iPon Hírek

Itt a világ első interaktív ray-tracing motorja

Dátum | 2009. 08. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia bejelentette legfrissebb fejlesztését, amely tulajdonképpen nem más, mint egy interaktív ray-tracing motor. A friss megoldás az Nvidia OptiX nevet viseli és egy alkalmazásgyorsító szoftvercsomag részét képezi. A technológia a GPU nyers erejére támaszkodva próbál értékes funkciókat biztosítani a szoftverfejlesztők és a felhasználók számára, és ezzel egy időben az alkalmazások fejlesztéséhez szükséges időt is lerövidíti, míg a szoftverek futását felgyorsítja.

A szoftvercsomag a valós idejű ray-tracing támogatást kínáló OptiX motorból, a 3D-s adatok és színpadok feldolgozását végző SceniX motorból, valamint a multi-GPU-k hatékony skálázhatóságához szükséges CompleX motorból áll. A csomagban a PhysX 64-bites verziója is helyet kapott, amellyel a játékok világában megismert változathoz képest sokkal pontosabb számításra és így sokkal realisztikusabb fizikai effektek létrehozására van lehetőség.


Az interaktív ray-tracing eljárás a GPU erejére támaszkodik, a megoldás lelkét jelentő OptiX motor tulajdonképpen egy ray-tracing futószalag, amely programozható a tradicionális és igen elterjedt C programnyelv alkalmazásával. A masszív párhuzamos számítási teljesítményt kínáló rendszerekben, amelyek Quadro GPU-val ellátott kártyákból épülnek fel, hatékonyabbá válik a munka akár optikai szimulációkról, formatervezésről és dizájnról vagy foto realisztikus renderelésről legyen szó.

A SceniX színpadkezelő motornak köszönhetően az orvostudományban, a 3D-s tervezésben és a fejlett vizuális megjelenítést igénylő alkalmazásokban új lehetőségek nyílnak. A felhasználók a rengeteg adatból és részegységből álló 3D-s modelleket ezentúl nem csak részenként, hanem akár egyben, valós időben is megtekinthetik, illetve dolgozhatnak vele, ami sok esetben előnyt jelenthet. A nagy és komplex modellekkel foglalkozó szakemberek a CompleX névre keresztelt, multi-GPU skálázhatóságért felelő rendszernek köszönhetően hatékonyan használhatják ki a Quadro Plex rendszerekben rejlő grafikus processzorokat és a megosztott memóriát, ami teljesítménynövekedést jelent a szoftverek esetében.


Az Nvidia az új technológiát a héten zajló SIGGRAPH alkalmával mutatja be a nagyközönség, azaz a professzionális felhasználók számára.

A szoftverfejlesztők számára a SceniX és CompleX motorok innen, míg az OptiX motor, amely Quadro FX sorozatú videokártyákkal használható, innen tölthető le.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. engine
2009.08.06. 21:51
VISSZA A HIRHEZ

És most ez nekünk mit jelent?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. horvathimr...
2009.08.06. 22:28
ez neked semmit sem jelent, de a 3d-s alkalmazásokkal dolgozóknak sokat. nem csak játékosok vannak a világon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ossyni
2009.08.06. 23:20
olcsóbb lesz a kenyér!

meg a játékszoftok is, amelyek majd idővel nem ezt alkalmazzák!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dezz
2009.08.07. 00:47
Nem mondanám, hogy ez lenne az első a világon. Hanem inkább ez: IBM Interactive Ray-tracer (iRT) ... (Leszámítva néhány egyszerűbb, PC-s demoban láthatót.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!