iPon Hírek

Itthon is tarol a digitális tévé

Dátum | 2010. 05. 17.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában, 2010 márciusában 32 ezerrel 1,210 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma - számolt be a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) hétfőn publikált gyorsjelentésében. Az első negyedévben a digitális televízióra előfizetők száma összesen 69 ezerrel nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő tizennégy szolgáltató március végén összesen 2,509 millió előfizetést tartott nyilván, 14 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban. Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 48,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a februári 47,2 és a 2009. decemberi 45,8 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 márciusában 421 ezerről 435 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 757 ezerről 776 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Márciusban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a februári 16,9 százalék után 17,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a februári 30,3 százalékról az első negyedév végére 30,9 százalékra emelkedett, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 52,8 százalékról 51,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a korábban az Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatását is, amelyet március elsejétől a Hello HD Kft. üzemeltet. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a februári 46,3 százalékról 46,1 százalékra, a UPC-é 24,3 százalékról 23,7 százalékra csökkent, a Magyar Telekomé pedig 24,1 százalékról 25,3 százalékra emelkedett.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,738 millióról 1,734 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 18 ezerrel 1,299 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 14 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése márciusban maradt a februári 34,6 százalékon, a második Magyar Telekom részesedése 22,3-ról 22,5 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,4 százalékról 12,6 százalékra nőtt márciusban.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a februári 31,5 százalék után március végén 31,2 százalékos piaci résszel. A korábban harmadik, de februártól már a második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét márciusban a februári 22,8 százalékról 23,4 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része márciusban a februári 22,7 százalékról 23 százalékra nőtt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!