iPon Hírek

John Carmack otthagyta az id-t!

Dátum | 2013. 11. 23.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Amikor John Carmack aláírt, hogy teljes állásban az Oculus VR technológiai vezetője legyen, az id Software anyacége, vagyis a Bethesda Softworks villámgyorsan kijelentette, hogy ez nem lesz hatással az ottani munkájára. A terv jól hangzott, de gyakorlatban kivitelezhetetlen volt. Így alakult, hogy a mai napon az id igazgatója, Tim Willits megerősítette, hogy Carmack elhagyta a vállalatot.

"John Carmack, aki mostanában más dolgok iránt kezdett el érdeklődni, mint a játékfejlesztés az id-nél, lemondott a stúdiónál betöltött állásáról" - mondta Willits. "John munkája az id Tech 5-ön és a jelenlegi projektünk technológiai részén befejeződött, így semmilyen elvarratlan szálat nem hagy maga után. Nagyon szerencsések vagyunk, mert egy csapatnyi briliáns programozónk van, akik együtt dolgoztak Johnnal és továbbviszik az id tradícióit, hogy remek játékokat alkossanak, élvonalbeli technológiával. Mint régi kollégái, nagyon sok szerencsét kívánunk neki." Carmack Twitteren osztotta meg saját gondolatait: "Szerettem volna technológiai tanácsadóként ottmaradni az id-nél, de egyszerűen nem működött a dolog. Valószínűleg mindenkinek így a legjobb, nagyon nehéz volt megosztani a figyelmemet." Carmack volt az utolsó megmaradt alapító az id-nél, annak 1991-es elindítása óta. A régi csapatban benne volt még Tom Hall, John Romero és Adrian Carmack. Idén történt, hogy a fejlesztőstúdió elvesztette korábbi fejét is, Todd Hollenshead-et, aki 1996 óta dolgozott a cégnél és 2009-ig ő volt a CEO, amíg a Bethesda fel nem vásárolta őket. Az Oculus egyébként nem az egyetlen id-en kívüli projektje volt Carmacknak, nem olyan rég alapított egy céget Texasban, ez az Armadillo Aerospace. E cégnél jelenleg betöltött szerepéről nem tudunk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. zsolt200
2013.11.23. 16:03
Az Oculus mióta Headset? Tudtommal egy szemüveg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. DogTheDog
2013.11.23. 16:06
A legjobb dolog ami az ID-vel tortenhetett.Lehet,hogy meg jatekokat is fognak ezutan csinalni megint.
A masik oldalrol nezve,megint lesz egy "valaha fejleszto voltam es most majd jol megmondom mi a helyzet a PC-vel" arc a media nagy oromere.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. atti2010 DogTh...
2013.11.23. 16:12
A masik oldalrol nezve,megint lesz egy "valaha fejleszto voltam es most majd jol megmondom mi a helyzet a PC-vel" arc a media nagy oromere.

Már egy ideje úgy is csak azt csinálja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Tapir_606
2013.11.23. 16:20
DogTheDog
szerintem amíg nem ott dolgozol és gőzöd sincs az id-ben lévő fejlesztések folyamatáról nem kéne ilyeneket írni...
(nem, én sem vagyok tisztában, csak nem állítok be ezek után tényállásként dolgokat, hogy mi és mi nem függött Carmack döntéseitől...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. DogTheDog
2013.11.23. 16:36
Kedves Tapir,nekem nem volt a fejem a homokba dugva az elmult tizenegynehany evben,igy van nemi fogalmam arrol,hogy Carmack sok vizet mar nem hajtott az ID-nek.
Ellenben az o "geniusza" es massziv egoja miatt kirugdostak azokat,akiknek a regi jo ID soft jatekokat koszonhettuk.
Szoval miutan alig maradt meg mellette valaki,igy felvasarolta oket a Bethesda.
A Tech5 semmifele igeretet nem valtott be,pedig meg mindig eroltetik,es a fonok ur prognozisai a jovojuket illetoen pusztan megmosolygtatoak voltak,vagy azok sem.

Szoval mint jatekfejleszto,hatalmas bakloves volt a legtobb agymenese.Ezek mellett a sajat regi jatekaik ujrakiadasa sem emelte oket piedesztalra az en szememben,sem a Rage.

Egyebkent szemelyszerint az a velemenyem,hogy Romero kirugasa volt a lejto kezdete,ami most Carmack tavozasaval erte el a melypontot.
Innentol kezdve pozitiv a hozzaallasom.Mint irtam is,lehet,hogy jatekokat is fognak csinalni,nem csak sajat magukat masoljak vagy eppen tech demozzak a felkesz enginejuket.

Remelem igy mar ertheto a kevesbe tajekozottak szamara is,mi alapjan formaltam a SAJAT velemenyemet,es nem fognak masok ovodas szintu kotekedessel elojonni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror
2013.11.23. 16:54
Hááát pedig szerintem a Rage messze a legmagasabb pontja a pályafutásának, de abban is biztos vagyok, hogy amit a játékban látunk, annak vajmi kevés része dicséri az ő művészi alkotómunkáját vagy designeri döntéseit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. DogTheDog
2013.11.23. 17:11
Szerintem a Doom jatekok voltak messze a legjobbak,es persze anno a Quake,mar ha nem hanyt a jatekos a szedulestol
A Rage bizonyos reszletei nagyon bejottek,de a vezetgetes,az eroltett jarmuves harc,a kis terulet szamomra kinyirta a jatekot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. vivanto DogTh...
2013.11.23. 18:30
Az idTech5 motor ha nem is lett üzletileg valami sikeres (ha azt nézed, az előzőek se igazán), attól még technikailag nagyon is ott volt. Még a nextgen konzolok is kölcsönöztek tőle.

Az meg köztudott, hogy gameplaybe nem nagyon szokott beleszólni, a Rage ilyen jellegű hiányosságaihoz nem sok köze van.

Ugyanakkor nézd csak meg, hogy mire vitte az általad olyan nagyra tartott Romero miután szabad kezet kapott. Ohh, elnézést, semmire, azon túl hogy alapított pár fejlesztőcéget és rendre csődbe is vitte őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Zephyrus
2013.11.23. 18:32
a rage nagyon jó lett eltekintve a hülyeségeitől és a FOS végétől, ami hatalmsa csalódás volt sajnos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. DogTheDog vivan...
2013.11.23. 18:54
Romero nem volt sosem nagyra tartva altalam.Azert irtam le a nevet,mert az o kirugashoz vezetett Carmack onfejusege,amivel egyrtelmuen elindultak a lejton.
A Tech5 meg akkorat villantott,hogy keszult is vele kb egy jatek?Hat ja,biztos azert,mert nagyon jo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Staizens
2013.11.23. 19:18
Szép régi Quake 1-es idők Kár, hogy elmegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. vivanto DogTh...
2013.11.23. 19:44
Akkor nem igazán értem, hogy miért a kirúgásához kötöd a események alakulását? Jó, vágom, személyes ellentétek miatt egyiknek menni kellett, na és? Ha összehasonlítod game design szempontból a Romero előtti és utáni játékaikat, nem sok haszna volt annak az embernek.

Szerintem speciel többet veszítettek McGee távozásával, de annak a körülményeit meg nem ismerem.

Olvasni tudsz-e? A tech5 csak akkorát "villantott", hogy kis túlzással két konzol is készült belőle, harmadszor már nem fogom leírni. Üzletileg nem sok esélye volt az UT motor mellett, ezzel a fejlesztői is tisztában vannak, ahogy voltak a tech4-nél is már. Majd úgyis kiadják open source oszt jóvan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. mikej95
2013.11.23. 20:03
A Rage játéknak közepes volt az unepic befejezés meg
Maga a motor alatta jó elgondolás volt, mindenre ráhúzni valami CoD színvonalú textúrát és folyamatosan betölteni mindig a HD-t ahogy halad a játékos. Egyetlen gond azzal volt, hogy a motor az esetek 50%-ában elfelejtette betölteni a nagyfelbontású textúrákat amik a játékos látóterében voltak, így betöltés után várni kellett míg ingame! betölti a HD textúrákat. Nagy élmény volt, ahogy majdnem szétesett a monitorom attól a 15mp laggtól.(Bár lehet csak a tört verzió csinált ilyet, mert egy techdemóért nemigazán éri meg pénzt kiadni. Mégis megvan Steamen a Cryis 2, miafene.... )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Tapir_606
2013.11.23. 21:01
Dog, ehhez fáradt vagyok én, mondjad nyugodtan a dolgaid, csak alapozd meg, amikor valamit állítasz, ne azt mondd, hogy történt ez, meg utána volt az a rosszabb játék és akkor tuti Romero hiánya volt a baj,
amíg halvány fingod nincs a fejlesztési részletekről fölösleges elkezdeni ilyen kommenteket írogatni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. NKing
2013.11.23. 22:03
mikej95: Az eredeti is azt csinálja, tapasztalat. És amúgy neten keress rá, sok-sok fájl meg egyéb buhera után lehet rajta javítani, de áhh. Talán majd 4 gigás fedélzeti RAM-al szerelt VGA-val jobb lesz a helyzet. Csak addigra elfelejtjük a RAGE-et, mert abszolút felejthető...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. DogTheDog
2013.11.24. 06:43
Tapir,megis milyen fejlesztesrol beszelsz?Tiz evvvel kovette a Rage a Doom 3-at.Kisse tulmisztifikalod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. KatonaKM
2013.11.24. 08:43
" Romero kirugasa volt a lejto kezdete"
Mert aztán Romero csupa sikeres és nyereséges játékot írt igaz? Mindjárt ott van az ultrasikeres Daikatana.
John Carmack a játéktechnológia hőse és meghatározó figurája, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mainframe
2013.11.24. 13:41
Ha jól olvastam a Carmack-sztoriban, akkor a cég neve nem "ájdí", mint azonosító, hanem "id", mint a pszichológiai fogalom (az ego és a szuperego társa), ergo nem az id-t hagyta ott, hanem az id-et, és így tovább. (A cikk végén pl. az "id-en" pedig helyes...ki érti ezt?)
Mondjuk szerintem az emberek 99%-a ájdínak hívja a céget, szóval igazából nem mintha számítana, csak eszembe jutott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Tapir_606
2013.11.24. 17:22
Dog

2011-2004 = 7, gondolom túloztál, attól még jó munkához idő kell(igen, a CoD sikeres 2-2év fejlesztési idővel, mérjük is össze, mennyire innovatív), lehet PC-n volt egy kis probléma a megjelenítéssel, melyet amúgy, ha jól emlékszem az nVidia driverek okoztak (javítsatok ki, ha tévedek), de konzolon tudtommal rohadtjól futott stabil 60fps-sel
Carmack munkája az engineben volt, hogy egy teljesen új textúrázási megközelítést alkalmazott a nagy területek megjelenítésére és no offense, de tudtommal konzolon nincs játék, ami ilyen graf mellett a fent említett stabil 60fps-t megközelítené
a játék buktatója a játékmenet+ending volt nem az engine, ezekhez Carmacknek semmi köze se volt
nem véletlen, hogy le is nyilatkozta, hogy id-nek akármilyen sikere/bukása van, azt ne mindig csak Carmack számlájára írjuk, mert egyáltalán nem ő dolgozik ott egyedül

amúgy én is így hallom a riportokban(angolul), hogy "id", nem "ídé", vagy "ájdí"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Tapir_606
2013.11.24. 18:50
meg amúgy sem lehet összemérni egy 10-20 fős csapatot egy 300+ főssel, ha a fejlesztési időket nézed
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. AxoPy
2013.11.24. 20:35
@zsolt200

"The Oculus Rift is a next-generation virtual reality headset designed for immersive gaming" az hogy a te fejedben a headset az kizárólag a telefonodhoz kapott mikrofonos füles az 1 dolog...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MonStare
2013.11.24. 23:50
Doom,Doom2,Rage az ami valamennyire megérintett. a Rage-ből is csak az hogy a karaktertesteknek részletes a kidolgozottsága. Lábon lövöd és sántít...stb.. Ha ez nem lenne benne és nem lennének jók a zenék akkor úgyanúgy nem tetszene mint ahogy a Doom2 után semmi amit az ID csinált. A Valve a Half-Life-al nagyon nagyot szólt anno és ez még máig is tart! Ők náluk kéne valaminek történni már hogy végre meglegyen a 3. rész is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Shinjiii
2013.11.25. 08:04
Oda vagytok a Doom 1-2 korszakért, de ha meg ma kiadnának egy olyan játékmenetet null sztorival, mint anno, akkor meg az lenne a bajotok (lásd DN: Forever - maradt klasszikus, "mai" grafikával, mégsem kellett az embereknek). Akkor meg miről beszélünk? Lehet jobb is, hogy annyi mindent nem tett az id az asztalra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. magerg
2013.11.25. 09:53
Shinjiii, a DNF nem maradt "klasszikus".
A Gearbox próbálta átalakítani mai igények szerint: regenerálódó életerő, korlátozott fegyverarzenál, QTE-k, csőpályák. Bár mentségükre legyen szólva, nem tudom 3DRealms mennyit gányolt már bele ebből.
Meg nem tudta eldönteni a játék, hogy most akció legyen, kaland, vagy arcade autóveseny...

A modern "klasszikus" inkább a Black Mesa. De ez csak az én szerény véleményem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Shinjiii
2013.11.25. 10:19
Lehet részben igazad is van... De a béna humor, a nevetséges világ és szürreális játékmenet azért ott van.

Nem mellesleg attól függetlenül se jó dolog, ha ugyanolyan marad egy program, úgy is reklamálni fog a nép, akármi lesz belőle. Majd meglátjuk az új Doom-mal, ha egyáltalán fejlesztés alatt van még...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2013.11.25. 20:11
Az alcímben "Az Doom" van írva. Javítsátok ki kérlek szépen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BReal
2013.11.25. 22:40
mainframe - 2013-11-24 13:41:42

Tökéletesen igazad van!

http://www.youtube.com/watch?v=Jh8IQ8coQUs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BReal
2013.11.25. 22:43
Habár én mindig Unreal párti voltam a Quakekkel szemben, számomra Carmack mesterműve a Quake 3 volt. Meg persze sokat játszottam a Doomokkal, meg a Catacomb Abyssal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!