iPon Hírek

Ingyenessé vált a SteamVR mozgáskövető technológiája

Dátum | 2016. 08. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

A Valve a minap egy meglehetősen érdekes változásról adott hírt, amelynek lényege, hogy mostantól ingyenesen, licencdíj megfizetése nélkül lehet elérni a SteamVR mozgáskövető technológiáját, illetve a mögötte húzódó alkalmazásprogramozási-interfészt (API-t). A SteamVR Tracking megnyitásától a Valve szakemberei azt várják, hogy minden eddiginél több fejlesztő lát majd neki a platformban rejlő lehetőségek kiaknázásának, valamint még szélesebb körben, még több területen válik elérhetővé az újfajta vezérlési módszer. Ennek köszönhetően sok-sok olyan innovatív megoldás születhet, amire a Valve fejlesztői sosem gondoltak volna, ez pedig végső soron nem csak a Valve, hanem a felhasználók számára is rengeteg előnyt nyújt, hiszen jóval sokoldalúbbá válhat a platform.
Hogy mégis mit érdemes tudni a mozgáskövető platformról? Nagyjából annyit, hogy ez egy speciális megoldás, amit hardverből és szoftverből álló rendszer alkot. A hardvert úgynevezett bázisállomások (Base Stationök) adják, amelyek lézeres szenzorral rendelkeznek. Egy-egy ilyen Base Station 120 fokos látószöggel és nagyjából 5 méteres hatótávolsággal bír, feladata pedig az, hogy az érzékelőket követve, milliméteres pontosságú mozgás-érzékelést tegyen lehetővé, méghozzá 250 Hz és 1 kHz közötti mintavételezési gyakorisággal. Két ilyen Base Station segítségével lehetőség nyílik 360 fokos mozgáskövetésre egy átlagos szoba méretű területen, ráadásul úgy, hogy a gyorsabb mozdulatok is gond nélkül lekövethetőek. A rendszer skálázható, így nem csak egy, hanem több felhasználó és tárgy követésére is használható. A hardver mögött egy sokoldalú API húzódik, ami a szenzorok jeleinek feldolgozását végzi, méghozzá gyorsan és hatékonyan. Maga a fejlesztőkészlet két darab HTC Vive bázisállomást tartalmaz. A csomag ezen felül minden segítséget megad az érzékelők hatékony elhelyezéséhez és használatukhoz, valamint a kalibrációban is segít, plusz tartalmaz minden szükséges leírást, illetve dokumentációt, amire csak szükség lehet. A platformnyitást követően a rendszer már nem csak a HTC Vive-hoz, hanem egyéb termékekhez is használható lesz, ami még tovább bővíti a lehetőségek körét.
A licencdíj eltörlésével kétségtelenül új lendületet kaphat a StreamVR Tracking platform, viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy a Valve oktatáshoz köti az API és a technológia használatát. A cég elvárja, hogy egy-egy fejlesztőcsapatból legalább egy ember repüljön el Seattle-be, majd vegyen részt a Valve és a Synapse közösen tartott 3,5 napos oktatásán. A kurzuson a résztvevő elsajátíthat minden szükséges technikát, valamint megszerezheti a fejlesztéshez nélkülözhetetlen tudást is, az oktatás pedig viszonylag kicsi, 10-12 főből álló csoportokban történik. Az oktatás – amelynek a jelek szerint része a fejlesztőkészlet is –, jelenleg 2975 dollárba kerül, és itt jelentkezhetnek rá a SteamVR Partnerek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!