iPon Hírek

Jól teljesítenek a Radeon-ok a videokártya piacon

Dátum | 2012. 08. 29.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Jon Peddie Research elemzői publikálták legfrissebb összesítésüket, amely a videokártyák szegmensének elmúlt negyedévéről ad némi képet. Az előzetes adatok szerint az AMD a videokártyák szegmensében meglehetősen jól szerepelt az elmúlt negyedév folyamán – ebben valószínűleg a sorozatos árcsökkentések is szerepet játszanak.

A Radeon videokártyák a teljes szegmens szállítási mutatóinak 40,3%-át tartották kézben, míg a GeForce-ok a piac 59,3%-át uralták, tehát az Nvidia előnye még mindig tetemes, de az AMD már kezdi elérni a tavalyi eredményeit. A második negyedévben a Radeon-ok még csak 37,9%-os, a GeForce-ok pedig 61,9%-os piaci részesedéssel rendelkeztek, azaz a változás – ha nem is eget rengető, de – látványos. Feltűnhet persze, hogy a számokat összeadva nem jön ki a 100%: ez azért van, mert az AMD és az Nvidia termékei mellett a Matrox és az S3 videokártyái is jelen vannak a piacon, igaz, összesen is csak 0,4%-os piaci részesedést tudhatnak magukénak.

A JPR elemzői szerint az AMD kedvezőbb szereplése mögött a Radeon HD 7000-es sorozatú videokártyák korai piacra dobása áll, de a vállalatnak az tény is segítségére volt, hogy az Nvidia Kepler alapú GPU-iból eleinte nem készült elegendő mennyiség, ami az Nvidia szereplésére bizony rányomta a bélyegét, ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja. Amennyiben az előző év azonos időszakát is górcső alá helyezzük, azt láthatjuk, hogy a két fél nagyságrendileg akkor is hasonló mértékben osztozott a videokártya piacon: akkoriban az AMD Radeon-jai 41,2%-os, az Nvidia GeForce-ai pedig 58,4%-os részesedéssel bírtak.


A teljes videokártya piac az előző év azonos időszakához képest 7%-os csökkenésen van túl – ennyivel alacsonyabbak lettek a szállítási mutatók. A vállalatok összesen 14,8 millió videokártyát tudtak leszállítani az elmúlt negyedévben, ami 1,1 millió darabos csökkenést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest.

A JPR elemzői nem bocsátkoztak jóslatokba azzal kapcsolatban, hogy ez a trend folytatódik-e a nem is oly távoli
jövőben. Az persze tény, hogy a belépő szintű videokártyák piacát egyre inkább rontják az AMD „A” sorozatú APU egységei, és az Intel folyamatosan javuló HD Graphics sorozatú IGP-i is negatív hatást gyakorolnak az olcsóbb videokártyák forgalmára. Ez a tendencia a jövőben mindenképpen folytatódni fog, ugyanis a processzorba ágyazott GPU-k egyre komolyabb teljesítményt kínálnak, így a belépő szintű videokártyák iránt egyre inkább csökken majd a kereslet. Ez persze a vásárlók szemszögéből nézve nem feltétlenül rossz, hiszen új processzor vásárlása esetén legalább a belépő szintű videokártyáról nem kell majd külön gondoskodniuk, ha modern, IGP-vel ellátott központi egységet választanak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

82. madcaptain
2012.08.29. 17:39
Továbbra is sajnos a húzócímek durván Nvidia párti fejlesztőktől jönnek ki. Meglehet nézni, hogy szívnak Guild Wars 2-vel az AMD kártyások akiknek nem a csúcskategória van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Terror
2012.08.29. 17:45
A múlt negyedévi adatokból pont az látszik, hogy pocsékul teljesítenek. Annak ellenére, hogy az nVidia jobbára csak a gyatra 5xx-es sorozattal tudott labdába rúgni, arányában többet szállítanak le, mint a piaci részesedésük. Ennek komolyan nem értem az okát, nyilván a hülyeség ragályos. Azzal sem tudok egyetérteni, hogy az nV szállítja a húzócímeket, a játékpiacot egyértelműen a Gaming Evolved uralja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Bzsolt
2012.08.29. 17:57
Ja, GW2-t ne is mondjátok... HD7970-nel nem lehet benne 10fps fölött játszani, support meg annyit válaszolt, hogy: sry, még nincs támogatva, dolgozunk rajta, várjam a patchet... ez még béta3-nál volt, azóta sem sikerült nekik megcsinálni...
Egyébként tényleg valahogy az nvidiának jobb címeket sikerül támogatnia, és sajnos ez többet számít, mint a kártyák valós teljesítménye
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. gery84
2012.08.29. 17:58
Számomra hihetetlen hogy sok ember hogy tudja meg venni az a nv márkát!
Főleg hogy árban + teljesítményben is jobb az AMD. De hát nvidiát mindenhol istenítik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. tibaimp
2012.08.29. 18:09
Teljesen jók az nv kártyák, én láttam a különbséget az ati-m és egy nv kártya megjelenítése között az előző batman játékban, finoman szólva mintha nem is ugyanaz a játék lett volna, szóval a physx nem egy rossz dolog.
Valóban most kifejezetten szarok az áraik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. gery84
2012.08.29. 18:10
Ti abban a hitben éltek hogy az AMD hibája hogy a GW2 szarul megy????

Én azt nem értem ha az AMD ennyi játékot támogat, akkor igazán szólhatna neki hogy az nvidia kártyákon ne induljon el, és kész!!!

De az AMD nem olyan mint az nvidia!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Qouzey
2012.08.29. 18:28
Lassan átfordul a százalék mérő. Sajnos még mindig igaz hogy a reklám befolyásolja a hozzá nem értő embereket. Ezt láthatjuk a grafikonon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Terror
2012.08.29. 18:28
Az mondjuk tényleg vicces lenne, ha a Battlefield 3 egyszer csak összecsinálná magát az nVidia kártyákon. Kitörne a forradalom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Atesh052
2012.08.29. 18:33
Látom itt mindenki igencsak nVidia ellenes...

"Számomra hihetetlen hogy sok ember hogy tudja meg venni az a nv márkát!" - ezt azért szerintem te sem gondolod komolyan.

Az életben nem volt más kártyám, mindig csak nVidia, és túlzás nélkül állítom, soha semmilyen komolyabb problémám nem volt velük. Nem 1 rokonom, ismerősöm meg folyamatosan szív, panaszkodik az AMD-jére... ennyit erről.

Az is igaz, hogy a CUDA miatt már nincs választásom, de így is maximálisan elégedett vagyok. Tény, hogy az árak mostanában eléggé elszálltak a zöldeknél és ár/teljesítmény arányban bizony valamit már mutatni kéne. Ha nem lenne szükségem CUDA-ra, lehet hogy én is elgondolkoznék a váltáson, de szerencsére ilyen problémám nincs.
Ennek ellenére én akkoris úgy látom, hogy megbízhatóbb munkát végeznek NV-ék ... a minőségnek meg ugyebár ára van.
Dehát minek is írom ezeket, hisz nyilván csak a hozzá nem értő idióták vesznek nvidiát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Phantomstr...
2012.08.29. 18:33
Én igazán azon csodálkozok, hogy a GTX550 TI mennyire népszerű kártya, mikor messze túl van árazva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Qouzey Atesh...
2012.08.29. 18:39
Itt sokakat inkább az bosszant hogy sokan úgy keresnek kártyát, hogy "Nvidia legyen mert régen nagy neve volt". Közben ugyanazon az áron kapni olyan AMD Radeont ami 20%-al gyorsabb. És sajnos ezt az Nvidia aljasan ki is használja... Az Nvidia ha régen nem költött volna annyit lefizetésekre és reklámra, most sehol se lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Terror Atesh...
2012.08.29. 18:39
No és szerinted mitől nvidia-ellenesek az emberek? Mert nekik meg ezzel a céggel vannak marhajó tapasztalataik... többek között nekem is. Szóval ennyit erről. Amúgy meg amiért elégedett vagy egy kártyával, attól még nem biztos, hogy jó vétel volt, vagy ne lett volna jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. somakb
2012.08.29. 18:49
Éves szinten 7%-ot csökkent csak a dvga piaca, miközben mind az AMD mind az Intel masszívan ölik a belépőszintet... hát... ehhez képest a -7% igencsak kedvező érték, főleg, hogy a pc piac alig nőtt. Ez a mindössze -7% viszont azt jelzi, hogy valószínűleg több vga kártya fogy a a magasabb profitú szegmensekben, arra tolódtak el a vásárlások. Ez meg csak jó a gyártóknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. atti2010
2012.08.29. 18:51
Az életben nem volt más kártyám, mindig csak nVidia, és túlzás nélkül állítom, soha semmilyen komolyabb problémám nem volt velük. Nem 1 rokonom, ismerősöm meg folyamatosan szív, panaszkodik az AMD-jére... ennyit erről.

Az én rokonaim meg mind az Nvidiával szívnak, ennyit erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Atesh052 Terro...
2012.08.29. 19:00
Terror: Ez nyilván így van, bár attól, hogy valaki az nVidiára esküszik, nem biztos, hogy azt vallja, hogy az AMD-t vevők hozzá nem értők, esetleg szellemileg korlátozottak. Persze ezt meg embere válogatja.

Van akinek a zöld, van akinek a piros. És ez így van rendjén. De akkor se egymást kéne ócsárolni Mert mitől hülye aki az egyiket veszi? Nyilván mindenki azt veszi amiről jók a tapasztalatai az évek során.

Az ár már más tészta. Jelentősen túlárazza a kártyáit az NV ez tény, de amíg van aki kifizeti, miért ne tenné. Aki meg képes vagyonokat fizetni ész nélkül, az magára vessen.

Én jelenleg várok egy kedvező árcímkéjű versenyképes kártyára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Atesh052
2012.08.29. 19:08
Jó lenne, ha NV is rájönne, hogy ilyen árazással szép lassan elveszíti(?) a vásárlóit. Mindenesetre ha éleződik a verseny, az nekünk csak jó lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. hympyke
2012.08.29. 19:19
Engem is kezd zavarni a másfél éves gtx460 a gépben, de semmi értelmes kártyát nem látok amire válthatnék - túl nagy kiadás nélkül.
Van valakinek ötlete esetleg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. ribizly
2012.08.29. 19:24
Sziasztok!

Akkor én is belekiabálom a véleményemet.
Nagyon sokáig voltak AMD/ATi kártyáim (9500, 9700PRO, X800XL, X1950PRO, HD4850, HD6870), amit csak párszor szakított meg 1-1 NV kari (Gef2 MX400, 7600 GT). Nagyon szerettem minden AMD/ATi kártyámat, de persze kicsit bosszantott, amikor egy nagy NV logo vigyorgott az arcomba a játék indításakor, vagy szerettem volna a PhysX-et kipróbálni, de arra nem volt alkalmas a videokártyám. Nemrég meguntam és vettem egyet a GTX6xx-es szériából. És azt kell mondjam: bár lehet, hogy drága volt, de egyáltalán nem bántam meg. A drivere teljesen rendben van (amit sokszor még a mai napig nem tudnék nyugodt szívvel az AMD/ATi-ra mondani, arról nem is beszélve, hogy Linux-on még mindig nem sikerült virítaniuk), megbízhatóan üzemel, és tényleg remek teljesítménnyel rendelkezik. Nem állítom, hogy ha pusztán a teljesítményt néznénk, akkor nem találnék egy kicsit olcsóbban legalább olyan erős kártyát, több memóriával a másik csapatból, de bevált. Arról nem is beszélve, hogy sokszor jártam úgy, hogy a kis híján új kártyámhoz kijött még 1-2 driver, amiben húztak a teljesítményen egy kicsit, majd síri csend, mert már jött is az új generáció és arra írták a drivert. Szóval röviden: Jók az AMD/ATi kártyák, de szolgáltatások és támogatás terén mindenféleképpen az NV a nyerő. Ezzel persze nem azokat akarom meggyőzni, akik AMD/ATi hívők, hogy mostantól márpedig NV-t kell venni, mert a HD4850-el 2 évig toltam a szekeret és nem kellett benne csalódnom, csak azt, hogy nem a márka/gyártó alapján kell kártyát venni. Ha Neked érdekes pl. a CUDA, akkor nem szabad gondolkodni (mint ahogy tettem azt évekig), hogy majd akkor melléteszek egy Gef 8600GT-t és amúgy marad az AMD/ATi, vagy maradok simán egy kártyán és nem kell nekem az a plusz szolgáltatás, mert nem megoldás hosszú távon... Ha csak az ár a lényeg, akkor viszont egyértelmű, hogy melyik nyer. Amúgy meg mindenki eldönti szépen maga, hogy melyik a szimpatikus, ide is csak azért akartam beírni, hogy lássatok olyat, aki valóban hosszú évek után váltott, és meg van elégedve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. csicsoblad...
2012.08.29. 19:25
Tényleg jól teljesítenek, feltéve, ha az a cél, hogy éves szinten 40% alá süllyedjen a részesedés. Bár most nem sikerült akkora lépést tenni, mint az előző negyedévben, de ez valahogy olyan, mintha azt mondanák, hogy jól teljesített a forint, mert ma kevesebbet romlott, mint tegnap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. mataczadri... ribiz...
2012.08.29. 19:26
Csak én vagyok az egyetlen olyan ember, akinek az égvilágon sose volt gondja az ATi majd AMD drivereivel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. atti2010
2012.08.29. 19:31
mataczadrian

Nekem se volt, pedig évente cserélek valamit a gépben (vagy az egészet), és a Windowst sem tartogatom sokáig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. hympyke
2012.08.29. 19:32
Szeritnem igen - vagy te nem játszol itt egyedül a gépeddel. Vagy fiatalabb vagy az átlagnál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. mataczadri... hympy...
2012.08.29. 20:01
Fiatalabb az még oké, de nem facebookra vettem 6970et meg i7 2600at.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. ThompsoN matac...
2012.08.29. 20:04
mataczadrian:2010 óta AMD kártyám van, és sosem volt gondom a driverrel. Még egyszer béta drivert is használtam, azzal sem volt gond. Előtte nVidia kártyám volt, annak a driverével sem volt bajom. Gyanítom, hogy az esetek legnagyobb részében azért van driver hiba, mert a felhasználó valamit rosszul csinál. Utána persze a gyártóra fogja.

ribizly: jelenleg pont, hogy a az AMD kártyáinak jobbak a szolgáltatásai. nVidia támogatja ugyan a CUDA-t (ami hasznos is lehet, csak nem egy átlagosabb felhasználónak), meg a Physx-et (ami egy haszontalan marketingfogás, mert semmire sem jó, van olyan játék, amit nem tudok feltenni a gépemre, mert a kedves Physx maradéktalanul törölhetetlen, regisztiből sem lehet teljesen kiirtani), viszont többmonitoros rendszereknél egyértelműen az AMD jobb az Eyefinity 2.0-vel, és az sem elhanyagolható szempont, hogy be lehet fogni a kártyákat általános számításokra is. A zöldek kigyúrták a Keplert a játékokhoz, viszont az AMD a GCN-el képes a játékokban, és professzionális területen is jó teljesítményt, tudást, és felszereltséget felmutatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Terror matac...
2012.08.29. 20:06
Nekem se volt soha gondom (egy 9250-es volt az első Radeonom, ezzel nem tudom, fiatalnak számítok-e).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. gab78
2012.08.29. 20:52
Aki arra panaszkodik, hogy az AMD/ATI driveres problémákkal küzd, annak soha az életben nem volt a gépében Radeon... Annyira vicces olvasni, hogy az egyik ismerős folyamatosan szív... (ezt hallotta valahol, és terjeszti... ennyire gyenge jellemű embereket... ezért tartunk itt...) Szolgáltatások tekintetében az nv van elől?! Ez még viccnek is rossz... mit tesz az nv az asztalra? FXAA? A maszatolásbajnok... CsUDA? valójában használhatatlan... Physx... az x87-es kódjaival... 2012-t írunk... AMD-nél, Eyefinity, általános számítások (videó konvertálás, tömörítés...), PRT, összetett árnyékolás lásd DIRT Showdown, az nv-nél meg arra futja, hogy túltesszeláljanak mindent, mert az hű, de jó, a játékélményhez is piszok sokat hozzátesz (észrevehetetlen, hogy 8*-os vagy 64*-es tesszeláció van az objektumon...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. gery84 Atesh...
2012.08.29. 21:39
Hát eleinte én is nvidiás voltam, de a GTX9xxx utána a GTX2xx el gondolkoztam hogy nvidia egy idióta cég és minden szart el tud adni a nevével ezért váltottam Ati-ra!
Na utána meg jött a GTX4xx, na jó abban a GTX460 ár/érték aránya elismerő volt számomra, de kiadták ellene a HD6850-es 5770-ről váltottam 6850-re!
GTX5xx Számomra túlárazottak voltak!
a GTX6xx meg el vannak szállva az árakkal miközben olcsóbban állítják elő a kártyájukat mint egy 7950 vagy 7970-es! Na ez az nvidia elégé egy pénzéhes banda!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. hympyke
2012.08.29. 21:47
Hát, boltban dolgozok - többnyire lehet fogni erre vagy arra a driver bajokat. Pl lapgyártóra, felhasználóra... csak furcsa módon a másik gyártóét nem kell fogni semmire.
Utóljára leglátványosabban az olcsóbb asrock(1-2) lapokkal szoptunk meg az 55xx-es kártyákkal. Szimplán észre se vették a lapok hogy bent van a kártya. Levelezgettem a gyártókkal is. A lapgyártó küldött valami fos biost, a kártyagyártó meg emailt hogy vegyek másik lapot. Ez elvileg nem az ati/amd hibája, de teljesen mindegy kié - mert a felhasználó szop vele és miatta.
Az ati nem tudja kiharcolni a megfelelő támogatást magának. Ez meg ne az én problémám legyen.
CPU vonalon nem vagyok válogatós, 955-ös Phenomom van, de ati egy darabig aligha kerül a gépbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. jozsefm
2012.08.29. 21:58
Na, de kulturáltak maradtatok, mindenkinek piros pont, ritka hogy ilyen hírnél nem kell kimoderálni a fél topicot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. gery84 jozse...
2012.08.29. 22:13
Benézet a rendőrség is! Vigyáztam a rendre biztos úr!
Majd én moderálok ha kell!

Esetleg valamit hozzá fűznél a hírhez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. tibaimp
2012.08.29. 22:57
Nem kell személyeskedni és minden rendben van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. jocek
2012.08.30. 00:40
Jövőre meg azt fogjátok kommentelni, hogy mekkora selejt ez az AMD mert az NV-nek sokkal jobb lett a kártyája... istenem sok hü.... fa.... tisztelet a kivételnek és az AMD fanboyok-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Parano1d
2012.08.30. 00:51
Az nem az AMD hibája, hogy a lap nem támogatja, nekem Geforce-al is volt olyan, hogy nem kezelte normálisan a lap(szintén occsó Asrock). Azóta kerülöm is a márkát, persze, ha jól működik, akkor olcsó és gyors, de a támogatottságban azért még van hová fejlődniük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. CyberPunk6...
2012.08.30. 01:32
Szerintem mindkét kártya ellátja a feladatát és működik.
Hol az egyik hol a másik van elöl, viszont most éppen az amd gyorsabb kártyát ad olcsóbban, ami még kevesebbet is fogyaszt.
Volt ez már fordítva, és lesz is majd valamikor. Ez teljesen normális.
Jelenleg az amd jobb vétel, ha megfordul, akkor majd nVidiat veszek.

Amúgy a játékokat felhozni furcsa dolog, mert az összes olyan játék (de legalább99%) ami az egyiken jól megy a másikon nem, az szándékos elcseszés, hogy favorizálják az adott márkát. Nincs ugyanis olyan dolog amire az egyik képes lenne a másik meg nem. Annyira azért nincs köztük nagy teljesítménykülönbség.

Meg írta valaki, hogy az oka nem érdekli csak az, hogy jobb, az meg nagyon buta dolog, mert ezzel gyakorlatilag saját maga ellen dolgozik hosszútávon. Ha senki nem venne emiatt olyat, akkor nem szívná meg hol a 40% hol a 60%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. mataczadri... Paran...
2012.08.30. 01:32
Azóta ASRock igencsak élvonalban van az alaplapok terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Avocadoo
2012.08.30. 09:06
Mint elégedett Nvida VGA tulajdonos nekem kvázi meg sem fordul a fejemben, hogy mást vegyek. Nem azért mert "jobb az Nvidias" reklám, hanem mind a mai napig csak rossz tapasztalataim vannak Ati/AMD fronton (haverok, bratyó, stb...) Lehet hogy gyorsabbak és árban is jobban megéri, de anno sok gond volt az ATI cuccokal és ez megmaradt bennem is. Ero, ha valaki egyszer csalódik valamiben, az nem biztos, hogy kap még egy esélyt. Szép napot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. RLaci83
2012.08.30. 09:15
Elég érdekes vita folyik itt a témában. És ez jó, mert mindkét oldalról vannak érvek-ellenérvek.

Én nem vagyok jártas a játékfejlesztés világában (grafikai motor megjelenítés, stb...) De minden játéknak meg van határozva a maximális felbontás/szinmélység/élesség...(optimalizálás) és ezeket maximálisan ki tudja használni mind az AMD/ATI mind pedig az NV, akkor nem teljesen mindegy, hogy melyiket veszi meg az ember (azonos szintűek/esetleg HD5xxx/6xxx/7xxx - GTX5xx/6xx)?

Abban az AMD jobb volt, és most is az, ha professzionális munkákat kell készíteni, mivel a cégnek ez egy igen fontos profilja. Talán fontosabb is, mint a játékpiac. És ezért kompromisszumot kell kötnie, melyre az NV mint gyártó nem mutat hajlandóságot.
Ezért én még azt is jobban megbocsátanám az AMD-nek, ha az a kártya lenne oly mértékben túlárazva, mint ahogy az NV teszi a sajátjaival. Mert hát mégis csak 2 különböző területen tud teljesíteni, és nem is rosszul.

Amúgy eddig csak AMD/ATI kártyáim voltak, és most sincs másként (Club Radeon 9200Se, MSI X1950Pro, Shappire HD6650). 9200Se már vagy 8 éves gépben teljesít szolgálatot, minden gond nélkül. X1950-et használtan vettem, de még közel 4 és fél év után is gond nélkül üzemel. Bár igaz ezeken 2007 utáni játékokat nem futtatok.

az NV-re kicsit kitérve: mindössze 1 GeForce kártyát vettem tőlük. Sajnos belenyúltam a rossz szériába. Pár hét után bemondta az unalmast Nem sajnáltam, olcsó is volt Viszont eddig nem néztem le csak azért, mert rossz volt az egyetlen választásom.

Ezt meg cáfoljátok meg, nálam jobban tájékozottabbak (és nem rosszindulatból), hogy az emberi szem 4096 színt tud érzékelni. Akkor kérdem én: mire ez a nagy cécó? Miért jönnek ki a jobbnál jobb kártyák, ha már az 5-6 évvel korábbiak is bőven túlszárnyalják ezt a színmélységet? Miért készülnek újabbnál újabb játékok/motorok? - utolsó 2 kérdésem költőiek. mindenki tudja rájuk a választ -

Mellesleg a hanggal szintúgy ez a "probléma" 20Hz -> 20kHz (max 16 kHz)...?????
mono/stereo
2.1/3.1/4.1/5.1...stb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. gery84 Avoca...
2012.08.30. 09:16
Régen mikor még Ati volt voltak driver problémák, de mióta az AMD meg vette azóta sok minden változott!
Haveroknak régen ati 9600XT volt nekem meg FX5700 és irigyeltem hogy egy árba van a kettő kártya viszont az övüké 20% erősebb volt minden játékban!
Csak akkor piszkáltam őket mikor jött egy nv logós játék és olyankor megpiszkáltam őket hogy mi van nincs normális driver támogatás, mert náluk voltak olyankor hibák!
De ez már nagyon régen volt azóta én vagyok AMD-s ők meg nv-sek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. balikabo
2012.08.30. 09:16
Hali, csakhogy ne maradjak ki, Először ATI-ztam 9250 régi jó kártya volt majd váltottam NV-re 8600GTS és megkell mondjam szenvedtem veele 3 gépben is az volt és mind a 3-a lszenvedtem, őszintén az árához képest rém lassú volt pedig akkor amikor vettem nem azt mondom hogy a csúcs kártya volt de a piacon az egyik legjobbnak titulált. Majd vettem egy 4830-as radeont, hát mit ne mondjak tökéletesen ment rajta minden, öcsém is váltott rögtön egy 4850-re és a mai napig azzal tolja(BF3 lazán elfut rajta, csont nélkül) szóval nem csalódtam, majd váltottam egy 6870-re azért az már bika kis kártya volt szintén minden fullon ment, driver sosem hagyott cserben bármi szerettem volna vele engedte. Volt hogy a 107 centis full HD TV-re kiraktam a filmet a tesómnak, a monitoron meg full HD-ba toltam a játékot és mind a 2 szaggatás nélkül ment, na ezt nem láttam még NV kártyától vagy ha van is nemhiszem hogy árban lépést tudna tartani.

Mosta laptop-om van asztalit eladtam ebben egy 5850 mobile radeon van és ezen is csont nélkül elmennek a játékok. Az NV logo-s játékokra kitérve meg nemtudom, de személyes tapasztalatom az volt hogy semmi teljesítménybeli külömséget nem érzékeltem ahol ezzel a logoval fogadtak, ugyan úgy maxon elment minden gyönyörűen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. RLaci83
2012.08.30. 09:20
kieg.

Ha a játékokat már említettem. A 9200Se és X1950-es kártyák olyan játékok grafikájáért feleltek, mint a GP4 - Spellforce "1" (és kiegészítői), Doom3, Haegemonia - Solon Hagyaték.
Többek között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. RLaci83
2012.08.30. 09:29
újabb kieg.

Ha valaki játszott a Spellforce bármelyik részével (1-2 + kiegészítők) EGYTŐL EGYIG Nvidia logóval indulnak (Krass engine) és mint azt előző kiegészítésem olvashatjátok, azok a kártyák Ati magosak/driveresek. Full képernyő/1024*768/grafikai szint max 80% (proci/memória korlát miatt. 2,4 GHz celeron+512 MB ram, 3 GHz intel + 1 GB ram).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. gery84
2012.08.30. 09:32
Kíváncsi lennék egy felmérésre hogy a nvidia GT640 videokártyát mennyire fogy, mert ez egy eszméletlenül túlárazott kártya, de hát a névvel mindent el lehet adni.
És olyan ár kategóriában van ahol leginkább vesznek az emberek kártyát!
De nem tudják mit kapnak a pénzükért!
Nem egy embert hallottam, hogy max 30k -ért szeretnek nv kártyát venni, de én akkor is 32k HD7770 ajánlok neki mert egy Best Bay kártya azon az áron, és 2x erősebb a gt640-nél!!!


Viszont ki maradt a tesztből a 6750 meg a 6770-es sajna!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Edviiin89
2012.08.30. 09:39
Egy jó kis giga oc 660ti 84-ért 1920-ra azért nem rossz vétel. 1110MHz boostal kis híján 670-est produkál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Edviiin89 gery8...
2012.08.30. 09:47
gery84, 90 dollárért veszik a gt640-et és többnyire nem játékra fogy mert nem is arra lett kitalálva a visszavett memória órajel. Idehaza meg csak a buta gyerek vesz játékra ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Avocadoo
2012.08.30. 11:35
Edviiin89:
Bizony, hogy jó. Nekem az lesz a következő kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ribizly
2012.08.30. 12:41
Sziasztok!

Lehet már régen volt, amikor nekem is gondjaim akadtak az AMD/ATI driver-ével, de arra emlékszem, hogy nem egyszer megcsinálta velem, hogy (egy teljesen hivatalos driver az előző verzióról az aktuálisra váltáskor) miután leszedte az előző driver-t, utána nem akarta felismerni a bent lévő kártyát és nagy kegyesen nem telepített meghajtót. Restart -> 640x480 és szenvedés, hogy valami előző driver-t felküzdjek. És mindez már a WIN7 és HD4850 párossal... (igaz a HD6870-el ilyenek már nem voltak)

ThompsoN
Csak annyit tudok mondani, hogy pont azokra a szolgáltatásokra nincs szükségem (több monitor [munkában használok ilyet, otthonra nem jött be], professzionális felhasználás [bár emlékeim szerint az Adobe pont az NV-vel paktált le anno]. stb.), amiket ma az AMD nyújt. Na persze nem mintha az NV szolgáltatásait olyan nagyon kihasználná amúgy az ember
Tulajdonképpen abban a felhasználásban amire nekem kell (játék), nem nagyon van ellenfele most a GTX680-nak )teszt) az egyGPU-s megoldások között. Lehet jönni, hogy az AMD is nagyon jó, meg most több rajta a VRAM, stb. Én sajnálom, de csalódtam bennük és most számomra az NV biztosítja a nyugalmat.
Na persze ez nem jelenti azt, hogy majd mondjuk 1 év múlva nem fogom szidni, mint a bokrot, de jelenleg tetszik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ThompsoN ribiz...
2012.08.30. 12:47
Mindenkinek szíve joga azt venni, ami neki tetszik. Játékra valóban jók az a GTX600-asok, csak az ember ki is tudja fizetni..
A sima 7970 tény, hogy lassabb, de a 7970GHz Edition gyorsabb, mint a GTX680.


Igen, az Adobe nem annyira szerette az AMD-t. Viszont mostanra (Photoshop CS6, Flash Player) már támogatja az OpenCL-t, így a GPU is be tud segíteni az általános műveletekbe is. Igaz, hogy ez főleg az APU-kon megy jól, hiszen ott nincs data copy. Driver hibám nekem egyik gyártóval sem volt soha.

Viszont valaki abban segíthetne, hogy a Physx-et hogyan irtsam ki teljesen a gépemről. (Windows újratelepítés nem játszik.) Van egy játék, amit azért nem tudok feltenni, mert újabb Physx van a gépen, mint mai a játéknak kell, és hiába törlöm le az újabbat, a telepítő akkor is úgy érzékeli, hogy már fent van, és ki is lép, mielőtt felpakolná a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. RLaci83
2012.08.30. 13:07
Csökkentett módú indításnál próbáltad manuálisan törölni a kulcsokat az adatbázisból?
Vagy még a teljes driver újra installálása (regedit - való törlés után) még megpróbálható.
De vannak ingyenes registry cleanerek is. Még azokból is próbálhatsz 1-2 progit.
http://download.chip.eu/hu/Wise-Registry-Cleaner_570586.html
http://www.paretologic.com/products/regcure/
http://www.registrycleanerplus.com/

karbantartásához én a Registry Boostert használom. Igaz XP alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ThompsoN RLaci...
2012.08.30. 13:09
Registry Cleaner megvolt, manuálisan az is megvolt, hogy mindent kitöröltem, amiben szerepelt a Physx, de ugyan úgy azt mondja, hogy fel van téve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. NimKorko
2012.08.30. 13:16
ThompsoN: úgy látom nincs nagy szerencséd vele. Kerested már gondolom a filemaradványokat is a gépen, nem csak a bejegyzéseket, mert van, hogy azokat is nézi, hogy van-e olyan file, stb.

Ha úgy se megy akkor jó kérdés. Nekem eddig csak olyan volt, hogy felment a játék amiben volt PhysX, viszont PhysX-et nem lehetett bekapcsolni, mert még nem nVidiára volt írva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. ThompsoN NimKo...
2012.08.30. 13:23
Fájlokat nem kerestem, mert a programok közül először töröltem a Physx-et. De ezt még kipróbálom, köszi a tippet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gery84 ribiz...
2012.08.30. 13:24
Itt az ipnon 140k fölött kezdődnek a Ref. hűtős GTX680-ok!!!
De egy HD7970- ami kiváló hűtő és tuning potenciával rendelkezik, és 1080Mhz-en jár a magja erősebb a GTX680-nál 127k kerül!!!! MSI R7970 Lightning 3GB GDDR5
De ha egy olyan 7970-est szeretnék ami GHz editionos, ami alapból erősebb a GTX680-nál azt is már meg lehet kapni itt az iponon 130k-ért: GIGABYTE GV-R797TO-3GD HD7970 3GB
és így is marad több mint 10k ami a mai világban soknak számít!!!

És még nem is beszéltem milyen 7970-ek vannak a piacon:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. RLaci83
2012.08.30. 13:27
NimKorko-nak igaza van. File vagy mappakeresést is szükséges végezni, mert valóban elég sok helyre települ ilyenkor mappa/file. És ha azok fent maradnak, akkor szintén fennállhat a problémád.
Még a .txt, .html fájlok is "közrejátszhatnak"

Ha azután sem változik a helyzet, akkor driver full újrahúzása. Ha azzal sem javul, akkor (ha van rendszermentésed a Physx frissítés előttről, töltsed vissza. Abban még a régi verziónak kell lennie.

A legvégső esetben, ha nem akarod újrahúzni a windowst, akkor a telepítő CD-t bootolva a javítást válasszad.
XP alatt nem garantált a 100%, de w7-nél már nagy rá az esély.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ribizly
2012.08.30. 13:48
Valóban ár/érték viszonylatban nem nagyon van kérdés most a felső kategóriás 1magos VGA-k terén, hogy a 7970 a nyerő. Ezt el kell ismerni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ThompsoN RLaci...
2012.08.30. 13:59
Köszi a tanácsokat. Ha majd lesz hozzá kedvem, akkor kipróbálom, bár még a gondolattól is felhúzom magam, hogy a fránya Physx így ki tud szúrni az emberrel. De már arra is gondoltam, hogy csak azért játssza ezt, mert nem nVidia van a gépemben..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. weri
2012.08.30. 16:27
Már nem azért de úgy könnyű az Nvidia-nak jobb vga-t gyártani hogy hónapokkal a radeonok megjelenése után adják ki a kártyájukat. Meg hogy miért drága az nvidia? Mert szar a gyártó soruk és sok a selejt gpu. AMD-nek volt annyi esze hogy lecserélje a gyártósort és ezért volt a 2000-es és 3000-es széria náluk gyenge. Én nem vagyok radeon párti, de utálom a zsidókat! Tesztet meg mindenki akkor hiszi el teljesen ha ő maga teszteli le, mert mindig van valami csalás vagy az nvidia részére vagy az amd-re. Ez egy korrupt világ és mindenkit azzal próbálnak meggyőzni amivel a legkönnyebb. Én most is azt mondom hogy jobban megéri az AMD kártyáit venni mint az nvidia-ét addig amíg nem lesz rendes árban a két féle gyártó VGA-i. Kidobták a gtx600-as szériáit és szerintem nevetségesen sokat kér az nvidia ezekért a kártyákért, és nem is fogja tudni lejjebb vinni az árakat mivel így is veszteséges már neki a gyártás. Többet költött az előállítására mint amit egyébként kellett volna (amit még előbb írtam, sok a selejt a gyártó soron).

Ez egy vélemény a két gyártóról, tehát senki ne vegye kötekedésnek amit írtam. A lényeg amit el akartam ezzel mondani hogy szerintem jelenleg az AMD kártyái minőségben is jobban van legyártva mint az NVidia-nak. mivel az nvidia-nak minden szériában vannak "SE" elnevezésű kártyái, addig az AMD-nek még csak a 700-as szérián belüli 90-esek lehetnek azok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Edviiin89 weri
2012.08.30. 18:15
weri, hónapokkal azért jelennek meg később az Nvidia kártyái, mert számolni kell termékekként a több GPU kiszolgálással, így a TSMC-től függ, mikor jelenik meg egy termék. Az árakat meg az aktuális piaci konkurenciához igazították teljesítmény függvényében versenyképesebbre. Közben az AMD meg árversenyt folytat, hogy ne legyen egyértelműen jobb választás a konkurencia. Nem az Nvidia lett sz@rabb hanem az AMD olcsóbb, mert teljesítményben jobban teljesített a Kepler máskülönben nem lett volna árverseny. És még így is sokkal olcsóbbak a kezdő áraik, mint az AMD-nél volt. Árversenyt az Nv is tudna folytatni, ha szükségesnek érezné, mert olcsóbb az előállítása a Keplernek, de nem kell, mert így is örülnek, ha bírják kapacitással a vásárlókat. Így az Nv-t jobban zavarja a TSMC, mint az AMD árversenye. A tesztekben am nincsenek csalások csak hozzá nem értés. Ugyanis játékoktól és beállításoktól is függ, mikor melyik kártya teljesít jobban az átlagolásban. Az AMD-t 1920 felett érdemesebb venni, de full hd-ben és alatta elég szépen teljesítnek a Keplerek az AMD-hez képest, ezt látod techpowerup átlagoláson is. A Keplerben mondjuk nincs SE elnevezés, de például a 460 SE lassabb kártyát jelent nem mást, amit tiltással értek el így létrehozva egy új terméket a sorozatban. A selejt meg selejt marad, nem tudják eladni, mert akkor nem is lenne problémája a gyártónak a kihozatali aránnyal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. mataczadri... weri
2012.08.30. 18:30
Volt itt 6930is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Terror Edvii...
2012.08.30. 18:32
Most nem azért, de a Radeonokat is ugyanúgy a TSMC gyártotta, ha a GForce-ok hamarabb készen lettek volna, akkor simán lefoglalhatták volna a gyártsorokat az AMD előtt, de nem ez történt. Az nVidiának is kényelmesebb utólag a konkurenciához hozzáigazítani a kártyáit az órajelekkel, mintsem belemenni egy szimultán vakharcba. A tesztekben gyönyörűen kirajzolódik hogy melyik kártyát mi ellen indították el, teljesen nyilvánvaló, hogy volt mihez mérjenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ThompsoN Terro...
2012.08.30. 18:50
Aztán az AMD kiadta az utólag felturbózott 7900-asokat, így a 7970GHz Edition gyorsabb, mint a GTX680, és a 7950-es felturbózott változata is igen szépen teljesít. (Utóbbinak a 660Ti az ellenfele, nem a 670!) Egy 7950 Boost State Edition-t pedig bárki otthon is tud csinálni, ha ért annyira a gépéhez, hogy a videokártyájának a BIOS-át kicserélje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ATi0021
2012.08.30. 19:05
Hosszú éveken át vettem elég drágán a Radeon kártyákat, mellé az AMD processzorokat. Szimplán csak azért, mert az "okosok" szerint a Radeon jobb árban és teljesítményben. Tény remekül elvoltam velük, bár azért zavart, hogy itt ott megfogta egy játék már a megvételkor (ami a kártya megjelenéskor volt), bár ezt mindig driverre fogták\fogtam. Nem azért, de épp az "okosok" miatt megvettem régen az X800Pro-t a 6800 helyett. Aztán szívhattam a fogam amikor a Geforce mániás haverok az olcsóbb 6600-ossal vitték a Shader Model 3.0-át igénylő játékokat (DIRT, Bioshock ami igazán hiányzott), közbe meg gondolom hátam mögött jól kiröhögtek. Majd vettem egy 2900XT-t ami bizony 2 év után megdöglött, ok előfordul, mentem gari miatt. Erre jól megkaptam hogy globális garancia van aztán várhattam 3-4 hónapot mire ASUS-tól kaptam egy másikat. Szintén 2900XT-t kaptam, ami 2 hét után az előzőhöz hasonlóan megadta magát. Erre küldtek 1 hónap után egy HD3870-et. Mondhatom nagyon jó kis kártya volt mindig TDR, kékhalál a Test Drive Unlimitedtől és még pár játéktól, de bezzeg mikor visszavittem megkaptam, hogy náluk a boltba rendbe volt, esetleg más drivert tegyél fel. Szóval nincs gari. Na ekkor méregből vettem egy NVidia kártyát. Igaz pénz szűkében csak GTS250re futotta, gondoltam majd ha lesz pénz veszek erősebbet. Sőt mindenhol azt írták micsoda átverés az a kártya, ne vedd meg megbánod stb. És bizony arra kellett jutnom, hogy hiába szidják a Prohardveren, iPonon stb szakmai oldalon nem is olyan rossz ez az NVidia Geforce. Azaz ideiglenes kártya mai napig a gépembe van amivel őszintén szólva remekül elvagyok. És lehet írni, hogy egy átvágás, hülyeség a PhysX. Lehet hogy tényleg az és meglehetne oldali a végeredményt másképp is, de mégis jó érzés volt bekapcsolni és akár milyen átvágás is az egész azért mégis csak hozzáadott a játékhoz. Nem haragszom én az AMDre, de mint régi AMD\ATi mániás azért ma már kétszer meggondolom, hogy AMD vagy NVidia. Tény, hogy ki lehet fogni mindenhol rossz terméket, de azért nem kellene akkora nagy szentet csinálni az ATi\AMD bandából, mert nem azok. Lehet hogy ilyen-olyan fejlettek és írni 100 oldalas cikket hogy mennyivel jobbak, de ez a szakmai szövegelés a játékokban semmit se ér. Legalábbis én ezt tapasztaltam. Driver dolgot illetően AMDvel se volt bajom NVvel se. Max az volt zavaró régebben, hogy ha kijött egy játék máris egy hotfix. Vagy amit még SGn látok, hogy TDU2-vel vannak bajom AMD driver téren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror ATi00...
2012.08.30. 19:11
HD3870-est nyüstöltem 4 éven keresztül (azelőtt 2600XT-t), és még a Rage is jól ment vele, még a textúrák lassú kirajzolásának hibája sem fordult elő, ami az újabb kártyákkal viszont igen. Viszont nem kezdem el az nVidiát sem azért szapulni, mert a 9600GT-n leégett a memória, ugyanis ahhoz az nVidiának semmi köze nincs, ők a GPU-t gyártják csak és kizárólag. Szóval érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy mielőtt belemegyünk a "nekem elb*szódott a kártyám" volumenű dolgokba, hogy annak a GPU gyártóhoz van-e köze, mert bizony csontra ugyanazt a Hynix/Samsung/Babámkínja memóriát rakja rá a kártyáira az nVidia és az AMD gpu-val operáló gyártó is, ugyanez igaz a feszültségszabályozókra ésatöbbire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Edviiin89 Terro...
2012.08.30. 19:34
Terror, ha a Kepler 680-as előbb elkészül, akkor lassabb kártyát kaptunk volna az NV-től. Így esélyes, hogy alapból gyorsabb kártyát akartak terveztek a mérnökök, amihez jobb gyártástechnológia is kellet, mint az AMD 7970-eséhez. Egy mérnöki példány meg édes kevés azt le kell gyártani és egy megfelelő kapacitást is el kell érni, ami egy gyorsabbra belőtt kártyánál nehezebb dolog. A 680-as volt a leggyorsabb megjelenésekor és ehhez +2 hónap kellet. A 670-nek meg semmi volt a 7950-es teljesítménye és fogyasztása. A 660Ti meg olyan erős lett, hogy egyből csökkent több AMD kártya ára is, mert nem vették fel vele a versenyt. Tehát a nagyobbra belőtt teljesítményűk és a kevesebb GPU kapacitás miatt jönnek ilyen lassan az NV termékek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm gery8...
2012.08.30. 19:41
Na fene, mi lett a techpowerrel?
Náluk eddig a 7970 sosem verte a 680-at. Vettek fel szakembereket a szerkesztőségbe, vagy elfogyott a nokiásdoboz?
Lehet újra olvasnom kell?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. CyberPunk6... ATi00...
2012.08.30. 20:03
Ebben annyi hibás megállapítás van, hogy muszáj reagálnom.

Ott valószínűleg valami más különbség is volt a gépek között, például processzor, ami akkoriban még sokkal jobban számított a játékok közben, mint ma.
Az akkori ph tesztek szerint ugyanis még a 6800-t is verte a legtöbb helyen az x800pro.
Meg minden játékban simán hozta a 30 fpst még az akkoriban ritkának számító 1600*1200-ban is.


2 év után tönkrement a kártya. Az AMD és az NVIDIA az GPU-t gyárt és nem kártyát. Ha a kártyán nem a GPU hanem valami más ment tönkre, akkor azért nem is az AMD vagy az nVidia a felelős, hanem a kártya gyártója.

Globális garancia, 3 hét. Oké értem, ehhez mi köze van annak; hogy AMD vagy nVidia?
Azt mondtad egy asus volt. Az asus az amd kártyákat 3 hét alatt javítja az nvidia gpuval szerelteket, meg azonnal cseréli? Vagy milyen összefüggés van?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. CyberPunk6...
2012.08.30. 20:09
Mégvalami, ez megér egy külön hsz-t.

A számítástechnikában nagyon gyorsan változnak a dolgok, és 6-8-10 évvel ezelőtti dolgokhoz nem érdemes viszonyítani. Az a számítástechnikában egy évszázad. Jön egy új megközelítés pár évente, és mindig más alkalmazkodik hozzá jobban.

Szóval a mi volt az őskorban dolgok teljesen irrelevánsak a jelennel kapcsolatban.

Az pedig még rátesz erre, hogy igényenként és árkategóriánként változik a best buy, valamint minden egyes szériában más a nyerő...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ATi0021
2012.08.30. 20:52
65 - Nézd én akkoriban olyan hülye voltam, hogy a legerősebb AMD processzorokat vettem. Szóval ne mond már, hogy Nálam volt a gond. A másik, az rendben van hogy memória stb miatt nem az AMD vagy NV a hibás. Sehol nem írtam, hogy emiatt soha nem veszek AMD-t. Szimplán csak, hogy nem kell túl isteni az AMD-t, amikor ők se gyártanak hibátlant. És az X800-at is azért hoztam fel, mert biza eléggé kicsesztek velem akkor. Igazán jó lett volna az a ShaderModel 3.0. És tény, hogy gyorsan változik az infóban a világ. De ettől még nem kéne ilyen barom módon hozzáállni a dolgokhoz, hogy az Nvidia egy rohadék, az AMD meg milyen rendes olcsó fasza cég, mert egyikük se az. És hiába mondják ilyen olyan architektúra stb, ez mire valamit is ér, addigra kijön X újabb, jobb.

A garanciás dologról csak annyit, hogy részben a kereskedőt tartom hibásnak, mert ők húzták a dolgot, hogy globális garanciánál az ASUS küld amikor küld. Mehettem volna fogyasztóvédőkhöz, de ők max megbírságolják a céget, szerzek pár haragost akik még inkább kicsesznek vele, de kártyám ettől nem lesz. De valahogy mégis kialakult bennem egy rossz érzet az AMD-t illetően is ami felnyitotta a szemem, hogy nem csak AMD-t lehet venni, amikor 6 hónap alatt sikerült összehoznom 3 rossz AMD kártyát. Arról nem is beszélve SG-n is nem egy 2900XT tulajt láttam TDU topikban, akik szintén így jártak. És biza volt köztük ASUS, Shappire, MSI stb. Szóval azért valahol az AMD is hibás lehetett, ha így kienged egy kártyát.

A 3870-ről annyit, hogy nekem javított volt, elhiszem én, hogy másnak jó volt, de ettől Nekem még nem lett jó kártyám belőle. Szimplán csak azért írtam, mert ez az NVidia vagy AMD dolog egy baromság. Mind a két gyártónál vannak előnyök és hátrányok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ThompsoN ATi00...
2012.08.30. 21:03
Sajnos el kell, hogy keserítselek, de az AMD (és ugyan így az nVidia) is, nemhogy hibátlant nem gyárt, hanem semmit sem gyárt. Egyik cégnek sincsenek gyártósorai. Bérgyártókkal gyártatják az általuk megtervezett chipeket. (GPU-k esetében ez a TSMC. AMD CPU-kat a GloFu gyártja, az nVidia SoC-it nem tudom, de talán azt is a TSMC.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thedevelop...
2012.08.30. 21:11
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy nem vagyok semmilyen "párti", tehát ha most kellene összeraknom egy asztali gépet, akkor a legjobb ár/teljesítményűt választanám.
Ellenben érthető az nVidia népszerűsége, a párhuzamosítás terén némi előnyre tettek szert a CUDA-val (annak ellenére is, hogy az AMD is nyújt alternatívát).
Többek között a BOINC is képes kihasználni a többletteljesítményt.

A másik dolog, ami szerintem az AMD ellen szól a : "vpu recover".
Biztosan sokan ismeritek a jelenséget, főleg még az "Ati 9800" széria kapcsán. 3D-s terhelés esetén a teljes-képernyős alkalmazás szépen leült a tálcára, majd az Ati driver egy buborékablakban közölte, hogy a "driver nem válaszolt, ezért újraindult- VPU recover".
Például
Szóval érthető, ha valaki nem akar ilyet látni, még akkor sem, ha a mostani driver-ek esetleg nem produkálnak hasonlót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThompsoN thede...
2012.08.30. 21:17
Nekem még csak hasonlót sem írt a driver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror thede...
2012.08.30. 21:33
Olyat soha nem láttam, ezt viszont állandóan: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. weri
2012.08.30. 21:58
thedeveloper Az a driver leállás még mindig meg van mind az nvidia és mindd az AMD-nél. Én úgy oldottam meg hogy vagy újra tettem a drivert, vagy frissítettem ha tudtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Edviiin89 Terro...
2012.08.30. 22:01
Ez még a jó kis TDR problémás időszak, mindkét gyártónál előkerült. [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gery84 jozse...
2012.08.30. 22:42
Amit még olvasgathatsz az a Tom s Hadever! Na még az egy másik ahova nem viszi az nvidia a nokiás dobozt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror gery8...
2012.08.30. 22:45
A Tom's az pont egy kiemelt partnerük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gery84 ATi00...
2012.08.30. 22:55
De azért jó kártyát vettél GTS250!!! Jó át vertek!
Tudod milyen kártya az? 8800GT majd 9800GT és utána GTS250 3 éves régi csotrogány elavult kártyát vettél 5x drágábban!!! Mert az nv csak át nevezgette 3 éven keresztül a kártyáit!
Haverom anno ugyan így járt vett 40k 9800GT miközben volt 8800GT 30k-ért is!
Amikor el mondtam hogy ugyan olyan kártyát vettél amilyen nekem van nem hitte el, de egy teszt során kiderült hogy az enyémre pár ponttal többet kaptam.

Különben meg arra nem vagy képes hogy egy drivert fel tegyél az AMD kártyára hogy utána tökéletesen mennyen a játék, mit vársz egy GTS250-töl 2010-es driveral a mai játékokkal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. MZperX75
2012.08.31. 11:28
gery84:


" 3 éves régi csotrogány elavult kártyát vettél 5x drágábban!!! Mert az nv csak át nevezgette 3 éven keresztül a kártyáit! "
Ez így nem teljesen igaz!
8800GT 90nm-en kezték gyártani,65nm-es lett 9800Gt majd GTX250-es 55nm-en folytatták így nagyobb órajel,memóriavezérlőn is csiszoltak kevesebb fogyasztás,persze ugyan az a Csipp.
Nem vagyok Nvidia párti 1 kártyám volt tőlük azt sem szerettem mert hasonló kiszúrás volt azzal is.
Nekem egy Gforce2-MX400-as volt.1998.(ami ugye egy Geforce256 volt eladva Gforce2-nek)


Azóta csak AMD-van ill már csak egy APU-m van(A8-3820-X4-65W)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. RLaci83
2012.08.31. 12:31
Ha már felmerült azon probléma, hogy az AMD/Ati vs NV kártyák esetében milyen megjelenítési gondok/hibaüzenetek jelentek meg, akkor hasonlót én is le tudok írni (screenshot nem áll rendelkezésemre).

Shappire HD6670: PWI (perfect world) 5-7 óra játszás után teleport/térkép/instance töltés közben, de még TW vagy Trial közben is előfordul, hogy egyszerűen kilépett a játék (nem disconnect). Visszajött az asztal, kliens full bezárva. Hibaüzenet nincs!!!

Újraindítom, és utána megint, mintha semmi sem történt volna. Eseménynaplóban persze ott a hibaüzenet, de én abból nem tudom kihámozni a lényeget

Hozzáteszem maga a gép sem eget rengető, netem sem nevezhető gyorsnak pingelés terén LA-be (szerver ott van) legjobb esetben is 187ms/20fps. De a 25000ms/0fps az EXTRÉM mélypont
Ez a probléma viszont ha havonta 1* fordul elő (kilépés). NV-vel nincs tapasztalatom. A gépem konfigja nem hiszem hogy ebben közre játszana:

CPU: INTEL Core i3-2100 3.10GHz 1155 BOX
Memória: KINGSTON 4096MB HyperX DDR3 1600MHz CL9 KIT KHX1600C9AD3K2/4G
Kártya: az említett HD6670 2GB DDR3
Net csatlakozás: 10/100/1000 - vonal 10/100. effektív max 8,5 Mbps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. MZperX75
2012.08.31. 12:39
RLaci83:

Ez nem ide tartozik,és igen egyedi dologról van szó.
Nem az AMD hibázott,hanem a gyártó(vidd vissza ,ha garis)
De attól sem lennék meglepődve ha Yúzer ERROR
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. NimKorko
2012.08.31. 12:58
Ez nem "Yúzer ERROR" max, ha húzta a procit, vagy a VGA-t. Én ilyet csak akkor tapasztaltam, ha valamit elcsesztem húzáskor, vagy nem volt elég a hűtés. Úgyhogy inkább HW hiba, de lehet még driver is, ha valami folytán esetleg sérülhetett file.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gery84 MZper...
2012.08.31. 13:02
8800GT 65nm!!!!!!!
9800GT 65nm!!!!!!!
GTS 250 55nm!!!!!!

Kérem először tájékozódj utána írd le!



Forrás: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. NimKorko
2012.08.31. 13:20
gery84: még egy kis pontosítás nem árt.
8800GT G92-es chip.
9800GT G92a vagy G92b revíziós chip, tehát javított. Ebből így volt 65nm és 55nm-es is.
GTS250 G92b revízió, tehát az szinte tényleg ugyanaz.
Szerintem egyszerűbb innen összehasonlítani:
LINK

Ha számítási teljesítményt nézünk akkor: 8800GT = 504 GFLOPS, 9800GT = 504 GFLOPS, GTS250 = 705 GFLOPS, ami viszont a 9800GTX+ teljesítményének felel meg, mivel ugyanaz a chip.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!