iPon Hírek

Jalopy - kommunista autós túra a keleti blokkban

Dátum | 2016. 02. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Éles váltás az American Truck Simulator-játékokért felelős Excalibur kiadó számára az új játékuk, melynek neve Jalopy. Ez nem Amerikában játszódik, és nem is kamionok vannak benne, sőt, távolabb nem is állhatna ezektől. A Jalopy ugyanis arra ad lehetőséget, hogy egy retro-stílusú autós túrára induljunk az egykoron kommunista keleti blokkba. Valójában a játék világában éppen a kommunizmus hanyatlásánál járunk, a szürkés-barnás hangulatú vidéket pedig egy fiktív, de láthatóan a Trabant által ihletett Laika 601 Deluxe nevű járgányunkkal fedezhetjük fel. A szocializmusban a hasonló autókkal megtett nagyobb kirándulások nem voltak ritkák, de persze ehhez hozzá tartozott, hogy a viszonylag egyszerű járgányokat akár menet közben is meg kellett tudni javítani, ha úgy alakult.
A Jalopy ezt is igyekszik visszaadni, ugyanis karban kell tartanunk az autónkat: gondoskodnunk kell benzinről, gumikról és a motor állapotáról is, miközben meg kell küzdenünk a világgal, amit a játék elénk rajzol - teljesen procedurálisan. Ha úgy érezzünk, hogy a kis autónk már nem képes megbirkózni az akadályokkal, akkor egyedi módosításokat kell majd végrehajtanunk rajta. Menet közben azonban már elkezd beszivárogni a kapitalizmus is, így megragadhatjuk a lehetőséget, hogy némi pénzt is keressünk. Jó kapitalista módjára különböző roncsokat gyűjtögethetünk és adhatunk el, árukat csempészhetünk át a határon, kereskedhetünk, de akár az egészet figyelmen kívül is hagyhatjuk, és koncentrálhatunk csak arra, hogy eljussunk a célunkhoz. A Jalopy fejlesztője az a Greg Pryjmachuck, aki a hivatalos Forma 1-es játékokon dolgozott 2009-től 2014-ig. A darab elkészítésének menetéről egy blogot vezet, illetve most már a Steam Greenlight rendszerében is kifejezhetjük érdeklődésünket projektje iránt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. ChoSimba
2016.02.04. 17:52
Ennek rohadt jónak kell lennie, ha el is akarják adni
Az a baj, hogy a Trabantot értékelő és vele nosztalgiázó generáció egyrészt Európa specifikus, másrészt koránál fogva kevésbé ért a számítógéphez. Biztos megérte ezt megcsinálni ? Nem tűnik egy kasszasikernek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Phantomstr... ChoSi...
2016.02.04. 18:07
Harmadrészt meg Európának abból a feléből való, ahol dicsőség warezolni és hülyének vagy nézve, ha fizetsz valamiért, amit ingyen le lehet lopni. Kétlem, hogy a keleti blokk nyugati feléből, amelyik már túllépett a posztkommunizmuson, meg tudna élni ez a cím.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Svidi
2016.02.04. 19:24
Hát ez haláli Érdemes megnézni a videó mellé az eredeti Trabant 601 reklámját is, nem sok különbséget látni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ChoSimba Svidi
2016.02.04. 20:19
Huh, az a gyár, akkoriban elég modern lehetett. Nem is tudtam, hogy pamutból volt a duroplast
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. BReal
2016.02.04. 20:55
Trabant szerelése Különösen ajánlott 2:54-től és 4:07-től.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Szefmester BReal
2016.02.04. 21:13
Ez nagyon komoly!!!

Amúgy ha jópofa fejlesztéseket raknak a játékba, mint a gumipókos zárak és társaik, akkor lesz annyira kretén a játék hogy sikeres legyen. Mint egy anti nfs. Ha már a goat sim sikeres lett..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BReal Szefm...
2016.02.04. 21:28
Ebben a formában is lehet jobb, mint az utóbbi NFS-ek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. InGen BReal
2016.02.04. 22:21
HAHAHAHA

Hiába volt kommunizmus, emberünk azért német precizitással rúgdossa be a karosszériát, amíg le nem csukódik a motorháztető!

Nem hagyja félbe, nem adja fel!

Viszont Svidi videójában a motor meg a váltó összerakása tényleg meglepően jónak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. m76
2016.02.04. 23:08
Jujj mi ez a polygonelvonókúra. Ilyen kevés polyszámot a 90-es évek óta nem láttam. Eszméletlen bántja a szemem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szefmester m76
2016.02.05. 10:27
Nagyon örülünk ennek. Mehetsz is vissza a szórakozásmentes játékaidhoz.

Azért ez mi vicces már. Régen kevés volt a poligon, stílustalan és mosott textúrákkal. Erre itt egy stílusos letisztult direkt lowpoly stílus, és leszólja valaki... bezzeg régen hogy kardoskodhatott az ilyen grafika remeksége mellett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.05. 11:53
A modellezési képesség hiánya nem művészet. A színek barna árnyalatokra korlátozása sem. Lehet ügyes modellt csinálni kevés polygonból is, de az ebben láthatók simán otrombák, és bántják a szép érzékemet. Nekem ez simán uncanny. Szabályosan beleborzongok ha ránézek annyira zavar.

Amúgy meg Odyssey by Car koppintásnak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fzoltan m76
2016.02.05. 13:33
Egyetértek veled, egybemászó textúrák, igénytelenség mindenütt... ez remélem csak vicc. Durva grafikával nagyon jó lehet, de ez így abszolút komolytalan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2016.02.05. 13:54
Fura, mert akad pár játék ami hasonló stílusra épít, mint pl a Massive Chalice. Mégis csak kevés -korlátolt- ember mondja rá hogy ronda. Ez egy stílus, pont úgy mint a realisztikus (és mégis ocsmány), vagy rajzfilmes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Fzoltan Szefm...
2016.02.05. 14:56
Már ne haragudj, de a Massive Chalice és EZ a játék ég és föld.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.05. 15:35
A raszta haj is egy stílus mégis undorítónak tartom. A kettő nem zárja ki egymást. Végsősoron mindennek van stílusa, csak a stílus nem mindig erény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. hympyke
2016.02.08. 06:18
Kb 9 trabantunk volt abban az érában(pár céges). Fater utolsó trabantja 200 ezer kilométert ment el egy ékszíjcserével, ezen kívül max izzót cserélt benne. Odaértünk vele mindenhová, csak időben el kellett indulni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.08. 12:53
Jó is az. Nekünk is volt, tény, hogy sok minden nem romolhatott el benne, ma már lassan minden elektromos egy autóban, de tette a dolgát, elvitt A pontból B pontba. Annyit azért tegyünk hozzá, hogy volt benne egy huzat, ami meglepően kényelmessé tette, meg ugye "szériaként" volt a hátsó üléssoron két oldalt könyöktámasz. Az hol van a mai kocsikból?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!