iPon Hírek

Itt a HIS AGP-s Radeon HD 4670-ese

Dátum | 2009. 07. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Napjaink videokártyái szinte kivétel nélkül PCI Express csatolófelületen keresztül kapcsolódnak a  rendszerhez, ám az AMD egyes partnerei még mindig gondolnak azokra a felhasználókra is, akik régebbi rendszerrel, és így AGP bővítőhellyel ellátott alaplappal rendelkeznek. Meglepő módon az AGP foglalat elég nehezen akar eltűnni a piacon: a HIS és a PowerColor is bejelentette az elmúlt hetek folyamán, hogy a Radeon HD 4000-es sorozatú videokártyák középkategóriás változataiból készíteni fognak AGP-s modelleket is. A két gyártó közül úgy néz ki, hogy a HIS mérnökei voltak gyorsabbak, ugyanis a gyártó bejelentette, hogy végre elkészült az AGP-s, Radeon HD 4670 IceQ névre keresztelt videokártyájuk.


Az IceQ sorozatba tartozó jövevény a rendkívül népszerű IceQ hűtéssel van ellátva, de a kártya esetében a nyomtatott áramköri lap is a megszokott kék színben pompázik. Az újdonság segítségével az AGP-s rendszerek tulajdonosai HDMI kimenethez is juthatnak, amelyen 7.1 csatornás audió jel is áthalad.


Az AGP 8x-os csatolófelülettel büszkélkedő termék működéséhez egy négy tűs MOLEX tápcsatlakozó alkalmazására van szükség. Az IceQ hűtés alatt lapuló grafikus processzor 750 MHz-es magórajelen ketyeg, az 1 GB-nyi GDDR3-as típusú memória chipek pedig 873 MHz-en, azaz effektív 1746 MHz-en üzemelnek. A videó kimenetek között a fent említett HDMI csatlakozó mellett egy DVI és egy D-Sub csatlakozót is találunk. Az új kártya már elérhető kereskedelmi forgalomban is, ajánlott végfelhasználói ára 129 dollár magasságában helyezkedik el.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. szabtam
2009.07.18. 20:57
VISSZA A HIRHEZ

tuti, hogy lesz rá igény, ha nem is nagyon sok.
nekem pl. van egy félig szétszedett agp-s rendszerem, amihez van kb. 100k-ért legál oem progi, (win xp, office xp), amd x2 6400 jár bele, (csak éppen az sincs nálam). vga meg totál hiányzik. ez pont jó lenne bele.

ezt csak azért is leírtam, mielőtt jönnek a "minek agp-ből ilyen vga" kezdetű balfék szólamok...

lehetnek még olyan agp-s gépek, amiben relatív erős proci van, és elkél beléjük egy, akár még ennél erősebb vga is.

és mielőtt valakinek még problémát okozna az agp 8x sávszélessége, és felhozná, megnyugtatom, hogy ilyen szinten még az is bőven elég...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. iker222
2009.07.18. 21:04
kérlek ne anyázzatok majd tényleg hogy AGP ide vagy oda. lesz aki megveszi, nekik megéri, ennyi.. szabtamnak van igaza...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. szabtam
2009.07.18. 21:09
látom, te is sejted előre a sok okoskodó fikázót....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. metamorf
2009.07.18. 21:11
szabtam: én még nem találkoztam AM2-es AGP-s alaplappal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Konkii
2009.07.18. 21:18
Nekem is van egy AGP-s gépem (P4 3Ghz meg ilyesmi) De abba konkrétan tök fölösleges lenne egy ilyen kártya. Bőven jó bele a 6600GT arra amire használjuk (kb. semmire :lol: )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. szabtam
2009.07.18. 21:40
metamorf:

asrock....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. danikollar
2009.07.18. 21:45
(metamorf @ 2009 Jul 18, 20:11)
Sógorn?mnek van ilyen és most kellett bizonyos anyagi keretek között felújítani, került bele egy CPU Ath64 AM2x2 7750 BlackEd DC 2,7G BOX 2M proc, 2x1 gb 800-as DDR2 ram meg Sapphire HD3850AGP, többre nem nagyon volt keret, már ami a teljesítmény jelleg? alkatrészeket illeti. Szóval azt akarom mondani, hogy ha kapható lett volna ilyen kártya, akkor meggy?ztem volna, hogy ilyen kerüljön bele, mert ez azért nem t?nik rossz kártyának.
Tehét még mindig van igény ilyen kártyákra szerintem is, annak ellenére, hogy már én sem ilyet használok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. dragonplat...
2009.07.18. 21:55
Szabtam nekem 4670-em van (pcie változata).
Játékokra jó, halk, keveset eszik , és húvös.
(Ráadásul ez nem a ref hűtős, ezért még jobban hűthet)
Agp: gondolom gyengébb a Pcie-nél de azért ha ez az ára maradna akkor jó lenne (az agp seknek, mert ebben az árban a 3850 512mb van eddíg), ideális partner lenne a 6400+ osod mellé (mármint a cikkben szereplő HIS kártya).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. szabtam
2009.07.18. 22:07
danikollar:

nah, erről beszélek! ez a lapom pihizik most a spejzban, egy félig kibelezett házban....

off:
és érdekes, hogy van egy újabb, szintén pihenő, am2, sli-s asrock lapom,
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Mode...5SLI-1394&s=AM2
és ez már nem támogatja biosfrissítéssel sem az új phenom-okat. ki érti ezt....
és ez után vetttem a mostani, lga775 + sli asrock deszkámat. penryn1600sli...
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Mode...SLI-110dB&s=775
szépen végigjártam: ati agp + am2-től az intel + nvidia-ig...
most már csak az asrock-kal kéne szakítanom végre....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jadam92
2009.07.18. 23:19
nekem az X1650Pro AGP mellé kéne valami erősebb proci ( mostani: Athlon XP 3200+ no lap csere
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. szabtam
2009.07.19. 00:10
jadam92
pedig az nagyjából pariban van.
ha 939 lapod van, akkor lehet kapni használtan x2 4200+ -t 17-20k-ért bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. homeware
2009.07.19. 08:46
Végülis rendes húzás azok felé, akiknek kevés pénzből kell kigazdálkodni a bővítést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. imi93
2009.07.19. 09:25
(szabtam @ 2009 Jul 18, 23:10) jadam92
pedig az nagyjából pariban van.
ha 939 lapod van, akkor lehet kapni használtan x2 4200+ -t 17-20k-ért bele.
már nem azért de
AMD Athlon 64 X2 5200+ AM2 BOX 14.801 Ft (11.840 Ft)
itt az iponon 4400+ meg aszem 12 k körül volt
2-3 éve lehet annyi volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jano12
2009.07.19. 10:07
imi93: az AM2. Amit jadam92 írt, az meg S939. Ne keverd össze a kettőt. S939-be 15k alatt nem kapsz duplamagosat használtan sem. Igen, ma 2009-ben.

A legvacakabb X2 3800+ (2 GHz) kerül 15 ezerbe használtan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jano12
2009.07.19. 10:43
flameking: igazad van. Az agp 8x 2,1 GB/sec sávszélességet biztosít, amely kevés már. Pláne, ha agp-s AM2-esed van (egy ilyen van, az ASrock) és benne valami 3+ magos proci.

De ha viszont van egy X2 4200+ vagy X2 4400+, esetleg X2 4800+, akkor még jól jöhet egy ilyen kártya, mivel az AGP-s HD 3850-et 30 ezer alatt nem kapod meg. Ha viszont az a HD 4670 sem lesz 30k alatt, akkor én nem venném meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. adam0205
2009.07.19. 10:47
Nem nem éri meg. Ha pl egy 4550-et adnának ki jóval olcsóbban az érné meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. silentfrog
2009.07.19. 11:13
Szerintem a régi lapkban,processzor limitbe ütközik a kártya.Kevés olyan proci van/az összes apts rendszert nézve/ ami jo párositása lehet ennek a kártyának. Bár biztosan jobban böcörög a game mint a jo öreg 6600gtn,ha nem ezres celeron van alatta.
HA nem akar az ember uj gépet venni és megfelelő proci és elég ram ban a lapba akkor érthető,hogy egy ilyen kátyára beruház az ember
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Fix
2009.07.19. 11:59
Szerintetek
Van értelme egy ilyen (mivel kettő nem menne bele) vga-nak, egy ilyen konfigurációhoz:
-Shuttle AK35GT/2
-AMD 2200+ /1,8/
-Kingmax 512Mb
(na jó ez nem a teljes konfi.)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Konkii
2009.07.19. 12:01
Miért, megrendeled Kínából?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Phantomstr...
2009.07.19. 12:26
szabtam; iker222: Így van, AGP-s lapba is lehet olyan procit rakni ami kihajtja. Az már más kérdés, hogy a HD3850 25-30 ezertől kezdődik, és teljesítmény alapján ez sem lesz olcsóbb! Ezt megpótlod 5000-rel, és kifutja egy AMD 740G-s, vagy 770-es lapkakászletű alaplapra, és egy PCI-E-s 4670/3850-re, ráadásul az általad linkelt lap is DDR-2-es, így ramra sem kell költeni. Így minimális plusz pénzért szerintem elég nagy a minőség beli ugrás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Mrsmith032...
2009.07.19. 13:19
Igy voltam én is mikor 474/agp/ddr kellett váltani 775/pcx/ddr2-re
intel pentium 2,4ghz 512mb ás 9550volt és lett belole intel pentium 3,2ghz(775) 1gb ddr2 7300gt extrem. Ebből a konvigból egyszerübb 2 éve váltani és bővíteni. Nem mondom h most fullos gépnek büszkélkedhetek de mégis jóbb (dualcore 2gbram 4830)
Nem éri meg azt húzni ami úgyis bekövetkezik elöbb vagy utobb. Igaz, h drágább s rá megy a gyerek gatyája d még mindig logikusan gondolkozni, mint erölteni azt ami nem megy.
Hány embernek lehet olyan procija ami agp mellett üzemel és ki is tudja hajtani 99%ba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. hungarypet...
2009.07.19. 13:20
Nem szidni az AGP-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Phantomstr...
2009.07.19. 13:51
Persze, az AGP-vel nincs baj, csak ugyan az a kártya közel dupla annyiba kerülhet rá, és egy GIGABYTE GA-MA770-UD3 egy POWERCOLOR HD4670-vel 35000, ugyan ez a lep MSI RX3850-T2D512E-OC-vel 32! Arról nem is beszélve, hogy nem csak az alaplap fogja vissza a kártya teljesítményét, ennek PL a memória órajele is 250MHz-el alacsonyabb a PCI-E referenciánál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. sunraw
2009.07.20. 18:19
(danikollar @ 2009 Jul 18, 20:45)
Sógorn?mnek van ilyen és most kellett bizonyos anyagi keretek között felújítani, került bele egy CPU Ath64 AM2x2 7750 BlackEd DC 2,7G BOX 2M proc, 2x1 gb 800-as DDR2 ram meg Sapphire HD3850AGP, többre nem nagyon volt keret, már ami a teljesítmény jelleg? alkatrészeket illeti. Szóval azt akarom mondani, hogy ha kapható lett volna ilyen kártya, akkor meggy?ztem volna, hogy ilyen kerüljön bele, mert ez azért nem t?nik rossz kártyának.
Tehét még mindig van igény ilyen kártyákra szerintem is, annak ellenére, hogy már én sem ilyet használok.

Üdv!

Szerinted akkor érdemes ilyen asrock alaplapba fektetni? Nekem ASUS AH3650 AGP-s karim van és ehhez szeretném ezt a lapot.
A régi lapba még rakahatnák a jelenlegi 3300+ -os AMD sempron s754 helyett egy Athlon64 3400+-t de nem tudom érdemes-e kiadnom rá 9k-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Tomy91
2009.07.20. 23:55
Üdv

Engem az érdekelne, hogy mikor lesz kapható itt az IPON-on ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2009.07.21. 00:16
Amikor megjelenik webshopba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. szabtam
2009.07.21. 13:40
sunraw:

a képelet fordítva már nem igaz. agp-s lapot már ne vegyél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!