iPon Hírek

Japánban bemutatták az első közforgalomba szánt maglevet

Dátum | 2012. 11. 28.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

2027-től Japánban is forgalomba kerülnek a lebegő vonatok, amelyek a fejlesztők ígéretei szerint messze túlszárnyalják majd legendás nagysebességű elődeiket. A nemrég bemutatott új maglev 500 km/órás sebesség fölötti utazási sebességre is képes lesz. A lebegő mágnesvasút lényege, hogy a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi, így a vonat a pálya fölött lebegve halad, és a repülőgépeket megközelítő sebességgel száguldhat. Jelenleg közforgalomban egyedül Kínában közlekednek nagy sebességű maglevek. A vonal 2003. január 1-jén nyílt meg, és a Pudong nemzetközi repülőteret és Sanghaj pénzügyi negyedét köti össze. A 30 kilométeres távolságot 7,5 perc alatt teszik meg a vonatok, 430 km/órára gyorsulva fel utazás közben.


A Central Japan Railway által bemutatott új vonat mozdonya 28 méter hosszú, amelyből 15 métert a különleges aerodinamikai kialakítású orr-rész tesz ki. A szerelvények kialakításakor a működését 1964-ben megkezdő Sinkanszen nagysebességű vasúthálózaton közlekedő „hagyományos” vonatokon eszközölt fejlesztéseket házasítják össze a maglev technológiai előnyeivel. A mozdony 14 kocsit húz majd, melyek mindegyike 68 ülőhellyel rendelkezik, kivéve az utolsó kocsit, ahol 24 utas fér el.

Az új vonatok a tervek szerint 2027-ben kerülnek forgalomba, először a tokiói Sinagava pályaudvart Nagojával összekötő szakaszon, majd a vasúthálózat más részein is. Az első maglev-útvonal helyének kiválasztása szimbolikus értékű, hiszen az ugyanitt haladó, Tokiót Oszakával összekapcsoló Tókaidó Sinkanszen volt a világ első nagysebességű vasútvonala, amelyet az 1964-es tokiói olimpiára nyitottak meg. A Sinagava‒Nagoja-szakasz 335 kilométerén jelenleg 90 perc a menetidő, ez az 500 km/órával haladó maglevekkel 40 percre csökken. A vonal teljes, Oszakáig tartó kiépítését 2045-ig tervezik befejezni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

46. Bitorlo
2012.11.28. 16:32
Tetszik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. atti2010
2012.11.28. 16:50
Az új vonatok a tervek szerint 2027-ben kerülnek forgalomba,

Az azt jelenti hogy mire ide is eljut már csak a nyugdíjas fiam fog utazni vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. myckie2
2012.11.28. 16:54
Azért az árakra kíváncsi lennék, mert a kínai vasút kib*szott drága volt. Azért egy 335km-es távot megcsinálni ezzel a technológiával az a magyar államadósság kb 15%-át tenné ki.
atti2010 lesz abból nyugdíjas unoka is. ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. asdsa
2012.11.28. 17:03
Hát..egy eladósodott ország is pont arra költi a pénzét, hogy egy 1.5 órás utat lerövidítsen... ez sem korrupciógyanús ügylet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. arn
2012.11.28. 17:08
asszem ra kellene gyurnunk, mert ennyi ido alatt gyorbol kb komaromig erek el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Asagrim atti2...
2012.11.28. 17:10
Ide? Minek? 2 várost ismerek közúti sínes tömegközlekedéssel, Pest meg Szeged.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. atti2010 asdsa
2012.11.28. 17:10
A Kinaiak vannak eladósodva?, ha visszakérnék Amerikától holnap a kölcsönkért pénzt az Amcsik azon percen lehuzhatnák a rolót, a fél világ Kínának tartozik.

Asagrim

Egy Pest Brüsszel távra gondoltam vagy hasonló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. misuka
2012.11.28. 17:14
Magyarországon ezt a vasútvonalat mennyiből építenék ki?Kérdezem ezt egy M6 autópálya építés,és egy Margit-híd felújítás után...!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. MZperX75
2012.11.28. 17:16
Az első Villanymozdony 1896-ban mutatták be a Budapesti világkiállításon ,és ez
Kandó Kálmán nevéhez fűződik!

sebessége 86km/óra
Ma hozzávetőlegesen például Győr-budapesti szakasz gyorsvonattal
1óra45-50perc 124km (70km/órás átlag)


Ugyanekkor mutatták be az világ első elektromos földalattinkat.
Angliában ekkor gőzerővel,vagy lovakkal hajtottak már egy jó pár éve működtek.

Elment mellettünk a világ ,az 1970-ben sorba állított HÉV-el járunk(Helyi érdekű vasút)
Kínában 430-al megy ugyan ez!

Európában Franciaország 1980-ban állították forgalomba TGV-t
Ami 300Km/óra felett ment(a rekord 500km/óra körül van)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. atti2010 MZper...
2012.11.28. 17:23
Bizony ezen én is sokat kesergek, elbaltázták a sok találmányt technikai fölényt és soha többet nem lesz esély hogy visszaszerezzük mert a régi szakikat mérnököket megvették az Amcsik kilóra, most meg megyünk pénzt koldulni hozzájuk 150% kamatra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Asagrim atti2...
2012.11.28. 17:29
Ez nem kína, Japán. Fukusima mond valamit? Na többek között azért adósodtak el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. atti2010 Asagr...
2012.11.28. 17:33
Jaj mindjárt megszakad a szívem szegény Japánt lattál már?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Benny
2012.11.28. 17:34
Valószínűleg hamarabb készen lesznek vele mint mi a 4-es metróval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. myckie2
2012.11.28. 17:40
Asagrim azért ez nem így van. Azért adósodott el, mert ott van Kína és Dél-Korea. A termelést mind a kettő ország elég olcsón végzi, de főleg Kína. Japánban az előállított termékek ára nagyon magas mivel japán minőség bla bla és azért ott magas fizu kell a munkásoknak. Ezért csődöl be az összes gyár, mert az 1990-es évek óta alig veszik a termékeiket. "Japánban viszont hagyomány a hűséges munkaerő megbecsülése, és csak utolsó lehetőségként merül fel a munka kiszervezése olcsóbb országokba." Japán ma már csak hitelekkel tartja fenn magát és hitech iparát. Ha nincs ipar nincs pénz lásd Magyarország. Bocs az offért!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Asagrim mycki...
2012.11.28. 17:47
Meg ott volt az a hatalmas szökőár, azért az ne mondd, hogy nem tetézte a bajt.

Amúgy nem kell bemutatni a japán termékeket, van majdnem 1000 forintos Uni Ball zselés golyóstollam például, ami annyira csúcs minőség, hogy folyat mint a hétszentség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. AgeOfVampi...
2012.11.28. 18:00
Kicsit akkor is szörnyű belegondolni, hogy ők annyiból behálozzák majd ~15 év alatt az országukat mágnesvasúttal egy Fukusima után, amennyiből mi nem építünk 4-es metrót 25 év alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. atti2010 Asagr...
2012.11.28. 18:06
Átvágtak, az akkor látta Japánt mikor én. de nyugtasson az a gondolat hogy Japántól nem messze Kínában gyártották.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. lajcsi1975
2012.11.28. 18:15
Japán ilyen téren érdekes ország, mert valóban el van adósodva mint állat de ugyanakkor óriási kihelyezett hitelei is vannak. Ezt egy dokumentumfilmben hallottam , nem tudom hogy ebben mi a ráció.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010 lajcs...
2012.11.28. 18:22
Nem érdekes csak ha kölcsönt vettek fel és azt mondták hogy ez meg is térül akkor az úgy is volt, szemben azzal ami hazánkban történt hogy gyakorlatilag eladósították civil lakosságot, államot hogy gazdagodjanak a külföldi bankok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. lajcsi1975
2012.11.28. 18:30
Félreértettél. Japán sokkal tartozik , de Japánnak is sokkal tartoznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim atti2...
2012.11.28. 18:45
Pedig többet szerepel rajta az hogy Japan mint a márkája!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. fofoka MZper...
2012.11.28. 20:24
@MZperX75:
Milyen lenne már, ha a HÉV Rákosfalva és Nagyicce közt 430 km/h-ra gyorsulna, majd nullára lassulna. Nem szeretnél te azon utazni.. :-)
Úgy tudom a földalatti "csak" a kontinensen volt az első elektromos, pont Anglia előzött be. Nem mintha így nem lenne nagy szám..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. fofoka atti2...
2012.11.28. 20:29
@atti2010:
Én még nem láttam szegény japánt, de ennek lehet köze ahhoz, hogy a szegények nem utazgatnak, hanem maradnak otthon a seggükön. Vagy te úgy gondolod, hogy egy fejlett ipari országban mindenki tud vajat kenni a kenyérre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dfsz34
2012.11.28. 20:55
Basszus én meg 40 percet utazok veresegyházáról a nyugatiig. Van vagy 30km bőven számolva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. nightmare1...
2012.11.28. 21:25
Japán hosszú évek óta deflációban van, emiatt áll fenn az állam nagyfokú eladósodottsága, mivel folyamatosan pénzt pumpál a gazdaságba, hogy végre alacsony fokú inflációra váltson. Emiatt lehet a GDP arányos államadósság 200% felett, plusz ugye a nemrég történt katasztrófák.

Az meg eleve hülyeség, hogy a japán termékeket nem veszik. És Japán a gyáriparát már kiszervezte elég rendesen, a R+D ágazatok maradtak Japánban döntő többségében.

Az, hogy ekkora az adóssága, az még nem jelenti azt, hogy rossz gazdaság, hiszen mai napig a jen az egyik legjobb vagyonmegőrző valuta, azaz stabilan tartja magát, vagy erősödik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Pharaoh
2012.11.28. 21:33
Az hogy a japán állam mennyire van eladósodva nem nagyon érdekel egy magán céget. (Central Japan Railway)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. alphablack
2012.11.28. 21:53
ÉS miért nem vákuum-csőben megy a vonat? A légellenállás négyzetesen változik a sebesség arányában. 500 km/h felett hatalmas már az energiaveszteség. Főleg, hogy 30-40 évre tervezik ezt a szériát. Plusz igen jelentős energiaár-növekedés várható erre az időszakra. Én meggondolnám...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. patrik2991
2012.11.29. 00:09
Bár Magyarországon is 90 perc lenne 335km, de ha 180 már az is királyság lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. AgeOfVampi... alpha...
2012.11.29. 01:18
Szerintem azért, mert nem éri meg. A vonat légellenállási együtthatója kicsi, és a légellenállás mellett a pályán való súrlódás nem lép fel. Ellenben cső kialakítása, és alacsony nyomás létrehozása ekkora térfogatban komoly plusz költség lenne, azt is karban kéne tartani, körülményesebbé tenné a pálya és a vonatok karbantartását, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. agyturbini...
2012.11.29. 08:39
MZperX75

The first known electric locomotive was built in 1837 by chemist Robert Davidson of Aberdeen. It was powered by galvanic cells ('batteries'). Davidson later built a larger locomotive named Galvani which was exhibited at the Royal Scottish Society of Arts Exhibition in 1841. The seven-ton vehicle had two direct-drive reluctance motors, with fixed electromagnets acting on iron bars attached to a wooden cylinder mounted on each axle, and simple commutators. It hauled a load of six tons at four miles per hour for a distance of one and a half miles. The machine was tested on the Edinburgh and Glasgow Railway in September of the following year, but the limited electric power available from batteries prevented its general use. It was destroyed by railway workers, who saw it as a threat to their security of employment.[5][6][7] The first electric passenger train was presented by Werner von Siemens at Berlin in 1879. The locomotive was driven by a 2.2 kW, series-wound motor, and the train, consisting of the locomotive and three cars, reached a maximum speed of 13 km/h. During four months, the train carried 90,000 passengers on a 300-metre-long circular track. The electricity (150 V DC) was supplied through a third, insulated rail situated between the tracks. A contact roller was used to collect the electricity from the third rail. The world's first electric tram line opened in Lichterfelde near Berlin, Germany, in 1881. It was built by Werner von Siemens (see Gross-Lichterfelde Tramway and Berlin Straßenbahn). In Britain, Volk's electric railway was opened in 1883 in Brighton (see Volk's Electric Railway). Also in 1883, Mödling and Hinterbrühl Tram was opened near Vienna in Austria. It was the first tram and railway in the world in regular service that was run with electricity served by an overhead line. Five years later, in the US electric trolleys were pioneered in 1888 on the Richmond Union Passenger Railway, using equipment designed by Frank J. Sprague.[8]

Much of the early development of electric locomotion was driven by the increasing use of tunnels, particularly in urban areas. Smoke from steam locomotives was noxious and municipalities were increasingly inclined to prohibit their use within their limits. Thus the first successful working, the City and South London Railway underground line in the UK, was prompted by a clause in its enabling act prohibiting use of steam power.[9] This line opened in 1890, using electric locomotives built by Mather and Platt. Electricity quickly became the power supply of choice for subways, abetted by the Sprague's invention of multiple-unit train control in 1897. Surface and elevated rapid transit systems generally used steam until forced to convert by ordinance.

The first use of electrification on a mainline was on a four-mile stretch of the Baltimore Belt Line of the Baltimore and Ohio Railroad (B&O) in 1895. This track connected the main portion of the B&O to the newly built line to New York and it required a series of tunnels around the edges of Baltimore's downtown. Parallel tracks on the Pennsylvania Railroad had shown that coal smoke from steam locomotives would be a major operating issue, as well as a public nuisance. Three Bo+Bo units were initially used, at the south end of the electrified section; they coupled onto the entire train, locomotive and all and pulled it through the tunnels.[10] Railroad entrances to New York City required similar tunnels and the smoke problems were more acute there. A collision in the Park Avenue tunnel in 1902 led the New York State legislature to outlaw the use of smoke-generating locomotives south of the Harlem River after 1 July 1908. In response, electric locomotives began operation in 1904 on the New York Central Railroad. In the 1930s, the Pennsylvania Railroad, which also had introduced electric locomotives because of the NYC regulation, electrified its entire territory east of Harrisburg, Pennsylvania.

The Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad (the Milwaukee Road), the last transcontinental line to be built, electrified its lines across the Rocky Mountains and to the Pacific Ocean starting in 1915. A few East Coast lines, notably the Virginian Railway and the Norfolk and Western Railway, found it expedient to electrify short sections of their mountain crossings. However, by this point, electrification in the United States was more associated with dense urban traffic and the use of electric locomotives declined in the face of dieselization.[11] Diesels shared some of the electric locomotive’s advantages of over steam and the cost of building and maintaining the power supply infrastructure, which had always worked to discourage new installations, brought on the elimination of most mainline electrification outside the Northeast. Except for a few captive systems (e.g. the Black Mesa and Lake Powell), by 2000 electrification was confined to the Northeast Corridor and some commuter service; even there, freight service was handled by diesels. The centre of development shifted to Europe, where electrification was widespread.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. 5hR3kY
2012.11.29. 09:40
Ilyen vonattal szoktam otthon a kertbe farolgatni unalmas délutánjaimon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. pogi67
2012.11.29. 09:46
Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de a lebegtetést nem elektromágnesekkel oldják meg?
Mi van akkor,ha elmegy a villany 500-nál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pergerj
2012.11.29. 09:56
//off
Győr - Komárom kb. 10 perc IC-vel. Személyvonattal kb. 20.

//on
Nálunk ilyen soha nem lesz szerintem.
A tömegközlekedés lényege pont az, hogy olcsó. Azért utaznak az emberek tömegközlekedéssel, mert olcsóbb nekik, mint ha saját járművel vagy taxival tennék mindezt. Persze ennél a csodavasútnál már bejön az idő is mint tényező, azonban én nem gondolom, hogy ekkora energiaszükségleteket lehetséges olyan árszabás mellett kiszolgálni ami a poor-nép számára megfizethető.
Tehát ha nálunk véletlen lenne is hasonló, nem hiszem hogy sokan meg tudnák fizetni.
Persze Japánban azért talán vastagabb egy fokkal a jó módú emberek rétege.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Balucsek
2012.11.29. 10:25
alphablack: leginkább szerintem a megállók kialakítása lenne gond a vákuumos rendszernél. Igaz lehetne egy fajta zsiliprendszer az állomás előtt, de az is csak plusz költség és meghibásodási lehetőség.

Azért mikor a magas fenntartás miatt temetitek azt vegyétek figyelembe, hogy még 15 év telik el minimum mielőtt ezt megvalósítják. Addig elég sokat fog változni az energia termelés, lehet az itthoni Szergejeket és M41-eseket drágább lesz megtankolni, mint azzal végig repeszteni azt a kb 300 kilométert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. AgeOfVampi... pogi6...
2012.11.29. 10:29
A kórházaknál ugyanúgy komoly problémát okozhat ez, épp ezért rendelkezik minden kórház vész/tartalék generátorral. Gondolom itt is lesznek biztonsági okokból ilyen és hasonló jellegű megoldások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. homeware
2012.11.29. 10:48
Na tessék, a Shinkansen már is elavult. :3
Ezzel is lezárul egy korszak azt hiszem - és kezdődik egy másik. Itthon meg mennek a jó öreg V43-as mozdonyok és kattognak a vidéki vasútvonalak a kerekek alatt, mert még hegesztve sincsenek a sínek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Shinjiii
2012.11.29. 13:24
Áá, már csak azért se érné meg ez ide Mo.-ra, mert a kis személyvonatok mindenhol megállnak. Át kéne szervezni az egész menetrendet, hogy ne legyen az ilyen gyors vonatok útjában a sok kis helyközi járat. Csak hátráltatná az egész vasútvonalunkat. Ráadásul rohadt drága lenne ez, főleg itthon!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. bala5
2012.11.29. 14:58
@pogi67
Ha elmegy az áram az adott szakaszon, valószínűleg egy energia tároló rendszerrel fenntartják a mágneses mezőt míg a vonat át nem halad a szektoron, illetve ha ez nem lehetséges akkor addig amíg a vonat biztonságosan lefékez és meg nem áll.
Tuti hogy nem hagynák hogy 500-nál leérjen a feneke. Bár mivel ezek a vonatok csak pár centire lebeghetnek, az is lehet hogy legvégső esetbe ráül a seggére, és csúszva lelassít. A képet nézve olyan magas betonfallal van körülvéve hogy kisiklani nem igazán tudna... Bár lehet hogy ez hülyeség
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. MZperX75
2012.11.29. 18:01
agyturbinikusz

Az első dolog,hogy ez a egy MAGYAR fórum,légy szíves magyarul írj!

A másik dolog,elektromos meghajtás sokkal régebben volt szabadalmaztatva,itt nem ez az a lényég.
A Magyarországon 1880-90 években találták fel a "transzformátort"
Déri Ottó ,Bláthy Oszkár,és Zipernowsky Károly ,ez tette lehetővé nagy távolságokra viszonylag veszteségmentesen(2%) tudjuk szállítani a villamos energiát.
Ebből következésképp lehetett "akár" villamos vasutat is fejleszteni.
Ez egy korszakalkotó és teljességgel világ megváltó találmány volt,amit a mai napig használunk.
A példa mikor Bell feltalálta a telefont ,akkor 2 beszélő és egy "madzag" volt,használhatatlan Erre Puskás Tivadar feltalálta a telefonközpontot,mindjárt használhatóbb lett így Bell kis okossága.
Edison feltalálta a villakörtét,de a volfrán szálasat,ekkor Magyarországon PL: Debrecenben a városi színház világítása már évek óta villanykörtés volt,csak nem volfrám szálas megoldás.
Sorolhatnám,egyidejűleg a világban Anglia,Ausztria,Németország,Lengyelország,és persze Magyarország rengeteg korszakalkotó találmányt termelt ki.
1922 az első magyar helikopter


Mondok egy egyszerű példát,azok a "Brit" nagyszerű tudósok.

Gábor Dénes Holográfiával kapcsolatos találmányai.

Az 50-es években Gábor Dénes Angliában Rugby-ben lakott közel 10 évig(voltam a házánál idén)Dennis Gabor néven fut a kisváros saját polgárának tartja és ,mint egy "magyar" származású Brit tudósként kezeli,nem magyar tudósként.
No de mindegy.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. agyturbini...
2012.11.29. 21:34
MZperX75

Hirtelen nem talaltam magyar linket....de a a tenyalason ez mit sem valtoztat....mar ha el tudtat olvasni...ha nem akkor majd leirom maskor...Ja es nagy magyar tudasoddal magyarazd meg honnan van a kamion szavunk....sosem talalod ki spanyol es nagy autot jelent. Es napestig sorolhatnam ezeket a szavakat amik a latinbol vannak. Es mi az hogy "A Magyarországon"? Ha mar elvarod hogy magyarul irjak akkor probald meg Te is ezt tenni. Koszonom. Ja majd el felejtettem a villamossagot joval a gorogok es olaszok elott talaltak fel a Magyarok megpedig a Kumisz tarsasagaban meg Mongoliaban....Szep dolog es Igen sok helyen olvasom az egyes talalmanyok tortenete es a Transzformatort mindenhol megemlitik hogy igen magyar talalmany illetve a modern vasuti vontatas is, de Lenz, Maxwell, Westinghouse, Tesla, Edison es tarsai nelkul szerintem nem lett volna mit feltalalni, Sot azt a Gonosz Voltat Ampere, Kirchoff es a tobbi felazsiai Mongoloidot meg sem emlitem
Ha meg a modern vasuti vontatasra gondoltal akkor kerlek pontosan fogalmazz mert ez egy magyar forum
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. MZperX75
2012.11.30. 09:56
agyturbinikusz

Kár ,hogy angol linket adsz meg ,bár magyar szöveget is nehezen értelmezel.
Én nem bántalak,csak kérlek,hogy magyarul írj!
Egy magyarosított bármilyen szó meg nem érv.
Kamion-t nem írtam.
Az írásom nem mond ellent a hozzászólásod második felének.
Ezt én is így gondolom.
Igen el tudom olvasni az angol szöveget,még úgy ahogy értem is.
Ezen a fórumon nem csak én meg te vagyunk,nem mindenki penge az angol szövegértésbe.
Félre értés ne essék,én nem magyar vérmantrát szívtam fel amiben magyar találékonyságot szeretném magasztalni.
Arra hívtam volna fel az szíves fórumozók figyelmét ,hogy egy jó 100éve elég jól álltunk az újítások terén.
A vasút fejlődését szerettem volna figyelemmel kísérni,a példáim is erre irányulnak.
Sajnálom ,hogy ha félre értettél.
A magyar fórum magyarul címmel,meg arra gondoltam talán nem linkelgetni vagy bemásolni kellene 1 oldalas angol nyelvű linket,hanem néhány mondatba ,saját szavaiddal megfogalmazni,az úgy közérthetőbb.
Korunk korszakalkotó nagy találmányaiban sokat tett ez a piciny ország,ez tény!

OFF

Tisztelettel szép napot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. atti2010 MZper...
2012.11.30. 10:10
Generátorról hallottál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. budspencer
2012.11.30. 10:26
@asdsa

"Hát..egy eladósodott ország is pont arra költi a pénzét, hogy egy 1.5 órás utat lerövidítsen... ez sem korrupciógyanús ügylet."

Azt felejted el, hogy ez nem úgy megy mint nálunk, hogy X milliárdot kidobnak valami értelmetlen sz@rra, pl. 4-es metró, kombínó, intercity...amihez a magyar gazdaság fejlesztéséhez zéró köze van.

Náluk japán vállalatok fogják végezni a kivitelezést, japán munkaerőt felhasználva, japán szürkeállományból táplálkozva. Ez összességében növeli a belső gazdaságot és az ipart felhozza egy magasabb szintre, ami után liszenszek és technológiák adhatók el külföldre. A dolog többről szól, mint egy másfél órás út csökkentéséről. Egy normális országban pont a belső gazdaságot kell erősíteni, ha a világgazdaság rosszul működik. Japánban ezt tudják, nálunk nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. agyturbini...
2012.11.30. 16:55
MZperX75

Nem kotekedni akarok de amikor az 50 evesek angol idezeteket vagnak ki a Facebook falukra, az osszes fiatal angolul ir egymasnak, es szegyenszemer AU ban elve nem tudok annyit mint ok sokszor(igen az En bunom mert keson kezdtem), a politikusok nem tudnak 2 szot magyarul megfogalmazni, es a legtobb helyen eszuk agaban sincs a magyar szavakat hasznalni, addig ugy gondoltam ez az apro dolog mar senkit nem aggaszt... En naiv...
Kellemes napot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. MZperX75
2012.11.30. 18:14
agyturbinikusz

Venni kell a fáradságot ,hogy az ember saját szavaival fejezze ki,mindazt amit véleményként kommentárként megfogalmaz.
Ne legyünk már annyira lusták(és szerintem ez egy tisztelet is a másik felé)
hogy komplettül bemásolok egy netes cikket szorul szóra.
Ad egy ez nem a te véleményed ,vagy tudásod,hanem másé,ha meg történelmi az az nem vélemény,ott a lehetőség egy "link" megadásához,utalni arra, szerinted mi a hibája annak vagy ennek az írásnak,azt akkor elfogadnám,de így csak szépíted....a bizit!
Persze sokan beszélünk angolul,de ez még mindig egy Magyar nyelvű fórum.
A másik ez egy tudományos számítástechnikai fórum ,nem a Facebook,annyi ökörséget amiben ott beleakad az ember,no de mindegy.
Még egyszer szép estét kívánok!

Nagyon eltértem- tünk a tárgytól.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pidzse
2012.12.04. 11:49
Ez nagyon komoly 2050 re amit már nem érünk meg sokan biztos az 1000 km /h is elérik ezek a vonatok ami már tényleg a hangebesség közelében fog járni.
Az lesz a legnagyobb siker mikor ezek a vonatok elérik a hangsebességet és hangrobbanással robognak tova . Az elsö jármü ami a földön eléri a hangsebességet remélem még azt megérem látni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!