iPon Hírek

John Carmack a konzolok jövőjéről

Dátum | 2013. 08. 05.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az id Software alapítótagja, a Wolfenstein 3D, a Doom, a Quake és a Rage fő programozója, John Carmack háromórás bevezető beszédet tartott az idei QuakeConon, amelynek során a konzolok jövőjével kapcsolatos nézeteit taglalta. "Szerintem sokáig nem lesznek törekvések az újabb generációváltásra" - fejtette ki válaszát a közönség soraiból elhangzott egyik kérdésre. "Valójában a jelenlegi generációs gépekre is még jópár évig tudnánk nagyszerű, innovatív dolgokat készíteni. Még nem jött létre minden, amit ezzel a technológiával képesek lennénk megalkotni. Meglepődnék, ha radikálisan jobb játékok jönnének létre a konzolok új lehetőségei miatt." Carmack hozzátette, hogy várhatóan nem lesz szükség újabb konzolgenerációra, amíg olyan hardvert nem tudnak kihozni gazdaságosan, amely a ray tracinget kezeli. Hogy ezt egy PlayStation 5 vagy egy Xbox 12 fogja-e majd megvalósítani, azt nem lehet tudni. "Lehet, hogy a felhőalapú játék fogja dominálni a piacot, vagy az emberek mindkét rendszert használni fogják, vagy az lesz az elterjedt, hogy csak a mobilunkon játszunk, és játék képe a közelünkben lévő képernyőn jelenik meg. De egy hagyományos újabb Xbox? Azt hiszem ez még nagyon messze van, és van alapja annak az érvelésnek is, hogy lehet, hogy egyáltalán nem lesz következő konzolgeneráció, legalábbis olyan formában, ahogy ma ismerjük."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. myckie2
2013.08.05. 17:24
"Szerintem sokáig nem lesznek törekvések az újabb generációváltásra" Nem mondja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. mikej95
2013.08.05. 18:16
Amíg olyan motorokat ír, mint amit a Rage alá rakott biztosan nem lesznek "radikális jobb" grafikájú játékok(főleg a konzolok AMD-s hardverével), pedig tudna írni rendeset.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror mikej...
2013.08.05. 18:38
Pont annak a hardware-nek kedvez az ilyen jellegű motor. Sőt, nemcsak OpenGL-ben, de most már DX szintjén is támogatva van a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Gyurkov
2013.08.05. 19:30
Valóban maradt még szufla a jelenlegi generációban, csak hát új hardvert is kell eladni, hogy legyen miből pénz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Balucsek
2013.08.05. 20:26
Gyurkov: szufla már nincs benne, innováció azaz új játékok amik újító jellegűek az persze van, de nem grafikai jellegben. De persze az a mobil telefonokon is (ráadásul nem csak a sokmagos zseberőművekben) van bőven holott teljesítményben a töredékét tudják akár csak egy jelenlegi gen konzolnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Juliska
2013.08.05. 20:42
Carmack egy mázlista. Mennyi esélye volt annak, hogy az AMD megnyeri mindkét konzolt és olyan hardverrel, amit a motorja kíván? Ez nem tudás. Ez mázli. Ennek ellenére tisztelem, de mostantól hallgathatjuk, hogy Carmack előre látta, hogy virtuális textúrázó hardwerat kapnak a konzolok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. TheGOro
2013.08.06. 01:15
"Valójában a jelenlegi generációs gépekre is még jópár évig tudnánk nagyszerű, innovatív dolgokat készíteni."

Mikor ezt hallottam rögtön eszembejutott Christina Ann Coffin GDC-s prezije, amiben ecsetelte, hogy milyen specifikus optimalizációkat, trükköket kellet végrehajtani (mely nem kevés plusz időbe és így pénzbe került) Battlefield 3 esetében, hogy PS3-on is még elfogadható legyen a grafika és a teljesítmény is. Ugyanakkor a látvény azért jócskán elmarad a PC-n elérhetőtől...

A sugárkövetéses/fizikán alapuló képelőállítás valós idejű alkalmazása valóban cél és nagyon szép eredmények (Blender Cycles, Luxrender/smallux/Frenkenlux...) vannak, de játékokban való alkalmazhatósága még nagyon-nagyon távoli. Hátraltató tényezők, hogy erre kihegyezett specifikus API -- érthető módon -- nem létezik, valamint a jelenlegi főként OpenCL-re támaszkodó implementációk küzdenek a gyártók hanyagságaival. Egy konkrét példát említve az AMD a mai napig nem tudta javítani az OpenCL fordítóját, hogy a komplex nagy méretű kernelek fordítása ne okozzon memória túlcsordulást, ami így lehetetlenné teszi a Cycles futtatását AMD platformokon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. DogTheDog
2013.08.06. 09:01
ez a srac is ugy fog meghalni,hogy mindenki legendakent fogja emlegetni,csak senki nem tudja miert.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. cipo
2013.08.06. 09:06
Hát az ID soft már jó rég nem villantott semmit. Így nem lep meg a vélemény miszerint nem tudnak az új konzolokkal mit kezdeni a régivel se tudtak.

Valahogy ők leragadtak a 90-es éveknél és még mindig úgy gondolják, hogy jó sok szörny és 10 választható fegyver egy csilivili grafikával eladható. S ez a csúcs. Nem kell se történet se új játékmenet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. cipo
2013.08.06. 09:10
DogTheDog: ott a pont.

Valójában az volt tényleg nagyot alkotott. 17 éve aztán azóta istenként tekintenek rá pedig utána már lassú hanyatlás volt jellemző. De szerencséjére a legenda rajta maradt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!