iPon Hírek

Itt a világ eddigi leggyorsabb DDR4-es memóriacsomagja

Dátum | 2014. 09. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A G.Skill egy meglehetősen komoly memóriacsomagról rántotta le a leplet, amely kifejezetten az Intel Haswell-E platformjához készült, így a DDR4-es memóriaszabványra támaszkodik. A 4 darab 4 GB-os memóriamodulból álló 16 GB-os négycsatornás memóriacsomag félelmetesen magas, DDR4-3333 MHz-es órajelet alkalmaz, így kiérdemli az eddigi leggyorsabb DDR4-es memóriacsomagnak járó címet. A friss memóriamodul látványra sem utolsó, ugyanis elegáns hűtőbordával érkezik, amelyen G.Skill Ripjaws 4-es matrica látható. A hűtőbordák alatt DDR4-3333 MHz-es effektív órajelen ketyegő memóriachipek lapulnak, amelyek a magas órajelhez mérten egész jó, CL16-16-16-36-os időzítést alkalmaznak. Mivel kőkemény tuningramokról van szó, így a szokásos 1,2 voltos helyett 1,35 voltos üzemi feszültséget igényelnek az egyes memóriamodulok. A Ripjaws 4-es sorozatot erősítőt 4 x 4 GB-os DDR4-3333 MHz-es memóriacsomag az ASUS Rampage V Extreme alaplapjával tökéletesen együttműködik, így a névleges paraméterek alkalmazása után kiaknázhatóak a friss memóriacsomagban rejlő lehetőségek. A szett természetesen XMP 2.0 támogatással érkezik.
Az extrém magas órajelen üzemelő 4 x 4 GB-os DDR4-3333 MHz-es memóriacsomag mellett egyéb tagok is lapulnak a Ripjaws 4 sorozatban. Találunk itt 3300 MHz-es, illetve 3200 MHz-es memóriamodulokat tartalmazó memóriacsomagokat is, amelyek ugyancsak négy darab 4 GB-os memóriamodulból állnak. A Ripjaws 4 sorozat DDR4-3333 MHz-es 4 x 4 GB-os memóriacsomagja már elérhető kereskedelmi forgalomban, ára azonban egy kissé borsos: 699 dollárt kérnek el érte a Newegg-en. A többi memóriamodul szeptember 5-től válik elérhetővé ugyanitt, de később egyéb régiókban is megvásárolhatjuk majd őket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

53. pdx06
2014.09.04. 20:12
Annyiért már olyan pc-t összerakok amin simán futnak a mai játékok A jövőre pedig majd akkor gondolok ha aktuális lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. ThomasStev... pdx06
2014.09.04. 20:31
Főleg most.....amilyen jó áron van a dodó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. ThompsoN
2014.09.04. 20:34
Nem hiába G.Skill.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Balucsek
2014.09.04. 21:09
Többre számítottam a DDR4 varázsa miatt, de az elődök is ilyesmi árban mentek, bár szerintem ez nem sokáig lesz a csúcs (közelében sem). Ha tippelnem kéne karácsonyra lesznek a 4Ghz gyári DDR4-esek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. istvankiss...
2014.09.04. 21:39
Jut eszembe! Kellene feladni lottót...

(ha kapható lesz és véleményt írok róla, akkor nyertem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Kajafun
2014.09.04. 22:00
Ez nem is hír volt hanem egy REKLÁM
Már csak a parancsolgatás hiányzott a végéről hogy: VEGYE MEG MOST!
Egyébként kell a fenének, jó a DDR3 2ghz cl9 is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. szabdnes Kajaf...
2014.09.04. 22:04
WIndows xp-hez és hogy netezz bőven elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. idArns szabd...
2014.09.04. 23:36
Te miről beszélsz? Az amit ő említ, bármilyen alkotói munkára tökéletes, nem hogy még valami sz@ros játékra (gamer vagyok, nem degradálóan mondom ).
Te viszont csak vegyél 3,3 ghz-es ripjawzot, 180 ezeré'
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. elmepocok
2014.09.05. 00:06
Majd amikor 8 év múlva visszaolvassuk ezt a hírt, nagyon komikusan fog hatni. "Ilyen alacsony órajelekkel... "
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. dwhcgamer
2014.09.05. 05:08
Nagyon tolják a gyártók a ramokat. Napról-napra jelennek meg a DDR4-es modulok. Pánik a láthatáron, ''szaladok, veszek vagy 8db-ot'', már kiborult a blili. Jobban jár mindenki, ha egyenlőre a gépében marad az a bizonyos 3-as. Nem kell ide 4-es, csak a fölvágós nyomiknak, akik nem tudják hová szórni a manit. 20000MHz alatt senki ne vegyen DDR4-es modult, selejt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. rviktor25 dwhcg...
2014.09.05. 07:48
Attól, h valaki dolgozik és van pénze és esetleg ez a hobbija rögtön felvágós köcsög lesz? (nem, minimuim fél évig nem veszek még ilyet - Haswell-E)
Csak mert akkor téged is lehetne nyugodtan felvágós köcsögnek hívni a "GÉMER" alaplapod miatt amin "KILLÁÁÁ" NIC van (ami egyébként lassabb mint egy jó Intel)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Kajafun szabd...
2014.09.05. 08:35
Ja, meg ugy mindenre otthoni felhasználóknak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. hympyke
2014.09.05. 09:15
Majd ha eltűnik a végéről egy nulla... hétköznapra vastagon elég a ddr3 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. piter
2014.09.05. 09:35
Vicces hogy sok uzletben mar aruljak a ddr4-es ramokat,de a proci meg az alaplap meg sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. eriol
2014.09.05. 11:42
Lehoz a totalcar egy cikket az új Subaru Imprezáról. Erre valaki bekommenteli, hogy neki nem kellene ilyen, mert a Toyota Yaris is bőven elég a hétköznapokra. A párhuzamot le lehet vonni.

UI: remélem valaki bölcsen kommenteli, hogy a yaris és az impreza között nagyobb különbség van, mint a ddr3 és 4 között...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. tibaimp eriol
2014.09.05. 12:20
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Zephyrus
2014.09.05. 12:51
Már bocs de most hetente ezzel a címmel fogtok írni híreket? Mivel kb 1 hónapja se lehet kapni ddr4t így ennek semmi ertelme... majd ha 3 év múlva ravernek összes többire
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rviktor25 eriol
2014.09.05. 12:56
+1

Én még azt is bírom, h mindenki elkezd Vérpistizni/köcsögözni/nyomizni/etc csak azért mert valaki ilyenre költi inkább a pénzét cigi/drog/alkohol/etc. helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Zabalint eriol
2014.09.05. 13:02
Nem, ha már autós párhuzamot akarsz, akkor ugyanazon kategóriában nézd meg, hogy az új modell mekkora lefölöző árral jelenik meg (nem ekkorával, sőt...). Mert itt most arról van szó, nem arról, hogy valaki olcsóbb, valaki drágább kategóriás hardvert vesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. rviktor25 Zabal...
2014.09.05. 13:07
Azért azt se felejstük el, h itt most nem csak a DDR4-ről van szó... hanem a Haswell-E platformról. (Legalábbis én nem tudok jelenleg mást, ami DDR4-et használni).

Márpedig ott pont akkorát lépünk mint Yaris (comsumer) és Impreza (enthusiast/speedmaniac/amit akarsz) között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Zabalint rvikt...
2014.09.05. 13:07
Mert lefölöző árral (értsd: 1 év múlva kevesebb, mint feléért megkapod) megjelent hardver újdonság helyett csak cigire, drogra, alkoholra lehet költeni a pénzt, más alternatíva nincsen, pl. olyan, mint ésszerű határokon belüli költekezés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Zabalint rvikt...
2014.09.05. 13:08
Ha csak a ramot nézed, nem léptünk kategóriát, mert a DDR4 minden kategóriában le fogja váltani a DDR3-at.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. rviktor25 Zabal...
2014.09.05. 13:19
Kiforgattad a szavaimat. Nem mondtam, h bajom van azzal akinek mások az ésszerű határok (én se fogom a 8magost megvenni...és a 6-ost se idén), csak azt, hogy ne szóljon már be mindenkinek aki megveszi csak azért, mert hajlandó erre költeni.

Miért nézzem csak a ramot amikor még majdnem egy évig semmi máshoz nem lesz jó? Ez kb. olyan mintha vennék egy milleres Garrett turbót és nézegetném a vitrinben.

"Teljesen" leváltani legjobb esetben is 2év múlva fogja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. eriol Zabal...
2014.09.05. 13:20
"remélem valaki bölcsen kommenteli, hogy a yaris és az impreza között nagyobb különbség van, mint a ddr3 és 4 között..."
És megvan a nyertesünk! .... -_-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Zabalint rvikt...
2014.09.05. 13:27
Nem forgattam ki a szavaidat. Te minősítetted is azokat, akik nem adnak ki pénzt ilyesmire, úgymond fikázással reagáltál a fikázásra.

Az autóiparban is van olyan, hogy egy-egy újdonságot egy ideig csak a felső kategóriában vezetnek be, majd rá pár évre lejjebb is, az már helyes hasonlat lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Zabalint eriol
2014.09.05. 13:29
Én meg fogadtam volna, hogy azt fogod írni, ezt kommenteltem be, de olvasd el még egyszer, és akkor talán megérted, hogy messze nem arról van szó, hogy mekkora a különbség, hanem a hasonlatodban teljesen más dimenziót veszel elő. Az autós hasonlatod pl. arra lenne jó, hogy felsőbb kategóriás processzort vesz, a memóriánál viszont olyan változás történik, mint mikor új tokozás jön kategórián belül, vagy autónál új modell ugyanabban a kategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rviktor25 Zabal...
2014.09.05. 13:31
Bocs, de én azokat minősítettem, akik vérpistiznek/köcsögöznek/nyomiznak... és tényleg minősíteni is fogom őket mindig...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Zabalint
2014.09.05. 13:31
Hozzáteszem, nekem semmi bajom nincsen azzal, amikor valakik lefölöző árat alkalmaznak, valakik meg megveszik. A fejlesztési költségek nagyobb részét ugyanis ezek a vásárlók állják, mi átlagemberek ezért kaphatjuk meg aztán viszonylag olcsón később.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Zabalint rvikt...
2014.09.05. 13:32
Én még azt is bírom, h mindenki elkezd Vérpistizni/köcsögözni/nyomizni/etc csak azért mert valaki ilyenre költi inkább a pénzét cigi/drog/alkohol/etc. helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. CyberPunk6...
2014.09.05. 13:45
Nem értem a 3333MHz miért lenne a leggyorsabb cl16 mellett.

Szerintem inkább csak a legnagyobb órajelű.


//szerk, jah hogy a leggyorsabb ddr4, úgy már lehetséges. Azoknak nem ismerem a paramétereit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. eriol Zabal...
2014.09.05. 13:51
Sajnos félreértetted a hasonlatomat. Én erre gondoltam: az Impreza nem "felsőbb" kategóriás autó. Az Impreza egy rétegautó. Egy bizonyos rétegnek gyártják, akik bele vannak szerelmesedve a teljesítménybe, a menettulajdonságaiba, az életérzésbe, az autó szerelésbe/tuningolásba, versenyzésbe, stb. Plusz a verseny/rallyautózásból bizony sok technológia csorog le a normál autóiparba is. De az Imprezával pont annyival hamarabb fogsz elérni az Aldiba vagy levinni a családot a Balcsira, amennyi különbség a ddr3 és 4 között van az átlagfelhasználásban. Itt a lényeg, hogy a célközönség másért veszi.
No, remélem így kicsit érthetőbb mire gondoltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rviktor25 Zabal...
2014.09.05. 13:53
Okké... továbbra se értem a problémát
ha te ezt magadra veszed, akkor vagy beletartozol ('vérpistizel') vagy mindent a szeméyed elleni támadásnak veszel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Zabalint eriol
2014.09.05. 14:06
Így még rosszabb a hasonlat , mivel a DDR4 nem rétegtermék, hanem a jövő terméke ma még aránytalanul magas áron. Az átlag családnak sosem lesz Subaru Imprezája, DDR4-e viszont lesz, csak később, ahogy újabb autója is lesz, ami se nem magasabb kategóriás, se nem rétegautó nem lesz, hacsak nem változnak hirtelen az igényeik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. eriol Zabal...
2014.09.05. 14:24
Hát sajnálom hogy nem érted (nem akarod?). Sebaj, nem fogunk ezen összeveszni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. eriol
2014.09.05. 14:30
Amúgy egy kis olvasnivaló a DDR4 -ről:
http://www.tweaktown.com/articles/6474/a-close-up-look-and-discussion-of-crucial-s-upcoming-ddr4-memory/index.html

Érdemes még látni azt, hogy ez friss technológia. Később egyre nagyobb sávszélességű DDR4 -ek fognak kijönni CL15 -re is, ahogy ez a DDR3 -nál is történt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. David22 eriol
2014.09.05. 14:34
Ez egy nagyon szar és nem ideillő példa volt(itt nincs párhuzam)
Sztem ezeket a ram-okat még rohadtul nincs értelme megvenni,nem profitál belőle az ember (na és itt lehet levonni a párhuzamot-"nem prifitál belőle az ember"-és a vérpistikézés között)persze köcsögözni nem kell meg szidni a családfáját,stb stb,de aki "gürizik" nem erre fogja költeni a pénzét..Tesztet ugyan nem láttam,de valószínű h még nem gyorsabb a ddr4-es ram főleg h ugyanakkora frekvenia mellett jóval nagyobb az időzítés,persze megy ez majd lejjebb ..... de ez így még sz.rt se ér
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. eriol David...
2014.09.05. 14:47
Mert ha Imprezzát veszel hol a profitod..?
Bár nem tudom miért akarom magyarázni. Egy hasonlat ritkán ül tökéletesen a szituációra azért hasonlat (hasonlít). Ha valaki a különbséget akarja csak meglátni a hasonlatban, akkor csak azt fogja. Ha valaki a hasonlóságot akarja megtalálni, akkor meg fogja. Úgyhogy innentől a további "nem jó ez a hasonlat" kommentekre nem reagálnék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zabalint eriol
2014.09.05. 14:59
Mivel mindkettő dolog fogyasztóknak szánt termék (ram, autó), és mindkettőben megtalálhatóak az olyan dimenziók, mint generációk, rétegigények, kategóriák, stb., és te hasonlatod határozottan másik dimenziót hoz fel az autóknál, ezért a hasonlatod rossz. Az autónál is felárat fogsz fizetni, ha a gyártó lefölöző árazásba kezd az új modellnél, de ez teljesen máshogy működik, mint mikor azonos generációból veszel valamilyen szempontból jobbat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Zabalint
2014.09.05. 15:02
Egyébként ugyanezt a vitát lejátszottam egyszer Apple fanboyokkal is, mikor rá akarták húzni az ő termékválasztásukra azt a sablont, hogy ők azok, akik felárral megveszik az újdonságokat, így ők a technikai fejlődés motorjai, és nem értették meg, hogy a márkanév és az újdonság miatti felár két különböző dolog, és még ha adott esetben utóbbit is kifizetik, az nem attól van, mert Apple terméket vettek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. eriol Zabal...
2014.09.05. 15:06
Az X99 -es chipset egy rétegplatform. Ahogy a 2011 -es socketcsalád is. Mibe tudod ezt a ramot, amiről ez a cikk szól, és amihez kommentelünk belerakni jelenleg? Csak X99 -be. Tehát milyen memória modul jelenleg a DDR4? Réteg modul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. DogTheDog piter
2014.09.05. 15:36
Az az igazan vicces,hogy amint a lapok kijottek,sok helyen elfogyott a 8GB-s DDR4 raktarrol masnapra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. eriol Cyber...
2014.09.05. 16:19
A RAM -ok működéséről sajnos hiányosak az ismereteim, de a cl16 azt jelenti, hogy az első/új parancsra milyen gyorsan reagál. Ha a parancs pl hogy olvasson vagy írjon ki egy halom összefüggő adatot, akkor egy nagyobb frekvenciájú (és kisebb clock period -ú), nagyobb sávszélességű vagy optimálisabb belső bank kezeléssel, nagyobb burstel rendelkező ram, gyorsabban fogja ki/betolni magából/ba a lekért adathalmazt. Szóval a sebesség elégé műveletfüggő. Most nem azt mondom, hogy ez a ram jobb mint a ddr3 -asok, csak hogy a tényleges sebesség relatív. De ha van itt egy hardware guru eloszlathatná a ködöt a fejünkben. De legalább az enyémben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. techman86
2014.09.05. 16:55
jól van ddr4 meg minden..... de a ddr2 és a ddr3 ára is az egekbe van !!! még a használté is,mert anno leégett valami gyár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. CyberPunk6... eriol
2014.09.05. 17:07
Az időzítés lényegében azt jelenti, hogy hány órajel kell az adat eléréséhez (vagyis az oszlop sor megcímzése, és a regiszterből történő kiolvashatósága között).

Ezért a késleltetés és az órajel együtt dönti el a sebességet.

http://prohardver.hu/tudastar/memoria_idozitesek.html
http://prohardver.hu/tudastar/csucsmemoriak_magas_kesleltetessel.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.05. 17:39
Tehát a nagyobb késleltetés nem feltétlenül jelenti azt, hogy kisebb sebességgel fogja elvégezni az adott műveletet az adott memória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. CyberPunk6... eriol
2014.09.05. 17:53
Nem, de én nem is ezt mondtam.

A mondandóm lényege az volt, hogy nem a világ leggyorsabb memóriája, de aztán kiegészítettem vele, hogy DDR4-ből lehet.

DDR3-ból lényegesen olcsóbban kapni nála gyorsabbat.

Ami amúgy nem gáz, minden memóriaszéria lassabb volt kijövetelekor az előzőnél. Aztán ez majd változik idővel. De még a ddr4 lassú (az árához és újdonsághoz képest).

Amúgy 1600-cl7 és 1866-cl8 már jobb ennél. Nem a legolcsóbb ddr3, de olcsóbb, mint a ddr4. Jah és kapni is lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.05. 19:01
Én se mondtam, hogy ez lenne a világ leggyorsabb memóriája, csak azt, hogy lehet olyan művelet, amiben ez gyorsabb. Például ha egyszerre nagy adatblokkot kell kezelni. De nem vagyok benne biztos, és ehhez kértem valaki okosabbtól segítséget, hátha akad itt. De a cikkek amiket linketél, erről nem mondanak semmit és igazából te se. Így nem jutottunk előrébb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pdx06
2014.09.05. 22:13
Csak nagyon szűk réteg szalad kapásból megvásárolni ezeket. Például olyanok akik már most sátrat vertek az ájfon6 miatt, ami még be sincs mutatva. De azok se tudják hogy miért van rá ennyire hirtelen szükségük. 3 éves gépemen maxon fut még a Dead Rising 3 is, pedig azt is középkategóriásan vettem. Lehet jönni a professzionális felhasználásról, de azt a fogalmat sem értem hogy mit takar. NASA? Még a 6mhz-es gépek idejében is feljutottak a holdra ha minden igaz. Felhőkarcolók is épültek ugyanúgy. Repülőgépek sem pottyantak le.

Nincs azzal gond ha fejlődik valami, de nem rohannék érte az első percben, ez úgyis csak egy körforgás lesz, és csakis a játékok tolják a számítástechnika szekerét, semmi más, nem véletlenül van ezeknek a memóriáknak is ilyen fantázianevük és kinézetük. Egy mérnökhöz nem ilyen Alien formájú hardverek illenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06 eriol
2014.09.05. 22:28
A Subaru Imprezának is ugyanúgy 130km/h a megengedett sebesség mint egy Toyota Yaris-nak. Túllépheted de akkor még a kocsit is elkobozhatják
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rviktor25 pdx06
2014.09.06. 11:37
1. Elég béna példa egy olyan játék, ami alapból 30fps-re van limitálva. Próbálj meg bármi új játékban elérni 120/144 fps-t 1080p-n vagy 60 fps-t 4K-n kimaxolva.
2. professzionális felhasználás pl. a videóvágás, ahol néha 10perc is sokat számít.
3. nagyon nem a játékok tólják a számítástechnika szerepét...
4. te hol láttál ilyet h elkobozhatják a kocsidat gyorshajtásért? arról már nem beszélve, h egy nagy teljesítményű autónak NEM csak a max. sebessége az előnye
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim rvikt...
2014.09.06. 12:21
Ezek akkor is lassú RAM modulok. ami egyértelmű mindenki számára, aki ismeri a CAS latency szerepét.

Egy 2133MHz CL8-as DDR3 modul lényegesen gyorsabb még ennél is, és csak 80 ezer forint 4x4 giga, nem 700 dollár!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.06. 18:44
1. FPS limitet ki lehet ütni, de nekem pl. bőven elég a 30 is.
2. Nem konvertál az egész világ videót, akinek normális kamerája van, annak pedig konvertálnia sem kell.
3. Ha az ember meglát egy ilyen hardvert, egyből a játék jut az eszébe. A külső is arra következtet.
4. Visszaesőknek elkobozzák, erről törvény van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. piter
2014.09.07. 13:50
Asagrim az altalad irt ram legtobb alaplapban csak overclock modban uzeme.ilyenkor mi a helyzet az alaplap garanciaval?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!