iPon Hírek

Intel: Ivy Bridge bemutató már az idei Computexen?

Dátum | 2011. 02. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel az Ivy Bridge processzorokat, amelyek a Sandy Bridge architektúrára alapoznak, de jelenleg is forgalomban lévő társaiknál fejlettebb gyártástechnológiával készülnek, már az idei év júniusában, a Comutex alkalmával bemutatja. Itt természetesen nem a processzorok hivatalos rajtjára kerül sor, csak egy kisebb bemutatóra, amelynek keretén belül a termékek várható teljesítményéről és az architektúra esetében eszközölt különböző változtatásokról rántják majd le a leplet az illetékesek.

A Computex május 30-a és június 4-e között kerül megrendezésre és a Sandy Bridge processzorok utódjául szolgáló, 22 nm-es csíkszélességgel készülő Ivy Bridge modellek mellett szokás szerint egyéb különlegességek is feltűnhetnek majd a show alkalmával. Az Intel a különböző vélemények szerint növelni szeretné az AMD vállára helyeződő nyomást az Ivy Bridge processzorok korai bemutatójával, de természetesen az AMD-t sem kell félteni. A legfrissebb hírek szerint az AMD ezzel egy időben felgyorsította a Llano APU egységek termelését, így az új központi egységek a korábban tervezettel ellentétben nem az idei év harmadik negyedévében, hanem optimális esetben már akár május folyamán elérhetővé válnak az ODM/OEM partnerek számára, így nem sokkal ezután akár a Llano APU-k hivatalos rajtjára is sor kerülhet.

Az Ivy Bridge architektúrával kapcsolatos legfrissebb pletykák

Külföldi források betekintést nyertek az Intel belső felhasználásra szánt prezentációjának néhány képkockájába, amelyekből érdekes dolgok derültek ki az új processzorokkal kapcsolatban. Az Ivy Bridge architektúra köré épülő központi egységek átlagosan 20-30%-kal lesznek gyorsabbak, mint a Sandy Bridge processzorok és természetesen számos kisebb-nagyobb újítást is tartalmaznak majd mind az architektúra, mind pedig az órajelek és az IGP terén. Az általános alkalmazások esetében a teljesítménynövekedés mértéke 20% körüli lesz, de az új processzorok friss videó vezérlőjének köszönhetően a rendszer 3D teljesítménye akár 30%-kal is magasabb lehet majd, mint a Sandy Bridge alapú konfigurációké.

Ezek az adatok természetesen csak becslések, így érdemes őket távolságtartóan kezelni. A híresztelések alapján sejthető, hogy az Ivy Bridge processzorok IGP-je már nem 12, hanem 16 darab stream processzorral rendelkezik majd, míg más források 24 darab stream egységgel ellátott IGP-ről is beszélnek, de ez túl soknak tűnik. Valószínűleg a sebességnövekedés oka inkább a magasabb órajelekben keresendő, gyártástechnológiaváltáskor az Intel nem szokott komolyabban belepiszkálni az architektúrába.

Az új processzorok LGA-1155-ös tokozással érkeznek majd csak úgy, mind Sandy Bridge alapú társaik, ám az Intel egy új lapkakészletet is készít majd az Ivy Bridge processzorokhoz, amely a Panther Point kódnévre hallgat. Az egyelőre nem tisztázott, hogy az Ivy Bridge processzorok kompatibiliseik lesznek-e a P67-es és H67-es alaplapokkal, de remélhetőleg erre a kérdésre is hamarosan megérkezik a válasz.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. atti2010
2011.02.09. 17:21
Ez egyre jobb, az Itel már 1 évben 2x cseréltet alaplapot a kedves vásárlókkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. benceecneb
2011.02.09. 17:21
Egy kis elírás: "a Comutex alkalmával"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Ipadnak
2011.02.09. 17:36
Miért csak kétszer? Háromszor, és ha most is elszúrják majd az erőltetett menetet akkor akár négyszer...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ITEM00
2011.02.09. 17:59
Fejlődni kell,mese nincs. Én mondjuk még egy darabig elleszek a 4Ghz-re belőtt i5-760-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm
2011.02.09. 18:03
számos kisebb-nagyobb újítást is tartalmaznak majd mind az architektúra, mind pedig az órajelek és az IGP terén

kezd beérni az Nvidia bartel..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. atti2010
2011.02.09. 18:08
józsef m.Nehogy azt gondold hogy sok mindent kapnak az Nvidiatól ami értékes számukra de ha igen az csak majd 2013 fejlesztésekben jelenhet meg, az elektronikában nem úgy fejlesztenek hogy egyik napról a másikra beletesznek dolgokat a csipekbe, azok kidolgozása éveket vesz igénybe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Ipadnak
2011.02.09. 18:08
az nem bartel hanem barter
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ITEM00
2011.02.09. 18:17
@atti2010: Azért megnézheted mikori dátum figyel a processzorod védősapiján! A fejlesztések akár évekkel előbb is meglehetnek,csak a fogyasztók felé szép apránként adagolják. Az újdonságok kiadásával a korábbi generáció fejlesztési költségeit hozzák be,nem is akármilyen profittal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. levaipeti
2011.02.09. 18:21
Az plussz pont hogy nem váltottak foglalatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. nattila77
2011.02.09. 18:28
levaipei: semmit nem jelent, az intel processzorok néha azonos foglalat(név) mellett is uj lapot igényelhetnek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gezu1025
2011.02.09. 19:06
Hmm érdekes ez a sietség. Nagyon érdekes. Csak nem látják, hogy mire képes a bulldozer? És úgy érzik, hogy nem biztos, hogy elég lesz a SB? Majd kiderül.

Mindenesetre nem kéne, hogy úgy járjanak, hogy legyártanak 8 milla lapot és kiderül, hogy oppá hibás megin. Kezd ez az intel egy viccé válni a szememben. Ok, hogy fejlesztenek, sőt nagyon nagyon helyes, DE, hogy a vásárló 0-ba van véve az azért irritáló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. atti2010
2011.02.09. 19:10
levaipetiVáltanak csipkészletet és mehetsz a pics@ba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Dragon3k
2011.02.09. 19:12
gezu miért is? mert elbaszta a chipsetet jaj istenem gariba kicserélik mindenkinek, akkor mi a gond?

Aki meg az sb-jét egyből cserélné, mert jött ki egy új az meg is érdemli, ha alaplapot is kell cserélnie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm gezu1...
2011.02.09. 19:17
Ők már tudják mire képes! Nem véletlen ez a kapkodás!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. shabbarule...
2011.02.09. 19:38
gezu1025:

Egyáltalán nincs sietség, kifejezetten nyugis tempóban demózik az Intel. A 45nm-es Penryn-t anno 2007 márciusában demózták, a 32nm-es Westmere-t pedig 2009 februárban. Szóval ez a 2011 júniusi dátum egyáltalán nem kapkodó, már a mostani ISSCC-re is időszerű lehetett volna.

Az Intel hosszú idő óta jellemzően páratlan évben demózza először működés közben a procijait. Február-március körül a gyártástechnológia váltáson átesett modellt, később ősszel szeptember körül az architektúra váltáson átesett modellt. Ugyanekkor szokták a következő generációs gyártástechnológia első teszt waferét is demózni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Joachim21
2011.02.09. 20:07
Egyébként tényleg van kapkodás, ha nagyon betesz a Sandynek a chipsetbalhé akár Q3-ban is debütálhat az Ivy, még ilyet is hallani, ami dúrva lenne, de tény hogy kész van, a gyártósorok is készülnek, szóval nagy akadályok nincsenek az előrehozott start útjában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. sanyix
2011.02.09. 20:30
Szerintem a javított chipsetek mellé új cpu foglalat kéne, mert a "technológia megkívánja". Nehogy már 10 alatti számú foglalat legyen már a pc szegmensben 10 féle foglalat meg szép kerek szám lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm Joach...
2011.02.09. 20:43
Elképzelhető a Q3-as start, szerintem ott is érzik a marketingen ,hogy a Sandy bevezetése körüli problémák + a malőr együtt túl sok lesz.A visszahívás költségei, a forgalomcsökkenés és a történtek utáni bizalomvesztés együttesen már elég indok arra,hogy előre hozzák az Ivy rajtját, mérséklendő a halmozott veszteségeket és a Sandy presztízsének erodálódása utáni óhatatlanul bekövetkező kereslet csökkenést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jedi
2011.02.09. 21:25
Év elején kijön a "sanyibíícs(bojz)", nemsokkal a forgalmazás után bejentik hogy minden alaplap "kukagyanús", de nem baj mert áprilisba már jönnek a javított *67-es lapok, igaz májusba már jön az "Évi-bringa" ami húúúú de gyorsabb lessz még a sanyi-tól is, és a jó hír hogy az is 1155-ös jukú lessz, de a rossz hogy nem biztos hogy komp. a B2-es szteppes *67-es deszkákkal

Sanyibarátom szavaival élve:

" NA EHEZ KELL POFA, NEM A SZÁJHERMÓNIKÁHOZ"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. nyunyo19
2011.02.09. 23:01
nem csak a magyar igazság már három . jól nyomják na
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. zsotee
2011.02.10. 08:37
Érdekes, hogy máris a Sandy utódjáról beszélnek, amikor is egyenlőre még a Sandy Bridge-es rendszerek is gyakorlatilag használhatatlanok a chipset/alaplap visszahívások miatt. Igaz Sandy Bridge proci kapható, de deszka hozzá nemigen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hympyke
2011.02.10. 08:52
A mai procik bőven elegendőek akár 3 évig. Nem tudom ugyan minek tartanék meg egy 3 éves konfigot hogy új CPUt tegyek bebe... De azt se hogy egy évben minek vennék 2x gépet csak azért mert van újabb. Érdekes dolgok ezek. Ilyankor elgondolkodok hogy ha 4 éve már 4 magost vettem volna, akkor most mi lenne. Használni kb semmire nem tudtam volna. A 6750em még mindig a játékok 99%ára full hdben gtx 460 mellett. Egyedül a metro 2033at nem tudtam ultrára tenni, igaz akkor még 260am volt. Manapság a VGA-t kell sűrűbben cserélgetni nem a CPU-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Heroes27
2011.02.10. 09:29
ez már nevetséges, amit ezek csinálnak.

Veszel egy Intel foglalatot, 1-1,5 év múlva szart se fog érni, mert ennyi idő alatt kijön még vagy 2 új foglalat. Magyarul, bukó az egész úgy ahogy van. A piac legjobb résztvevői lehet röhej kimondani, de az AM3-as felhasználók. Mint pl én. Még mindig stabil vagyok, egy gyártó "legfrissebb" foglalatát használom, azóta nem etettek be plusz 3 új foglalattal, még szinte alig buktam a rendszeren. Tök jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gery84 Heroe...
2011.02.10. 09:39
Heroes27 igaza van! Nekem AM2+ foglalatom van AM3 proci van benne és akkor fogok ramokat meg alaplapot ujítani mikor kidobják az AM3+-ot mert jó lesz bele a procim!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. newclear
2011.02.10. 09:45
Azt nem mondom, hogy nem "nevetséges", de hülyék lennének ülni egy helyben, hogy hát ez így sikerült... Akár nevetséges, akár nem, ezt logikusan szinte muszáj volt nekik meghúzni.

Én örülnék egy korai Ivy startnak, mivel SB release-nél inkább úgy döntöttem megvárom azt. Ha még idén kijönne Ivy, mellé a 28nm-es GPU-k, annak örülnék. Amit remélek, hogy ez a "kapkodás" nem megy majd Ivy kárára is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21 gery8...
2011.02.10. 10:02
Van linked ahol ezt a kompatibilitást részletezik? Tudtommal csak visszafelé van kompatibilitás, értsd AM3 proci belemegy az AM2+ba, de AM3+ba már nem fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. newclear Joach...
2011.02.10. 10:28
WikiPedia - Ha lehet neki hinni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gery84 Joach...
2011.02.10. 11:39
Már nem tom hol láttam! De a AM2+ lapokba jó a AM2 procik meg a AM2+ és AM3 procik is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jedi
2011.02.10. 20:28
Gery84 ! Íííííííííígy van bizony
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm Joach...
2011.02.10. 20:36
Az AM3-as procik fognak menni az AM3+-os lapban, de az AM3+-os procik nem fognak semelyik korábbiban foglalatban müködni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jedi
2011.02.10. 21:31
Jahh ! Így szépen lehet venni majd egy AM3+ -os lapot, oszt átpakolni az AM3-as procit ( PhenomX3 720BE pl. ), meg az ócsó DDR3-as memcsit, aztán ha majd lessz lé a "pit"bulldózer CPU-ra később bele lehet pattintani a régi AM3-as hejett. Így nem kerül negyedévente 456.789 Ft-ba az upgréd. Csókoltatom Sanyi Brícst, meg Évi Bringát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm jedi
2011.02.10. 21:37
A sandy-nál is mennek a régi ,jobbféle DDR-3-as ramok is,melyek eleve alacsonyabb feszültségüek voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. thedevelop...
2011.02.11. 08:37
Nem tudom, hogy egyesek miért háborodnak fel, ha egyik-másik gyártó új technológiát mutat be. Nem kell megvenni a legújabbat, mivel még nem kiforrott.

Tudtátok, hogy az újabb CPU-k (étsd: pl. Pentium4 architektúrától kezdve), nincsenek 100%-osan tesztelve? Egyszerűen nem jut arra idő a fejlesztést követően, hogy a processzor belsejében a lehetséges összes állapotteret előállítsák. Így a lehetséges hibák előfordulásának csökkentésében egyre nagyobb szerepet játszanak az alaplapok.
Egyik bölcs egyetemi előadónk nyitotta fel a szemünket, amikor a következőket mondta: "A 80386-os processzorokat már teljes biztonsággal használhatjuk, mert kb. mostanra derült ki az összes hiba, amit valaha is okozhatnak!"

Tehát, a kozmikus sugárzás mellett ez a másik ok, ami miatt az űrbe telepített rendszerek tervezése során ilyen régi processzorokat alkalmaznak.

Aki pedig csak a számokat akarja növelni, az ne háborogjon, ha a gyártó módosítja a foglalatot/architektúrát/egyéb eszközt, hiszen neki ugyan ez a célja, hogy számokat növeljen.
Egy óriási különbség, hogy amíg a gyártók a piacon az életben maradásért és a profitnövelésért teszik mindezt, addig Ti nem is tudom miért.
Aki munkára használja a gépet, annak egy olcsó Athlon64-es, egy Pentium4-es, vagy akár egy beágyazott ITX-es VIA is elég.

Vagy most mindenki rohan majd a boltokba, hogy lecserélje a Tegra2-es telefonját Tegra3-asra, vagy 4-esre? Ugye, hogy nem. Akkor a PC-t mi értelme van cserélni félévente? Csak azért, mert a gyártók versengenek, nekünk végfelhasználóknak nem kötelező.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thedevelop...
2011.02.11. 11:51
Logikailag le vannak tesztelve a processzorok, de az összes állapotot nem tudják előállítani ami a működésük során valaha is előfordulhat. Tehát arra kell gondolni, hogy a lábaira érkező jelek lehetséges összes kombinációját képtelenség előállítani.

Több száz lábról van szó, és szinte végtelen sok típusú bemenő jelről. (TTL szabványos feszültségszintjei: http://www.interfacebus.com/voltage_threshold.html)

Egyszerű példa: Amikor a 230V-os hálózati feszültség lecsökken pl. 180V-ra. A lakásban lévő berendezések más és más módon viselkednek ennek hatására. Például nálunk a régebbi CRT TV-k ugyanúgy mennek tovább, a PC-k leállnak, stb.. Vajon mi lenne a helyzet 179.4958745874V hatására? Nem tudhatjuk.
Ugyanígy a cpu-k is érzékenyek a feszültségszintekre. Annyiban érdekesebb a dolog, hogy itt logikai áramkörökről van szó, így elképzelhető, hogy egy minimális
feszültségingadozás nem működésbeli, hanem logikai döntésbeli hibához vezet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm
2011.02.11. 16:37
A sietség oka:AMD reaps the benefit of Intel’s Cougar Point stumble
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jedi
2011.02.11. 17:17
sokan vagyunk akik csak belhoni nyelveket beszélünk, szóval mi a lényeg ??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thedevelop...
2011.02.11. 17:57
Bocs, tudom, szemét vagyok, de nem tudtam kihagyni, tényleg ne haragudj!
http://tinyurl.com/64koa2m

Csak nálunk annyira hangoztatják, hogy az informatika nyelve az angol, ráadásul sok előadás alapból angolul van.

De hogy lásd, hogy nem csak arcoskodom, röviden erről szól:

"Dow Jones Newswire szerint sok kereskedő kezdte el AMD-vel feltölteni a raktárakban azt az űrt, amit a hibás Intel termékek gyártóhoz történő visszaküldése eredményezett.
Leslie Sobon (AMD Vice President ~ alelnöke) nem tudta megmondani, hogy ez mekkora pénzügyi növekedést eredményezett számukra, tudja, hogy ez csak egy hirtelen kínálkozó lehetőség volt amit megragadtak.

Nyilvánvalóan az AMD nem igazán tud bármit is felmutatni a Sandy Bridge-el szemben, legalábbis az év végéig, amikor is lesz majd esélyük villantani a Fusion APU-val a legfontosabb mainstream laptop szegmensben."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm
2011.02.11. 18:24
Lényegében + egy link a botrány kirobbanása óta eltelt idő tőzsdei részvényárfolyamaival.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror thede...
2011.02.11. 18:57
Ezt nem csak nálunk hangoztatják, ez tény. Orvost se hallottam még panaszkodni, hogy hú, mé van latinul minden, meg matematikust se, hogy miért görög ez meg az... Az informatikáé az angol, amit mindenhol beszélnek is, kivéve ezt az országot, mert ezt lusta disznók lakják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thedevelop... Terro...
2011.02.11. 19:06
Terror: Igen, tudom, csak próbáltam diplomatikusan fogalmazni.
A 'nálunk'-ot az egyetemre értettem, ahol tanulok. Tény, hogy angolul tudni kell, különben az ember eláshatja magát a mai világban: 'egy nyelv nem nyelv'.
De azért ha lehetőségünk van rá, akkor illik segíteni a fordításban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!