iPon Hírek

Intel: nincs szükség magas grafikai teljesítményre

Dátum | 2010. 03. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Az elmúlt napokban az Intel egyik magas rangú illetékese egy meglehetősen furcsa, már-már megmosolyogtató kijelentést tett a Cnet News-nak adott nyilatkozatában, amely arra utalt, hogy az embereknek nincs szükségük nagy grafikai teljesítményre. Az egyrészt való igaz, hogy a felhasználók többsége nem játszik semmiféle nagy video teljesítményt igénylő játékkal, de ez a frázis akkor is erősnek mondható. A kijelentés nem egyedi a piacon, gondoljunk csak Bill Gates évtizedekkel ezelőtti megjegyzésére, amelyben azt taglalja, hogy 640 kilobájtnyi memória elég kell, hogy legyen mindenkinek (1981).

Dadi Perlmutter, aki a nyilatkozatot elkövette, érdekes megjegyzéseket tett a témával kapcsolatban. Szerinte, amikor nagy grafikus teljesítményről beszélünk, minden felhasználó a 3D-s játékokra és a minél élethűbb megjelenítésre gondol. Ez a piac véleménye szerint csak nagyon keveseket céloz meg, ugyanis a felhasználók többsége inkább a multimédiás képességeket igényli. A véleménnyel részben egyet lehet érteni, ugyanis a felhasználók többségének tényleg sokkal fontosabbak a játékoknál a multimédiás szolgáltatások, azaz például az, hogy az adott rendszer képes-e az egyre népszerűbb Blu-ray videókat zökkenőmentesen lejátszani (MPEG4-AVC, MPEG4-MVC, VC1). Az is fontos, hogy a rendszer képes-e a Flash 10.1-es béta változata által kínált hardveres videó lejátszás-gyorsítás lehetőségével élni, amit az Intel integrált videó vezérlőinek nagy része bizony nem tud kihasználni, kivéve a GMA 4500-as család tagjait (de még ott is van mit dolgozni a driveren).


A világ legnagyobb processzorgyártója ezzel együtt elismeri, hogy az általa kínált videó vezérlők multimédiás képességek tekintetében a vetélytársak mögött helyezkednek el, de ezt a vállalat nem tartja jelentős hiányosságnak. Itt tulajdonképpen ellentmondásba is keveredtek a korábbi állításaikkal. A nyilatkozatot adó Dadi Perlmutter elismerte, hogy az elmúlt idők során az AMD az ATI-val karöltve jobb integrált videó vezérlőket kínált, mint az Intel, ami tény. Az Nvidia szintén a nagy processzorgyártó óriásvállalat előtt helyezkedik el integrált videó vezérlőivel, gondoljunk csak a GeForce 9300/9400-as vagy akár a GeForce 8200-as megoldásokra, hogy csak egy párat említsünk.

A nyilatkozat utalhat arra, hogy az Intel a jövőben a grafikai teljesítmény helyett a multimédiás képességek fejlesztésére fog ráhajtani a videó vezérlő piacon, de ez csak félmegoldás, ugyanis a konkurensek már most is igen erősek ilyen téren, és akkor a 3D-s teljesítményről még nem is beszéltünk. Ettől függetlenül az Atom-os rendszereknek értelmet adhatnának ha nem egy olyan használhatatlan VGA-val árulnák őket, mint a GMA 3150 (ami csak MPEG-2-t gyorsít).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

36. YuGabe
2010.03.15. 16:49
Ja csak ugye az Intel integrált vezérlői jóval olcsóbbak. És az tény, hogy a felhasználók legalább 95%-ának gyakorlatilag minimális 3D gyorsításra van szükségük, vagy még arra sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Koko1444
2010.03.15. 16:57
Ha a video vezérlőjük még nem is, de a nyilatkozatuk már hasonlít az Nvidiájéhoz
Haladunk, haladunk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. hmisi
2010.03.15. 17:18
Az a gond hogy intel sokszor a minimálist sem tudja teljesíteni. Laptopba bármit csak ne intelt. Már 120eért van amds intel dualcore laptop linuxal. Tesómnak is egyetemre valami olyat veszünk. Meg szerintem dual-cora annyira fölösleges win7 ,csak lassítja. Saját tapasztalat. laptopra amíg dual-core vagy athlon, elég az xp mert gyorsabb és nem melegíti annyira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. _DiEGO_
2010.03.15. 17:29
Koko1444

lol ez az , de ez van ...

YuGabe

Ja csak ugye az Intel integrált vezérlői jóval olcsóbbak...

Csak mert annyit is érnek , ha közelében lennének egy GeForce 8200 -nek akkor nem annyi lenne

Megy a nagy duma , mellébeszélés... Ha nem tudnak mit módosítani / fejleszteni - félremagyarázzák dolgokat ... végén az derül ki hogy nem a videovezérlőjükkel van a gond
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. twollah hmisi
2010.03.15. 17:36
Anno az elso notebookom Dual Core volt OEM Vistaval a mostani szinten Dual Core OEM Win7-tel es nem vettem eszre, hogy jobban melegedett volna tole a gep.

XP-t felrakni egy mostani notebookra egyenes ut a bolondok hazaba.
Sok gyarto (pl.: Acer) mar nem is tamogatja az XP-t.
Innen, onnan kell hozza osszevadaszni a drivereket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. arkman
2010.03.15. 18:02
hmisi: Nekem kis túlzással gyorsabb a Win7 az XP-nél (elég régi desktop gép: P4+1GB), de notin sincs máshogy amennyit láttam már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. pjszilard
2010.03.15. 18:11
Az atlag felhasznalo vak ezert csak hallgatja a gepet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Gpety
2010.03.15. 18:41
Szánalom a köbön. Manapság ha valamelyik gyártó nem tud megfelelni valahol, akkor az a terület már felesleges is. Az Nv szerint (még tavaly év végén) felesleges volt a Dx11, hisz nem volt rá hardverük, amit el tudtak volna adni, mostanában, hogy közeleg az új generáció, már mégis jó a Dx11.
Az Intelnek is addig lesz felesleges a grafikai teljesítmény, amíg a Larrabee-ből ki nem hoznak valami eladhatót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Sytyx
2010.03.15. 18:45
Gpety: Az nVidia ezért nem akarta a DX11-et: http://ipon.hu/hir/veglegesek_az_opengl_4.0_specifikaciok/11332
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Azrael
2010.03.15. 18:54
És van aki ezt beveszi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Joachim21
2010.03.15. 19:00
core 13-assal szerelt laptopot kell venni ha Intel igp-t akarunk, az az integrált vezérlő már megállja a helyét itt ott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Gpety
2010.03.15. 19:21
Sytyx: szerintem csak szimplán azért, mert nem volt - és gyakorlatilag még most sincs - olyan VGA-juk, ami támogatta volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. silentfrog
2010.03.15. 19:24
Ha nem kell grafikai teljesitmény akkor minek a 4-6 mag?
Mert ugyebár ritkán használ egy átlag felhasználo játékon kivül 4-6 magot.
Akkor az intel miért fejleszt ennyire?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Koko1444
2010.03.15. 19:33
silentfrog:
hát , tudtommal nincs játék ami 4 magot használna pláne nem 6-ot,
de pl a tömörítő,konvertelő progik tudnak 4 maggal számolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. silentfrog
2010.03.15. 19:38
Koko1444.:
Egyre több játék használ több pocesszormagot,ugy tudom a gta 4 használt elsők között 4et igazán,mostmár azért szép számban vannak olyan játékok amik kihasználják a sok magos gépeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. samuka80
2010.03.15. 20:22
_Diego_
Azért vitába szállnék az Intel gma4500 vs. GF8200 ügyében.Nekem asrock G41 lapom van és intel gma 4500 van ráintegrálva.Állitolagos "xar" mivolta miatt az új Wolfenstein 1600x1200
felbontásban futott rajta szaggatás nélkül./azóta már pci-e kártyára váltottam/.Az első generácios gma 850/950 integrált megoldások tényleg csak irodai low profilra voltak jók.De azóta haladunk,haladunk......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. _DiEGO_
2010.03.15. 20:36

Joachim21

core 13-assal szerelt laptopot kell venni ha Intel igp-t akarunk, az az integrált vezérlő már megállja a helyét itt ott.


Valamiről lemaradtam Core i7 után máris 13 - hoppsz kis elirás - i3 akart lenni ...
Csak ugye mindenki elírhat valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_
2010.03.15. 20:47
GMA4500

[LINK]

ha nem menne a video

[YOUTUBE]K8zLHvNfbHQ[/YOUTUBE]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. prohlep
2010.03.15. 21:13
Igaz, hogy sokaknak semmi szüksége nagy grafikai teljesítményre.

De az is igaznak látszik, hogy Intel picit túlzásba viszi, hogy szerinte mennyi az elegendő teljesítmény.

Én elfogadhatatlannak érzem, hogy Atom vagy nem fűtőtest procik mellé nem tesznek oda olyan olcsó Intel csipet, amely YouTube és hasonló dolgota, valamint a szokványosnak tekinthető DVD tartalmakat nem tudja csont nélkül, szaggatás nélkül lejátszani, ... ez alatt azt értem, hogy a hibátlan lejátszás fölött legyen még vastartalék, hátha hangerőt vagy valami apróságot szeretne piszkálni lejátszás közben a felhasználó.

Sok magra meg két közönséges okból is van szükség.

1: ma már csinte csak az ÁBÉCÉ betűi nem mozognak egy honlapon. Holnap valszeg már mozgó betűket kell olvasnunk, és aki erre a korszerűségre nem képes, az lemaradt öreg tata;

2: ha munka közben háttérben össze akarm hasonlítan a fő wincsim tartalmát a másolati wincsi tartalmával, akkor egy mag egyik wincsinek, másik mag másik wincsinek, harmadik mag az összehasonlításnak, negyedik magon meg zökkenőmentesen dolgozom. OK, ez most picit túlzásnak tűnik, ráadásul a Linux ennél intelligensebben kezeli a magok felhasználását, nem véletlenül szerver kaliberű oprendszer, de azért én igen sokszor használom közönségesnek látszó helyzeben hogy többmagos gépen vagyok. És akkor még semmi olyanról nem beszéltünk, hogy vannak jól párhuzamosítható feladatok, nem csak a játék világában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. prohlep
2010.03.15. 21:20
Kell-e több mag? Ez korszellem, kor-szoftver és megszokás kérdése. No meg, a szomszéd kertje mennyire zöld és hány magos.

Én egymagos, 4.77 MHz procin írtan a kandidátusimat, 1985/86-ban.

De akkor a szomszéd kertje is ilyen volt, pontosabban itthon ez is kivétles luxusnak számított.

Kanadai kollégámnak viszont hamarosan SUN workstation állt rendelkezésére rendes UNIX + X, és Ausztráliában futtatott programja grafikus eredményét Kanadában láthatta. Ja mert hálózat, és a UNIX már akkoriban is multimédiás és világhálós volt, csak a MicroSoft ezt nem tartotta fontosnak reklámozni, mert neki olyanja még egy jó hosszú ideig nem volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. noherczeg
2010.03.15. 21:26
Jogos a felvetésük, a PC-t használók kb 1% ha játszik naprakész megjelenítést igénylő játékkal. Kár lenne nekik ezen a téren erőlködni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. prohlep
2010.03.15. 21:39
Környezetvédelmi szemszögből aggályosak a brutális csúcsgépek csúcsgrafikával.

Örülök annak a tendenciának, hogy most már egy 300 wattos kártyát szükség esetén tudnak 17 (vagy 27, most nem emlékszem) wattra lefokozni.

Dolgozni kéne azon is, hogy 90+ hatásfokú tápok legyenek a szokásosak, és ezt a hatásfokot akkor is nyújtsák, ha lefokozott, minimaliszikus üzemmódban megy a gép.

Cos fi meddő terhelésről kevés szó esik, pedig sok elektronika olyan, hogy a névleges fogyasztás alatt, különösen sleep közeli állapotban elképesztően rossz meddő teljesítményt mutatnak föl.

Gyakori az olyan készülék, amely mondjuk példaképp 5 watt mellé még felmutat 10-15 watt meddő teljesítményt is, mert annyira elcsúsztatottan veszi fel a feszültséghez képest az áramerősséget.

Az is hiba, pontosabban pazarlás, hogy túl sok a feszültség szint konverzió.

Mai tápegységek szinte csupa olyan feszültségszinten szolgáltatnak, amelyek köszönőviszonyban sincsenek sem a procik, sem az északi/déli hidak, sem a memóriák, sem a grafikus procik, szóval semmi jelentősebb fogyasztó által ténylegesen alkalmazott belső feszültséggel.

Azaz hiában szép álom a 90+ tápok általánossá válása. De mikor lesz az alaplap dögösen sokfázisú tápkonvertere hasonlóan jó hatásfokú?

És ha olyan lesz, akkor is csak 90% * 90% = 81% szinten van a proci ellátva!

Manapság meg valszeg sokkal rosszabb a hatásfok, máskülönben nem kellene komoly hűtés a feszültség konverterekre az erős procikra kihegyezett alaplapokon.

Laptopok esetén még rosszabb a helyzet, mert mint tudjuk, ott még közbejön további két szint, a laptop mellett rendszeresen cipelendő tápegyseg 20 Volt nagyságrendű szintje és a tényleges belső aksirendszer ennél számottevően alacsonyabb szintje.

Tüzesen süt le laptop tápegysége, no meg a szépen melegedő aksija, és a belső feszültség konverterek. Ez mind veszteség.

Miért nem szabvány, hogy a 12 voltos autó aksiról, annak ingadozó fesztartományát és a motor vezérlési zajt is beleértve, szóval ilyen aksiról minden számtech csipnek max egyetlen konverzióval tápláltnak kell lennie?

Az is nonszensz, hogy szünetmentes aksiról csinál hálózati váltóáram szerűséget, és onnét pazarlunk visszafele a szokásos nyomvonalon.

Power Over Ethernek valaha elindult egy jó irányba: mindenkinek 48 Volt egyenáram, még éppen nem halálos, ha nem fürdőkádban ülve kapod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. _DiEGO_
2010.03.15. 22:33
Laptopra...

Itt is nemzetközileg kéne lépni az egységesített Akksi töltőkről (adapterek), ne 15V 16V 17V stb legyenek. Ez meg szerintem botrányos , hogy ilyet is megengednek ... Igen egységesen 12V és akár autóban szivargyújtóról mindenféle konverter nélkül .... és ha netán elfelejtettem elvinni adapterem suliba , elkérem addig Gézáét ....

Igen lépni kellene sok mindenben , egyetértünk ezzel ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. pjszilard
2010.03.15. 23:52
A cim helyesen:

Magasan nincs szükség az Intel grafikai "teljesítményre".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. balintdavi...
2010.03.15. 23:57
A linuxos drivereik olyan $zarok, hogy egy HD youtube videót nem lehet lejátszani vele normálisan. 3d teljesítményről nem is beszélve, egy voodoo2-es is hülyére veri
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21 _DiEG...
2010.03.16. 00:20
Végre én is hibáztam Diego! A többieknek volt annyi sütnivalója hogy a 13-at automatikusan i3nak olvassák.

OFF:
Aki meg ott jár hogy nem kell 4 mag játékhoz, azoknak említek 3 címet, amiket teszteltem, és mind nagyon szépen kihasználtak 40-80%-ban egy 3.4Ghz-en ketyegő Q9550et, folymatosan szétosztva a terhelést a 4 mag között:
BadCompany2
FootballManager 2010
Farcry2

De ezen kívül vannak még címek, nem is beszélve azokról, amelyek 2 magot használnak (de ebben az esetben is terhelik a 3. magot az erőforrásszétosztásra amennyiben van 3.), tehát elég rövidlátó dolog most már arra hivatkozni hogy a 4 mag nagyzolás. Nekem volt E8400-asom is, tudom h ég és föld a Q9550hez képest, pedig az sem volt egy gyenge processzor a maga idejében. Nekem is anyagi okokból volt 2 magosom eleinte, de attól még a tény az, hogy aki megteheti, az vegyen egy erős 4 magosat, és itt nem feltétlen a 975-re, vagy a 870esre gondolok, azt az extraprofitot hülyeség kifizetni, ami ezeken a procikon rajta van, hanem okosan kis tuninggal, egy feleannyiért megkapható prociból is ki lehet hozni többet. De egy olcsó négymagos athlon II sem feltétlen rosszabb választás, mint egy phenom II x2, vagy egy core2duo, ... sőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Vendég-Ven...
2010.03.16. 02:18
prohlep - 2010-03-15 21:39:50:

Nagyon igazad van és jogosak a felvetéseid. Magam is elgondolkodtam már azon, mire föl ez a rengeteg pazarlás. Szerintem egyszerűen az lehet az oka, hogy az ipar túl lusta váltani, túl nagyra tartja a visszafelé kompatibilitást.

Pedig minden alkalommal, amikor pl. új foglalat jelenik meg, lenne lehetőség az általad említettek megvalósítására. Igaz, új tápot kellene venni hozzájuk, na és? Simán el lehetne adni az új táp szükségességét a jobb hatásfokkal és a nagyobb megbízhatósággal - és a legtöbb marketingdumával ellentétben ez még igaz is lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. wazz
2010.03.16. 08:32
prohlep - 2010-03-15 21:39:50:

Hogy az előttem szólóra rímeljen a hozzászólásom: Nagyon nem vagy képben és elég nagy zagyvaság van a fejedben az elektronikával kapcsolatban. -ezt mint okleveles villamosmérnök írom... Soha nem értem utólag, miért kínzom magam a hozzászólások olvasásával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Vendég-Ven...
2010.03.16. 12:08
wazz - 2010-03-16 08:32:22

Lennél szíves részletezni és megindokolni, hol és miben írt rosszat? Mert így indoklás nélkül hááát...

A többszörös konverzió és az ezzel kapcsolatos veszteségek sajnos mind tény. Ha jól értettem prohelp hozzászólását, ő sem azt várja el, hogy a táp szolgáltassa pl. a CPU magnak szükséges feszültséget, hiszen irdatlan veszteségek keletkeznének a vezetékben (1...1.2 V és akár 100+ amper).

Talán csak a "dögösen sokfázisú" alaplapi konverter megítélésében téved, hiszen a normális lapokon kis terhelésnél lekapcsolnak egyes fázisok, vagyis ezzel is csökken a kapcsolási veszteség (gate kapacitásának feltöltése ill. kisütése). Nagyobb teljesítményfelvételnél viszont kimondottan hasznos a sok fázis, mert a kapcsolási frekvencia növelése nélkül lehet gyorsabb a szabákyozás, persze több FET kapcsolása árán, de ezek gate-kapacitása kisebb lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Nurba
2010.03.16. 12:45
Joachim 21
Igaz kicsit OFF ez a 4 magos téma, de szerintem játékokban még tényleg nem szükséges, 1-2 címet kivéve...egyik ilyen a GTA4. Egy erősebb fajta kétmagos vagy az AMD X3-as cuccai simán jók szinte bármelyik géma alá....főleg ha úgyis a vga képességeihez állítjuk a játék részletességét (max garfika, felbontás, szűrés, ami még játszhatóan fut), akkor jellemzőbb a vga limit. Én például nem érzem az X3 720 és most az X4 945 közötti különbséget, de bencsmárkban jól mutat (teljesen átlagos felhasználás mellett).
A lent említett játékokat, a Fifán kívül magam is játszottam/kipróbáltam. Nálam a Far Cry 2 még az X3 procit is csak 60-70% között terhelte (az ábra szerint egyenletesen elosztva, de ugye 66% az X3 esetében csak 2 magnyi teljesítmény...azaz egy 2,8GHz-es Phenom II X2 valszeg már 100% körül pörgött volna)...Az UT3 is remekül használja a sok magot...az X3-nál 80% körül, míg az X4-nél 55-60% volt a terhelés. A Bad Company 2 alatt (ahol az ajánlott gépigénybe még beírták, hogy Quad-core), épphogy 25-35% terhelés volt magas beállításokkal és 40-50% közepes részletesség mellett. Lassan de biztosan hátrányba kerülnek az erősebb kétmagosok a többmagosokkal szemben játékok alatt is, de szvsz az még odébb van, hogy egy gémernek muszáj/erősen ajánlott legyen quad prociba fektetnie. Sztem az E8400 most sem gyenge (pláne egy kis tuninggal), sőt sok esetben biztosan nem érezhető a különbség a Q9550 javára (cinema4D, meg videókodolós stb feladatokl mellett már tényleg van jelentősége a multi-core/thread dolgoknak)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bakos4494
2010.03.16. 16:31
A fogyasztással kapcsolatban. A fiam gépében egy kb. 6 éves 420W-os Chieftec táp van, mely a gép kikapcsolt állapotában 35W-ot fogyaszt(megmértem), ha a tápon lévő kapcsolót is kikapcsolom még mindig fogyaszt 20 W-ot(csak sejteném mire), tehát ha be sem kapcsoljuk, akkor is megzabál 24h x 35W x 365 nap x 48 Ft/kWh=14717Ft-ot évente, ami egy havi villanyszámlám a semmire. A helyzet pedig nem javul, mert az én gépemben lévő 2 éves 450W-os Chieftec is 18W-ot fogyaszt álló gépnél (működőnél pedig 70W-ot(Win 7 bekapcsolt energiagazdálkodás, Phenom I 9750 int. HD3300 VGA)), ehhez képest egy működő elektronika veszteségei normálisnak mondhatók
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Orbi
2010.03.16. 16:57
bakos4494:
Erre csak azt tudom mondani, hogy Chieftec. Egy akkora rakás fos az a tápegység, hogy rossz ránézni.
Nekem egy DEER márkájú tápegységem van, amit 7-ezer FT-ért vettem 5 év!!! garanciával.
a gépem kikapcsolt állapotban 6 Wattot eszik, ha pedig lekapcsolom a kapcsolót a hátulján, akkor 0.1Wattot (megmértem)
Mindössze 400Wattos, de a tuningolt processzoromat és a 3870X2-őmet gyönyörűen viszi már több mint egy éve (maga a táp 2 éves)
nem azt mondom, hogy ez az isten tápegység, de attól, hogy Chieftec van ráírva egy fémdoboz oldalára, nem biztos, hogy jó is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Vendég-Ven...
2010.03.16. 22:21
bakos4494:

Próbáltad úgy is mérni, hogy kihúzod a tápból a hálózati kábelt? Egyáltalán, hogyan mérted, mivel?

Ha a táp hálózati kapcsolóját (kétáramkörös mechanikus kapcsoló) kikapcsolod, akkor a gépbe SEMMI áram nem folyhat, legalábbis a tápból nem. Érthetetlen, hogyan mérhettél ekkor 20W fogyasztást. A kikapcsolt gépnél mért fogyasztás azért durva, a standby feszültséget adó áramkörök nem fogyaszthatnak ennyit.

Amúgy a 6+ éves Chieftec tápok (persze béltől függően) igen rossz hatásfokúak. Nekem van egy 2002-es Chieftec tápom, az adatlapja szerint a max. hatásfoka 67%.

Orbi:

A Chieftec (akármilyen béllel) és a Deer egy napon sem említhető - és ez nem a Deert dicséri.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. adam0205
2010.03.16. 23:09
GPety: Félreértelmezés a köbön. Az nVidia azt nyilatkozta, hogy nem a DX11 fogja megdobni az eladásokat nem azt, hogy haszontalan. Kissé ellentmondásos nem gondolod? A DX10.1-re tényleg ezt mondták és nem is kapott támogatást a G210/GT220/GT240-ig. Igazuk volt? Lehetséges, mivel nekem is volt HD4850-esem és marhára sok helyen lehetett kihasználni. Amelyik játék támogatta is a technológiát ott sem volt gyorsabb az azonos kategóriájú ATI VGA.
Lényegében ha szerintük fölös lenne, nem támogatná az új széria, és támogatja mégis. Azért nem mindegy. Az is tény, hogy ameddig gagyi konzolportok jönnek javarészt addig marad sokáig a DX9. Aki annó 8800GTX-et vett ugyanúgy elvan a játékokkal mai napig is, egyedül Full HD-re kevés már a VGA, de azért nem is ma adták ki. ATI ár/érték arányban volt jobb, de ez is eltűnt a mostani 5800-s szériánál.

Az Intelnek meg abban igaza van, hogy ahol nagy a részesedése oda nem kell 3D-s teljesítmény de felmerülhet a HD videó-gyorsítás igénye.Persze el vannak maradva, ez volt az Atom fő baja is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. bakos4494
2010.03.17. 15:55
Vendég-Vendög:

OBI-ban vásárolt "düwi" gyármányú konnektorba csatlakoztatható digikijelzős eszköz, minden fontosabb jellemző(hál.fesz., pill. A, pill. W, powerfaktor, átlagok) mérhető vele.

Ezt most találtam:http://prohardver.hu/hir/innovabite_leszamol_vampirfogyasztassal_cougar.html

http://prohardver.hu/dl/cnt/2010-01/55462/pic/chieftec_inside_s.jpg

Egyébként a képen látható tekercsek hiszterézisvesztesége szerintem lehet ekkora,vagy ha a kapcsoló csak a szekunder kört szakítja meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Vendég-Ven...
2010.03.17. 19:49
bakos4494:

Én továbbra is azt nem értem, hogyan mérhettél 20W fogyasztást akkor, amikor a táp hátulján lévő kapcsolót is kikapcsoltad. Az a kétáramkörös kapcsoló teljesen feszültségmentesíti a tápot, én még sehol nem láttam olyan tápot, akol ez a kapcsoló a szekunder kört szakította volna meg. Már csak azért sem, mert az egész táp sem trafóval kezdődik, a konverzió nem a hálózati 50Hz-en történik.

A táp stand-by állapotában természetesen van fogyasztás, sajnos nem is kevés. Ekkor a legrosszabb a táp hatásfoka (a stand-by feszültséget amúgy külön áramkör biztosítja), de hát standby-ban az alaplap és egyes perifériák feszültség alatt vannak, sok gépben pl. világít az egér LED-je, de fesz alatt van pl. a hálókártya is, na meg az az áramkör, amely a bekapcsológombot figyeli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!