iPon Hírek

Japan Display: 1440p-s kijelzők mobilokba

Dátum | 2013. 10. 29.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A Japan Display az idei évben nem túl sok újdonsággal állt elő, de a friss termékek javával az elmúlt hetekben ismerkedhettünk meg, így mostanában eléggé sokszor hallhattuk a cég nevét. Először a WhiteMagic LCD termékpalettát bővítették egy új taggal az 5 colos Full HD felbontású megoldás képében, majd jött az elképesztő 12,1 hüvelykes panel, amit 3840 x 2160-as felbontása tett egyedivé. Most ismételten egy olyan kijelzővel álltak reflektorfénybe, mely a hordozható kütyüket, elsősorban okostelefonokat fogja kiszolgálni. A Sony, a Hitachi, és a Toshiba összefogásának köszönhetően létrejött a világ legkisebb Quad HD felbontású megjelenítője. Az 5,4 hüvelykes képátlóval büszkélkedő megoldás ennek értelmében 2560 x 1440 képpontot állít hadrendbe, aminek hála ~544 pixelt vehetünk szemügyre egyetlen colon (lassan nem árt egy mikroszkóp a pixelek kereséséhez). A Japan Display terméke azért nem olyan egyeduralkodó már, ugyanis az LG Display is nemrégiben rántotta le a leplet egy 1440p-s megoldásról, ami csak egyetlen tizeddel nagyobb, mint a hírűnk főszereplője, tehát 5,5-ös. Jövőre minden bizonnyal már nem egy olyan okostelefont fogunk kézhez kapni, ami QHD felbontással kápráztat el minket.

A JDI egyébként nem csak 5,4 colos formán kínál majd ilyen megoldást, hanem készülnek egy nagyobb, 6,2 hüvelykes variánssal is. Ennél a pixelsűrűség még mindig elképesztő, 473 PPI-s. Összehasonlításképpen, ez az érték még mindig több, mint a mindössze 4,7 colos felületre Full HD-t kifeszítő HTC One-é, és már ott sem érte szó a ház elejét. A tipikus kontrasztaránya az új kijelzőnek teljesen átlagos, 1000:1-hez, de a kisebb testvére ebben (is) kiemelkedik a tömegből az 1500:1 arányával. Az LTPS (low temperature poly silicon) technológia használatával készülő panelek az NTSC színtérnek a 70 százalékát lesznek képesek lefedni, és legfeljebb 160 fokos betekintési szögekből képesek változatlan képet visszaadni, ami bizony már nem olyan lenyűgöző első hallomásra. Remélhetőleg a végső produkció nem hoz olyan kellemetlen problémákat, mint amit az Xperia Z-nél láthattunk (példának okáért a szűkös látószög már ott is jelen volt, de annak a dinamikus kontraszttal is meggyűlt a baja a fakó feketék miatt). Mindkét frissen bemutatott megoldás esetében nagy figyelmet szenteltek a beépítési jellemzőknek, így vékony, egyetlen milliméteres kerettel is beérik és egészen kevés helyet foglalnak az előlapot védő üveg mögött. Az 5,4-es 69,59 x 126,67 x 1,12 mm-es, míg a 6,2 colos kicsit vaskosabb, 80,18 x 146,7 x 1,65-ös vonalakkal határolható körül. Az egyelőre nem teljesen tisztázott, hogy ezeknek a fejlesztése jelenleg hogyan áll, de várhatóan 2014-ben kerülhetnek a kezeink közé mobiltestben először, idén már nem érdemes rájuk számítani.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. nyerek01
2013.10.29. 11:17
Örvendetes hogy így fejlődik a grafikus meghajtó részleg is, FullHD feletti felbontást alacsony fogyasztású ARM-os gpu-val 30+ fps-el meghajtanak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Smooth44 nyere...
2013.10.29. 11:33
Ennek én is örülök... csak párhuzamosan fejlesszék az akkukat is
Amúgy meg nekem a 300ppi (+-20%) még mindig tökéletes lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. wishformor...
2013.10.29. 11:47
En azt tartom nevetsegesnek, hogy egy 4-5" os panelba mar pakoljak a 1080P-t meg a 1440p-t, de egy kezemen meg tudom szamolni hogy a piacon mennyi QHD-s 27"-os monitor van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Szefmester wishf...
2013.10.29. 12:23
Tökéletesen egyet értek! Már kezdem unni hogy ilyen apró vacakokra olyan felbontást raknak mint a monitoromé volt 1 éve, de 21-27 col között csak a fHD van jóformán. Ami meg nagyobb az olyan elérhetetlen hogy már fájdalmas...

Persze, megértem én hogy ezek kis méretűek és könnyebb hiba nélkül előállítani, de akkor is. 25-36 ilyen kijelzőt eyefinitybe kötni mi felbontást kapna az ember alig 5-6szor nagyobb méretben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. j.panzer
2013.10.29. 13:13
Nem mindegy, hogy a 350 PPI-t, vagy az 544 PPI-t nem látja már a szemem? Esetleg tudnám javasolni a gyártóknak a 9000.000*16.000.000-s felbontást 4 colba, mert az olyan jó...

Mobil fronton inkább az akksikra kéne gyúrni, mert nevetséges, hogy annyit se bírnak, mint egy laptop.
Az ilyen felbontású paneleket meg inkább asztali monitorokba, TV-be tessék beletenni, mert nevetséges, hogy ma még képesek 15 colos notikat 1366*768-as panellel kiadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. nemlehet
2013.10.29. 13:14
Nem vagyok szakmabeli, de szerintem kisebbet nehezebb gyártani. Ugye a miniatürizálás mindig komoly kihívás. Pl már az is gondot jelent, hogy saját mágneses mezejük bezavarja a szomszédos tranzisztorokat.

Amúgy azért ezeket gyártják, mert most ez a felkapott iparág, ebben lehet nagyot szakítani. Mindenki pénzt szeretne keresni. Amúgy is a fHD kb elég 21-27 colos monitorba, mert messziről nézed. Legalábbis nekem nincs olyan gondom, hogy pixeles lenne. Bár azért a 2560*1440 még észrevehető javulást hozna, de nem létszükséglet otthoni felhasználásban. Főleg, hogy a középkategóriás kártyák még csak most kezdik jól futtatni fHD-t, és a filmek is 1080p-ben jönnek ki legjobb esetben is. Akinek meg munkára kell az fizet mint a katonatiszt, mint bármilyen más iparágban.

Telefonban meg fHD felé menni teljesen értelmetlen. A sok hülyesége mellett az Apple-nek igaza van abban, hogy a retina felbontás az ahol az emberek nagy része már nem látja a pixeleket. Mondjuk itt nem konkrét felbontás, hanem a pixelsűrűség számít szvsz. 330 ppi körül már 1-2 mm-ről sem lehet látni a pixeleket. Amúgy normál használat mellett szerintem a 240 ppi is elég. Én jellemzően 15-20 centiről használom a telefont onnan meg a 480x800 is elég 3,5"-on.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Szefmester
2013.10.29. 13:39
Kisebbet valóban nehéz gyártani, de nem kijelző panelban. Csak hogy leegyszerűsítsem.. vegyél 1 millió képpontot/kijelző (gyatra de akkor is .. ez csak példa), és vedd hogy a gyártósorodon 100millió képpontonként jön egy selejtes panel mert készül 5 hibás képpont. Ez azt jelenti hogy legyártasz 99 mobil kijelzőt mire egyet kidobhatsz, miközben a monitorból ami 25* annyi képpontot tartalmaz (5" a 25" ellen ugye), már minden negyedik paneled kukázandó mert jött a hiba.

Sőt ha a hiba nem egyszerre jelentkezik, hanem véletlenszerűen de a sűrűség állandó, akkor a 2hiba=selejt az 1hiba nem hiba minőségpolitikánál így legrosszabb esetben lesz 2 mobil selejted ami 2% selejt, míg lesz 2 monitorod ami meg 50%...

Meg amúgy is.. 5,4"os telefon? Akkor inkább a fejemhez emelem a tabletem (nincs, és hülye lennék venni), vagy a notim. Ez a méret már nem telefonméret.. kényelmetlen és "veszélyes" a zsebben hordása. Ha meg külön tárolót hurcolunk és headsetről beszélünk akkor lehetne már tabletről is a telefonálás 10-12"ban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. zodiac83
2013.10.29. 14:21
@Szefmester:

Ha képpontonként adod meg a hibaszámot, akkor az oly mindegy, hogy hány colos a képernyő. Ha ugyanaz a felbontásuk, akkor ugyanannyi képpont képernyőnként, és ugyanannyi a selejt arány is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. nemlehet
2013.10.29. 14:30
Igen, nekem is ez jutott eszembe. A felbontás a képpontok számát adja meg. Tehát ugyan annyi képpont van egy 1080p-s kijelzőben mérettől függetlenül. Tehát ez a része szerintem nem igaz. Meg amúgy sem nagy táblába gyártják a kijelzőket és szeletelik utólag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. DooM
2013.10.29. 14:51
@nemlehet:

15-20 centiról telefonálni lehet... Nincs az egy "picit" közel?
---
Amúgy a nagyobb felbontásnak az az értelme, hogy egyszerűen több minden fér ki a képernyőre. Pl. legyen egy karakter egy 10x10 pixeles négyzetben. 1080p-ben így mintegy 21e, míg 1440p-ben 37e karakter fér ki. Ami azért nagyon nem mind1. Pl. programozásnál igen hasznos tud lenni.
Persze azonos képátló esetén ez azzal jár, hogy az 1440p-s kijelzőn kisebbek a cuccok. Viszont ha csak a kijelző méretét növeljük (a képpontok számát meg nem), akkor csak annyit érünk el, hogy nagyobbak lesznek az objektumok (a karakterek mondjuk), de több nem fog kiférni.
Pl. egy 1080p-s 24"-os és egy 1440p-s 32"-os monitornak ugyanannyi a PPI-je, vagyis effektíve ugyanakkorák a betűk, de utóbbin jóval több fér ki.

Persze ennek ilyen kis (~5"-os) méretben nem sok értelme van... Arra viszont "remek megoldás", hogy a telefon még többet fogyasszon és hamarabb lemerüljön. (Nem is feltétlen a kijelző fogyaszt többet, egyszerűen a képpontok megnövekedett száma követel meg nagyobb számítási kapacitást.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2013.10.29. 14:55
Hmm.. félreérthető lehettem.

1millió képpontot kell leraknia a gépnek ehhez a kijelzőhöz ami 100milliónként hibázik 5öt.. (mindegy miért), míg a monitorhoz 25milliót kell leraknia egy kijelzőhöz.
Azonos képpont sűrűség mellett. (sztem ez maradt ki, és azonos felbontásra néztétek a hszem., ami jóformán az előző hszem folytatása lett.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nemlehet
2013.10.29. 15:05
DooM:
Hát neked igen csak jó füled van ha 20 centiről telefonálsz. Meg viccesen is nézhetsz ki ahogy eltartod magadtól. Jó persze nem egzatk az a 15-20 centi de pl egy asztalnál ülve van az olyan közel. Mondjuk állva vagy séta közben nyílván messzebb van picit. De hogy megnyugodj legyen akkor 30-35. Lényegtelen mert akkor csak még igazabb, hogy felesleges a nagyobb felbontás.

Persze értem én miért jobb a nagyobb felbontás, csak azt azért be kell látni, hogy a túl kicsi betűk sem jók. Sokan már az 1080p-be is belenagyítanak, mert nem látják. Amúgy én is 2 monitort használok, mert egyre nem fér rá a CAD program meg mondjuk a modell műhelyrajza. Ha nagyobb lenne a felbontás ráférne, de mondjuk böngészésnél már nem jelentene előnyt. Ezért mondom, hogy hétköznapi felhasználásban a fHD-nál nem nagyon kell több. Főleg, hogy a laptopokban még most kezd begyűrűzni és leváltani a 1366*768-as felbontást.

Szefmester:

Jaaah így érthető, de nem is gyártanak 330 meg 450 ppi-s monitort. Mekkora felbontás lenne az? Még a 4k is messze elmarad tőle mondjuk 24 colon. De nem is a ppi-t hiányolják itt hanem a felbontást. Nincs is szükség ilyen extrém ppi-re, mert a monitort alsó hangon fél de inkább jó egy méterről nézed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zodiac83
2013.10.29. 15:30
Nekem pl. 22 colon a fullHD már sok, ott az 1680*1050 nekem jobb. Bizonyos programokban pl. nem tudok nagyítani. Ahol meg tudok, oda meg azért felesleges. A Full HD (vagy inkább az 1900x1200) valószínűleg elég lenne nekem még 27 colon is, bár egyelőre még nem próbáltam, így könnyen lehet, hogy oda már az eggyel nagyobb felbontás lenne számomra az ideális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2013.10.29. 15:54
Ez a nagyobb felbontás = kisebb betűk dolog azért elég fura. Max akkor ha nem veszed nagyobbra a betűméretet, de növeled agyatlanul a felbontást.

Nem gyártanak.. de vajon miért? Miért jobb egy telefon gyatra videomegjelenítését erőltetni a magas PPI-vel? mivel jobb egy 5colos fHD mint egy 10"os 4k? vagy egy 20"os 8k? Mivel látsz több részletet egy marokizén amit közel kell tartani a szemedhez hogy lásd. Mert akkor ugyanazt a részletességet nagyobb monitoron is meg tudod nézni ha közel hajolsz hozzá.

Az hogy a GUI miatt szükséges a második monitor már más kérdés megint. Én is szöszmötöltem úgy 3D alkalmazásban hogy ha mindent behoztam akkor alig a képernyő negyede volt hasznos felület, ha meg kikapcsoltam minden menüablakot akkor meg belassultam. Ide nekem is jól esett volna egy második azonos felbontású monitor mintsem egy nagyobb felbontású azonos méretű.

De ahol meg a részletesség a fontos, mert látsz minden egyebet rendesen, akkor ott nagyon is jó dolog a magasabb PPI.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gelocziger...
2013.10.29. 16:49
A Windows-nak nagyon sok gondja van a felbontáshoz igazodással. Nem tud olyan szépen skálázódni, mint például az Android. Veszel egy 20"-os 1440p kijelzőt, azon állati kicsik lesznek az objektumok. 80-100cm-es távolságból már olvashatatlanul aprók lesznek a betűk. Persze, feljebb lehet venni a betűméretet, lehet finomhangolni a speciális beállításoknál az ablakméretet, a címsor méretét, stb. Eddig jó. De mihez kezdek azokkal az alkalmazásokkal, amik függetlenek a Windows beállításaitól? Rengeteg ilyen van, egyáltalán nem készültek fel arra, hogy majd a felhasználó DPI-t akar állítani, régen ez nem is volt probléma a 1024x768-as korszakban, sőt, ott nekem még az volt a bajom, hogy túl nagyok az elemek a 19"-os monitoron, és jó lett volna összenyomni őket.
Aztán jött az 1080p korszak, ahol a 20"-os paneleken baromi jó volt a kép, és igazából ez lett az arany középút a PC-nél, főleg a játékok miatt, mert ugye ehhez a felbontáshoz már elég egy középkategóriás kártya is (jó ezt embere válogatja, de nekem pl elég).

Na de az ilyen nagy, 1440p felbontású paneleknél már nem lenne zavaró az sem, ha egy játék 1080p felbontásban indul el, mert a pixelek olyan aprók, hogy fel se tűnnek a pici "elmosódások". Az egyetlen akadály most már a szoftveres oldalon van, ami miatt még sok kényelmetlenséggel jár az ilyen bazi nagy felbontás 20" környékén. Az biztos, hogy én is örülnék a nagyobb pixelsűrűségnek, mert sokat olvasok sajnos a gép előtt ülve, és bizony látnám a szebb, élesebb, részletesebb betűket: nagyobb lenne a felhasználói élmény, jobb lenne az olvasás minősége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DooM
2013.10.29. 17:16
@nemlehet:
Nem kötözködni akarok, de vegyél már elő egy vonalzót, hogy mennyi az a 15-20 centi. Ha te olyan távolságból nézed a telefonod, akkor nem a PPI a legnagyobb problémád...
Mellesleg kihangosítóról hallottál-e már?
---
Közel azonos PPI-t feltételezve ahogy nő a kijelző mérete, nőnie kell(ene) a felbontásnak is, különben pl. egy ikon mérete (simán a monitorhoz érintett vonalzóval lemérve) eltérő lenne két különböző méretű monitoron. Ez tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nemlehet
2013.10.29. 17:35
DooM:

Ágyban fekve, padban ülve előadás alatt bizony az 15-20 centi. Meg mint írtam nekem 3,5" telefonom van, az meg biza elég pici. A kihangosítót ne keverjük ide, mert akkor a másik szobában is lehet a telefon. Onnan meg aztán tényleg mindegy a kijelző felbontás.....

Szefmester:
Az extrém nagy felbontások sok problémát felvetnek. Ott van mindjárt a gyártás során amit írtál, hogy nehéz hibátlan panelt gyártani. Akkor a panel fogyasztása is gondot okoz, ahogy a megfelelő, egyenletes háttérvilágítás is.
Azon kívül még felhasználói szempontból ott van az a gond, hogy bika hardver kell ennyi pixel mozgatásához (mert ugye négyzetesen nő a pixelek száma) valamint pl videóknál a jelenleg használt fps szám elégedetlensége. Itt arra gondolok, hogy míg most mondjuk 24 kocka alatt ér át egy tárgy a kép egyik széléről a másikra az kockánként 45 pixeles elmozdulást jelent. Míg 4k-nál ugye 90-et. Tehát észrevehetően darabosabb a mozgás. Magasabb FPS-es rögzítésre kellene átállni, mert romlik a moziélmény.


Summa summarum szerintem belátható időn belül nem lesznek a mostani telefonokhoz hasonló ppi-vel rendelkező monitorok. Feleslegesek és mivel a PC piac zsugorodik és kezd eltolódni a professzionális felhasználás felé ezért nem is hinném, hogy nagyon törni fogják magukat a gyártók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Whysper
2013.10.29. 18:24
De kafa. 1 hétig működést biztosító akkumulátor mikor jelenik meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2013.10.29. 20:32
Mitől lennének feleslegesek? Mert a tartalomfogyasztás a divat? És szerinted min alkotják meg azokat a tartalmakat? Cinemascope-on?

Monitornál persze annyira számít a fogyasztás... Lehet már kapni USB-s HDready közeli kijelzőt is... szóval ha adsz neki rendes tápkábelt akkor tádááá máris megoldódott a kraft gond.

A bika hardverek meg már mostanság is meg tudják hajtani. Elég ha az eyefinity-re gondolsz. És emlékeim szerint azt már egy nem csak a csúcskategória tudja meghajtani. Legalábbis asztal szinten. 3D-ben még valóban karcsú lenne 8xFSAA-val BF4et futtatni... de ez meg az idő kérdése mint szokták volt mondani.

Nekem annyira fura az az elgondolás hogy a divattermékek miatt majd csökkentik a fejlesztéseket a gyártók/tervezők. Ők pontosan tudják hogy valamin dolgoznak is az emberek, és valamin szórakoznak is a "lelkes amatőrök", és bár tény hogy a nagy pénz a divatmajmok megfejésében van, de a csúcskategória hozza a fejlesztéseket!

(úgyhogy én várom hogy jöjjenek a 4k monitorok is, mert max leveszem fHD-ra és vigyorgok az 1pixel=2*2Pixelre)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Simba
2013.10.30. 00:29
Feleslegesnek érzed. És? Nem kell megvenni nincs probléma, ha valaki megveszi az meg legyen az ő gondja. Szidták sokan a 720 meg az 1080p-t is, azt a java meg ment venni olyat jó birka módjára.

Egy mai csúcs hardver meg röhögve elviszi ezt is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. DooM
2013.10.30. 00:32
@nemlehet: Szerintem rohadt keveset mondtál ezzel a 15-20 centivel, de jó, legyen.

Mit tekintünk hibátlan panelnek? Ahol minden pixel jól működik? Mert akkor valóban nehezebb hibátlan panelt gyártani, már csak a pixelek nagyobb száma miatt is. Egyébként meg ha ugyanakkor a hibaarány, akkor a hibás pixelek száma is arányos lesz, csak pár nagy helyett sok kicsi hibás pixel lesz.
Nem hiszem, hogy a fogyasztás emiatt lényegesen nőne. Inkább a nagyobb pixelszám miatt megnövekedett számítási igény növelheti a fogyasztást, de ez csak a mobil eszközöknél lehet probléma. A háttérvilágítás meg teljesen független a pixelek számától.
Ezt a mozgásos dolgot meg nem értem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Smooth44 DooM
2013.11.05. 08:43
Nem kellene, hanem fog is.
PPI (pixel per inch), ha azonos, tehát mondjuk 100 mind a két panel esetén, de az egyiknek nagyobb az átlója (ergó a felülete is), akkor több ilyen "egyincses" lapkát kell lerakni, amiken fix 100db képpont van, vagyis többször 100db lesz, nagyobb lesz a felbontás.
Ez tény. (és jól mondtad, csak feltételes módban)

@nemlehet
"Jaaah így érthető, de nem is gyártanak 330 meg 450 ppi-s monitort. Mekkora felbontás lenne az? Még a 4k is messze elmarad tőle mondjuk 24 colon. De nem is a ppi-t hiányolják itt hanem a felbontást. Nincs is szükség ilyen extrém ppi-re, mert a monitort alsó hangon fél de inkább jó egy méterről nézed."
Nehezen ment, de még mindig nem érted a kommentjének lényegét Nem arról beszélt, hogy 3-400ppi monitorokat gyártanak vagy kellene gyártani, hanem a "kicsit vagy nagyot nehezebb-e gyártani" kérdésre reflektált.
Egyébként 22" esetén 1080-as felbontás kb 100ppi (nekem ez spec elég is, max 120-ra éreznék némi igényt, de az már majdnem 2560×1440 felbontás ilyen képátlónál). Ugyenezen a képátlón a 360ppi 6912×3888 felbontás lenne (ami kb 1,8×4k)... kinek kell ez?
A 8K UHD (7680×4320) pedig 24"-on adná kb ugyanezt a 360ppi-t. És itt már kezdhetnek kétségbeesni a felbontáshajhászok, mert ez már kb 33MP Itt már nem rakják ki a nyaraláson készült képeiket háttérnek, max mozaikban.

Csak viszonyításként, ha már írkálok:
A FHD (1920×1080p) esetében azt mondják, a 40-42" az ideális képátló neki. Ez durván 55-52ppi.
50" átlónál a 4k UHD (vagy QFHD or whatever) kb 88PPI lesz.
Én értem, hogy messzebbről nézzük, blablabla (bár egy 50" átlónak THX javaslata - 36°-os látószög eléréséhez, moziélményhez - 1,8m távolságot javasolnak!). De egy telefonnak akkor sem kell több 350-nél. Ez az 5"+ és FHD őrület mind csak a showoff-ról szól. Ki tud nagyobbat mondani, kinek van jobb vacka, kinek az autójába írtak nagyobb végsebességet (gyerekek az utcán: "ez a jobb autó, mert ez 220-szal is tud menni, az meg csak 200).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Smooth44 Szefm...
2013.11.05. 09:02
"Mitől lennének feleslegesek? Mert a tartalomfogyasztás a divat? És szerinted min alkotják meg azokat a tartalmakat? Cinemascope-on?"

A mai mobileszközök PPI-je felesleges a monitorokon:
"Summa summarum szerintem belátható időn belül nem lesznek a mostani telefonokhoz hasonló ppi-vel rendelkező monitorok. Feleslegesek..."

Miért lenne már szükséges 500ppi egy monitoron? De akár csak a lassan "átlagosnak számító" 350ppi? Olvass vissza kicsit. 360ppi egy 24" monitoron 8K felbontás! Minek? Ennek a felbontásnak majdnem a 1,5szerese lenne egy mai csúcs mobil képpontsűrűsége. Mivel hajtanád azt? És tényleg, minek? 46MP-es megjelenítő.
4K felbontás is bőven elegendő lenne 24"-on (az már 180ppi).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!