iPon Hírek

Intel: az elmúlt 42 év legjobb negyedévét zártuk!

Dátum | 2010. 07. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Az Intel illetékesei kiadták a vállalat második negyedéves pénzügyi teljesítményéről szóló jelentést, amely arról számol be, hogy a cég minden idők legjobb negyedévét zárta nemrég. Az elmúlt 42 év negyedévei közül az idei második negyedév volt a legjobb: a teljes árbevétel 10,8 milliárd dollárra rúgott, a profit értéke pedig 2,9 milliárd dollár lett, ami igen szép eredmény.

Az alábbi táblázat a tavalyi év hasonló időszakával és az idei év első negyedévével hasonlítja össze a rekord teljesítményt:


Nem szabad elfelejteni, hogy a tavalyi második negyedéves veszteséget az Európai Bizottság büntetése miatt könyvelte el a cég: akkoriban a büntetés nélkül 1,4 milliárd dolláros tiszta nyereség üthette volna az Intel markát. Így vagy úgy, a gyártó az elmúlt negyedév folyamán 445 millió dollárral több profitot termelt, mint az év első negyedévében és a teljes árbevétele is 3,3 milliárd dollárral magasabb volt, mint az említett időszakban. A nem mindennapi bevételt annak köszönheti a cég, hogy rekord forgalmat bonyolított a notebook- és szerverprocesszorok piacán, sőt, az Atom egységekből befolyó bevételt is sikerült 16%-kal megnövelni. Ezzel egy időben a processzorok átlagos eladási árai is emelkedtek, így a nagyobb forgalom még nagyobb bevételt eredményezett.

A magas bevételek mellett több költség is jelentkezett: kutatás-fejlesztésre, valamint felvásárlásra és egyesülésre a tervezettnél sokkal többet költött a cég a második negyedév folyamán, az említett területekre 3,25 milliárd dollár ment el. A jelenlegi negyedév az Intel szerint 11,6 milliárd dollár körüli árbevételt hozhat (+/- 400 millió).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

46. balkakoma
2010.07.14. 12:53
emberek milliói a létminimum alatt, ezek meg kimondhatatlan összegeket keresnek. Hová lesz ez a világ, nem lesz ennek jó vége....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. viktorxxx
2010.07.14. 12:54
szoval 27% tiszta nyereseg van atlagosan egy termeken...
ha csak 7% lenne akkor is tobb 100 milliokrol beszelhetnenek de a termekek ar/teljesitmenyben sokkal jobb pozicion lennenek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. rini
2010.07.14. 13:01
Ki hitte volna? Nincs új a nap alatt. Egy negyed évi bevételből lazán kiperkálta az eddigi ismert legnagyobb büntit és most kétszeresen is behajtja azt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. ájPon
2010.07.14. 13:15
42... ez nem véletlen! (aki érti a célzást, annak virtuális pacsi)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. prohlep
2010.07.14. 13:22
Jelenleg van olyan, itthon jol ismert bank, ahol ha 1-2 honapra bent nyaral egy nagyjabol egy milas osszeg, akkor a ki/be tranzakcios koltsegek miatt valojaban nehany ezer forintot TE fizetsz az banknak, hogy a bank hasznalhatta a milas osszeget 1-2 honapig.

Es ez egyike azon a bankoknak, amelynek fovezere nyilvanosan sir a bank-ado miatt.

Bankok megerdemelnek, hogy otthon elrejtve tartsuk a penzunket.

Akkor jonne el penzugyekben az igazsag pillanata, ha egy elore megallapodott napon a vilagon MINDENKI ki akarna venni a penzet.

Akkor derulnie ki feketen feheren, hogy ezekre a papiroka nyomtatott bankjegy latvanyok mogott valojaban mennyi valosagos ertek van, pontosabban nincs.

Az egyre nagyobb fedezet hiany KOMAM ASSZONY HOL AZ OLLO jelleggel korbe jar az ebmerisegen, es amikor valaki bukik, elarvereznek, akkor egy egeszen picit enyhul a fedezetlenseg azon az aron, hogy valaki nagyon rafaragott.

De az emberiseg ezt a penzvilagi szemfenyvesztest siman le tudna buktatni, kerdore tudna vonni, ha az egesz vilag megallapodna egy konkret honapban, amikor MINDENKI a sajat kezeben, bankon kivul, total kezzelfoghatoan akarna latni a sajat ertekeit.

Akkor mindenki szamara vilagossa valna, hogy a ma forgalomban levo penz elsopro tobbsege csak fikcio, NINCS EGYSZERRE AZ EGESZ VILAGON ERVENYESITHETO FEDEZETE.

A penzvilag abbol el, hogy az emberek nem kepesek EGYSZERRE feltenni a kerdest, hogy mutassak be es adjak ki a penzert cserebe a fedezetet.

Tovabbi disznosag, hogy amennyiben meg is indulna egy ilyen, a penzvilagot elszamoltato mozgalom, akkor

(1) a szervezoket kozveszelyt okozo remhirterjesztessel azonnal kiiktatnak

(2) bemagyaraznak, hogy mi (a tulajdonkeppeni vesztesek) jarnank rosszul, ha osszedontenenk a (minket kizsakmanyolo) penzvilagot.

Mint ahogy lattatok: 2008/2009-ben is KOZPENZEKBOL FINANSZIROZTUK A MAGAN BANKOK ROSSZ GAZDALKODASAT, az egesz vilagon, szinte minden orszagban, talan Eszak Korea-t kiveve, amely orszagot viszont a gonosz es ordog orszaganak tekintunk.

Most viszont a kozpenzbol kisegitett bankrendszer rinyal es nyavalyog, hogy miert kell nekik 300 milliard, azaz 1%-nal kevesebb extra bankadoval hozzajarulni az orszag stabilizalasahoz.

Ez sem gyulolet. Ez is csak tenyek.

Szoval viktorxxx hozzaszolasahoz es a cikkhez visszaterve, sajnos olyan vilagban elunk, ahol JOGSZERU a "szoval 27% tiszta nyereseg van atlagosan egy termeken".

Ez nem mas, mint a jogallamisagra tamaszkodo, azzal karoltve egyuttmukodo penzvilag.

Egy Beke Nobel dijas nyilatkozta nehany eve, hogy a vilag nagy baja az, hogy nem a penz szolgalja eszkozkent az embert, hanem megforditva: az emberek elete eszkozkent szolgaljak a penz birodalmat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. prohlep
2010.07.14. 13:39
"42... ez nem véletlen! (aki érti a célzást, annak virtuális pacsi)"

Persze hogy ertem, 42 eve, 1968-ban alapitottak a ceget!

Na jo, a virtualis pacsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. drherbyke
2010.07.14. 13:49
Simán lehetne a corei5 750 35 rugó, akkor is hatalmas lenne a profitjuk.
Meg kiiktatnák az AMD-t.Megérné.MÉgsem ezt csinálják.
2 kiló homokból jelenleg 50 libát hasítanak.
A processzorüzlet ugyanaz mint az energiaital.
B vitaminiok, taurin, koffein, 1 liter mindennel együtt 65 ft.Nézd mega red bullt
Így kell csinálni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Terror
2010.07.14. 13:51
Amíg akad balek, aki ennyit fizet érte, addig ennyibe kerül, ilyen profit mellett, és akad balek bőven.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. dance
2010.07.14. 13:54
Figyelitek az arányokat? ' év alatt 25százalékkal több a bevétel, de a profit 7 szerese!!!
Undorítóak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. dance
2010.07.14. 13:55
Ja bocs most látom már valaki írta........
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rini
2010.07.14. 14:00
De csak az egyik oldal balek. A másik aki behajtja a hasznot az zseni. Amúgy a 750 ha nem is 35 de 37 már volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. mihaly.her...
2010.07.14. 14:54
Lehetne még fokozni a hozzászólásokat.... És igazat adok mindenkinek! De hozzáfűzni már nem fűzök hozzá semmit, mert a végén még siralom ház lesz a hozzászólásokból...
És 42!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. iteq47
2010.07.14. 14:59
én egyáltalán nem sajnálom tőlük. inkáb grat!

minedenkinek adott a lehtőség. a többségnek ugyanúgy van keze, feje, agya...

sztem ők sem milliárdokkal gazdálkodtak a kezdetektől.

mikrobi@
ez mind igy van, de én nem tudom sajnálni magunkat. ezt mindmind magunknak kreáltuk/juk.
ez nem csak úgy lesz a semmiből... mint egy mumus. meg nem csak 1 ember vagy 5 csinálja...
te, én, a jóska, mindenki...

ha ugy adodna, h mi előbb-utóbb mind csövesek leszünk, az usa* meg dúsgazad (és ez mindekettő folyamatban van), akkor is ugyanez a véleményem. h grat!
*stb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Terror
2010.07.14. 15:28
Neeeem, nem milliárdokkal indultak el, ez is egy olyan sikervállalkozás, ami két unatkozó egyetemista fejéből pattant ki egy garázsban. Másnap limonádéárusításból és a nagymama matrac alatt félrerakott pénzéből elkezdték felépíteni az első, 40.000 nm-es gyárépületüket, és a nyári, McDögleszes hamburgerárusításból meg is rendelték az első 5 tonna nyersanyagot a chipekhez.

:facepalm:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. gargantu
2010.07.14. 15:50
A dolog úgy (is) kezdődött, hogy Budapesten 1936 szeptember 2.-án megszületett Gróf András. Majd amikor a tankok jöttek, ő ment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. hpeter105
2010.07.14. 16:52
helyes, további sikereket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Rider15
2010.07.14. 18:04
Egyetértek Hpeter105-tel, így tovább!
Nem tudom, hogy miért kell szidni egy vállalatot, csak mert sikeres... Jobb lenne, ha becsődölne, és nem lenne Intel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. felziusz
2010.07.14. 18:11
ha nem korlátozzák a piaci versenyt akkor azt mondom gratu... de így
undorító egy cég ez... de legalább a videodriverei nyílt forrásúak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Terror
2010.07.14. 18:14
Mekkora lol, nem csak hogy gratuláltok a vállalatnak, amelyik lehúz titeket, de a másik nem is érti, hogy ezzel hol a gond.

Komolyan, kívánom, hogy kerüljenek kétszer ennyibe az Intel cuccok, hátha megvilágosodtok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rini
2010.07.14. 18:33
Erre nem igazán tudok reagálni, de azért mégis? Bukjon meg az Intel, hátha akkor az AMD a processzorait olcsóban adja? Vagy bukjon meg az nV mert akkor a grafikus vezérlők is árai is lejjebb mennek? Örüljünk annak, hogy az Intelnek hála az AMD olcsón adja a processzorokat. Most, hogy láttuk, hogy az nV. gyengélkedik láthattad a másik végletet is az 5000-es kártyák piacán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm
2010.07.14. 18:51
A cikk vége ami igazán fejbekólint: 10.8mrd. bevétel, 2.9mrd., nyereség+3,25 mrd.többletkiadás, fejlesztésre,felvásárlára!.A kettő eggyütt már a teljes árbevétel közel 57%-a!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Humbuk
2010.07.14. 20:39
Emberek kapitalizmus van... Miért csodálkoztok? Kellett ez nekünk mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. tibaimp
2010.07.14. 21:15
Terror: szerinted, ha az amd-d lenne hasonló helyzetben az mit csinálna! ingyen adná a kedvedért a szar prociait?

írta valaki lentebb, néz meg a vga piacon az 5000 sorozat árait, mert ott nyeregben érzi magát (majd pofára esik megint, mint a prescott után)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror
2010.07.14. 21:25
Tök ugyanannyiba kerülnek az 5000-es Radeonok, mint a hasonló teljesítményű Fermik, szóval nem értem, ezzel most hova akartok kilyukadni, de biztos így van.

Az AMD is volt már ilyen helyzetben, és nem, nem adta 1000 euróért a csúcsprocesszorát, de ha annyért adta volna, meg is érdemelte volna az, aki ennyi pénzt kidob az ablakon egy szaros processzorért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. prohlep
2010.07.14. 21:46
"Arra célzok, hogy mi is csinálhattunk volna réges-régen hasonló nagyvállalatokat, csak egy kis összefogás és ész kellett volna hozzá és akkor mi is számolhatnánk a befolyó milliárdokat és nem forintban, hanem dollárban."

Híradástechnikai Kutató Intézet kutatointezetbol 1984-ben kommunista kormányhatározatra Mikroelektronikai Vállalat (MEV) lett. A vallalat 1986-ban, maig tisztazatlan korulmenyek kozott leegett, majd a tobb milliardos tuzkar utan szinten csak maig tisztazatlan lobbyzas eredmenyekent NEM epitettek ujja!

Arra emlekszem, hogy a kommunistak ujja akartak epiteni, de a "nemzetkozi szakertok" viszont azt javasoltak, hogy olcsobb importalni.

"Emberek kapitalizmus van... Miért csodálkoztok? Kellett ez nekünk mi?"

Emberek elsopro tobbsegenek NEM, ezert is nyert 1994-ben a 3.60 forintos kenyer es hasonlo NOSZTALIGA igeretekkel a nehai MSZMP egyik utodpartja, az MSZP.

A kapitalzmust ALAPVETOEN a "NEMZETKOZI SZAKERTOK" AKARTAK.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. rini
2010.07.14. 21:53
Jól emlékszem azokra a processzorokra. Mivel van pénzem de nem lévén teljesen hülye, ki is hagytam azokat a processzorokat. Úgy hívták őket, hogy x4400+ és társaik. Én ilyet akartam venni mert mindenki akkoriban is azt szajkózta, hogy milyen szuper áraik vannak az AMD termékeinek,de rá kellett jönnöm, hogy ez nem így van. Az ára 126000 forint volt, pedig nem is csúcsmodell termék volt. Félévvel később lett helyette egy Alendale e6300 52000 ért. Na ez levitte az AMD árait ahol most is tart. Fél évvel később már ez a processzor csak 35000-et kóstált. Most akkor, hogyan is volt a nyereség? Azóta sem tudta igazán összekapni magát az AMD. De jól emlékszem a 150000-es 1900/50 xt/xtx kártyák jól megfizethető áraira is. Egy dolog volt közös bennük. Akkor ezek a cégek voltak a csúcson. Most az Intel van ebben a pozícióban, tehát ő is ezt teszi. Ha az AMD lesz akkor megint így lesz. A grafikus vezérlőknél egyenlőre azért nem tudja megtenni mert van egy meglehetősen paraszt ellenfele az nV személyében, de itt is látható, hogy azért kihasználják az nV gyengélkedését. Az nV-t még nem is említettem. Ne hagyjuk ki őket sem a sorból. Ugyan ilyen pénzhajhász banda mint a többi. Emlékezzünk a 8800 gtx sikerein felbuzdulva, hogy lehúzta a népet. Akár mit csinálunk ez így volt, van, és lesz is. Mindig lesznek naiv illetve magas minőséget hajszoló emberek akiknek ez kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm
2010.07.14. 22:02
Sziasztok!
Néhány gondolat-,semmi kétségem affelől,hogy ezeket a kiváló eredményeket kizárólag pallérozott tehetséges vezetésének és müszaki gárdájának köszönheti az Intel.Bár azt nem igazán értem a hasonló minőséget előállitó más területen müködő multik /Mercedes ,GM PORCHE stb/miért nem tudnak ilyen eredményeket felmutatni.
A hétköznapokban mindenki megfordul iskolákban, önkormányzatoknál,postán,bankban,hiper-super-market-áruházakban.Nem tudom megfigyeltétek-e már ,hogy szinte minden gépen ott virit az Intel logó!Ezeket nyilván központilag szerzik be.Semmi kétségem affelől/hivő ember lévén/,hogy minden esetben a kedvezöbb/olcsóbb/ árajánlat lett elfogadva ,a kiirásnak megfelelő egyező,vagy azonos müszaki tartalom mellett.Nem is értem miért vannak kétségei világszerte államügyészeknek,vizsgálóbizottságoknak,érdekképviseleti szervezeteknek az ilyen tenderekkel, üzletekkel kapcsolatban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rini
2010.07.14. 22:57
Értem én az iróniát az írásodban de most komolyan azt gondolod, hogy a többi nem ezt csinálná vagy csinálja. Persze, mindenki a lehetőségeinek függvényében tudja tenni ezt. Lehetne sorolni a sort A microfostól kezdve a Sun vagy akár az Apple termékeivel vagy a memória gyártókkal. Folytathatjuk a sort az LG, Sony, Samsung vonalon. Ne hagyjuk ki a nagybecsű Mercedes gyárat sem hiszen ép nemrégen buktak le. De megemlékezhetünk a Siemens cégéről is hiszen bennünket is érintett a dolog vagy esetleg a Grippen ügy is megér egy misét. Persze vannak olyan cégek akik nem szorulnak ilyen trükkökre, de azok nem is az átlagemberek számára gyártanak. Ha már megemlítetted akkor például a Porche. Komolyan azt hiszed, hogy a GM nem csinál ilyet? Csak néhányan okosabban teszik ezt néhányan meg dilettáns módjára, semmivel sem törődve. Törődjünk bele. Ez így volt, van, lesz. Lesznek néhányan akik lebuknak megint és megint, de lesznek olyanok akik soha sem. A nyereség kísértése mindig nagy az emberekben és ez nem fog változni sohasem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Peterku
2010.07.15. 00:14
A cég vezetésében voltak és vannak olyanok, akiknek a fél életük ráment, hogy a másik felét gazdagon és kényelemben élhessék, mert volt víziójuk és kitartásuk. Közben megteremtettek sok-sokezer munkahelyet, és felépítették a családjuk következő generációinak a megélhetéséhez szükséges vagyont. Mindenki ezt kívánná saját magának és a családjának, de csak kevesen teszik meg. A legtöbben csak magukat a termékeket látják és magát a kész céget, de elfelejtik, hogy elképesztő emberi teljesítmény van az Intel mögött. Aki még nem épített fel a nulláról sikeres vállalkozást, az nem értheti ezt. Mindig sokan szidják azt, ami sikeres, mert egy ekkora vállalatnál a hibák is arányosan óriásiak, ez bizony hatalmas felelősség. Van egy elv, amelyet gyakran használok, ha valakivel, pl. egy munkatársammal problémám van. Ilyenkor az első kérdés, amelyet magamnak felteszek, az az, hogy "Mi az, amit szeretek ebben az emberben?" Javaslom, inkább tanuljunk másoktól, aztán csináljuk jobban!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. axe
2010.07.15. 00:43
Gondoljatok bele..... idehaza vegyünk átlagos család fizetését 300,000.- (anya apa) abból marad 100 szerintem abból vegyél egy cpu-t mondjuk 50,000.- (NEKÜNK) külföldön marad közel 500,000.- (németországban ahol voltam 1 hétig ahhoz viszonyítok és még keveset írok) akkor nekik átszámítva 10,000.- (viszonyítás valaki érti mire gondolok valaki nem) egyszerűbben leírom: ott lenne 250,000.- az a cpu ami itt 50,000.- akkor szálalékban ugyanannyi marad mind2 ország lakkosának a zsebében. egyszerűbben nem tudom leírni. Szóval magyarországon kerül csak ennyibe nekünk minden. külföldön iphone 4 olyan mint ha mutertől kérnék 30,000.--ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. bszoke88
2010.07.15. 02:44
"Javaslom, inkább tanuljunk másoktól, aztán csináljuk jobban!"
a gondolat nemes, csak ugye ott vannak a szabadalmak...

"külföldön iphone 4 olyan mint ha mutertől kérnék 30,000.--ot."
külföldön iphone 4 olyan mint ha hugodnak vennél két gombóc fagyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. felziusz
2010.07.15. 08:15
Az emberi hülyeség még mindig a legnagyobb jövedelemforrásnak bizonyul.


Intel mert hogy minőségi... Mert drágább? Mert sok suttyó azért vesz ilyet mert a WoW klántársának ilyen van? Vagy mert ő uralja a csúcskategóriát? Vagy mert félelmetesen nagy lobbik árán szerezte azt a piaci részesedést ami most van?(Fizetett a gyártóknak hogy ha csak tőle vesznek CPU-t akkor fizet nekik X összegeket/ cég örült neki; vásárló megvette mert nincs más)

Miről is beszélünk?

Gratuláljatok a cégnek ami lehúz titeket. Úgy van. Én ezért meg gratulálok nektek.
Én nem ezért szidom mert gyűlölöm zsigerből és nem azért piszkálom mert sikeres. Hanem azért ahogy sikeres lett.

Ja és az AMDnek nem "szarok" a processzorai. Valahol gyengébbek az AMDk ahogy az Intel cuccai is. Nincs értelme erről beszélni...

Ja, a lobbizás meg akkor volt amikor az AMD volt a csúcson és az Intel meg nem tudta rásózni a cuccait senkire. A befektetésük eléggé megtérült. Sokan csak Intelt árultak és ebből a sok suttyó arra következtetett hogy az Intel jó is.(Akkoriban nem így volt) Azóta akar mindenki Intelt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm rini
2010.07.15. 08:23
Szia Rini!

Annyit szeretnék hozzátenni ,mivel látom érted a lényegét,hogy amikor strandra megyek tudom sokan nem mennek ki....!De legalább ne a trambulinról az arcunkba és lóbálva!,közben a farzsebet csapkodva vigyorogva ,hogy itt a pénzetek.!

boszke88:

igen jó kis védőpajzs,elég csak az NV-Intel vitát nézni a licenszről,hány % tulajdonrész birtoklásához kötötte a jogok gyakorlását eme gáncs nélküli nemeslelkü lovag és ő hogy szerezte azt anno?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. iteq47
2010.07.15. 08:52
mahinálás mindenhol van. a kicsik kicsiben, a nagyok nagyban...
az h ki ismeri el(nyilvan senki) és ki nem. az mas kerdes.

az meg hogy ilyen kivüállóként szól vaalki a világól, a dolgokról -mikrobi- és szinte mindenki, ez igy sztem nem helyes. a világ, a politika, nem csak ugy van. ismét élek a mumus fogalommal. ezek nem mumusok, hanem mi magunk!(akár közvetlen, akár követetten..) nem kel sem sajnáltatni magunkat, sem másokra mutogatni. sztem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2010.07.15. 10:11
Ez mind szép és jó csak az a baj, hogy a végső döntést nem az Intel vagy bármelyik cég hozza meg hanem én, te, ő, mi ti, vagy ők. Hogy milyent vesznek ez a döntés rajtuk áll és nem az Intelen. Ő csak megtervezi, reklámozza, legyártja, eladja a terméket de te döntesz, hogy megveszed vagy nem. Ők ezt használják ki elsősorban és mindent elkövetnek annak érdekében, hogy jó zsíros szerződéseket elnyerjenek. És ez nem csak ezekre a cégre igaz. Az AMD is ugyan így hajt egy ilyen szerzőzésre. Ott sem csak Grál lovagok ülnek a bársonyszékben akik tétlenül nézik, hogy a másik hogyan csinálja és nyeri el előlük a jobbnál jobb szerződéseket. Azt se felejtsed el, hogy egy ilyen megnyeréséhez nem is kell rosszat cselekedni. Még a veszteséges előállítást is bevállalják azért, hogy elmondhassák, ezt ők csinálták. Egyszerűen reklám számukra. Másodsorban ha nem a vetélytárs csinálja már az is nyereség hiszen ezáltal kevesebb bevételhez jut. De még egyszer hangsúlyozom, a döntés mindig a miénk. Mi hozhatunk akár jó, akár rossz döntést egy termék megvásárlásánál. Van választási lehetőségünk. Intel vagy AMD. Általában akinek van pénze az az Intelt választja. Akinek kevesebb van az pedig az AMD megoldásaiból szemezget, de azt soha nem szabad elfelejteni, hogy a döntéseddel az egyiket erősíted addig a másikat háttérbe szorítod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2010.07.15. 13:31
Ez óriási tévedés. Nem egy ilyenen vettem részt. Nagyon régóta nincs így. Nem így működik ez a dolog, hogy Intel és Intel között választhatsz. Ahol ilyen van ott már jól megtömték a kiíró zsebét lóvéval és eleve úgy írják ki, hogy csak egy típus felelhessen meg. De ezek azonnal le is buknak mert a többi azonnal visszatámad. Láthatunk erre bőven példát, de arra is, hogy jól írták ki a beszerzést és amit írtak a célkitűzésben azt csak egy tudta felmutatni. A többiek ezt is letámadták, hogy miért ez a cél. Azért mert pont arra van szükség. Abban is óriási a különbség, hogy az AMD rendszereiből például többet állítottunk üzembe de a drágább rendszerekhez legtöbb esetben Intelelt rendelnek. Az ok pedig egyszerű. Az AMD adott 2 év tejleskörű garanciát a termékére míg az Intel 5 évet vállalt. Sőt tulajdonkép adott egy opciós lehetőséget annak fejlesztésére 5 éven belül. Ha tőlük vásárolják a tovább fejlesztés eszközeit akkor az akkori piaci árakhoz képest olcsóban leszállítják és üzembe helyezik a termékeket. Az AMD is adott volna több garanciát de csak felárért. Ez is azt mutatja, hogy nem csak csalással lehet jó szerződésekhez jutni, hanem elég tökével a hátad mögött többet is ajánlhatsz a konkurenciához képest. Tisztára mint a Pókerben, ha több a zsetonod akkor az ellenfélnek nagyon kicsi az esélye a győzelemre. Aztán ha ez valamiért nem működik akkor jönnek az aljasabb módszerek, de amíg megy a szekér ezt nem kell csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm rini
2010.07.15. 13:42
Szia rini

Az épitőiparban dolgozom....itt mi-ki döntött mert a pénzügyi lehetőség nem hiszem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gargantu
2010.07.15. 13:52
Ezt a pénzügyi teljesítményt olyan termékekkel lehetett elérni, amelyekről pl. ez is szól:

http://download.intel.com/design/processor/specupdt/320836.pdf

(De legalább elismerik és nyilvános, ha nem is verik nagydobra.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rini
2010.07.15. 14:47
De az jellemző, ahogy az AMD a k8 után visszaesett úgy ők is visszaestek. Különben ez a csapat már kevésbé olasz mivel nagyobb rész a támogatásukat nem a FIAT konszern adja hanem ABU DAHBI. Ráadásul ezek vették meg az AMD kiszervezett gyárait is a Global Fundriest is. Tehát ezek után érdekes is volna ha Intel matrica virítana azon a gépen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. prohlep
2010.07.15. 23:08
"Hogy milyent vesznek ez a döntés rajtuk áll és nem az Intelen. Ő csak megtervezi, reklámozza, legyártja, eladja a terméket de te döntesz, hogy megveszed vagy nem."

Masok irtak:

volt, hogy kozbeszerzesben csak Intel-t lehetett rendelni

volt, hogy sok uzletben csak Intel-t lehetett vasarolni

Eppen abban az idoszakban, amikor az AMD objektive jobb volt az egyertelmuen gyorsabb memoria kezelesevel. Amelyre en akkoriban nagyon erzekeny voltam, ...

... mert mesterseges intelligencia kornyeken semennyi cache sem segit, mert a kovetkezetesek keresese MEGJOSOLHATATLANUL SZETTERUL A TELJES MEMORIABAN (ez is az 1930-as Godel tetelek kovetkezmenye), es igy hiaba a cache, drasztikusan kisebb lesz a cache-bol UJRAHASZNOSITHATO adat, es az esetek sokkal nagyobb hanyadaban vagy kenytelen direkte a lassu TELJES memoriahoz fordulni.

Marpedig akkoriban az AMD memoria kezelese erdemeben gyorsabb volt.

De csalas nelkul csak Intel-t lehetett kapni kozbeszerzesben. Sok bolt meg ugy arult kizarolag Intel valasztekot, mintha az lenne a tutti franko.

Miert fontos kerdes a mult, miert nem a jovovel torodunk?

Mert nagy mennyisegu ember kollektiv viselkedese olyan, hogyha egyszer valamit sikerul szeles korben elterjeszteni, akkor onnet igen nehezen mozdul ki a tomeg, ...

... mert ahogy itt irta valaki: a szomszedomnak, haveromnak is ilyen van, az uzlet is ilyennel van teli, biztosan ez az igazan jo.

Tehat egy idoszakban ERKOLCSTELEN MODON ATBILLENTETTEK merleget az Intel javara, es azota nem tud a dolog normalizalodni.

Ennek aztan van olyan kovetkezmenye is, hogy az AMD-nek kevesebb ereje van 32nm-re atterni, ...

... tulajdonkepp kesz csoda, hogy az altalam emlitett csalasba nem doglott bele az AMD, es kesz csoda, hogy egyaltalan meg valahogy letezik az AMD.

En ahol csak nem irrealis, ott eppen e tortenelmi csalas elleni tilatkozaskent, protestalaskent igyekszem AMD-t venni.

Mert az egy nagyon gusztustalan idoszak volt. Es en a vasarlasaimmal igyekszem tiltakozni. Mas eszkozom nemigen van.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Balucsek prohl...
2010.07.15. 23:25
Sajnos tényleg így van, hogy valaki valamit elhíresztel, hogy neki milyen jó az X terméke és aztán szájhagyomány útján terjed a dolog mindig szépítenek rajta cseppet és hiába az ész érvek a tesztek és a mérések az nem számít csak hogy ő azt hallotta hogy valaki azt hallotta hogy...

És igaz már talán mindenhol lehet a 2 gyártó termékét venni, de az összeállított konfigokat sok helyen csak és kizárólag Intellel állítják össze. Így nem csoda hogy jól megy az Intelnek hiszen vannak bőven olyanok akik nem értenek a gépekhez és nem is kérdeznek meg senkit gépvásárláskor, rossz esetben bemennek egy boltba és egy nekik tetszetős házzal ellátott gépre ráböknek hogy az kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm
2010.07.16. 08:26
Szia Balucsek

Ez nagyjából visszaadja a lényeget. Erre utaltam én is ,hogy már iskolai tanulmányai kapcsán megismer valamely gyártót, a mindennapokban is találkozik vele nap mint nap látja és a döntésnél már nem kérdez,főként az átlagfelhasználó, aki egyszerüen csak használni akarja készen megvéve a gépet és nem tudja, nem érdekli milyen alternativ lehetőségei volnának.Az OEM partnerek minden eszközzel történő megtartása nem véletlen elsődleges célja az Intelnek.Arról pedig tesznek,hogy a nagy áruházláncok lehetőleg ne engedjék polcaikra a konkurencia komponenseivel szerelt hasonló vagy esetenként /grafikus vezérlő/ jobb termékeit.Érthető,hogy egy profitorientált cég mindent elkövet a kivivott piaci pozicioi megtartásáért,elmenve a lehetőségek határáig.Elvégre attól ,hogy valami nem etikus még nem feltétlen ütközik az irott jogszabályok bármely pontjával,amik ráadásul országonként eltérően itélik meg az efféle lobbizást.Az már csak hab a totán,hogy ezt a sikeres PR olyan szinben tünteti fel ,hogy a vásárló érdekében történik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2010.07.16. 20:18
Számok-számok-számok.... nem első eset lenne hogy nagy etetés konkurrencia idegesítésére ugyi ? Statisztikával nagyot lehet mutatni Még a veszteséges céget is lehet nyereségessé tenni papíron - mindenféle havi negyed és féléves vagy akármilyen statisztikával . Ellenőrzi valamilyen nemzetközi intézmény ? Kit érdekel mit írnak ... ez csak Az Intel illetékesei adják közre . Komolyabb helyeken erre azé gondolom felfigyeltek - legjobb negyedévét zártuk!

Kíváncsian néztem volna az összeget és az azután befizetett adót ...

És igen ! Önkormányzatoknál és intézményeinknél is Intel alapu gépek vannak CSAK és sajnos !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Fzoltan
2010.07.16. 20:37
_DiEGO_: Nem véletlenül. Közbeszerzéseknél csak Intel processzoros gépre lehet pályázni. Méghozzá átlagban 2x-es áron. De minél jobbat akarnak venni, annál nagyobb ez az árrés. Pl. az a gép, amit tavaly 250e-ért vettem, most közbeszerzésben 600e-ért kapható, monitor nélkül... Integrált videós Q6600-akat árulnak 200e-ért... vicc. Valakik ezzel is jól járnak... (Kb. 3 hete intéztem közbeszerzést, szóval viszonylag friss az infó)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm
2010.07.16. 21:30
Diego
Számok ,igen számok!Elképzelhető,hogy némileg kometikázottak,megengedem senki akreditált könyvvizsgáló cég nem jegyezte ellen.Lehet az időarányos adót se fizették be ,lehet ott nem is kell, nem ismerem ilyen mélységig az ottani adójogszabályokat.Csakhogy a cikk azon része elkerülte a figyelmed,hogy közben nőttek az eladási árak is!Márpedig azok eddig sem az ár-érték arányról voltak hiresek.Nőttek annak ellnére,hogy közben az AMD uj hatmagosai /most ne firtassuk milyenek / a négymagos Intel mezőny javát teljesitményben beérték.Ezt még a "kékagyvizü" "megdolgozott" szaksajtó" bértollnokai is kénytelen kelletlen,leirták.Eladási áraik pedig jóval emészthetőbbek,ezt is leirták minden teszt végén 3 szóval.Ahogy Fzoltán is irta,két-háromszaros áron! Igen igy lehet több teljeskörü garanciát vállalva pluszpontokat szerezni a KB-eljárásban.Nagy rizikót nem vállalnak.Persze az Intel eredményei nem a mi vásárlásainktól ilyenek.De a gyakorlat.. ugy látszik ebben nincs jelentős különbség éljenek bárhol is a döntéshozó emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. rini
2010.07.16. 22:24
Én azért nem fogadom el amit irtok mert az utóbbi évben három iskolában szereltünk fel teljes osztályokat modern rendszerekkel és mind AMD alapú rendszer volt. Mellesleg az AMD termek berendezése ugyan azokkal az eszköz mennyiséggel voltak ellátva és mégis több százezres eltérés volt a különbözet a termek beszerelésének költségeiben. Azt is mondhatnám, hogy teljesen mindegy a mi városaink által kiírt közbeszerzésekben, hogy milyen terméket (Intel vagy AMD) vásárolnak. A lényeg, hogy dagadjon a zseb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!