iPon Hírek

Ingyenes ray-tracing motor profiknak

Dátum | 2009. 11. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Azok után, hogy az Intel a Larrabee esetében beszélt a ray-tracing eljárás GPGPU-n történő hardveres gyorsításáról, a piac egyre nagyobb érdeklődést mutatott a technológia iránt. Az Nvidia ezzel egy időben felmérte fontosságát a kérdésnek, és hat hónapos béta tesztelést követően most bemutatta saját megoldását a témában, amely nem más, mint egy ingyenes ray-tracing motor Quadro és Tesla kártyákkal ellátott szerverek és munkaállomások számára.

A gyártó a friss megoldást OptiX névre keresztelte: a szoftver a fent említett kártyák esetében képes a GPU hatalmas párhuzamos számítási teljesítményének kiaknázására, mindezt maximális teljesítmény és skálázhatóság mellett próbálja véghezvinni. Az újdonság programozható ray-tracing futószalagot kínál, ami a fejlesztőknek hatalmas rugalmasságot biztosít a ray-tracing alkalmazások gyorsításához, ennek köszönhetően eddig nem látott mértékben növekszik a különböző alkalmazási területek interaktivitási szintje. A technológia különböző területek tervező alkalmazásaihoz, valamint vizuális effektekhez is hatékonyan alkalmazható. Az eljárás egyéb, nem renderelésen alapuló területeken is hasznos lehet a jövőben, mint például akusztikai tervezésnél, optikai tervezésnél és ütközés szimulációnál egyaránt.

Az OptiX az Nvidia szakemberei szerint drasztikusan csökkenti a ray-tracing alkalmazások fejlesztéséhez szükséges időt. Az újítás rendkívül nagy teljesítmény növekedést könyvelhet el a nem is oly távoli jövőben, amikor az Nvidia friss, Fermi architektúrára épülő megoldásai piacra kerülnek.

Az Nvidia a Quadro és Tesla felhasználók számára már elérhetővé tette az Optix fejlesztői csomagját, amely innen tölthető le. Maga a csomag a 32- és 64-bites Windows XP, Windows Vista és Windows 7-es, valamint a különböző Linux disztribúciókkal is kompatibilis.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Parano1d
2009.11.04. 16:41
Amúgy én nem sok értelmét látom ezeknek a valós idejű ray-tracingeknek. A hagyományos DirectX eljárással is már fotorealisztikushoz közeli minőséget képesek előállítani, és még messze nem használják ki azt sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. arkman
2009.11.04. 17:27
Az teljesen mindegy, hogy most kihasználják-e vagy sem, ez a jövő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Joachim21
2009.11.04. 17:56

Ez tetszik, csak majd kiderül róla, hogy az ezzel írt ray-tracinget alkalmazó alkalmazások csak Nvidia kártyán futnak, és onnantól kezdve a világ másik fele megint arcul lesz csapva. Én legalábbis még vmi hasonló csavarra számítok az NVtől, de ne legyen igazam.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!