iPon Hírek

John Carmack csatlakozik az Oculus Rift csapatához

Dátum | 2013. 08. 09.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az id Software alapítótagja, John Carmack technológiai vezetői állást fog betölteni az Oculus Rift megalkotásán dolgozó cégnél, az Oculus VR-nál. A hír hallatán sokan megijedtek, mert az gondolták, hogy otthagyja az id Software-et, de nem ez a helyzet, a Commander Keen, a Doom, a Wolfenstein és még sok más játék motorjának programozásáért felelős Carmack, akit a technológia világának egyik legbefolyásosabb emberként tartanak számon megtartja pozícióját az id Software-nél is. Carmackot már régóta érdekelte az Oculus VR-nál folyó munka, és szeretett volna csatlakozni az ottani csapathoz. Az id Software és az Oculus VR székhelye is Dallasban van, így meg tudja oldani, hogy megossza idejét a két cég között. Emellett ő az alapítója és mérnöke az Armadillo Aerospace nevű űrkutatással foglalkozó magáncégnek, amelyre viszont úgy tűnik nem marad már ideje, ezért a cég munkája egyelőre szünetel. Carmack a következőket mondta új munkájával kapcsolatban: "A VR álma már évtizedek óta ott lebegett a háttérben, de most jöttek össze a megfelelő emberek és a megfelelő technológia ahhoz, hogy meg tudjuk valósítani elképzeléseinket. Rendkívül izgatottan várom, hogy olyan technológiát hozhassunk létre, amely véleményem szerint korszakalkotó lesz."

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. myckie2
2013.08.09. 09:43
"így meg tudja oldani, hogy megossza idejét a két cég között." Nem mintha nagyon folyna a munka az id-nél. 4-5 évente kiadni egy új játékot kemény meló lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. deviant01
2013.08.09. 09:50

QuakeCon-on még azt nyilatkozta, hogy nem lesz innováció. Wut?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. codex
2013.08.09. 10:19
Minimális létszámmal dolgoznak, és nagyon magasra tették a mércét, egy művésznek iszonyat nehéz bekerülni oda. De ugye minél kevesebben vannak annál több lóvé jut egy emberre. A másik dolog, hogy Carmack nem engedi ki a kezei közül az Engine-eket. Így míg az Epic Games-nél 8-10 engine programozó, 10 tool fejlesztő, és még vagy 20 sima programozó van bevonva a motor fejlesztésébe, míg Carmack egyedül építi fel a motor alapjait, majd miután ez megvan, adja csak át 2-3 engine programmernek, és tool fejlesztőnek. Ezért lassú a meló. Nagy kár. Szerintem az id-nek igencsak ki kéne találni valamit, mert iszonyat le vannak maradva. Frostbite, Cryengine 3, Unreal Engine 4, csak hogy egy párat említsek. Szerintem ezt már ők is érezték ezért csatlakozott az Oculus-hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Lazahunter
2013.08.09. 11:12
codex - 2013-08-09 10:19:32

"egy művésznek iszonyat nehéz bekerülni oda"

Oda sose került be 'művész' ... legalábbis minden produktumuk messze áll mindenféle művészeti alkotástól ... nem hogy azoktól a játékoktól, amiket már-már művészinek tartunk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. myckie2
2013.08.09. 11:18
codex szerintem örélnének ha lenne jelentkező a munkáikra. Melyik programozó, tervező vagy bárki más menne egy olyan céghez dolgozni aminek egyáltalán nem biztos a sikere.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gombabacsi
2013.08.09. 11:51
és mit fejleszt ott? hiszen most jött ki ez a cucc ha jól tudom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tapir_606
2013.08.09. 12:03
Lazahunter - 2013-08-09 11:12:44

érdemben kéne hozzászólni dolgokhoz, nem "Hö! most beszóltam az id-nek" módon

egy játék látványvilágában a textúrákhoz, modell és karakter designjához és még sok máshoz nem tudom milyen más tehetség kéne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. codex
2013.08.10. 11:31
Azt mondom egy játékfejlesztő cégnél akkor is felesleges olyan magasra tenni a lécet. Úgy veszik fel az embereket mint az Industrial Light & Magic-hez, ami azért egy kicsit más kategória. Másrészt aki egy picit több információval rendelkezik az ügyben,(én régóta követem az id tevékenységét mert az egyik kedvenc stúdióm volt) az tudja, hogy az utóbbi években elég sok művész megfordult ott. Texture artist, environment artist, character modeler stb., és rövid idő( max. 1 év) után elég rossz szájízzel jönnek el onnan. Többek között Vitaly Nymushin, és egyéb nagy művészek menekülnek onnan, mert nem nagyon működik az igazi csapatmunka. Az öregek, mint pl. Carmack nagyon éreztetik, hogy ők az öregek, velük indult a cég, az újak meg "csak" újak, és sosem lesznek "igazi" id-esek, bármikor cserélhetőek, ha nem tetszik valami el lehet menni. És szerintem ez kezd is látszani a stúdión. Nagyon lassan, nyögvenyelősen alakulnak a motorok, sokat késnek a játékok stb., miközben a többi stúdiók messze kezdik lekörözni őket. Mint mondtam nekem a kedvenc stúdióm voltak, pont ezért nagy szívfájdalom. Nem beszólok az id-nek, csak egyszerűen nem értem őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!