iPon Hírek

Információmorzsák három LGA-2011-es processzorról

Dátum | 2011. 07. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Április közepén érkeztek az első részletesebb hírek, amelyek az Intel LGA-2011-es tokozással ellátott Sandy Bridge-E processzorokkal kapcsolatban elárultak néhány érdekes információt, ám azóta csend van ebben a témában. Szerencsére most megtört a jég, így hamarosan elmondjuk, milyen specifikációkkal rendelkezik majd az első három LGA-2011-es Sandy Bridge-E processzor.

Mielőtt azonban ebbe belevágnánk, érdemes felfrissíteni az áprilisi információkat. A korábbi hírek szerint a gyártó két külön csoportba sorolja az LGA-2011-es felsőkategóriás processzorokat: az egyik csoportban a kedvezőbb árú processzorok kapnak helyet (Performance), míg a másikban a kompromisszumoktól mentes modelleket találjuk (Enthusiast). A Performance kategóriát további két részre lehet osztani: az egyik részleg a szorzózár-mentes hatmagos processzorokat rejti, míg a másikban négymagos központi egységeket találunk, amelyeknél a szorzót felfelé nem, csak lefelé lehet módosítani. Ez utóbbi processzorok az abszolút "belépőszintet" képviselik majd a Sandy Bridge-E sorozatú processzorok piacán. Az Intel az újdonságokat a Core i7-3000-es sorozatban helyezi el.

Az egyes modellek típusjelzése néhány érdekes betűt is tartalmaz, amelyek jelentésével nem árt tisztában lenni. Az "X" az Extreme Edition processzorokat takarja, míg a "K" a szorzózár-mentes processzorok jelölésére szolgál.

Most pedig kezdjük a sort a legerősebb LGA-2011-es processzorral, amely Core i7-3960X Extreme Edition néven kerül forgalomba. Ez a processzor hat CPU maggal rendelkezik és a HT támogatásnak köszönhetően egyszerre akár 12 szálon is képes dolgozni. A központi egység 3,3 GHz-es alap órajellel büszkélkedik, de a Turbo Boost technológia jóvoltából ezt az órajelet egészen 3,9 GHz-ig emelheti a rendszer a pillanatnyi terheléstől és egyéb paraméterektől függően. A csúcsprocesszor esetében mind a 15 MB-nyi harmadszintű gyorsítótár kihasználható lesz, amit a Sandy Bridge-E sorozatú lapka kínál. A processzor várható ajánlott végfelhasználói ára egyelőre nem ismert, de a források szerint négy számjegyű összegben kell gondolkodni, dollárban.

A három friss processzor specifikációi.
A második processzor a Core i7-3930K típusjelzést viseli. Ez a modell 3,2 GHz-es magórajelen ketyeg, a Turbo Boost órajel értéke pedig 3,8 GHz. 15 MB helyett itt már csak 12 MB-nyi harmadszintű gyorsítótár áll rendelkezésre, de processzormagból ugyanúgy hatot kapunk és a HT támogatást is kihasználhatjuk. Ahogy azt a "K" jelölésből már láthattuk, a processzor szorzózár-mentes kivitelben érkezik.

A három újdonság közül a legolcsóbb kétségtelenül a Core i7-3820-as modell lesz. Ez a központi egység már csak 4 processzormagot tartalmaz, de HT-vel ez még így is 8 szálat jelent. Az alap órajel értéke 3,6 GHz, a Turbo Boost órajelé pedig 3,9 GHz. L3 gyorsítótárból itt már csak 10 MB-nyi áll rendelkezésre, a szorzózár-mentes felépítésről pedig a kedvezőbb árért cserébe le kell mondanunk.

Mindhárom LGA-2011-es processzor beépített, négycsatornás DDR3-as memóriatámogatást kínáló memóriavezérlővel érkezik, de a legolcsóbb modell esetében valószínűleg csak alacsonyabb memória órajelek alkalmazására nyílik majd lehetőség. Az újdonságok a felsoroltakon kívül tartalmaznak még egy PCI Express 3.0-s hub-ot is, amely 32 PCIe 3.0-s sávot kínál grafikai célokra, így kétkártyás módban x16-x16-os sávszélesség áll majd a videokártyák rendelkezésére.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. djdanee
2011.07.19. 09:04
Biztosan drága lesz. Szerencse, hogy játékra i5 2500k több mint elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010
2011.07.19. 09:31
Mostani játékok kb egy 4 magos procit tudnak kihasználni, aki nagyobbat vesz játékra nincs hova tegye a pénzét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Riddick77
2011.07.19. 09:51
Igen,egy core I5 2500k tuningolva,évekig elég minden játékra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MaximumGam...
2011.07.19. 10:07
Hát tuti jó gyors lessz... de max a MB cache miatt lessz gyorsabb, amugy kb ugyan az...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Rönk-Fakli
2011.07.19. 10:20
Aki ilyet vesz nem kimondottan játékra veszi hanem munkára, 3D-s tervező progik kitudják használni, de ott van az adobe aki folyamatosan fejleszti a szoftvereit azok meg az összes procit kitudják használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Matyo83
2011.07.19. 10:20
nekem "csak" egy i5 750-em van...pici tuningal, de hibátlan és nekem teljesen megfelel. ezek bazi drágák lesznek az átlag júzereknek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. yodamester...
2011.07.19. 11:15
Asszem a buldózer már be is temetheti magát,ha ezek megjelennek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. morgyi
2011.07.19. 11:29
Az lehet, de a Bulldozer a földön marad... és az átlagjúzereknek szól, mint ahogy a sima Sandy, az ellen kell felvennie a versenyt, nemhiszem hogy lesz egyáltalán 1000 dolcsis Bull. Mint ahogy ezek a procik valszeg akörül indulnak... a nyolcmagos full cache-el meg ígyis késik, túl magas a TDP.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Feris
2011.07.19. 11:31
Ha ezek megjelennek biztosan 300.000 esetleg 400.000 Ft-os kategóriába fognak tartozni... Én is inkább megvárom míg kijön az FX-8150 vagy FX-6120. És Intel tized árból megfogom őket kapni, szerintem a Bulldozer cpu-kat egyre többen fogják választani épp az árából kifolyólag...

Ui: És egyre többet lehet hallani arról is hogy valami nem jó az Intelnél, ha jól emlékszem gondjaik voltak az alaplapokkal és most pedig az ssd-k is gyengén muzsikálnak... Az Intel lehet hogy lealázza az AMD-t de én nem 1-2 hónapra tervezek hanem inkább 2-4 évre és inkább ezért választom az AMD-t, nekem jóval megbízhatóbbnak tűnnek az Intel-hez képest!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010
2011.07.19. 11:38
yodamester10 Hol élsz? Szerinted sorba fognak állni az 1000$ procikért, megnyugtatlak hogy még külföldön is csak az vesz aki dolgozik vele, de ennek a töredékéből megveszem a Bulldozert és jókorát fogok röhögni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. djdanee
2011.07.19. 11:46
Na azért a Bull sem lesz olcsó mulatság eleinte szerintem. Ráadásul egyelőre szerintem az is fölösleges lesz, mint bármilyen proci ami több mint 4 magos (ha játékról van szó).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. morgyi
2011.07.19. 11:47
Igen, valóban látszik az Intelen a kapkodás, ami számomra bizakodásra ad okot, gondolom ők is szereztek Bull tesztpéldányt, ez 100% lehet hogy érzik hogy ez bizony el fogja kapni a töküket.
Sokan reménykednek olyan árakban ami a Phenom II-őknél volt tapasztalható.
Azért az AMD sem szeretetszolgálat ám, anno az Athlon-FX-ek idején szép ára volt az AMD prociknak, ha hozzák a teljesítményt nem lesznek olcsók. Olcsó procinak ott az Llano.
Ezt látni az AMD videókártya árazásán is a HD4000-sek viszonylag olcsók voltak, az 5000-res szériától felfele ez már nem volt tapasztalható, mihelyst megfelelő teljesítményt tudtak hozni.

És igen, a pénz külföldön is pénz, ha telne rá akkor sem vennék most feleslegesen ilyen procit ha nem használom ki, akkor inkább vennék 2évente új platformot, mint hogy egyet hosszútávra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010
2011.07.19. 11:52
Engem pl a 4 magos Bull érdekel a fogyasztása miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hmisi
2011.07.19. 12:22
8magos intel nem is lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. morgyi
2011.07.19. 12:35
Első körben nem lesz, késik, mint ahogy nem lesz 20Mb L3 cache sem, nem fér bele a proci a TDP keretbe azt nyilatkozták, de lehet hogy csak nem megfelelő még a kihozatali arány, bár azt nemhiszem mert Xeonok között lesz 8magos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Crytek01
2011.07.19. 15:15
Szegény AMD!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror
2011.07.19. 15:41
Szegény te, úgysem tudod majd megvenni ezt a...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. predator_h...
2011.07.19. 15:48
"Az új lapka nyolc processzormagot tartalmaz 20 MB-os harmadszintű gyorsítótár mellett, és az LGA2011-es tokozást használja majd. A processzor kiterjedése a pletykák szerint 400 mm² körül alakul, vagyis igazi óriáschippel lesz dolgunk, ugyanakkor az értékelhető TDP fogyasztás biztosítása végett egyetlen asztali modellben sem engedélyezett a teljes L3 cache, és az összes processzormag sem lesz aktív."

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. prohlep
2011.07.19. 18:09
"Biztosan drága lesz."

Igen. "... a források szerint négy számjegyű összegben kell gondolkodni, dollárban."

Azaz 200 ezres kategoria LESZ a szorzozarmentes 12 darab nem valodi hanem HT mag 3.3 GHz.

Ekozben legalabb fel eve kezzelfoghato realitas, hogy 41 ezer korul ingadozik 6 darab valodi mag 3.3 HGz.

AMD Phenom II X6 1100T 3.30GHz AM3 BOX szorzozarasan 41 ezer

AMD Phenom II X6 1100T 3.30GHz AM3 BOX Black Edition szorzozarmentesen 42 ezer

Persze az a 200 ezer a banki arfolyammal, ... mire polcra kerul az lesz 1/4 mila is.

Szoval draga lesz: 2.5x ... 3x aron lesz az orajelehez es magszamahoz kepest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. prohlep
2011.07.19. 18:18
"A processzor kiterjedése a pletykák szerint 400 mm² körül alakul, vagyis igazi óriáschippel lesz dolgunk, ugyanakkor az értékelhető TDP fogyasztás biztosítása végett egyetlen asztali modellben sem engedélyezett a teljes L3 cache, és az összes processzormag sem lesz aktív."

nVidia is igy kezdte piacvezetosege ellenere megasni a sirjat.

Presztizs meretu lapka, draga a jo kihozatali arany, ... sot annyira remenytlennek tunik, hogy egyelore TDP keretre hivatkozassal nem is remelik, hogy nagyobb tomegben HIBATLAN lesz a TELJES l3 cache es az OSSZES mag. Ez utobbi is nVidia problema volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joachim21 prohl...
2011.07.19. 18:19
Kár hogy az órajel semmit sem számít, adott ciklus alatt elvégzett műveletekről meg ugye tudjuk hogyan alakulnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. green123
2011.07.20. 16:01
Hyper-Threading Technology-val kapcsolatban erdemes lenne mar feltenni az orokzold kerdest: "Ez most art nekunk vagy hasznal?"
Ugyanis a HT ahelyett, hogy gyorsitana a rendszert, sok esetben inkabb lassitja, de mind1 a marketingeseknek ugylatom bejon ez a fogalom, mert nem gyozik elonykent feltuntetni...a hatranyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Johnzy
2011.07.22. 20:50
Hát green123 lehet, hogy szerinted hátrány, de az életben, köztük Nálam is nagyon bevált!!! Itthoni gyorsteszt: sorozat epizódjainak konvertálása iPod-ra; 3 rész konvertálásánál időméréssel kimutatható eredmény, 7 epizód esetén már mérés nélkül érezhető gyorsulás, minden tesztnél full ugyanaz a beállítás, csak első rundban HTT nélkül, aztán HTT-vel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Johnzy
2011.07.22. 20:54
@prohlep:
Így igaz, 2,5x - 3x-os lesz az ára... A TELJESÍTMÉNYE MEG 4-5, ESETLEG 6X-OSA...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!