iPon Hírek

Jelentős célt tűzött ki maga elé 2017-re az Oppo

Dátum | 2017. 02. 23.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az Oppo volt a tavalyi év talán legnagyobb nyertese, legalábbis ha a növekedés tekintetében vizsgáljuk a mobilgyártókat. Ahogy arra az IDC felmérése rámutatott, a Samsung és az Apple a csúcson volt egész évben, szóval nem tudtak érdemi elérést felmutatni, és a Huwei is „csak” 30 százalékkal tudta növelni a forgalmát a 2015-ös adatokhoz képest. Az Oppo viszont dobbantott. Az eladási mutatója közel 133 százalékos gyarapodást követően már hajszálra megközelítette a 100 milliós (99,4 millió) darabszámot.
A kínai alakulat idén is nagyobb növekedést szeretne felmutatni, mint amire az őt megelőző vállalatok képesek lesznek. Az Oppo tehát a forgalom növekedésében ismét lekörözné az Apple, a Samsung és a Huawei trióját. A vállalat tervei szerint 2017-ben 60 százalékos gyarapodási célt kell elérni ahhoz, hogy mindenki boldog legyen az újév kezdetén. Ez nem kisebb cél, mint a 160 milliós értékesítési mérföldkő megközelítése, amitől 2016-ban még a Huawei is messze elmaradt. A legnagyobb kínai gyártónak 140 millió okostelefont sikerült értékesítenie tavaly, szóval idén is iparkodnia kell, ha meg akarja tartani a dobogós helyezését – márpedig a Huawei nem erre, hanem a piacvezető szerepre hajt.
Oppo R9
Az Oppo R9 volt Kínában a legnagyobb példányszámban értékesített okostelefon 2016-ban, ami önmagában is nagy szó, hát még ha azt is hozzávesszük, hogy ezzel ötéves Apple uralmat sikerült megtörni. Ezt megelőzően zsinórban 5 éven keresztül húzták be a legnépszerűbb készüléknek járó címet a különböző iPhone variánsok. Kíváncsian várjuk, hogyan alakul az idei év az Oppo számára, de azért azt is el kell még itt mondani, hogy nem mindenki olyan pozitív a vállalat kilátásaival kapcsolatban. Független források szerint a brutális növekedést követően az Oppo szekere be fog lassulni, és 2017-ben nagyjából 120 milliós forgalmat lehet kilátásba helyezni. Persze még ez is nagyjából 20 százalékos növekedést jelentene, amivel igazán nem kell szégyenkezni olyankor, mikor az Apple és a Samsung is csak egy helyben toporog már.
Az elemzők már régóta úgy tartják egyébként, hogy az Oppo számára az egészséges növekedés fenntartásához egy jó terjeszkedési stratégiára lenne szüksége. A vállalat jelenleg a hazai piacának köszönhetően van ilyen erős pozícióban, azonban Kínában nagyon gyorsan változnak a trendek, éppen ezért nemcsak nehéz kizárólag erre építeni, hanem megbízható pontnak sem tekinthető. A cél a minél hatékonyabb terjeszkedés lenne a szakemberek szerint, ha más piacokon is jó pozícióba kerülne az Oppo, akkor egyrészt szélesebb közönség mellett könnyebben tudná tartani a növekedési célját, másrészt megszilárdíthatná a toplistás helyezését. Pillanatnyilag ugyanis elég egy komolyabb hibát véteni, és a Vivo azonnal odaérhet az Oppo mellé – kb. 22 millió mobil döntött a felek között 2016-ban. Az Oppo annak érdekében, hogy megfelelően ki tudja szolgálni az egyre nagyobb keresletet, növelte a termelést és már terjeszkedik is egyébként más országokba. Kína után Indonéziában is készülnek már Oppo modellek, és néhány pletyka szerint a következő lépcsőfokban már az indiai gyártás is be fog indulni, ami minden bizonnyal azt is jelenti majd egyben, hogy az indiai forgalmazás is erősödni fog. Indiát pedig most mindenki szeretné meghódítani, hiszen az egyik legnagyobb kiaknázatlan piac ez.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Taranisz
2017.02.25. 10:04
Most komolyan, az Oppo csak ilyen 5" fölötti mobilokat gyárt értelmes specifikációval?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!