.0 billion?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. leviske
2009.10.01. 14:56
Miért lenne? Az angoloknál a milliárd a billion.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. somakb
2009.10.01. 15:15
Leito: nincs, magyarul milliárd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. uristen
2009.10.01. 15:56
Nah most akkor mi? Mire gyűjtsek az i5-höz akkor? GT(/F)300 -ra vagy HD5870 -re?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Konkii
2009.10.01. 15:57
Lottószelvényekre, ha ilyen konfigot akarsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. uristen
2009.10.01. 15:59
i5 -ös szett ott van ~150 000Ft max. Arra vagyok kíváncsi mennyit kérnek ezért az izéért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Konkii
2009.10.01. 16:03
Hát szerintem ha 300-as szériábol akarsz, akkor 100 alatt ne nagyon számolgass.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. uristen
2009.10.01. 16:04
Nagyon jó... egy VGA kerül az egész gépembe... csodás! :angry:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Leito
2009.10.01. 16:10
Jah ok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2009.10.01. 17:07
Konkii - Te ezt honét tudod? Gondolom neked is lehervadt az arcodról a mosoly, mikor megláttad az 5870 árait. Most azzal biztatjuk (reménykedünk) magunkat, hogy lejjebb mennek az árak úgy mint az előző szériánál. De az előzetes, hangzatos cikkek nálam is kiütötték a biztosítékot, amely így szolt "Folytatja az agresszív árpolitikát az AMD".Hát tényleg agresszív lett.
Az árral nincs semmi baj ---- amíg nem ismerjük
Az árral nincs semmi baj ---- ha megfelelő teljesítmény párosul hozzá
Az árral nincs semmi baj ---- ha megtudod fizetni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Konkii
2009.10.01. 17:27
Hol olvastál te olyat, hogy én tudom?
Az 5870 ára lehet hogy magas, de engem nem érint, egy ideig még elleszek a 4890-el. A számok azt mondják, hogy elég drága lesz az NVidia gyártásköltsége, a 200-as sorozat sem volt egy olcsó darab, akkor most számolj a 300-al. És mivel (állítólag) az AMD jelentősen olcsóbban gyárt kártyákat mint az NVidia, így könnyen el tudom képzelni, hogy az első egy-két hónapban nem igazán lesz 100ezer alatt GT300-as kártya, ha csak ki nem adják a selejteket, valami butítottat, vagy az előző szériát más néven.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. leviske
2009.10.01. 17:36
uristen: A későbbiekben DX11 vagy PhysX játékokkal akarsz játszani? Csak mert DX11-re Radeon, PhysX-re GeForce...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. StevyXIX
2009.10.01. 17:38
Nvidia is támogatja a DX11-et, kérdés Havokot fogja-e.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. leviske
2009.10.01. 17:43
A Havokot az Inteltől kell licencelnie, így nem vagyok róla 100%-ig meggyőződve, hogy fogja. Ellenben a Bullet-et valószínűleg fogja, bár majd meglátjuk.

Amúgy arról -ha nekem írtad- nem kell felvilágosítani, hogy "támogatja" a DX11-et. A gond csak az, hogy pl a tesszellációt emulálja, ami igencsak nagy érvágás lesz. Főként, hogy valószínűleg az összes DX11-es játékban az eggyik húzóerő a tesszelláció lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX
2009.10.01. 18:16
De ez már DX11 sajátja, nem az Ati saját tesszelációja ami a mostani HD4000-es kártyákban is van, szóval DX11-ben alap a tesszeláció.

Havok és PhysX nem hiszem, hogy együtt piacon marad (bár ki tudja), szóval kellene neki elvileg, PhysX ideje meg van számlálva (remélhetőleg).
Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy meg kell vennie, hiszen nem maga a motor kell neki, csupán a software-es támogatást kell nyújtani, hogy GPU számolja a fizikai motort, ezt meg megteheti szerintem ingyen is (AMD is nyújt Havok támogatást).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Konkii
2009.10.01. 18:27
StevyXIX: Amennyire én tudom, az NVidia szoftveresen támogatja a DX11 tesszelációját, amíg ez az AMD kártyáknál hardveresen történik. De javítsatok ki, ha tévedek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2009.10.01. 18:43
leviske - az előző hozzászólásomban leírtam, hogy hol a hiba.Még kiegészítem azzal, hogy most egy 4890-es kártya ára 40000 és 50000 közé esik gyártótól függően, amely 30-35% lassabb az 5870-nél.Most kéne 80000-ért adni és az 50-est 60000-ért. A 4870 megjelenésekor nemhogy 100000-ról hanem 55000-ről indult, de most már 35-ért is kapsz.
Havok nem lesz a gt-ben ahogy mondod. Ráadásul nem is érdeke, hogy licencelje ha rövidesen kiszorul a piacról. Esetleg lehet, hogy becseréli az Intelel a Havokot a PsyhiX-re, de akkor meg az AMD marad hoppon.
Szerintem várjuk meg a megjelenését, majd utána mondjunk ítéletet róla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. StevyXIX
2009.10.01. 19:53
(Konkii @ 2009 Oct 1, 18:27) . Le van írva, nem kompatibilis a kett? egymással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Leito
2009.10.01. 19:57
A tesszeláció mi is? Elfelejtettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2009.10.01. 20:45
Azoknál a programoknál ahol a PhysiX-et a processzorhoz kötik ott igaz, de ahol a kártyához(geforce) nem igaz.
Két példa: - Dirt2(a procit terheli a fizika)
- Batman (a videokártyát terheli a fizika)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Leito
2009.10.01. 21:38
rini: Nem értem mire akarsz kilyukadni. Ha nVidiás vga van a gépbe a kari számolja ha nem nvidiás meg a proci. Batmanben is azért lassúak az atik mert a proci számolja de csak 1 szálon ezért akad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. arkman
2009.10.01. 23:22
StevyXIX: Nem arról volt szó, hogy a 4X-es kártyák milyen módon támogatják a tesszellálást, hanem arról, hogy a DX11-es tesszellátor az nvidia GPU-knál szoftveresen fog működni (emulálják a tesszelláló hardvert), az AMD-nél pedig tisztán hardveresen. Tehát az AMD megoldása gyorsabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Greathoof
2009.10.03. 15:00
Hogy őszínte legyek, engem a középkategóriás kártyák jobban érdekelnek mint a csúcskategóriásak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!