iPon Hírek

Jön a Core i7-995X Extreme Edition

Dátum | 2011. 04. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel kínálatában az év végén megjelenhet a következő generációs felsőkategóriás platform, amely LGA-2011-es tokozással ellátott processzorokból és a legfrissebb hírek szerint X79-es, egychipes lapkakészlettel ellátott alaplapokból áll majd. Mielőtt az újdonság nyugdíjba küldené az X58-as alaplapokból és LGA-1366-os processzorokból álló platformot, még egy utolsó, LGA-1366-os tokozással ellátott felsőkategóriás processzor elérhetővé válik az idei év harmadik negyedévében.

A szóban forgó processzor az Intel Core i7-955X Extreme Edition nevet fogja viselni. Az új, zászlóshajóként funkcionáló központi egység természetesen szorzózár-mentes kivitelben érkezik majd annak érdekében, hogy könnyedén tuningolhassák a lelkes overclockerek. A Core i7-995X Extreme Edition a 32 nm-es csíkszélességgel készülő Gulftown lapkára épül, amely hat darab processzormagot kínál. A processzor alap órajele 3,6 GHz-es lesz (27 x  133 MHz), de mivel rendelkezésre áll a Turbo Boost technológia is, így akár 3,86 GHz-es órajelen is képes üzemelni a központi egység. A Turbo Boost mellett a Hyper-Threading támogatás is jelen van, amelynek köszönhetően a hat processzormag 12 szálon is képes dolgozni.


A processzor beépített DDR3-as memóriavezérlője  háromcsatornás memóriatámogatást kínál a rendszer számára(3 x 64-bit; 192-bit). A processzor és az X58-as északi híd között 6,4 GT/s sebességű kapcsolat van. Az egyes processzormagokhoz 32 KB-nyi elsőszintű adat- és utasítás gyorsítótár tartozik, míg másodszintű gyorsítótárból az egyes magok számára 256 KB-nyi áll rendelkezésre. A processzor 12 MB-os harmadszintű gyorsítótárral rendelkezik.

A Core i7-955X Extreme Edition a jelenlegi csúcsmodellt, a Core i7-990X Extreme Edition-t váltja le, így az idei év harmadik negyedévében 999 dolláros áron kerül majd forgalomba. Az Intel egyes partnerei számára már elérhetőek az új processzor mérnöki mintapéldányai.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. Destructo
2011.04.04. 20:31
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. neofery
2011.04.04. 20:35
(-:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. uristen
2011.04.04. 20:36
Mi a! Ezek utan nem ketelkedem abban sem, hogy tenyleg lesz 999X is. Nagyon ragaszkodnak ehhez a harom jegyu szamhoz.

"A Core i7-955X Extreme Edition a jelenlegi csúcsmodellt, a Core i7-990X Extreme Edition-t váltja le...". De szerintem ugy sem sokan olvassak mar vegig ezt a hirt, mivel annyi az erdekes az egesz leirasban, hogy par megaherz -el nagyobb az orajele. Szoval eleg lenne egy Copy-Paste es egy hozzaillo kep.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. p3tya
2011.04.04. 20:37
Na a sok 990x ee tulaj épp most dől kardjába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. gunclub
2011.04.04. 20:37
Hát igen....... 1000 dollár.... Ezt tényleg csak a lelkes overclockerek veszik meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gunclub
2011.04.04. 20:38
Hát igen....... 1000 dollár.... Ezt tényleg csak a lelkes overclockerek veszik meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. after01
2011.04.04. 20:40
Valahol nem értem, hogy az intel minek nyomatja tovább ezt a szériát. Kijött Sandy drága 3.4Ghzen pörög-forog, ottvan benne az AVX amire majd ha nem is a közeljövőben de építeni fognak az emberek. Ez a proci kb 250-300 ropi lessz de az 2600K igen erősen karcolja majd alulrol és csak 80ba kerül. Persze Sandy csak 8szálon megy HT val ez meg 12n. LGA1366-ra már kár építeni szerintem, inkább majd LGA1155 vagy majd Ivy Bridge ami szeritem már 2011Q4-ben dedütál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. after01
2011.04.04. 20:41
"A Core i7-955X Extreme Edition a jelenlegi csúcsmodellt, a Core i7-990X Extreme Edition-t váltja le"

Egy 9-essel lecserélném azt az 5-öst: D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. jozsefm
2011.04.04. 20:43
Na a sok 990x ee tulaj épp most dől kardjába

Fenét ,alig várják elvégre az már két hónapos ,ki kell dobni ,nem jó régi rossz már, és különben is kommersz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Heroes27
2011.04.04. 20:56
és ez már minek? de tényleg amúgy... értelmét nem látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mateo130
2011.04.04. 21:15
Csak a technológiai fölény mutogatására jó.
Szerencsétlen AMD csúnyán le van maradva. A hatmagos Thubanok gyengébbek mint az új Sandyk.
Mondom mindezt úgy, hogy egy 955-ös Deneb van a gépemben, mert teljesen feleslegesnek tartom, hogy 30k-nál többet adjak egy prociért meg plusz 10 fps miatt 800x600-ban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Saint
2011.04.04. 21:19
tápos csibe $

mi a töknek ilyen proci, inkább kéne már az olcsó 6-8 magos-sal foglalkozni, amit meg is tudnak venni az emberek, nem 1000 dodóért, mert csak a gazdagok, és a fanatikusok veszik meg, a csoró emberket , mindig kihagyák a jóból, pedig nálunk van a pénz, nem a gazdag gyökereknél, azok vannak 10-20-ezren, de mi vagyunk 11 millióan, lehet számolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. kiskrisz
2011.04.04. 21:32
mateo 130. nem értek egyet. az AMD kiadott 6 magos processzor 50 k körüli áron. az intelnek a legolcsóbb 6 magosa 220 És igazad van. attól a játék FPS-ed nem lesz 500 mert ilyen proci van a gépben. Kihasználatlanság. Az AMD nem a gazdag de felesleges teljesítmény felé megy. Ennek ellenére énis intel fan vagyok. ha most vennék procit tuti i5-2500K-t vennék de az AMD nek is megvan az előnye. játékra tökéletes és olcsó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Norbert09
2011.04.04. 21:34
LGA 2011-be még nincs proci? Inkább abba fejlesztgetnének..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. mijoe
2011.04.04. 21:39
Mi a ráknak csináltak még egy fos ár/érték arányú procit az X58-ba! Eddig is volt az overclockereknek, mi meg úgy sem tudjuk megvenni! Marad a Sandy, vagy majd talán az Ivy, ha foglalkoznának vele!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dimiona
2011.04.04. 22:04
@Saint: de az a 10-20e az állandó vevő, ha kijön egy újabb proci, megveszi, mert nem tudja mire másra költeni a pénzét, "te" meg egyszer veszel egyet, aztán használod évekig, addig amíg szinte már használhatatlanul lassú nem lesz. :]

@Heroes27: azért kell, mert ők az innováció hívei, és szeretnének fejlődni is, nem egy helyben stagnálni. Kirívó esetek mindig vannak, de ugye ezekből jönnek később azok, amiket te majd olcsón megveszel. Így fejlődik a technika csak. Fejleszteni, fejlődni muszáj, mert egyébként nem jutnának egyről a kettőre. Valamint ez is csak egy újabb mérföldkő nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm Norbe...
2011.04.04. 22:10
Év végén ,jövő év elején jönnek.Addig meg jó lesz ez, meg karácsonyra még egy a 995,5X/2. legyen már hová tenni a pénzét a fizetőképes rétegnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. sniperjoce...
2011.04.04. 22:17
az rendben hogy fejlődni kell de azt nem ártana akkor az Intelnek elmagyarázni hogy csökkentse a régebbi cucok árait nemde? Mert szerintem kurvadrágák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. pal07
2011.04.04. 22:29
Ha valaki vesz bagóért 980x-et azzal kihúzza majd az LGA2011 utáni fejlesztésre ami vagy 2-3év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jozsefm snipe...
2011.04.04. 22:30
Az első X6-os meg ez között mi fejlődés van azon kivül,hogy magasabb órajelen megy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. tibaimp
2011.04.04. 22:42
józsef m. - 2011-04-04 22:30:23 tulajdonképpen semmi, de ezek voltak az első 32nm-en gyártott procik, valójában csak a gyártástechnológiát kellett kipróbálni, ami be is vált, így nyitva volt az út a sandy-knek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tibaimp
2011.04.04. 22:47
2010. 1. negyedévében jött vele ki elsőként az intel, az volt a 980X ami 3,33ghz-n ment és 3,6ghz-t turbózott, a mag 239 mm2 mindegyiknél, ami nem semmi 32nm-en gyártva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Saint
2011.04.04. 23:24
nem is tudom, nekem 2 éve van I7 920-am, és nem nagyon akarom lecserélni másikra, mert ezzel is tökéletesen megvagyok elégedve, akár csak a lappal - Asus P6T Delux, és a 3 Gb 1600 Corsair-ram-mal, amig nem hal meg valamelyik addig nem nagyon cserélek le semmit, szóval akinek van pénze vegye, meg a drága procit, had jusson a fejlesztésekre több pénz, és mikor már 5-ös 10-es csik-szélességű procikat gyártanak, és a Tej mellé is adnak egyet , akkor majd én is veszek hozzávaló alaplapot is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. mateo130
2011.04.04. 23:25
Kiskrisz én azt mondom, hogy az AMD hatmagosa gyengébb, mint az Intel Sandyje és a Sandy még olcsóbb is.
Abszolút igaza van az AMD-nek amúgy, csak ennek akkor látszania kellene azon is, hogy kisebb fogyasztású procikat gyártanak. Ennek ellenére az Intel 4 magos processzorai csak 95W-os kategóriába kerültek és az én 955-ös procim meg 125-ös. Azért ez közel nem mindegy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mateo130
2011.04.04. 23:27
Arról nem is beszélve, hogy kb kétszer olyan gyors az Intel megoldása.
Ha most raknék össze gépet akkor nem lenne kérdés a Sandy, de November tájékán szerintem az én procim ár/érték bajnok volt a régi LGA775-ös drága Intelekkel szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kkkgeri0
2011.04.05. 00:16
@mateo130

az intel és az amd másképp számolja a tdp-t! nem is lehet így összehasonlítani. a te 955-s denebed (nekem is az van...) elmondom, hogy a felét nem fogyasztja annak a 125w-nak. HA (és a ha-n van a hangsúly) felhúzod teszem azt úgy 4,5-5 GHz-re, és ugye feszt is emelsz, akkor fogyaszt az a szerencsétlen 125 wattot Nagyon jó kis proci, jó tuning potenciállal ha jó példányt kaptál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pal07
2011.04.05. 00:18
[b]Saint -[/b a te géped elég lesz még 2 esetleg 3évig .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kleinguru
2011.04.05. 01:36
Kedves kkkgeri0! Miheztartás végett: igazad van külön számolja, de az intel átlagos értéket ad meg addig az amd a maximumot. Ugye ha TDP-ről beszélünk az osztályokat jelent, ami mondjuk nem fért bele a 95W-ba az nem feltétlen fogyaszt 125W-t lehet pl hogy csak 100at és azt is csak 100% loadon.

Ha pedig tuningolod, akkor ugye az órajel emelkedéssel a fogyasztás lineárisan a feszültség emelésével pedig már négyzetesen nő, tehát ha tuningolsz, akkor tuti többet fogyaszt a proci (nyilván 100% load mellett), mint a megadott tdp-je (nem ritkán a duplája) (Nekem X6 1090T-m van)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. rastawicc
2011.04.05. 01:47
Lehet, hogy késni fog az LGA-2011?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kkkgeri0
2011.04.05. 06:48
@kleinguru

Megfelelő hardver hiányában nem sikerült még tuningolnom, mert mindig bsod lett a vége (valószínűleg táp). Az én 955-öm 100% terhelés mellet fogyaszt 70W-ot, mindezt alap fesz. és emelés nélkül (Igaz én C3-as steppingeset kértem, ami a 95W-os keretbe fért bele). Tehát, akkor amit én írtam, az lényegében jó és te azt kiegészítetted, köszönöm. Deh a fogyasztáson ne vesszünk össze, mert! Asrock lapom van, letöltöttem hozzá az IES (Intelligent Energy Saver) nevű kis programot, ami terhelés nélkül leveszi a procit 800 MHz-re, 1,4V-ról 1,01V-ra, és a fogyasztást 4-20 W-ig 2 phase(?) működése mellett. Nem spóról valami sokat, mert egész napos működésnél ha spórol +- 1,5-2 órai áramot.

Amúgy meg hírről is, amíg van anyuci kedvence, tuning mester, akiknek tényleg van pénze rá, az megfogja venni, már csak presztízsből is. Ha az AMD kijönne már a bobcattal, és az megtudná fogni a 1366-os procikat, akkor azoknak lejjebb megy majd az ára valamivel HA nagy szerencsénk lesz. Nah de komolyan, egy átlag usernek bőven elég a 4 mag/szál egyenlőre, és még lehet sok is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm rasta...
2011.04.05. 08:13
Nem fog, sőt nagyon is jól áll a hírek szerint, a Sandy körüli hercehurcában még az is felmerült ,hogy gyorsan vált az Intel, és előre hozza a Q3-ra tervezett rajtot, de később elálltak ettől a tervtől, nem vállalták az előrehozott startot,és a vele járó kockázatot, okulva a sandy kissé elkapkodott startja miatti hibákból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Antiserver
2011.04.05. 10:15
Hogy mire jó ez?
Kb arra, mint a videókariknál a HD6990... el lehet mondani, hogy az övék a legerősebb. Ennyi.
Egyik sem az átlag pénztárcákra van mérve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. benczeb90
2011.04.05. 10:24
kkkgeri0

itt van

http://www.archithings.com/two-additional-models-of-bobcat-m-series-loaders/2009/09/30/bobcat-s650-skid-steer-loader
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. noPublicFG
2011.04.05. 10:31
Érdekes ez az új generáció. Sokkal gyorsabb és hardveresen is kihegyezettebb egyes dolgokra, amire nékem szükségem van, viszont az ára... fuuuu Nevetséges!
Pedig a sandy bridge nem lett rossz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gabest
2011.04.05. 11:15
A SB most mindent ver, de mi van ha kijön a bulldozer és legalább ugyanolyan jó lesz? Akkor megint ott vagyunk, ahol az athlon xp-vel. Ráadásul az atomot is beelőzték, ami az ion nélkül már rég nem lenne sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. dimiona
2011.04.05. 13:55
@Saint: nekem is hasonló konfigom van, avval a kis különbséggel, hogy 6gb tri-channel ram van benne. + egy asus gtx460 top 1gb és nekem is kb 2éve van meg :]
Én sem szándékozom még egy jó 2évig cserélni, mert fölöslegesnek tartom egyelőre. Ez bőven jó még, bár én nyúzom rendesen, sok mindent csinálok rajta egyszerre, de az átlagjúzereknek még sztem kell 1-2év mire szükségük lesz/lehet egy 4magos procira, most még elég nekik a 2magos bőven.

@sniperjocek: mért csökkentse az árait?! Azért mert kihozott vmi újat a high-end kategóriába, attól még sztem a korábbi, más kategóriába tartozó termékeinek semmi köze sincs hozzá. Függetlenek egymástól én így gondolom.
Ha megnézed a videókártyáknál is hasonló helyzet áll fenn. Kihoznak vmi újat, vegyünk az nvidia új 580as kártyát, attól még a 4xx-es széria alsóbb kategóriái nem kerülnek olcsóbba, max a 480as, aztán amikor kijönnek az 560/570es kártyák, akkor már a korábbi, 460/470es kártyák árai is lemennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kkkgeri0
2011.04.05. 18:55
@benczeb90

Tudod te hogy most miről is van szó?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller
2011.04.05. 19:42
Semmi értelme komment #1031312313

Szűklátókörűség felsőfokon.

Mi értelme egy 1000 lóerős Lamborghini traktornak? Szerintetek semmi, mert szerintetek drága (omg egy házat vehetnék belőle), és feleslegesen olyan erős mert nektek a 200 lóerő is elég lenne, sokat fogyaszt a ti Toyota Prius / Honda Civic / stb -hez képest, és biztos csak az újgazdag retardáltak veszik meg, mert Lamborghini, és a péniszüket növelik vele és biztos én is ezért vettem meg, meg hogy elmondjam hogy nekem 1000 lóerős Lambom van.
A hiba a gondolatmenetben csupán az, hogy áttól még hogy az útra is felmehetnék a Lambo-val nem erre lett tervezve, és nem is ezért veszem meg.

Kapizsgáljátok a lényeget?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. benczeb90 kkkge...
2011.04.05. 19:58
@kkkgeri0

kapizsgálom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pal07
2011.04.06. 10:48
Én majd ebben az éveben vagy jövőre veszek használtan 1366-ot i7 920 vagy 930-al úgy is játékra évekig elég . Ilyen Extréme procit is majd vagy 2év múlva próbálok ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm pal07
2011.04.06. 12:52
Két év mulva már nem sok értelme lesz, az akkori középmezőny ugyanannyiért többet fog tudni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2011.04.06. 20:17
Egy , mint hír , megnézni és tovább lapozni - max ennyi - se több ... felesleges erre többet időt pocsékolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pal07
2011.04.06. 23:37
Csak az 1155-nél nincs 2x16 Pci- csak 2x8 igaz nem sok jelntősége van de akkor sincs kihasználva avga 100%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!