iPon Hírek

Ingyen cseréli a tönkrement csúcsmobilokat a HTC

Dátum | 2015. 03. 24.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Elindította a HTC a legújabb garanciaszolgáltatását, melynek keretében ingyenes cserelehetőséggel szolgálnak azoknak, akik véletlenül tönkreteszik az okostelefonjukat. Az új program az ötletes UH OH nevet kapta.
A HTC persze nem minden készülék esetében vállalja ezt a garanciát, eléggé megkötött keretek között indult el az UH OH szolgáltatás. A gyártó a hamarosan kereskedelmi forgalomba kerülő One (M9) csúcsmodell, és annak elődje, a One (M8) esetében beszélt a cserelehetőségről. Az sem teljesen mindegy, hogy milyen körülmények között vált használhatatlanná az adott masina. A tajvaniak azokban az esetekben fogják teljesen ingyenesen kicserélni a sérült telefonokat, amikor törésről vagy beázásról van szó. Mint minden garanciális szolgáltatásnak, ennek is van időlimitje: a HTC a vásárlást követő 12 hónapos időszakon belül vállalja a térítésmentes cserét. És, ami a legfájóbb, hogy ez egyelőre csak az Egyesült Államokra vonatkozik, szóval senki ne törje össze az újdonságát, Magyarországon egyelőre nem cserélik ki. Amennyiben persze működőképesnek ítélik a szolgáltatást, biztosan kiterjesztik majd más régiókra is. A gyártó által kiadott közlemény szerint az első egy évben a mobiltelefonok igen nagy arányban, mintegy 69 százalékban szenvednek el olyan sérülést, amire az UH OH szolgáltatás megoldást nyújt, szóval összetörnek vagy beáznak.
Persze egy ilyen szolgáltatás által bebiztosítva valószínűleg sokan kísértésbe esnének az első év végén, hogy a használt, kissé kopottas okostelefonjukat egy vadiújra cseréljék le. Ezzel pedig a HTC is számolt, és arra jutott, hogy az UH OH keretében nemcsak azokat fogja „jutalmazni” a vállalat, akik az említett módon elrontják a készüléküket, hanem azokat is, akik gondosan vigyáznak rá. Ha a tulajdonosnak nem kell élnie a cseregaranciával, akkor egy 100 dolláros utalvány üti a markát, amelyet akkor használhat fel, amikor lecserélni a One (M8) vagy One (M9) modelljét egy másik HTC-re. Hogy ez mennyire fogja ösztönözni a felhasználókat arra, hogy esetleg jobban vigyázzanak az okostelefonjuk, azt nehéz megmondani, de a cég reményei szerint nem fognak elszaporodni az egy éves születésnapjukhoz közeledő törött One mobilok. A visszaélések elkerülése végett a HTC több dolgot is ellenőrizni fog az adott eszközön a csere előtt – derült ki a szerződési feltételekből. Ha például az IMEI számmal nem stimmel valami, azonnal megvonják az UH OH szolgáltatást, így a lopott telefonokkal nem igazán lehet majd ezt a manővert megjátszani. Az összetört vagy egyéb módon tönkrement okostelefonok cseréjét egyébként világszerte sokféle szolgáltatás keretében megoldják már, de ezek általában feláras vagy havidíjas, tehát mindenképpen fizetős biztosítások a kütyük számára. Jellemzően a szolgáltatók szoktak ilyen konstrukciókat kínálni, azonban a gyártóktól sem áll távol a dolog, ilyen például az AppleCare+ is. De ingyenes cseréről sem most először hallunk már. Hírünk alanya, a HTC próbálkozott már korábban díjmentes cseregaranciával, és a közelmúltban a Nexus 5 esetében is volt ilyen lehetőség, de akkor is csak az Egyesült Államokra korlátozva. Még egy gondolat erejéig visszakanyarodva a HTC UH OH szolgáltatáshoz. Itt azt is ki kell emelni, hogy a vállalat nem kizárólag a használhatatlanná váló okostelefonok cseréjéről gondoskodik; a beázás és a törés mellett egy harmadik „opció” is van, amikor díjmentesen becserélheti a felhasználó a felsőkategóriás telefonját. Ez nem más, mint a szolgáltatóváltás. Bizony, a kártyafüggő One (M9) és One (M8) esetében is meg lehet oldani az UH OH révén a szolgáltatóváltást, azonban ezzel le is tudja a készülék tulajdonosa az egyszeri cserét, pont úgy, mintha tönkretette volna azt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. ernokiss
2015.03.24. 14:24
Ezért csak USA-ban tesztelik a szolgáltatást, mert ott érték az a 100 dollár, mert úgyis lecseréli a köv telóra ha elégedett volt a mostanival, de itt elég kevés ember engedheti meg magának, hogy sűrűn cserélje, ezért nagyobb értéket képvisel egy új készülék (meg tegyük hozzá, hogy az elmúlt 1-2 évben nem avulnak el olyan gyorsan az csúcsmobilok mint korábban)..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Pandion
2015.03.24. 17:03
Szerintem jó az ötlet, és díjazom a kezdeményezést. Persze sok a kérdés, majd a gyakorlat megmutatja mennyire működik a dolog. Ez egy szimpatikus hozzáállás szerintem, példát vehetnének róla a "nagyok" is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. umi92
2015.03.24. 17:51
ez döglött ötlet szerintem. mi tartja vissza az embert attól, hogy megfogja a telóját és ledobja a 3. emeletről, összetörik majd másnap kap újat? szép dolog az utalvány, de ha kap új telefont majd azt eladja, több pénz üti a markát, mint amit kapna a HTC-től, nemde?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pdx06
2015.03.24. 18:26
Nem rendelkeznek valami nagy üzleti érzékkel ha tényleg ilyesmin törik a fejüket. Mert az egyszeri ember direkt összetöri majd ha lesz rajta egy kis karc aztán kap egy vadi újat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Tibike1993 pdx06
2015.03.24. 22:34
Szerintem a cél az, h vegyék az emberek. Hogy ez melyik oldalnak jó? Igazából mindkettőnek. Egy ilyen szolgáltatást az ember szívesen igénybe vesz, a HTC pedig a megrongált készüléket fillérekért újra hasznosítja (új borítás), aztán egy teszt után adják is tovább. Ez nekik nem akkora minusz. Ellenben ha ezzel szereznek több 100, esetleg több 1000 vásárlót, már megérte.
Az más kérdés, h nem akkora előrelépés a készülék, h megérje pl egy m8ról váltani, de még az M7 is kérdéses. Nagyon jól és stabilan össze van rakva ez a két készülék, nagyobbat kellett volna újítania a HTC-nek, h átcsábítsa az M7/8 tulajokat. Én nem vagyok benne biztos, h ez sikertermék lesz, még ezzel a szolgáltatással sem. Persze itt meg jön majd az Apple féle stratégia, hogy akkor szoftverrel húzzuk lejjebb a teljesítményt, h vegyék az újat :]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!