iPon Hírek

iPod-okkal udvarol a Microsoft a keresőknek

Dátum | 2008. 07. 03.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Érdekes vállalkozásba fogott Ausztráliában a Microsoft: a helyi Nine Network-kel indított, nagy múltú közös vállakozásukban, a Ninemsn-ben ezúttal olyan nyereményjátékkal igyekeznek rávenni az embereket a Live keresőmotoruk használatára, amelynek keretében egyik versenytársuk, az Apple termékeit (így például iPod-okat, nano-t, Shuffle-t és Touch-ot egyaránt) ajánlják fel nyereményekként.

Alex Parsons, a Ninemsn főnöke elmondta, hogy alapvetően természetesen az lett volna a legjobb, ha Zune-okat használhattak volna a nyereményjátékhoz, de ezek jelenleg sajnos nem kaphatóak Ausztráliában - ugyanakkor azonban semmilyen belső céges előírás vagy rendelet nem tiltja azt, hogy ha saját termék nem áll rendelkezésre, akkor ne használhatnák a versenytársaikéit.

Láthatólag tehát az MS mindent bevet annak érdekében, hogy minél több embert csábítson el a Google-től - így például a Ninemsn-en belül egyenesen tilos a Google-szolgáltatások használata (viszont az interfész mégis hasonló a kereső-óriáséhoz), és igyekeznek fejleszteni a keresés sebességét, eredményességét és tartalmasságát is. Erre meg is van minden okuk: csak Ausztráliában ugyani 9,7 millióan használják a Google-t, 1,4 millióan a Yahoo-t, és nagyjából kétszer ennyien (3 millióan) a Live-ot.

A Ninemsn egyelőre tehát leginkább csak reménykedik a jövőre nézvést - az MS pedig hatalmas összegeket fektet a Google-el való amerikai rivalizálásba is. Nemrégiben például felvásárolták a "semantic web" keresőtechnológiát kifejlesztő Powerset-et is, amely technika különlegessége, hogy keresett fogalmak jelentését és szövegkörnyezetbeli értelmét is fel tudja ismerni... Mindeközben pedig a Yahoo és a Google az Adobe-al közösen a Flash fájlok tartalmának kereshetővé tételén dolgozik keményen.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!