iPon Hírek

Instant Articles – hírolvasás Facebook módra

Dátum | 2015. 05. 14.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A Facebook ezúttal egy olyan új szolgáltatással hívta fel magára a figyelmet, ami jelentősen megkönnyítheti a felhasználók dolgát, ha hírolvasásról van szó. Az Instant Articles pillanatok alatt megmutatja a hírek teljes tartalmát, de még mielőtt valaki idejekorán örülne, a reklámokkal itt is számolni kell.
Az Instant Articlesszel a Facebook azt szeretné elérni, hogy a jövőben többen olvassák a hírfolyamukon megjelenő bejegyzéseket, és elnézve azt, amit az újítás kínál, erre valóban reális esély van. A közösségi oldal legújabb szolgáltatása egy egészen egyszerű dolgot tesz, de azt minden eddig megoldásnál praktikusabban és gyorsabban viszi véghez. Az Instant Articles megnyitja a híreket, de ezt úgy teszi, hogy nem kell hozzá elindítani az okostelefon vagy táblagép böngészőjét. A megújult Facebook alkalmazás képes lesz megnyitni önállóan a híreket. A vállalat elmondása alapján egy cikket megnyitni nagyjából 8 másodpercig tart mindent összevetve, az Instant Articlesnek köszönhetően viszont ez az idő a tizedére fog rövidülni – persze megfelelő sávszélesség mellett. A hírekben ugyanúgy megjelennek majd a képek és a videók is, mintha azt a böngészőből olvasná a felhasználó. Sőt, ez a szolgáltatás interaktív lehetőségeket is kínál. Mivel nem tömöríti a képeket, így azok nem veszítenek a részletességükből, és egy egyszerű kétujjas gesztussal bele lehet zoomolni minden fotóba, a telefon döntésével pedig lehet mozgatni a kinagyított képet. A videók automatikusan is elindulhatnak, mikor odaér olvasás közben a fogyasztó, de akár zene vagy térkép is beágyazható. És, ami még kiemelendő, hogy kommentálhatók is itt a hírek. (Apró megjegyzés: tapasztalataink szerint a sima beágyazás is sokszor bugos jelenleg a Facebookon, úgyhogy a formázás, képgalériák, stb. jó eséllyel eltűnnek majd a legtöbb oldalon.)
Igen ám, de mégis mi lesz a hirdetésekkel? Nos, annak érdekében, hogy az Instant Articles valóban jó legyen minden félnek, a reklámoknak is meg kell jelenniük a hírekben. Szóval lesznek hirdetések is az Instant Articles funkción belül, viszont ezek közelről sem fogják annyira megterhelni a rendszert, mint amennyire a böngészőben tennék. A honlap meglátogatásakor például azok a reklámok is feltűnnek, amik minden lapon megjelennek, itt pedig már csak azok fognak felbukkanni, amelyek egy híren belül találhatóak. Ez azt jelenti, hogy még a hirdetésekkel együtt is bőven jól járnak a felhasználók, és az érintett szájtoknak sem lesz komolyabb oka panaszra. A reklámok egyébként kétfélék lehetnek itt, ahogy arról már volt szó, átvehető az eredeti reklám a hírekkel és cikkekkel együtt, ám szolgáltathatja ezeket maga a Facebook is a saját platformján (Facebook Audience Network) keresztül. Az előbbi esetben a teljes bevétel a hírlap markát üt, az utóbbinál viszont már részt kell fizetni a közösségi oldal zsebébe is.
Sajnos az Instant Articles nem megy varázscsapásra magától, a híreket valamelyest optimalizálni kell a Facebook alkalmazáshoz a lehető legjobb élmény garantálása érdekében. A Facebook kilenc vezető híroldallal karöltve indította el az új szolgáltatást. A szűkös kezdőcsapatban ott van a The New York Times, a National Geographic, a BuzzFeed, az NBC, a The Atlantic, a The Guardian, a BBC News, a Spiegel és a Bild is. A cél természetesen az, hogy a jövőben szinte minden híroldal a Facebook partnere legyen az Instant Articlesben, és azért, hogy ezt megvalósíthassák a szakemberek, a következő hónapokban minden érdeklődőt tárt karokkal várnak. Emellett pedig számítanak az olvasók visszajelzéseire is annak érdekében, hogy tökéletesre csiszolhassák a végeredményt. Az új szolgáltatás egyelőre csak az iPhone-on tehető próbára, de a későbbiekben minden mobilos platformon befuthat, ahol hivatalosan jelen van a Facebook.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. FaL
2015.05.15. 08:19
Ez most mivel is másabb mint, ami jelenleg van a FB appban? Abban sem kell külön böngészőt nyitni. Vagy ez valami más?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!