iPon Hírek

Itt az okostelefonról nyitható okos ajtózár

Dátum | 2013. 06. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Okostelefonnal manapság szinte már bármi vezérelhető - a lehetőségeinknek szinte csak a hozzáértésünk vagy pénztárcánk vastagsága szabhat határt. A Bluetooth kapcsolaton keresztül, okostelefonról szabályozható LED-es "villanykörte" után most itt van az okostelefonról nyitható-zárható ajtózár is, amely több hasznos funkciót is kínál.

Az új, rendkívül ötletes találmány egy frissen induló vállalkozás munkájának gyümölcse, és a jelenlegi információk alapján igazán ütőképesnek, ötletesnek tűnik. Az August Smart Lock vezérléséhez csak egy Bluetooth támogatással ellátott okostelefonra, illetve a hozzá tartozó alkalmazásra van szükség. A Smart Lock nem csak egyszerű zárvezérlésre használható: az alkalmazás segítségével ideiglenes vagy végleges hozzáférést engedhetünk a zárhoz bizonyos személyeknek. A vendégek ideiglenesen, időlimittel ellátott belépési kulcsot kaphatnak, a kiosztott engedélyek pedig bármikor visszavonhatóak.

A Smart Lock rendszer alacsony fogyasztás mellett üzemelő Bluetooth LE kapcsolatot használ. A bejutást virtuális kulcsok segítik, amik megoszthatóak másokkal is. Az August nevű kezdeményezés mögött Yves Behar és Jason Johnson áll - előbbi az OUYA-nak köszönhetően már sokak számára ismerős lehet. A Smart Lock rendszer az Amerikai Egyesült Államok területén található ajtózárak 90%-ával tökéletesen kompatibilis, így a rendszer néhány perc alatt felszerelhető az adott zárra. WiFi kapcsolat és külső energiaforrás használatára abszolút nincs szükség - a rendszer akkor is biztonságos, ha a házban vagy lakásban éppen nincs áram.

A két darab AA formátumú ceruzaelemmel üzemelő rendszer akkor is lehetővé teszi a bejutást, ha az elemek lemerülnek, ekkor ugyanis virtuális kulcs helyett hagyományos módon, normál kulcs segítségével lehet kinyitni az ajtót. A rendszer az ajtó zárjának állapotáról LED-ek segítségével tájékoztatja a felhasználót, nyitás és zárás alkalmával pedig hangot is ad.

Jó hír, hogy a rendszer automatikusan értesíti a tulajdonost, ha egy vendég belépett a házba vagy éppen eltávozott onnan. A virtuális kulcs érvényességét szükség esetén azonnal megvonhatja a házigazda, ha úgy tartja jónak. Például egy távozó vendég virtuális kulcsát a távozásról szóló értesítő megjelenésekor érvénytelenítheti is, ami sok esetleges kellemetlenség megelőzésére ad módot. Az okostelefonon futó alkalmazás egyébként a zárhoz hasonlóan rendkívül okos. A szoftverrel a virtuális kulcsot meghívó formájában nem csak egy személlyel, hanem akár egy csoport tagjaival is meg lehet osztani. A szoftvernek még vendégkönyve is van, így a meghívottak számára üzenetet is küldhet a házigazda, a vendégek pedig válaszolhatnak is. A kezdeményezés célkitűzése, hogy az otthoni biztonságtechnikai rendszerek technológiailag még fejlettebbé váljanak, de ezzel együtt a rendkívül magas árak mérséklése is a célok között szerepel. A Smart Lock rendszer szállítása még idén megkezdődhet, ára pedig 199 dollár lesz. A szett megvásárlása után az alapvető funkciók használatához ingyen, havidíj nélkül lehet hozzáférni. A Smart Lock működését az alábbi videó mutatja be:
Lassan eljöhet az a korszak, amikor a modern lakásokba való bejutáshoz pajszer helyett laptopot használnak majd a bűnözők.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

44. petXYZW
2013.06.01. 16:11
"Az új, rendkívül ötletes találmány egy frissen induló vállalkozás munkájának gyümölcse"

Már pár éve - kb. mikor az első okesteló kijött -, felmerült bennem, hogy ez mekkora ziccer, hogy lehet, hogy még senki nem csinálta meg.

Egy-két változtatással még jobb is lehetne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. YellowFlas...
2013.06.01. 16:25
Ötletes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. FRK
2013.06.01. 16:29
Ez sem paranoidoknak készült. És ahogy a bölcs mondás tartja "Only the paranoid survive."
Valahogy én nem bíznám a lakásom biztonságát egy telefonra és egy vezeték nélküli kapcsolatra (lásd gépjárműveknél is megoldották, hogyan lopják el a kódot). Másrészről, viszont kiválóan alkalmas lehet katasztrófahelyzeteknél, hogy a mentő/tűzoltó be tudjon jutni a lakásba, mert egy acélajtó esetén, amin felfúrás elleni védelem van, simán meghalok, mire bejutnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atti2010
2013.06.01. 16:40
Hú-hú Kánaán a betörőknek, hogy ezt hogy fel fogják törni nem igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. ptaylord
2013.06.01. 16:40
Szóval..Ha ilyen van az ajtón,és az egyik illetőnek akinek jogosultsága van, ellopják a telefonját, akkor csak szépen odamegy a a címre és beengedi az ajtó...Az ötlet jó..de nem mernék még megbízni benne..azt meg végképp érdekes hogy egy szerelőt beengedni egyedül a lakásba hogy nincs otthon senki..de lehet ezeken csak én akadok fenn...Arról nem is beszélve, hogy amint látszott volt hozzá egy netes felület is, ahol gépen osztotta a jogokat. Elég azt feltörni..és már úgy történik meg a betörés hogy ott sincsenek, de a cucc meg mutatja hogy ki mikor ment el...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. LechooEdy
2013.06.01. 16:42
Igen, ez a vezeték nélküli dolog elég ingatag, de az ötlet nagyon jó, de mi van ha ellopják a telefonodat? A program akkor lenne jó, ha (ezzel válna jobbá egy kulcsnál) a kinyitás előtt meg kellene adni valami kódot és csak akkor engedne be, illetve (gondolom ez működik is) ha ellopják a mobilt, egy másik rendszerről belépve a accodba, le is tílthasd a virtuális kulcsot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. FRK
2013.06.01. 17:02
A biztosítók mondjuk jól járhatnak vele, én a helyükben kétszeres szorzót alkalmaznék a díjakban egy ilyen zár esetén. Másik lehetőség, hogy meg lehet tagadni a kifizetéseket, mert a tulaj engedte be a betörőt (feltört/ellopott account ill. telefon).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. arin
2013.06.01. 17:08
Egy retina szkennernek több értelme lenne..a szemed csak nem hagyod el. A telód meg nálad kell legyen, ellophatják, feltörik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ptaylord
2013.06.01. 17:19
Ezt a cuccot úgy tudnám elképzelni mint egy funkció. Pl ha otthon vagyok és csak egyet fordítom rá akkor működik ha kétszer akkor meg nem...Bár igy meg az értelme..mindegy.
@arin: Ez inkább jó ötlet...de én nem retinaszkennerre gondolnék. Hanem a tenyerünkben lévő érhálózat képére. Üzleti -számítógépes- egereken láttam már olyat, ami ilyen technológiával volt védve. Csak a tulaj használhatta. Ezt a kilincsbe építve gyorsabbnak gondolom mint retina szkennert az ajtóra..meg olcsóbbnak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. prohlep
2013.06.01. 18:01
"mert egy acélajtó esetén, amin felfúrás elleni védelem van, simán meghalok, mire bejutnak"

Épületünkben sok éve volt egy lakástűz, és amikor egy gyanus zaj miatt felmerült, hogy mégis van valaki az égő lakásban, ...

akkor a parancsnok intett és mintegy 4 másodpercen belül a komplett ajtót tokostul falastul kifordították a falból és már bent is voltak

mert erre is jó egy tűzoltó csákány, ha az ajtótól távolabb bevered a falba ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Bhawk1990
2013.06.01. 18:33
Pt@ylord: És végül eljutunk arra a pontra, hogy "Bemutatjuk legújabb találmányunkat: A Kulcs! Speciálisan arra fejlesztettük ki, hogy akkor és annak adhasson hozzáférést a lakásához, akinek csak szeretne. Nem kell hozzá semmilyen vezeték nélküli kapcsolat és még akkor is működik ha nincs villany a lakásban! Kulcs! Út a jobb jövőhöz!"

Amúgy nagyon tetszik a videó és ötletesnek tűnik, bár ezt így valóban én sem tudnám elképzelni. Biztos ki fognak találni valamit, hogy biztonságosabbnak tűnjön, pl mint ahogy mások is mondták, kér valami kódot a belépéshez, ilyesmik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. CyberPunk6...
2013.06.01. 19:22
Pont ugyanannyira veszélyes, mint a hagyományos zár, csak az egyiket spéci kisszerszámmal nyitja ki a betörő, a másikat meg egy okostelefonnal. Ma amikor lakásokba úgy törnek be éjszaka, hogy a tulajdonosok otthon alszanak, elég vicces azon aggódni, hogy majd ezt könnyebb lesz...
Ennél sokkal könnyebb nem lehet (maximum, ha tárva nyitva hagyod). Az egyetlen megoldás a mozgásérzékelő a megfelelő helyekre. Illetve valami egyedi eszköz. Ha elektronikus zárat kellene használnom tuti egyedit építenék, és ettől máris kvázi törhetetlen, mert nem tömegtermék és nem tudja mivel áll szemben. Az egyediség az egyetlen védelem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. bitangue
2013.06.01. 19:35
én nfct tennék bele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. petXYZW
2013.06.01. 20:18
Nos, miután itt van lehetőség éles üzembehelyezés előtt titkos kulcsot cserélni, megfelelő titkosítással (pl.:AES-256) nem lehet feltörni. Arról nem is beszélve, hogy a kulcs egy részét a fejedben is tárolhatod - minden nyitáskor meg kell adni -, nem kell, hogy a telefonon legyen rögzítve. Így a telefonnal sem lehet nyitni a zárat csak ha tudod a kulcs hiányzó részét.

Más kérdés, hogy a balta ellen nem véd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. nemlehet
2013.06.01. 20:31
Nagy biztonságot igénylő dolgokat biztos nem ilyen zárral védenek majd. Esetleg aki tudhatóan sok készpénzt vagy ékszert tart otthon amúgy is mással védi ezt mint egy akármilyen zárral.
A sima házakba meg jellemzően nem finom módszerekkel, meg álkulccsal törnek be. Egyszerűen betörik az ajtót/ablakot vagy megfúrják a zárat. Az ellen meg lehet akármilyen trükkös kulcsod. Egy megfelelően erős ajtóval van ez olyan jó védelem mint bármi más, ráadásul mivel nem túl elterjedt (és nem is fog bizalmatlansági okokból) nem hinném, hogy nagyon ráállnak majd a betörők ezekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. r-chee
2013.06.01. 21:05
Kényelmi funkciónak tökéletes. Betörők ellen a hagyományosokkal együtt nem véd, de nem is ez a célja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. LechooEdy
2013.06.01. 22:40
Mondjuk tény, ha valahová be akarnak jutni, mindegy mit csinálsz, úgy is bejutnak. Ez a tulajok számára egy kényelmi dolog. Ha elveszíted a kulcsodat, a betörő nem feltétlenül tudja meg hol is laksz, de az okos telefon esetén már nem is olyan bonyolult ezt kideríteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. nyikes101
2013.06.01. 22:54
és mi történik ha bezártuk az ajtót és lemerül az a 2db AA-s elem?
mert ugye minden elemes kütyü csak addig zsír meg király amíg pont akkor nem merül le ha pont gyorsan kéne használni.
ha elér az elem egy minimális feszültség szintet akkor nyilván jelez. de akkor vajon engedi majd bezárni vagy kinyitni az ajtót?
mert azért ez nem mindegy.
azt látom a képen hogy egyik oldalon kulccsal is nyitható, de mi van akkor ha nyitnám de nem nyílik és bent sincs senki? az egy dolog hogy kicseréljük az elemet...
senki ne értse félre, nem kötözködöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. bld
2013.06.01. 22:56
Hi! Azért kíváncsi lennék az itt kommentelők közül kinek van valamilyen elektronikus védelme a bejárati ajtaján. Csak a kompetencia miatt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. bld
2013.06.01. 23:22
"Illetve valami egyedi eszköz. Ha elektronikus zárat kellene használnom tuti egyedit építenék, és ettől máris kvázi törhetetlen, mert nem tömegtermék és nem tudja mivel áll szemben. Az egyediség az egyetlen védelem."

Ahogy mondja uram!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Ro1and
2013.06.02. 00:24
"Jó hír, hogy a rendszer automatikusan értesíti a tulajdonost, ha egy vendég belépett a házba vagy éppen eltávozott onnan." Ezt azért tudják a riasztók is,de ne mászkáljon a lakásomban senki,ha nem vagyok ott!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. petXYZW
2013.06.02. 08:36
"Azért kíváncsi lennék az itt kommentelők közül kinek van valamilyen elektronikus védelme a bejárati ajtaján. Csak a kompetencia miatt!"

Azért véleményünk lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. petXYZW
2013.06.02. 08:48
"Az egyediség az egyetlen védelem."

Így van, az egyedi csak általad ismert kulcs... Tehát minden eszköz egyedi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. freyr
2013.06.02. 09:42
Mért jobb ez Bluetooth-on? Könnyű zavarni és az okostelefonok szoftverei ma még nagyon sebezhetők.
Amúgy régóta van épületautomatizáció-vezérlés telefonnal, nem értem mitől lett ez hír. Nem találtak ki semmi újat.
És itt a lényeg:
"virtuális kulcs helyett hagyományos módon, normál kulcs segítségével lehet kinyitni az ajtót."
Ergo egyrészt, akinek volt kulcsa, ezután is bemehet (gondolok itt a videóban adott magyarázatra, miszerint ezt is megakadályozza), ha nem történt zárcsere is, ráadásul a rendszer ismerete nélkül másodpercek alatt feltörhető a zár. Gratulálok!
Amúgy kihez lesz bekötve, ki fogja biztosítani és jóváhagyni? Egy vagyonvédelmi rendszer nem vagyonvédelmi rendszer, ha csak úgy magadnak felszerelsz valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jamborka
2013.06.02. 13:29
Mondjuk szállodákba tökéletes lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. csekito
2013.06.02. 13:32
Ha lemerültél,nem mész be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. fofoka
2013.06.02. 13:46
Ez semmi más, csak egy biztonsági rés. Kacat. De biztos lesz sok bohóc, akinek nagyon cool lesz telefonnal ajtót nyitni. Kb. 2-3-szor annyi idő alatt, mint kulccsal. Persze csak addig recskáznak rajta, amíg egy kósza vírus lenyúlja az accountjukat. De lehetsz te security expert, ha a vízvezeték szerelő -akinek épp most adtál 2 napi hozzáférést- telója meg tárva-nyitva minden hackernek. Ez egy vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. fofoka jambo...
2013.06.02. 13:51
Ja. Elég gyakran fordulok meg szállodákban üzleti utak okán. Mindig külföldön. Olyankor nem viszek magammal okostelefont, hogy még véletlenül se adatroamingoljon. De milyen jó lesz majd, ha mágneskártya helyett egy kódot akarnak majd adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. CyberPunk6... fofok...
2013.06.02. 13:56

Eddig is voltak komoly szólásaid, de ez még tőled is kiemelkedő...

"Olyankor nem viszek magammal okostelefont, hogy még véletlenül se adatroamingoljon. "

beállításoknál kikapcsolod és nem csinálja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. palacsa
2013.06.02. 14:26
Nekem az jut eszembe erről, amikor hackerek poénból házak biztonsági kameráját közvetítették élőben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kajla_hun
2013.06.02. 16:25
Gondolom Androidra alapból nem lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csaba93
2013.06.02. 18:22
Ekkora marhaságokat is csak az ember tud kitalálni. Tán leszakad az embereknek szegény kis keze a kulcs megfogásától ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. fofoka Cyber...
2013.06.02. 19:18
A "véletlenül se" kifejezés úgy látom megfejthetetlen maradt számodra. Segítek: ha esetleg elfelejteném. Sebaj, nem ez az első eset, hogy valami nem jött át neked. És ahogy elnézem a hozzászólásaidat, nem is az utolsó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. FRK
2013.06.02. 21:42
@bld

Nem kell biztonságtechnikai szakértőnek lenni,hogy az ember ne bízzon meg egy Bluetooth-t és CERUZAELEMET használó elektronikus zárban.
Manapság, amikor mágneskártyát egy lehúzással, garázskapu és központi zár kódokat egy gombnyomással lopnak nem épp ez jut eszembe, ha a biztonságra gondolok.
Vajon hány okos telefonon is van tűzfal és vírusirtó? Mennyibe telik ezeket feltörni és milyen titkosítást is nyújt a Bluetooth?
Szerintem ez így ilyen formában max a sznobizmust szolgálja, majd néhány user error és kipakolt lakás után megy a kukába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. chris-v
2013.06.02. 22:05
Nem is tudtam hogy itt ennyi biztonsági szakértő van!
Szerintem az ötlet teljesen jó és életképes.
Aki be akar törni annak meg mindegy hogy ez vagy a hagyományos kulcsmegoldás lesz rajta, akkor is 3 percen belül benn lesz!
Ha valaki komolyabb biztonságot akar, az költözzön az otp egyik páncélszekrényébe, bár az sem 100%-os!
Mert hát ugye mivan akkor ha.......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. CyberPunk6... FRK
2013.06.02. 22:15
FRK - Mondjuk nem azoknak a függvénye amit leírtál. Csinálok egy álvéletlengenerátort, és azzal gyártok tokeneket, és cseszheti, hogy titkosítva van-e, teszek rá mondjuk egy korlátozást, hogy pár rossz próbálkozás után ne engedje egy percig, így a brute force módszer kilőve.

Ráadásul a bluetooth csak a fizikai réteget írja le, így igazából semmi köze nincsen a titkosításhoz, ez kb olyan, mintha azt mondanád a coax vagy az utp kábel függvénye a titkosítás.

Ha a rendszer egyedi, akkor pedig soha nem fog semmilyen mesterjelszó, algoritmus vagy egyéb kijutni (nagyon paranoiásak vagyunk, hogy begyűjtenek rengeteg jelszót és visszafejtik belőle az algoritmust, azt is cserélgethetjük hetente), és gyakorlatilag feltörhetetlen lesz, maximum fehér zajjal lehet megölni a szerkezetet, de még erre is fel lehet készülni. Marad a fizikai törés és a gyorsaság.

Az áramforrás,hogy ceruzaelem (ami amúgy aksi) totál lényegtelen, nem befolyásolja a készüléket, amit meghajt. Bár elég sok kéne belőle, hogy a zárat tudja működtetni (a vezérlésre még elég, de nyitni már nem lenne képes, a motort nem tudná hajtani).



fofoka - átjött a véletlenül se, de ha a beállításokban kikapcsolod, akkor elég életszerűtlen, hogy véletlenül belépsz oda engedélyezni. Ha meg elindítasz valamit, mert elfelejted, akkor mivel le lesz tiltva nem fog semmi sem történni.
Ezért nem vinni telefont, ... nc...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. CyberPunk6... chris...
2013.06.02. 22:24
Egy kulcsos zár töréséhez nem kell túl nagy szakértelem. Némi ismeret igen.

Az elektronikus biztonsági elemekkel is ott van a probléma, hogy tömeggyártás. Ha valami tömeggyártásban van, akkor tudják mi van benne és mivel állnak szemben és tudnak akár szerezni is és rájönni a működésre.

Egy dobozzal, amiben nem tudja, hogy mi van, hogyan működik nem sok dolgot tud kezdeni. Hogyan injektáljon bármit is, ha még azt sem tudja megnézni, hogy milyen processzorral van dolga. Ezért véd az egyediség, akár teljes biztonsággal is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. budspencer
2013.06.02. 23:46
"Ez inkább jó ötlet...de én nem retinaszkennerre gondolnék. Hanem a tenyerünkben lévő érhálózat képére. Üzleti -számítógépes- egereken láttam már olyat, ami ilyen technológiával volt védve"

Az, hogy egy biometriából származtatott számsort vagy egy keygenerátorral előállított számsort kell feltörni, az a törés szempontjából teljesen irreleváns. A biometrikus alapon nyugvó kódolás sem nyújt nagyobb biztonságot, mint egy karaktersor.

...

A törés szempontjából, ennél az eszköznél is az interface megkerülése a járható út, nem a próbálkozás vagy kódlopás. Konkrétabb dolgot nem írnék róla.

...

Az ötlet nem új, a proxykártyás beléptető-rendszerek régóta léteznek. Tetszőleges jogosultságkiosztással, naplózással stb. Itt legfeljebb ezen az interfészen való implementációja mondható újításnak.

Várható, hogy minden eszköz átköltözik okostelefonra, illetve ezen keresztül kommunikál velünk pl: tv távvezérlés, autóriasztó, lakásriasztó, mikrosütő-vezérlés, wc-tartály, szobai mérleg stb...

...

Személy szerint sokkal biztonságosabb zárat találtam ki, de ezt még talonban tartom, hátha forintosítani tudom egyszer. Meglepődnének sokan, hogy milyen egyszerű. Saját példányom most készül

...

Amúgy nem látom sok értelmét, egy újabb felesleges eszköz, amiben lehet áramforrást cserélgetni. És ha lemerül? Jó hogy jelez előtte, de mondjuk elutazom 3 hónapra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. CyberPunk6... budsp...
2013.06.03. 00:00
Én itt a kulcs vs elektronikus részt állítottam szembe. Ha ezt mechanikailag megkerüljük, az nem különbség a kettő között. Egy belül elhelyezett oda vezető vezetéket, vagy egy motor beindítását nem nagyon lehet megkerülni, maximum fizikai hozzáféréssel. Annál meg a kulcs is ekvivalensnek tekinthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. FRK
2013.06.03. 06:48
@CyberPunk666

Én a cikkben szereplő termékről alkotok véleményt, nem egy saját, egyedileg megalkotott szerkezetről.
A titkosítást úgy értettem, hogy Wifinél pl be lehet állítani milyen titkosítást használjon, míg Bluetooth-nál eddig nem találkoztam ilyen beállítási lehetőséggel. Az hogy ha tervez valaki ilyet, akkor lehet beletenni ezt azt, egy dolog, a jelen termékről van szó, ami 2 DB ceruzaelemmel működik (én is minimum belső akksit képzelnék el) és tömegtermék lesz, szóval nemigen viszik túlzásba majd az egyediséget.
Ha egyedit gyártanék/gyártatnék, akkor a védelem védelmének a védelmét is levédeném, mert ez nálam az alap, de jelen termék nem ilyen lesz valószínűleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. petXYZW
2013.06.03. 10:54
A "nem egyedi" berendezésekkel is csak akkor van baj, ha van biztonsági rés.

"és tömegtermék lesz, szóval nemigen viszik túlzásba majd az egyediséget.
Ha egyedit gyártanék/gyártatnék, akkor a védelem védelmének a védelmét is levédeném, mert ez nálam az alap, de jelen termék nem ilyen lesz valószínűleg."

Képzeld van olyan titkosítás, ahol a kulcs nyilvános, az algoritmus is ismert, mégsem tudják feltörni.(RSA,ECC)

Hagyjuk már ezt az egyediség dolgot, mint írtam A KULCS TESZI EGYEDIVÉ az ilyen eszközöket, tömeg gyártásban is lehet olyan eszközöket gyártani amit még a gyártó is csak fizikai ráhatással tud feltörni.

A bluetooth-on is lehet titkosított adatokat küldeni attól függetlenül, hogy esetleg nem beépített szolgáltatás bár mintha rémlene, hogy tudja difólt.

Ha valamit feltörnek az azért van mert "hanyag" a rendszer tervezése, ide értek mindent ami sérti a biztonságot pl.: master kulcs, belső információ kiszivárgása stb., nem pedig azért mert egyedi - a ti értelmezésetek szerint -, illetve addig azt sem tudják feltörni amíg a "hanyagság" ki nem derül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. alienn
2013.06.03. 13:40
Valaki világosítson már fel plíz!
Ha én minden egyes ilyen "kódküldés" után (telefonról zár felé) lekapcsolom a zárat (zár vevőjét, antennáját, vagy nevezzük bárhogy akár fizikailag) 5 másodpercre akkor minden laptopos hekkelős brutalforce próbálkozás (amit mondjuk a filmekben látunk...) ki lenne iktatva nem?
Magyarul 5 másodpercenként engednék 1 próbálkozást. Ha valaki épp az office gombot nyomta meg a telefonján akkor 5 másodperc várakozás belefér...
Innentől tényleg csak arra kellene vigyázni, hogy a bluetooth hatósugár ne legyen több 1 méternél (mondjuk az alkalmazás addig növelje a térerőt még nem kattan a zár), vagy okosan kell alkalmazni azt a titkosítást.
(nem tudom mi kell ahhoz, ha a szomszéd is rögzíti a telefonja bluetooth antennája által az adatokat akkor ha elment a tulaj ne mehessen be a lakásba fél óra múlva...)

Viszont ettől már egyszerűbb egy pin kódos / ujjlenyomatos, stb. beléptető áramkör, ott még telefont sem kell elővenni. Nem tudom milyen hosszú nyaralás kell ahhoz, hogy valaki 5-10 másodpercenként 1 próbálkozással feltörjön egy 6-8-10 jegyű számot. Odaköltözhetne az ajtó elé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. petXYZW alien...
2013.06.03. 14:45
Olvasgasd!

Ez a szócikk jó:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szimmetrikus_kulcs%C3%BA_rejtjelez%C3%A9s
Ennél az eszköznél van lehetőség installálás előtt - az ajtóra való felszerelés előtt - biztonságos csatornán kulcsot cserélni. (kábeles közvetlen összeköttetés)
Majd ez után akár minden sikeres kommunikáció után kulcsot változtatni.

Ez kevésbé részletes:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Nyilv%C3%A1nos_kulcs%C3%BA_rejtjelez%C3%A9s
Itt még erre sincs szükség, más kérdés, hogy az előbbit könnyebb megvalósítani.

Persze itt is maradhat biztonsági rés, az ellen nem véd semmi. Ha úgy tetszik, hiába zársz le egy ajtót, ha egy másik tárva nyitva várja a behatolókat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. fofoka Cyber...
2013.06.03. 21:47
Ember, nem telefont nem viszek, hanem okostelefont nem. Áhh, falra hányt borsó..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!