iPon Hírek

Jól rajtolt PC-n a Dark Souls 3, egy csúnya bug ellenére

Dátum | 2016. 04. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Népszerű PC-n a Dark Souls 3, legalábbis ez derül ki a Steam legfrissebb adataiból. A játék ugyanis a megjelenésének napján a harmadik helyet érte el az egyidejű felhasználók számába. Ez azt jelenti, hogy a Dota 2 és a Counter-Strike: Global Offensive mögé ért be, maga alá gyűrve még a Team Fortress 2-t is. Viszonylag ritka, hogy egy külsős játék meg tudja közelíteni népszerűségben a Valve termékeit. A Dark Souls 3 napi csúcsa 129 ezer felhasználó lett, és ez nyilván elmarad az olyan nagyágyúktól, mint a Fallout 4 által elért 441 ezer játékos, vagy a GTA 5 által felállított 301 ezres szám, de egy jóval kisebb réteget érdeklő, hardcore játékról van szó, így nagyon szép az eredmény. Egy súlyos hiba bent maradt A fejlesztő From Software minden egyes új epizóddal egyre jobb PC-s portot tudott letenni az asztalra. Míg az első Dark Souls rosszul optimalizált volt, és alig kínált beállítási lehetőségeket (amit aztán a Durante volt kénytelen megoldani a DSFix elkészítéséveL), addig a második rész már jelentős előrelépést kínált. Az első beszámolók szerint a Dark Souls 3 PC-s portja jól sikerült. Mivel ezúttal egy teljes egészében az új generációra készült játékról van szó, a grafika jóval komplexebb, így a jobb optimalizáció ellenére is komolyabb gép kell hozzá. Örömhír viszont, hogy a grafika részletesen testre szabható, így mindenki be tudja magának lőni. Egy komolyabb hiba azonban úgy látszik, hogy bent maradt: rengeteg játékos számol be arról, hogy a program összeomlik az első tábortűz meggyújtásánál, és így nem lehet tovább jutni. A felhasználók próbálnak kísérletezni azzal, hogy a hivatalos patch érkezéséig valamilyen megoldást találjanak a dologra, és jelenleg néhány tipp van, ami működhet. Úgy tűnik, hogy a Knight karakterosztályt választva a legkisebb az esélye az összeomlásnak, de sokaknak segített a grafikai beállításoknál a Lighning quality levétele "low"-ra, vagy a pajzs ideiglenes eltevése. Végül pedig nézzük meg a GameGPU részletes méréseit különböző videokártyákkal, ami egy jó indikátor lehet a játék teljesítményére nézve:
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Whysper
2016.04.12. 17:39
Úhh ,de szép az a test config. 4,6-os 5960X. Nagyon klassz!!

akkor még mindig maradhat egy darabig 7870OC.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. AxoPy
2016.04.12. 17:55
Nekem nem bugol gtx 970m alatt es stabil 60fps full grafikan. Gyonyoru jatek, es rohadtul jo is, nagy elorelepes minden teren az osszes eddig soulshoz kepest, ez az uj kedvenc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror
2016.04.12. 19:11
Jó lett volna az a GameGPU-s mérés kikapcsolt vsync-kel, hogy ne ugyanazt hozza a fél mezőny...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal Terro...
2016.04.12. 19:38




Ebből kb. lehet következtetni. Pl. arra, hogy:
-4k-ban a Fury X egy szinten van a 980ti-vel, így valószínű kisebb felbontásokon pár fps-sel több lehet a 980ti-nél.
-a CF jelenleg nem működik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. sirdani566
2016.04.12. 19:40
GTX 960 4gb-om van, de ja, tényleg csak 40-50 között fut. Szemétség. A 4gigás verzió minden más játékban veri a GTX 770-et, és mindig 10%-on belül van az R9 380x-hez képest. Itt valamiért ez a kártya átlagon alul teljesít. Ráadásul a 760 is szemtelenül közel van hozzá.

Most látom, alattam írták: a Titán-t elveri az R9 380x 4k-ban? Ennyire AMD párti játék lett?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.12. 19:58
Miért lenne AMD párti? Tudtommal ezen a játékon egyik cég logója sem szerepel, és nagyjából azt az erősorrendet mutatja, ami átlagban ki szokott jönni pl. techpowerup összegző táblázatokon:
960 és 380x között van 7 fps (4gb-osok), 15%., Fury X magasabb felbontáson beéri a 980TI-t.
Azért van egy-két érdekesség: Pl. 1440p 780-980 között 30% különbség (jó oké, a tpup-os 980 tesztnél 23% különbség volt köztük, tehát épp az a szórás miatt beleférhet, de az viszonylag soknak tűnik)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nemlehet
2016.04.12. 20:01
Akinek 500-as szériájú NVIDIA kártyája van annak mocskosul fog szaggatni az új driverrel.

Javaslom felrakni a 314.22-es drivert azzal nagyon jól fut. Amúgy nekem a laptopom GTX 760m-jén is elég kutyául megy pedig az majd egyszinten van az asztalim GTX 580-ával amin meg 60 körül fut stabilan.

Amúgy jó lett a játék, nekem nincs bug egyáltalán (leszámítva ezt a driver dolgot, de szerintem ez az nvidia sara). Néha egy kicsit cheap dolgokkal van felverve a nehézség (pl infinite stamina ellenfelek....) de a bossok kihívást jelentenek, a design és grafika nagyon szép, az online rész jól működik szóval nem panaszkodok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BReal
2016.04.12. 20:10
Amúgy az fps értékekből kiindulva meglehetősen jól sikerült portról van szó, minimálisak a különbségek a minimum és átlag fps között, sacc per kb 42-43 fps-sel viheti a 270x.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. R.Soma BReal
2016.04.12. 20:13
Ebből leginkább arra lehet következtetni, hogy momentán nincs olyan GPU, ami egyedül elviszi normálisan ezt a felbontást. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy valószínűleg fel volt tolva minden ultrára agyatlanul, uhd-ben pedig az AA-t nyugodtan ki lehet kapcsolni, az meg bő 10, de inkább több fps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.12. 20:17
Maximum 60fps-t támogat a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.12. 20:41
Ha megnézed a többi játék FHD-1440p-4k benchmarkjait, akkor tudod, hogy mire gondolok: nem a 4k-n van a hangsúly, hanem azon, hogy a 980ti és a Fury X 4k-n azonos fps értékeket produkál. Kisebb felbontáson kicsivel nőni szokott a 980ti előnye.
Nekem is gyanús volt, hogy 60 fps lock van, nem nagyon szoktam látni v-sync on-os bencmarkokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Vazul267
2016.04.12. 22:02
Nekem crashel a driver amikor olyanja van (már eléggé előre haladtam).
R9 380 4gb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sakal6
2016.04.13. 09:33
Nem tudom hogy jött ki ez a teszt, de nekem 7870-el 44-55 fps között mozog a játék. 16.4.1 driverrel random több másodpercig szaggatott a játék, mint ami éppen össze akar omlani, de mégis sikerül túlélnie, de 16.3.2-es driverrel meg vaj simán egyetlen akadozás nélkül fut.

Olvastam, hogy annyi random előjövő crashről van szó, hogy én inkább valami külső szoftveres összeakadásra gondolok, mint hogy a játéknak alapból gondja lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!