iPon Hírek

Intel: szoftveres processzor "upgrade", pénzért

Dátum | 2010. 09. 20.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Pentium G6951 Dual-Core processzor eddig nem került a hírek kereszttüzébe, ugyanis specifikációját nézve megegyezik a Pentium G6950-es modellel, legalábbis addig, amíg nem engedélyezzük néhány letiltott tulajdonságát. Nem egy új trükkről van szó, amit a BIOS-szal lehet eljátszani, mint a magok aktiválása az AMD-nél, hanem a néhány országban már elindult Intel Upgrade Service-ről.


Ennek a lényege az, hogy a Pendium G6951 Dual-Core modellekkel ellátott rendszerek úgy kerülnek forgalomba, hogy a teljes értékű chipben a harmadszintű gyorsítótárból 1MB-ot és a Hyper-Threading szolgáltatást gyárilag letiltják. Ha hozzájuk akarunk férni (ezáltal kb. Core i3-as szintre emelve a processzort), akkor egy 50 dollár értékű "kódkártya" megvásárlásával és a rajta található kód felhasználásával aktiválhatunk mindent. A művelet annyiból áll, hogy le kell tölteni egy szoftvert, be kell írni a kártyán lévő kódot, amit aztán a rendszer az Intel aktivációs szervereihez kapcsolódva ellenőriz, és ha minden rendben van, akkor egy újraindítás után már használhatjuk is a korábban letiltott plusz 1 MB-nyi L3 gyorsítótárat és a HyperThreading támogatás által kínált plusz két szálat is. Így lehetőség van a rendszer teljesítményének növelésére anélkül, hogy bármilyen hardverelemet cseréltünk volna.


Az ötletnek megvan az az előnye, hogy a rendszerépítők azáltal, hogy korlátozott képességekkel ellátott processzort építenek az adott konfigurációba, valószínűleg olcsóbban értékesíthetik a konfigurációt a viszonteladók felé, akik szintén kedvező áron kínálhatják azt a vásárlóknak. Ha a vásárló úgy dönt, hogy igényli a letiltott szolgáltatásokat, akkor egy "Upgrade kártya" beszerzésével ezt könnyedén aktiválhatja őket.

A letiltott képességek aktiválására csak egyszer kell sort keríteni, rendszer újratelepítés után ugyanúgy elérhetőek maradnak az engedélyezett funkciók. Reméljük, hamarosan további részletek is kiderülnek a szolgáltatással kapcsolatban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

74. ITEM00
2010.09.20. 11:58
Majd lesz ehhez is keygen, meg crack...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. zozozo
2010.09.20. 11:59
A lehúzás magasiskolája, mit ki nem találnak még a profit érdekében ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Riev
2010.09.20. 12:07
És ha rossz kódot írunk be, akkor letilt egy magot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Movolif
2010.09.20. 12:09
már látom is a hírdetéseket: processzor + crack eladó...

kicsit beteg cucc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. thspo
2010.09.20. 12:29
akkor jönnek nemsokára a gombnyomásra core i3-asító alaplapok is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Menthix
2010.09.20. 12:31
undorító
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. pjszilard
2010.09.20. 12:39
Vegre egy ertelmes otlet. Mennyivel egyserubb lenne megvenni egy 2000$-os gepet 500$-ert. Havonta pedig mindig fejleszteni valamelyik reszet. (megduplazhatnam a memoriat, gyorsabba tehetnem a video kartyat, extra pciexpress portot aktivalhatnak az alaplapon, tobb szolgaltatas lenne elerheto a hangkartyan, gyorsabb lenne a halokartyam, nagyobb sebessegen mukodna a HDD vagy ssd meghajtom, nagyobb felbontasu lehetne a monitorom...) Minden fejlesztes a nelkul, hogy a lassabb alkatreszt fizikailag cserelni, eladni ujjat venni kene. ha pedig, csak evek mulva fejlesztenem, akkor fokozatosan csokkenne a fejlesztes ara. Amikor pedig hasznaltan valaki eladja, akkor is tobbet erne a vevonek egy tobb eves upgrade nelkuli rendszer, mint most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Terror
2010.09.20. 12:43
Eddig csak a pénzeseket vámolták a röhejes árú cuccokkal, most meg már a csórókat is. Így kell ezt csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. norman81
2010.09.20. 12:45
na ezen jót röhögtem...........
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. pjszilard
2010.09.20. 12:45
Szerintem az az "undorito" ha valaki ugyan annyi anyag es energia felhasznalasaval legyart egy tized olyan kepessegekkel rendelkezo alkatreszt ugyanazon a gyartosoron, hogy az legyen az olcsobb tipus. Nem lenne problema, ha egy laptopban gyarilag 2 darab 1 GB-os memoria lenne, ami semmit sem er eladaskor, mert kesobb atalakithato lenne 4 es 8 gb-ra. Vegre egy jo modszer a kornyezetszennyezes visszaszoritasara!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. NeoX
2010.09.20. 12:46
Veszélyes fegyver ez, igaz sokat nem bukhatnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. berner
2010.09.20. 12:48
Ezt hívják úgy hogy üzletpolitika. Vélhetően más gyártónak nem jut eszébe hisz nem dolgoznak annyira okos elemzők ott mint az intelnél, így ez egyeseknek igen igen igen tud fájni. Szép munka intel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. berner
2010.09.20. 12:51
Szerintem az az "undorito" ha valaki ugyan annyi anyag es energia felhasznalasaval legyart egy tized olyan kepessegekkel rendelkezo alkatreszt ugyanazon a gyartosoron - fejlődés, fejlesztés, és üzletpolitika ahogy már mondtam. Nem hiába övék a 80%....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Szerzetes
2010.09.20. 13:02
Szép lesz meghekkelni ezt a dolgot
Amúgy szerintem is gáz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. somakb
2010.09.20. 13:04
Na most itt aztán tényleg nem értem kinek mi a fájdalma ezzel kapscolatban. Pentium árban kapsz egy procit, amit 10 rugóért corei3-ra upgrédelhetsz anélkül, hogy elkéne adnond, venned kéne másikat stb stb... nem jönne ki jobban senki.

Az meg ezeréve alap, hogy a buta és olcsón eladott műszaki termékek java pont ugyanazokkal a képességekkel jön le a gyártósorról, mint a drágább testvérei, csak le vannak tilva hardveresen vagy szoftveresen a funkciók (Ami nem csoda, kia az az őrült aki felépít ezer gyártósort 1000 féle termékre ? Totális bukó lenne... ). Most komolyan akit ez 2010-ben meglep az hol élt az elműlt 25 évebne? A Marson? Pápuán?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. atti2010
2010.09.20. 13:14
Van egy ilyen procim remélem ügyesek lesznek a hackerek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. peti1
2010.09.20. 13:15
És az milyen, hogy van egy MSI wind u123 netbook om, windows kiírja hogy telepített memória 2Gb használható memória 1Gb ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Lacii86
2010.09.20. 13:17
Mi ebben az újdonság? Az IBM már sok-sok éve ezt csinálja csak kicsit nagyobba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. lajthabala...
2010.09.20. 13:22
Az Intel megoldotta, hogy a teljesítmény is szellemi termékként legyen értékesíthető, ahogy tanult kolléga mondta, többlet anyag felhasználása vagy kidobása nélkül. Ez szerintem is dícséretes. Ami szomorú, hogy ahogyan brener, sokan mások sem tisztelik a szellemi tulajdont. Lehet hogy azért, mert nekik nincs?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. varga75
2010.09.20. 13:22
Soma ,ha a pentium árhoz hozzápakolsz 3 rugót kapsz egy 2.9 ghz-es i3-at, a 2.8 ghz-es 10 rugós pentium upgrade egyszerűen nem éri meg, hacsak nem ajándékba kaptad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. varga75
2010.09.20. 13:29
Ha ezt a procit 17-18k körül tólnák akkor ok.Lehet náluk van ekkora árkülönbség.Passz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. atti2010
2010.09.20. 13:45
lajthabalazs:Csak az a gond hogy ehhez az Intel semmilyen szellemi teljesítményt nem adott csak úgy gondolta hogy akinek megéri fizet 50 rugót és kap egy kódot amivel feloldhatja a nem működő egységeket, ez nem szellemi teljesítmény mint egy szoftver elkészítése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. usagi
2010.09.20. 14:00
hardware-es DLC.

kiraly.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Terror
2010.09.20. 14:01
Ha jól értem, egyesek korrektnek tartják, hogy az Intel plusz pénzt kér azért, hogy használhass valamit, amit már egyszer megvettél, viszont alapból mégsem használhatod FOR NO FUCKING REASON? Eszem megáll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. LittleDemo...
2010.09.20. 14:12
lol??
olyan mintha trabibol mercit csinálnának
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. nucleon
2010.09.20. 14:14
Szerintem ez hatalmas pofátlanság...
Viszont az egész ott bukik meg, hogy hamar ki fog jönni ehhez a hackelt program, aztán free Core i3
Nem mintha érintene, AMD-s vagyok és maradok is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. varga75
2010.09.20. 14:29
A Trabiból Merci nekem is eszembe jutott bár ez inkább Golfból Passat vagy annyi sem. Utánanéztem ez náluk 6k különbözet nagyjából,viszont nem hiszem,hogy 2x$ riasztaná el az amerikai vásárlóerőt az eleve i3 vásárlástól.Pont felénk kellene a nagyobb árrés a két termék között.Egyszerűen nem értem eleve miért jött ki ez a termék.Bár biztos van oka,ha a válogatás után maradtak, akkor vmi gánya volt velük,és most mégis fizettetnek a néppel az upgradéért...ha így van fizetsz és kaphatsz egy instabil rendszert.A másik oldalon ezért legalább nincs felár.Javítsatok ki ha tévedek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. arkman
2010.09.20. 14:33
HA jól megcsinálják, tehát később elég terméknél lesz elérhető és árakat is belövik rendesen, hogy a butított CPU + fejlesztés közel egy árban legyen a rendes CPU-val és elterjesztik, akkor hozzáadhat egyfajta kicsi pluszt az eddigi teljesítmény növelési módokhoz (új CPU vásárlása, tuningolás).

atti2010: Jól gondolom, hogy szerinted ingyen kellene, hogy adja az intel a teljesítménynövelő kódot, mert nem adott hozzá szellemi teljesítményt?
Terror: Ha a lebutított CPU olcsóbb, mint a rendes, akkor az a helyzet, hogy NEM vetted meg azt a részét amihez a kód kell.

PS: A hack/crack huszárok szerintem maradjanak csöndben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Terror
2010.09.20. 14:49
"NEM vetted meg azt a részét amihez a kód kell."

Miért, a gyártónál maradt? Nem. Kifizetted, hazavitted. Akkor mégiscsak megvetted, nem? Debizony. A gyártónak van pluszköltsége azáltal, hogy te használatba veszed azt a részt, amit ő letiltott? Nincs. Akkor mit fizetsz ki ezzel az "upgrade-del"? A lehúzást, azt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. varga75
2010.09.20. 14:54
Lehetséges alternatíva: athlon2 x3 425(435) 19000 huf (átlagfelhasználónak hasonló teljesítménnyel),+1 aktíválható maggal(lutri felár nélkül, legálisan biosból).Ez korrektebb.(Nem tartom magam Amd fannak.)Ár,érték,magyar fizetések.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. gargantu
2010.09.20. 15:24
Annyira új és eredeti ötlet, hogy az IBM nagy masináinál már régóta alkalmazza, sőt nem csak ilyen formában, hanem úgy is, hogy a megnövelt teljesítményt csak arra az időszakra (pl. egy hétvégére ) veszi meg a vásárló, amelyikre ki is tudja használni, majd visszacsinálják a dolgot és a használt idő szerint fizet. Mindezt persze bármilyen hardveres beavatkozás nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gargantu
2010.09.20. 15:29
Most láttam csak, hogy Lacii86 ugyanezt írta 2010-09-20 13:17:54-kor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. somakb
2010.09.20. 15:37
Kedves Terror,

Úgy látszik Ön is az utóbbi 25 évben Pápuán élt. Nagyon el van tévedve, hogy ebben a világban mikor egy termékért fizet, akkor abban a termékben CSAK AZ VAN ami funkciót teljesít... sajnos nem.

Így szinte minden gyártó csaló!! Az LG lcd tévéknél (de nyilván mindnél, mert nincs 10000 gártósor) is nem egy típusnál van hogy a legolcsóbb 100.000ft-osban is ott van hd filmek lejátszásáért felelős áramkör, amivel mennek az mkv-k is, ezzel szemben ,ebben a készülékben csak szervizopcióra van fenntartva az usb csatlakozó. Csakhogy, okosban ezen keresztül azt is meg lehet oldan, hogy működjön. Akkor ha elérhetővé tenné az LG azt, hogy 20.000 ft fejében aktiválhatod a funkciót az csalás??

Csaló az LG mert a 100.000 ftos készülékében is van olyan, mint a 300.000-esben, csak épp nem fizetteti meg a vásárlóval?

Hatalmas ostobaságokat beszélsz. Amennyiben nem fizetsz azért a szolgáltatásért, akkor az nem jár.

Aki 110 lovas tdi passatot vesz és annyit is fizet érte, de csipszinten van a 140 lóerőről korlátozva, akkor a vw csal? Miért csalna, ha a 110 ért kevesebbet fizettél mint a 140-ért.

Fel kéne fognod, hogy a szolgáltatás is termék.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atti2010
2010.09.20. 16:01
Na megyünk Razzor és kollégái üzletbe, majd ott megoldódik a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. hakosh2
2010.09.20. 16:01
Ahh, dejó, somakb leírta pontosan azt amit én is akartam Köszi! Egyébként szerintem ebből egy nagyon jó rendszert lehetne kialakítani, az más dolog, hogy most nem igazán találták el az árazást, de remélem azért bejön nekik. Jobban tetszene ha csak ki kéne fizetnem a cuccot és nem kéne a vassal meg a dobozokkal bajlódni. A steam-es játékokat is jobban szeretem a lemezesnél, mert szinte azonnal a gépemen van és a lemez meg amúgyis csak tönkremegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. ssanyi2
2010.09.20. 16:03
Ekkora suttyóságot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Terror
2010.09.20. 16:11
"Hatalmas ostobaságokat beszélsz. Amennyiben nem fizetsz azért a szolgáltatásért, akkor az nem jár. Fel kéne fognod, hogy a szolgáltatás is termék. "

Nem fogom fel, mert a szolgáltatás nem termék. Egyáltalán hogy jutott eszedbe ez a hülyeség?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. inq
2010.09.20. 16:36
Terror: lehet, hogy félreérted, mert a letiltott, alapból, kevesebb pénzbe kerül, mint a nem letiltott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Fzoltan
2010.09.20. 17:17
somakb: Nem gondolod, hogy teljesen véletlenül inkább azért nem lehet használni azt az áramkört a tv-kben, mert teljesen véletlenül selejtes? Persze biztos vannak kivételek
Nézzük csak pénzügyileg a dolgot. A sima CPU előállítása (fejlesztéssel, haszonnal, mindennel együtt) 20e forint. Ebben a CPUban persze benne vannak a letiltott dolgok (magok/HT/L3 cache, stb, ki mit akar). Nos, mivel elő kell állítani az "upgradelendő" procit is, ezért ezt a teljes értékű procit letiltják, és eladják. De milyen áron? A valós (letiltás utáni) piaci értékén? Tegyük föl, hogy ez a piaci érték 10e forint. Ha piaci áron adják, és az emberek fele nem "frissít" (a frissítés legyen mondjuk 15e forint), akkor az eladott procik felén 10e forint veszteség termelődik (míg a másik felén 5e forint haszon). Mi a megoldás? A lebutított verziót is eladják piaci ár fölött, hogy minimalizálják a veszteséget. Ez kinek jó? Senkinek, max a konkurenciának.
Ugyanazt az architektúrát (általában) nem azért adják gyengébb kivitelben, hogy kitöltsék a piaci rést, hanem mert valamely részük selejtes...
Ez az üzletpolitika átlagfelhasználókat tekintve egy vicc. Ipari célokra van értelme, mint ahogy láttuk, de ők nem is rövidtávra (1-2 év) vesznek gépet (itt főleg az akkor-fizetsz-ha-használod-ra gondolok).
A jövő sokkal inkább a centralizációban van, ahol pl. van hálztartásonként 1 db számítógép, és minden egyéb ("laptop", képnézegető, TV, rádió, digitális képkeret, stb.) arra csatlakozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Fzoltan
2010.09.20. 17:19
A 110 lovas motor és a chip esete meg annyira sántít, hogy az már fáj. Olvassatok több autós folyóiratot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. djbundy
2010.09.20. 17:23
All: Nem inkább örülni kéne annak, hogy a legújabb generációs prociból (ami a legolcsóbb is) egy i3-ast tudunk varázsolni?!? (hozzáértők ingyen)

Terror: A szolgáltatásért pedig fizetni kell. Ez miért meglepő? Garanciakiterjesztés, szoftverfrissítés, házhozszállítás, UPGRADE!
Ez pedig az. Upgrade. Olcsóbban adja, ha nem használod. De ha igen, fizess!
Az Intel nem szeretetszolgálat. Arra modjuk mérget veszek, ha ilyen procid lesz, ingyen varázsolsz belőle i3-ast. (ahogy én is)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Terror
2010.09.20. 17:27
inq - ha egyszer teljesen működőképes, akkor miért van letiltva? AMD-nél értem, azt mondják, hogy nem tudják garantálni a 4. magnál, hogy minden körülmények között kóser lesz, le van tiltva, olcsóbban adják, ingyér unlockolod, ha akarod. De itt hol a poén? Tökéletesen működő részegységet letiltani, aztán az unlockot árulni? Mi ez az épületes baromság?

Amúgy FZoltan jól látja a pénzügyi hátteret, nem olcsóbb a letiltott, hanem a full a drágább.

Elhitte valaha bárki is, hogy a Chipses zacskóban 25%-ot ingyen kapod, ajándékba? Frászt, kifizettetik veled azt is, aztán ráírják a zacskóra, hogy mennyire jó fejek voltak veled.

Vagy pedig:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. romcika
2010.09.20. 17:31
Tereljuk az egyszerübb vizekre a dolgot. Ha elviszel egy prostit, abban szoftveresen és hardveresen minden opció alapbol találtatik, ugye. De csak annyit használhatsz ezekböl amennyit fizettél érte. Közérthető és pofonegyszerü. A tanulság: az Intel egy .urva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. hakosh2 Terro...
2010.09.20. 17:38
Fzoltan: nem feltétlenül selejtes, gondolj vissza a Phenom II X3 720-ra. Nagyon sokat eladtak belőle és mégsem mondta az AMD, hogy bocsi srácok, most nincs elég selejt. Ha az kellett a népnek, akkor azt kapták. Nekik megérte úgy is, hogy a teljesen jókat butították le, úgyhogy a példád nem működik a valóságban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Terror
2010.09.20. 17:47
Mondjuk nem tudhatod, hogy milyen szempontok alapján tesztelik, és milyen szempontok alapján nyilvánítják selejtnek. Mondjuk lehet unlockolod, és teljesen szuper, de a 0,1 Voltos fesz emeléstől kinyúvad. Vagy 65 fokon beadja a kulcsot amiatt az egy mag miatt. Úgyhogy hiába megy szuperül a négymagosított Athlon/Phenom, lehet, hogy bizonyos körülmények között jól megdöglik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. carraroxt
2010.09.20. 17:55
Azért van bőr a pofájukon... Egy 100 dolláros processzorhoz 50 dollárért árulni zsákbamacska csomagot, amikor az i3 150 dollár, 200 dollár körül meg már i5-ösök vannak. Gratula Intel, leülhet egyes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010
2010.09.20. 18:04
carraroxtNem gond, ezert fogjak feltörni és nem kapnak semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. somakb
2010.09.20. 18:05
Terror: "2inq - ha egyszer teljesen működőképes, akkor miért van letiltva? AMD-nél értem, azt mondják, hogy nem tudják garantálni a 4. magnál, hogy minden körülmények között kóser lesz, le van tiltva, olcsóbban adják, ingyér unlockolod, ha akarod. De itt hol a poén? Tökéletesen működő részegységet letiltani, aztán az unlockot árulni? Mi ez az épületes baromság?"

Továbbra is Pápuán élsz... és hatalmas tévedésben. Bizony nem volt minden 3 magos phenom hibás. Egyszerűen arra volt nagyobb kereslet. Ott a volt a gyártósor, ontotta a cput-t, mindenki a 3 magost akarta... mivel raktáron álló termék a legdrágább, így ment 3 magosnak letiltva. Ennyi... nem az határozza meg, hogy mennyire sikerült jól meg nem, a bekerülési költsége pont ugyanannyi. Ugyanannyiba került legyártani a hibást is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Dracula
2010.09.20. 18:10
mi lesz legközelebb alaplap gyártok OC upgrad-hez kötik az overclockerek által használt bios beállitások részét hogy aktiválhassák a BIOS-ban a proci memóriahúzáshoz használt részt? ez vicc...sz@r vicc

(ezt jolmegaszondtam de a lényeget lehet szerintem érteni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Terror
2010.09.20. 18:11
A gyártási költség elhanyagolható része egy CPU árának. Nem is állítottam, hogy a gyártási költséget fizeted meg. A termékpalettát ki lehet ám pótolni mondjuk csökkentett órajelű négymagossal is, nem kell magot letiltani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. prohlep
2010.09.20. 18:54

"Az Intel megoldotta, hogy a teljesítmény is szellemi termékként legyen értékesíthető, ahogy tanult kolléga mondta, többlet anyag felhasználása vagy kidobása nélkül. Ez szerintem is dícséretes. Ami szomorú, hogy ahogyan brener, sokan mások sem tisztelik a szellemi tulajdont. Lehet hogy azért, mert nekik nincs?!"

Nagy baj a "szellemi termek" fogalma. Nem unnepelni valo.

A szellemi dolgok annyira megfoghatatlanok, ertekelhetetlenek, hogy eppen ezert alkalmasak a tobbi ember jelentos megroviditesere, atveresere, kizsakmanyolasara, leigazasara, ...

... az emberiseg rendjenek feje tetejere allitasara.

"Szellemi tulajdon" megfoghatatlan.

1989 korul a kozvagyon nagy reszet azzal a trukkel loptak el, hogy egy X erteku koztulajdonu gyarat atvittek KFT-be, es a volt vezerigazgato-elvtars a vezetesi tapasztalatat bekonyveltette a KFT alapito okirataba X erteku szellemi apportnak.

Ez a mondvacsinalt szellemi tulajdon a 2X erteku KFT-bol a fokonyv szerinti ertek felet tette ki.

Es hamarosan, amikor aratni lehetett az X erteku regi kozvagyon KFT-beli eredmenyet, akkor a 2X-re hivatkozassal a volt vezerigazgato-elvtars a sajat 50%-os reszesedesere hivatkozassal zsebre vagta a kozosen megtermelt profit felet.

1989 kornyeken az orszag termelesebol adodo profit igen jelentos resz igy vandorolt a regi elvtarsak, rokonaik es barataik zsebebe.

Igy keletkezett hazank multimilliomosainak jelentos resze.

Mi meg, mint a szegeny nep, itt allunk gatyara vetkoztetve, atverve, ...

... bekaptuk 1989-et mint a naiv kisbaba a cici helyett a cumit.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. uristen
2010.09.20. 18:56
Intel, megint nagyot alakitottal, gratulalok! Maskor is varunk ilyet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. djbundy
2010.09.20. 18:56
romcika írta le világosan., hogy mi is a helyzet!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. balintdavi...
2010.09.20. 19:46
50$ egy kizárólag Windowson működő pár soros szoftverért, ami a CPU mikrocodejába gányol bele... Ezek a marketingesek tudnak valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. balintdavi...
2010.09.20. 19:51
Na ezt jó "féligmagyarosan" sikerült leírnom.
Mikrokód vagy microcode... Mindegy, a lényegen (amit romcika már leírt) nem változtat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jhanni
2010.09.20. 20:59
Szerintem mindenkinek van valamennyi igazsága
Az a helyzet hogyha az Intel kifejleszt egy architektúrát ami 4Ghz-ig tud skálázódni és 0,0001% az esélye hogy nem bírja 3,5 Ghz felett akkor is 3Ghztől fogja árulni mert egyszerűen jobban megéri kitölteni a teljes piacot processzorokkal, mint drágán adni a jót, és nem adni közép/alsó kategóriát.

Természetesen sarkalatos példa, tökéletesen ki van számolva hogyha csak minden 5. ember vesz szoftveres upgrade-et akkor is vastag haszon van az egészen.

A magletiltás ugyanaz mint az alacsonyabb órajelen járatás, éljenek a többmagos rendszerek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm
2010.09.20. 21:57
Azt furcsálom,hogy az intel legnyilvánvalóbb hátsó szándéka senkinek sem szurt szemet ebben az eljárásban: egyszerüen igy akarják feldobni ennek a procinak a forgalmát!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. arkman balin...
2010.09.20. 22:13
balintdavid: Te most komolyan sor alapján számolod azt, hogy mennyit lehet egy programért kérni? Ha mondjuk kétszer annyi sort tartalmaz akkor kétszer annyit lehet vagy mi? Ehhez szinte hozzá se lehet szólni, biztos nem programozó vagy...

Terror: Lehet, hogy ki lehet pótolni csökkentett órajelű 4 magosokkal, de így is ki lehet, hogy letiltják az egyiket, mivel a végeredmény ugyanaz, egy gyengébb processzor. Ez valamiféle új Terror-féle törvény, hogy nem szabad letiltani semmit, csak az órajelet csökkenteni? Mert úgy látszik, hogy nem ismerik a gyártók...

józsef m.: Hátsó szándék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Heroes27 jozse...
2010.09.20. 22:21
Így akarják feldobni a proci forgalmát???? Hogy mégtöbbet költsön rá? Na ezt látod most nem értem így

"Ez valamiféle új Terror-féle törvény", - arkman ezen nevettem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm arkma...
2010.09.20. 22:21
Ha nem történt volna körülöttük mostanság annyi ,és az ami,- akkor még marketing fogásnak is nevezhetem volna!Mindenesetre aban az árkategóriában más lehetőségük nem nagyon van mint ez a módszer,különben mi lenne a origi gyártott demo árával? mi indokolná?



Azt az illuziót ébresztik hogy ez a funkcio a prociban lapulva "oks" lesz elérhető ,mint AMD-nél és ezért veszik többen mint eddig!Tudják ők azt,hogy semmit se fognak rákölteni legtöbben!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror
2010.09.20. 22:54
arkman - az Intel eddig sem árult hárommagost. Phenomból sem lehet már hárommagost kapni, végül a 6 magosokból butított 4 magosokat sem adták ki. Ezt a poént ellőtték egyszer, eddig tartott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm Terro...
2010.09.20. 23:07
Akkor végülis eddig volt budán olcsó processzorvásár??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Tirexi
2010.09.21. 00:13
I7-tel nincs ilyen gond gyerekek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. vargasando...
2010.09.21. 08:19
Ezt az intel már akkor kitalálta mikor legyártotta ezt a fajta procit Vagyis szinte biztos vagyok benne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. berner
2010.09.21. 11:44
Ahogy olvasom itt a hsz-eket az a baj egyesekkel, terror pl, hogy túlságosan elfogult egy bizonyos cpu gyártó felé, és számára ha más okosságot talál ki nem bírja elviselni azt. Mint egy kisgyerek ha a szomszéd ugyan azt a játékot kapja meg amit ő de az övé nem ad ki hangot mert nem tesz bele elemet az már szemétség és átverés. Komolyodjatok már meg.... Ez üzlet, és ez egy ilyen gyártó. Nem ok nélkül világvezető mindenben, nem olyan buták dolgoznak ott mint itt egyesek, de mondhatnám magam és az összes hozzászólót is. Akár tetszik akár nem ez van ezt kell szeretni. Ez egy okos húzás volt az intel részéről ha tetszik ha nem....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. berner
2010.09.21. 11:46
Másik dolog. Nyugodtan lehet köpködni, mert hamarosan a kis cpu gyártók is bevezetik ezt amit a nagy kitalált.... Mindig így volt és mindig is így lesz, de nem csak a cpu gyártásnál van így hanem az életben. Ha valaki kitalál valami okosságot a többi leutánozza....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010
2010.09.21. 11:56
Terror: Az ember egy hírből annyit hall meg amennyit akar, lehet butított 6 magos AMD procit kapni és még 3 magosat is , kíváncsi vagyok most mit hoznak fel az Intel fannok ha kijön a Buldozer es a Llano ? hogy drágább a Sandi meg otvarabb, tuning semmi, de jó hogy van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Heroes27 atti2...
2010.09.21. 12:11
atti, az a Sandy nem lesz olyan otvarr, ha már csak az előzetes információkat olvastad. Viszont temrmészetesen szurkolok az amd két új processzorcsaládjának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. berner
2010.09.21. 12:28
csak annyit mondok hogy egy jó i7 jobb mint az amd-nek a majd megjelenő cpu-ja ami talán 1 év múlva kijön. I7 mióta is van piacon? 2 év. Jajjj elmaradás = 3 év
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. uristen
2010.09.21. 15:34
Csak éppen minimum dupla arat fizetsz Core i7 -ért, mint az AMD legjobb processzoráért. Bar akinek van pénze, annak tényleg jobban megéri (vagy nem?).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. varga75
2010.09.21. 15:37
nem lenne akkora gond ezzel ha az elkért felár köszönőviszonyban lenne a várható teljesítménynövekedéssel proci ára +40%zs=40%plusz? ez a proci kb.:25k egy i3-530 29k és jobb mint ez lesz a mókolással.3-4k-t kifizetne mindenki és nagyobb lenne a zs rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror
2010.09.21. 16:21
"terror pl, hogy túlságosan elfogult egy bizonyos cpu gyártó felé"

Nem állítottam szembe egy cpu gyártót sem a másikkal, egyszerűen lefikáztam azt a parasztságot, amire ezek most készülnek. Amúgy van itthon Core 2 Duo, Celeron és Athlon X2 is, meg 9600GT és HD3850-es is. Elfogult lennék, vagy fanboy? Akkor ezek közül csak egyet vettem volna meg.

"egy jó i7 jobb mint az amd-nek a majd megjelenő cpu-ja"

Na ki az elfogult? Főleg, hogy még a Phenomok is sok szempontból felveszik a versenyt a nagyon menő i7-eseiddel, és nem kerülnek vagyonokba. A Bulldozert meg még nem is láttuk, de te már magyarázol hogy melyik a jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2010.09.21. 17:35
Na mizus a memóriákkal egy milyen frissités kell majd aztán 2GB kiderül - hogy 4GB
De még az is megeshet hogy DVD írónk egy Blue-ray olvasó is ... ááá
Kiket is szokás utánozni ?

Proci vásárlásban NEM az ész, hanem a buxa tartalma számít - ennyit erről , kár vitázni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm Terro...
2010.09.21. 21:21
A legfontosabb szempontból le is győzi őket.Azt nyugogtan kijelenthetjük ,hogy az árkategóriájukban nincs olyan Intel megoldás ami lefőzné a Phenomokat.Csak hát "elfogulatlanoknak " ezt elég nehéz megemészteni.De ők nem a vételárért kapott teljesitmény alapján vásárolnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!