iPon Hírek

Játékok helyett új konzolokra költöttük a pénzünket

Dátum | 2016. 11. 30.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Csalódottak a nagy áruházak az új játékok eladásai miatt A videojáték-ipar szereplői (sajnálatos módon) szinte teljesen felvették azt a szokást, hogy a legnagyobb játékaikat az ünnepi szezonban jelentetik meg. Ez persze azt is jelenti, hogy a különböző kereskedő partnerek is ekkor várhatják a legtöbb bevételt, azonban idén ez nem sikerült annyira jól, mint ahogy azt a legtöbben remélték. A GameStop vezérigazgatója figyelmeztette a részvényeseket, hogy például az október jelentősen gyengébben sikerült, mint az várták. Paul Raines nem említett konkrét címeket, azt viszont közölte, hogy az augusztustól októberig tartó negyedévben tavalyhoz képest 7%-kal kevesebb bevételt tudtak termelni a korábban jósolt 1-2% helyett, a teljes évre vonatkozóan pedig 6,5-9,5% lehet a csökkenés. De nem csak az Egyesült Államokban rossz a helyzet, az Egyesült Királyságban is rendre alulteljesítettek az új játékok. Az első heti eladásokat nézve a Titanfall 2 75%-kal, a Call of Duty: Infinite Warfare 48%-kal, a Dishonored 2 38%-kal, a Watch Dogs 2 pedig 80%-kal (!) teljesített rosszabbul, mint az ezeket megelőző részek.
Peter Moore nem aggódik Több szakértő úgy véli, hogy az újonnan megjelent hardverek (PS4 Pro, PlayStation VR, Xbox One S) egész egyszerűen elvitték a vásárlók pénzét, akik így kevesebbet tudtak költeni játékokra. Erről ki is kérték Peter Moore, az Electronic Arts egyik fejesének véleményét a Credit Suisse 20th Annual Technology, Media & Telecom Conference alkalmával. "Én inkább hosszabb távban gondolkodom. Ha a vásárlók több pénzt fektetnek hardverbe, az hosszú távon csak jót jelent az iparág számára. Játékipari vezetőként nem aggódom azon, hogy éppen mi történik ezen a héten, ebben a hónapban, vagy ebben a negyedévben. Viszont kifejezetten érdekel például az, hogy a konzolok ez a fajta generáció közbeni frissítése (ami egy teljesen új és érdekes dolog számunkra a kiadói oldalon) vajon azt fogja-e jelenteni, hogy ez a generáció sokkal tovább folytatódhat majd, és így több játékot tudunk-e eladni ezekre a gépekre" - mondta Moore. Ráadásul Moore arra is felhívta a figyelmet, hogy a közkézen forgó eladási számok jellemzően nem tartalmazzák a digitális értékesítéseket. Így könnyen lehet, hogy egy-egy nagyobb videojátékos áruházlánc csalódott, a kiadóknak viszont egyáltalán nem kell aggódniuk. "Úgy vélem, hogy amikor megnézzük a fekete péntek utáni számainkat, egészen meg fogunk nyugodni, sőt, talán még kellemesen meg is lepődünk majd. Én optimistán állok hozzá, és az is biztos, hogy az Electronic Artsnál nem módosítjuk a befektetőinknek szánt pénzügyi előrejelzéseinket". Mi a helyzet a leárazásokkal? Persze felmerülhet a kérdés: lehet, hogy a fekete péntek alkalmával megugranak a játékeladások, de ezeket jellemzően nyomott áron értékesítik. Szóval mi a végeredmény? Ezzel kapcsolatban Moore elmondta, hogy az ilyen jellegű akciókat hónapokkal előre betervezik, többnyire még azelőtt, hogy egy-egy játék megjelenne. Ráadásul mivel a játékok egyre inkább szolgáltatásként működnek, egyre több és több bevételt tudnak termelni azután, hogy a felhasználók már megvásárolták őket. Így pedig érdemes lehet akár még a szokásosnál is nagyobb akciókkal értékesíteni egy-egy címet. Végül pedig felmerült a nagy kérdés a Titanfall 2-vel kapcsolatban: nem zabálta fel a Battlefield 1 a Respawn játékának potenciális eladásait? Nos, Moore szerint nem, vagy legalábbis nem igazán számít, mert itt is a hosszú táv a fontos: "Az Electronic Artsnál kifejezetten jók vagyunk abban, hogy évekig hasznot húzzunk egy-egy jó játékból. És mivel a Titanfall 2 kifejezetten pozitív visszajelzéseket kapott, még hosszú-hosszú évekig venni fogják az egész világon".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Szefmester
2016.11.30. 21:09
Amik ennyivel alacsonyabb kezdőbevételt produkáltak azok eléggé lejáratták magukat az első résszel, úgy hogy inkább az a csoda, hogy ennyien belevágtak vakon is!

Oké hogy többen vettek hardvert, de miért? Mert nemrégiben jelent meg a feledik új generációs PS4... és sokan rohantak megvenni csak hogy játszhassanak 3-4 új címmel emelt pixelszámmal.. még a 4k sem 4k, de fúúú hát ez a 4k mennyivel jobb mint a fullhádé!! (mikor azok a fullhádé címek is sokszor felskálázott fullhádék voltak)...

Ha kiadnak teljesen kész (meg előre megnyírt később dlc-vel kiegészített) játékokat, és minőségi játékokat akkor azt az emberek majd zabálni fogják.
De amikor a megjelenés napján van két három fizetős dlc, akkor sokan elgondolkoznak hogy megvárják a gotye kiadást (ha nem kifejezetten multis a cím)!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Resike
2016.11.30. 21:29
Inkább az itt a probléma, hogy szinte mindegyik játék egy kaptafára készült bőrlehúzós copy-pasta manapság, ami talán ad 6-10 óra játékidőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Meteoreso
2016.11.30. 21:36
A VR is kivett egy szeletet a tortából az biztos, de hogy nem a torrent okozza ezt a hanyatlást az biztos mert azok is akadoznak.
PC-n az AAA ma egyenlő a X+1edik részes céllövöldével.
Unalmas lapos, RPG már nincs is, stratégia se igazán, viszont PS4en tudok legalább 3 hűha címet mondani most azonnal ami érdekelne, szóval nem csak az a szita rendereles 4K az oka az tuti...
Talán a Watch Dogs 2 nem érdemelte meg a túl kis eladásokat, bár full GTA ez is de legalább van benne ötlet, de a No man Sky sikertelensége egy nagy NO-t égetett bele az emberek agyába idén a megnézés nélkül megveszem kategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. predike07 Meteo...
2016.11.30. 22:12
A torrent nem is nagyon tud beleszólni ebbe most mert pl a cikkben említett játékok közül talán csak 1 van feltörve.
Talán még ez is többet ártott az eladásoknak mint az gondolnánk.Kitudja.
De az biztos,hogy új játék amitől az állam eldobom (mint anno) nincs.Van viszont a régi cím folytatása vagy remastered változata.Persze akad kivétel,csak kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gab78
2016.11.30. 23:20
Azt gondolom, hogy a Dishonored 2 szimplán csak rosszkor jött, egyébként a játékosoknak jó, mert rettenetesen tré a játék optimalizáltsága. Titanfall 2, szintén rosszkor jött, BF1 után kiadni? Ezt nem is értem hogyan gondolta az EA?! Egyébként pedig korai volt, plusz sokan ráálltak a témára, de a játékosok láthatóan nem vevők az irányra, legalábbis nem olyan mértékben, és olyan sokáig, hogy sok játékot el tudjon tartani a piac. Call of Duty Infinite Warfare, egyrészt rossz, a játékosok számára nem vonzó irányba ment el a sorozat, plusz sokaknak szúrja a szemét, hogy a MW első darabját csak ezzel együtt lehet megvenni, és inkább egyiket sem veszik. Watch Dogs 2, Uborkáét totál lejáratták már magukat a demózott, hú de szép, és a kiadott középszerű játékaikkal. Ez pedig visszaütött. Ezt egyszerűen nem lehet csinálni, mert a játékosok elfordulnak a stúdió játékaitól. Inkább egy folyamatos fejlődést kell mutatni, mert akkor látni fogják a potenciális vásárlók, hogy foglalkoznak a fejlesztéssel, és szépen halad előre, javul a játék. No Mans Sky remek példa, hetek alatt érdektelenségbe fulladt az egész, elpártoltak tőle a játékosok.

A Denuvo óta, pedig nem lehet az illegális töltögetőkre fogni a rossz eladásokat.

A kezdeti nagy lelkesedés visszaesését még az is fokozza, hogy rengeteg a DLC, a játék kiegészítője, ami sok esetben inkább kivágott tartalom eladását jelenti, aztán pedig jönnek a Complete Edition-ök, meg GOTY verziók, és sokan inkább megvárják azt és egy jó leárazás mellett szerzik be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. noPublicFG
2016.11.30. 23:28
#4 predike07
"Talán még ez is többet ártott az eladásoknak mint az gondolnánk"

Meglepő, de ezzel egyetértek.
A játékaim 99%-t azután vettem meg, hogy ki tudtam próbálni valamilyen módon. Vagy barátnál, üzletben, vagy torrentről.
______________________
#3 Meteoreso
"PC-n az AAA ma egyenlő a X+1edik részes céllövöldével."

Ez csak annak tűnik így, aki mindent felvásárol, amire rá van írva, hogy játék. Aki változatosságot keres, az meg is találja.
______________________
#1 Szefmester
"...nemrégiben jelent meg a feledik új generációs PS4..."

Szerény meglátásom szerint ez lesz az új irány. Négy év múlva megint megjelenik a PRO-nál is erősebb PS4, majd az alap PS4 támogatottsága szép lassan alábbhagy. Átterelik a kedves vevőket egy következőre. Majd azután ismét egy modellfrissítés. Persze lehet majd játszani az alap PS4-vel is, csak meg kell barátkozni a 720p / 30Hz felállással.
Szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pdx06
2016.12.01. 01:01
Kevés olyan játék van ami leköti az embert, a lövöldözés unalmas, főleg a mai FPS játékokban amikben azt sem tudni hogy egyáltalán kit alakít az ember, pont ezért jók a régebbi címek Duke Nukem, Shadow Warrior, Redneck Rampage, Wolfenstein stb... mert tudtam hogy egyáltalán ki vagyok benne. Nemrég jelent meg a kis Transport Fever, lassan 110 órám van benne, lassan megelőzve a Skyrim-et és a Witcher 3-at mégse cikkezik róla egy nagyobb gamer oldal sem, csak a kicsik. Tiszta szégyen az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. EVL2
2016.12.01. 10:02
Persze hogy "Peter Moore nem aggódik" Hiszen ő neki is benne volt a TF2 kiadásának az időpontjába a keze. Ha most elkezdődne aggódni minden riporter kérdésein jóformán beismerné hogy hibázott. Ezt beismerni meg ma nem divat! Továbbá öngyilkosságal érne fel.
Hiszen stílust alkotott a hatalmas Steave J. aki mindenkire rá tudta kenni a szart és végül ez hozta el számára a siker! A ilyen esetekből okulva ma már mindenki csak a saját igazát szajkózza orrba szájba (mindenki hülye csak én vagyok helikopter elv!)

Ja és egy előttem szóló kollégának teljesen igaza van. Az hogy már a játék megjelenése alatt fizetős DLC-ket adnak ki vagy legalábbis utalnak rá egy 15. 000 ft-os alap játéknál félkész állapotban VICC! Nagyon örüljenek hogy ezek után sikerült eladni ennyit is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dbelam
2016.12.01. 10:48
Elment az emberek pénze a konzolra? Nem úgy volt hogy az olcsó, bezzeg pécén milliókat kell költeni?

Esetleg azért nem fogy a játék, mert
talán,
esetleg,
szar?

Recseg-ropog a vidya-játékipar. Megint közeleg egy válság (évek óta látják akik nyitott szemmel járnak), lehet hogy a skorpió és Ps4Pro ébreszti rá az átlagot is hogy át van .... mint a szar a palánkon. Akkor nyekk neked EA!

A kérdés hogy a Nintendo Switch tud-e olyat hozni, hogy mindenki feldobja ebay-re a szipiszupi diavetítős-felskálázós konzolokat és váltson egy natív 1080i/p 60FPS élményre? Most ott pattog a labda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. potocki
2016.12.01. 23:04
Nem a játékipar van válságban, hanem egyes nagy kiadóknak vannak problémái, és ebből fakadóan azoknak a gamereknek, akik csak bizonyos AAA címekre vevők. Évről évre egyre jobb indie játékok jelennek meg. Fölöttébb sajnálatos, hogy sokan csak a szemetet látják, a gyöngyszemeket nem.

Értem én, hogy ez részben ízlésfüggő: akit csak és kizárólag az akciójátékok érdekelnek, annak sovány vigasz, hogy
- a stratégiai játékok jól teljesítenek (akár AAA, akár nem), lásd: Sid Meier’s Civilization VI, Total War: WARHAMMER, hogy csak a legismertebbeket említsem,
- RPG-ügyileg is el vagyunk kényeztetve: Tyranny, The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine
- év elején kijött early accessből a Darkest Dungeon és a várakozásoknak megfelelően letarolta amit lehetett,
- Firewatch, Oxenfree, Seasons after Fall,
- Planet Coaster, Cities: Skylines - Snowfall + Natural Disasters,
- RTS-fronton történt egy miniforradalom (Offworld Trading Company),
- igencsak kellemesre sikerült a Battlefleet Gothic: Armada,
- érlelődik a RimWorld,
- olyan kiváló rétegjátékok is elérhetők, mint a SHENZHEN I/O vagy a Screeps,
- a Halcyon 6: Starbase Commander szintén idei termés, valamint egy rakás egyéb játék és DLC, amikre nem tértem ki külön.
(És persze készül a Pyre, hogy a bennem élő Supergiant Games fanboi is hallassa a hangját.)

Ha így néz ki egy játékipari válság, akkor kíváncsian várom az aranykort, mert nekem az utóbbi évek annak tűnnek, pedig a nyolcvanas évek közepe óta játszom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!