iPon Hírek

Jön a Plextor szupergyors USB 3.0-s Blu-ray írója

Dátum | 2011. 02. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS


A Plextor egy új külső Blu-ray íróval jelentkezik a piacon, amely USB 3.0-s vagy eSATA csatolófelületen keresztül képes kapcsolódni az adott asztali géphez vagy noteszgéphez, de természetesen ezzel együtt az USB 2.0-s portokkal is kompatibilis. A 163 x 51,5 x 224,7 mm-es mérettel és 1200 gramm körüli súllyal rendelkező újdonság 12x-es maximális írási sebességet kínál a Blu-ray korongok számára, de ezen kívül DVD és CD lemezeket is írhatunk vele, ha szükséges. A PX-LB950EU típusjelzéssel ellátott termék LightScribe támogatással is bír, így az arra alkalmas adathordozók esetében a lemez tetejére monokróm ábrákat, illetve feliratokat is "égethetünk".



A lakk feketében pompázó házzal ellátott újdonság 8 MB-os pufferrel rendelkezik, maga az optikai meghajtó pedig úgy van kialakítva, hogy kevés rezgés kibocsátása mellett üzemelhessen. A csökkentett rezgés és a 8 MB-os puffer jóvoltából a meghajtó igen pontosan dolgozik még nagy írási sebesség alkalmazásakor is, Blu-ray filmek lejátszásakor pedig halk működésének köszönhetően nem teszi tönkre a mozi élményt. Az újdonság a gyártó hivatalos weboldalán található információk alapján az alábbi írási és olvasási sebességeket kínálja a különböző adathordozó korongok esetében:


BD média

DVD média (Olvasás/Írás)

CD média (Olasás/Írás)


Az új külső Blu-ray íróhoz a gyártó mellékeli a Cyberlink Blu-ray és DVD lejátszó alkalmazását, amely 3D támogatást is nyújt, de a termékhez ezen kívül természetesen a Plextor saját, PlexUTILITIES névre keresztelt alkalmazás csomagja is jár. A PX-BL950UE várhatóan még ebben a hónapban megjelenik az üzletek polcain, ajánlott végfelhasználói ára pedig 180 angol font magasságában fog elhelyezkedni. A Plextor az újdonságra két év garanciát vállal.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. atti2010
2011.02.04. 13:54
Szép-szép de értelme már nem sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Kajafun
2011.02.04. 14:51
Dehogyis, miket beszélsz már ha elhagyod a gépházból a kis műanyagot akkor ezzel simán helyettesítheted!
Másra sajnos tleg nemjó... feltalálták a mobil racket és a HDD-t!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. seals
2011.02.04. 16:03
Emberek!
Magyarázzátok már el miért nem éri meg blu-ray-t venni.
Most tervezek venni Hd Dune média lejátszót,de akkor nem veszek bluray lejátszósat.
Kicsit levagyok mardva.Pl torrentezés miatt nem éri már meg?
Vagy azért mert merevlemezről lejátszás könnyebb mint ki be rakosgatni a lemezeket?

Köszönöm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. seals
2011.02.04. 16:26
OCSABI!

Igen le levagyok maradva,valóban.1.5 év kimaradt akkoriba még dvd-re volt divat az adatmentés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Dragon3k
2011.02.04. 16:31
Azért nem éri meg mivel pl ennek az írónak az árából veszel 2*2 tera tárhelyet és még marad is pénzed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. atti2010
2011.02.04. 16:37
OCSABI Egy hajszálnyit mellé dumál mert a lejátszók és az írók között hatalmas árbeli különbség van, o filmlejátszásról beszél te meg adatmentésről. A lényeg a lényeg egy Blu Ray író árán 3-4 darab 1GB HDD-t veszel és akkor a méregdrága lemezekről még nem is beszéltünk, ez már idejét múlta, szó szerint annyit tökölődtek hogy elment a vonatuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Ipadnak
2011.02.04. 16:59
Ezek az optikai lemezek mind megdöglenek pár év alatt, talán tíz évet ha kibírnak...
Az író árából mindig meg kell venni az árában elérhető nem optikai adathordozót, és arra pakolászni a cuccokat. Mivel a következő formátumváltásnál a cuccaidat lecseréled így lényeges az hogy az adat "nem kőbe vésett", törölheted és módosíthatod (jobb/plusz hangsáv hozzáfűzése, képcsere stb.) A saját dolgaidat érdemes havernál kiíratni/gmailen tartani backupnak, mert a HDD-k nem élnek örökké.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. m107
2011.02.04. 16:59
Szó ami szó nem egy olcsó cucc de minőségi az biztos.
Volt már sok Plextorom de mindegyiknek semmi baja nem volt.
Lehet hogy egyeseknek elavult a blu-ray lemez de mari néni meg sajnos a magyarországi kispénzű számítástechnikához nem annyira értő emberek dszámára még mindig a lemez a legmegfelelőbb mint dvd vagy majd blu-ray
Nem ment még az a vonat csak álldogál egy helyben sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Ipadnak
2011.02.04. 17:05
Most miért nyomatod te is ezt?

Bluray: 4200 Ft, 50 GB = 1 GB 84 Ft-ba kerül + Kell venni írót az erre még rámegy
HDD: 22000 Ft, 2000 GB = 1 GB 11 Ft-ba kerül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010
2011.02.04. 17:05
m107Lassan egy 32GB USB sticket is kapok annyiért mint egy blu ray lemezt, az sokkal biztonságosabb egyszerűbb, innentől fogva bizony elment az a vonat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. seals
2011.02.04. 17:14
Emberek.
Köszönöm a válaszokat.
A lényeg tehát adatmentésre és filmnézésre akár,gépról vagy médialejátszóról,a merevlemez a biztonságosabb és az olcsóbb.
A dvd lemez Ft/GB megeggyezik de hát ki a tököm akar elővenni 200 dvd lemezt vagy keresgetni a lemezek között.
Olvastam egy cikket is amin leírják,dvd lemezek egy 5-10 év múlva olvashatatlan lesz az adat.
Szóval maradok az adatmentésnél meg filmnézésnél is a hdd-nál.
HD Dune Base 3.0 vagy Duo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. szasza11
2011.02.04. 17:14
ha veszel egy iro-t meg egy blu-ray lejatszot akkor elveszheted a kristalytiszta kepet.
en is erre toregszek,egyszer csak bejon,vagy lemegy az arra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. m107
2011.02.04. 17:23
atti2010
jó ha neked 19-20 ezer forint közt van egy blu-ray lemez akkor használj 32 Gb usb sticket
ja és ha tetszik valami hvá mentesz 1-1000 32 gb usb stick (a flash memória sem örök)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. m107
2011.02.04. 17:32
UI:
Lesz még jövője a Blu-ray-nek.
Ugyan lehet kapni már 13200 ft is 32gb usb kulcsot is, de van aki szeret menteni annak csak a HDD jó bár 2 gb HDD-t nekem nem volna elegendő a családi dolgaim 0,001% sem.
Még mindig a kispénzű számítástech nem értő emberekkel tudok csak példálózni Mari Nénivel akinek még a DigiTv is Kínai
Kifejezetten örülnék ha a mostan 1302 db xvides és 204 db mp3 gyűjteményemet blu-ray lemezekre archíválhatnám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Szefmester
2011.02.04. 17:43
A szakikat kérdezném hogy milyen a terrás vinyó? Mi az és hogy működik? Valami kőművesdémon van elbújva a dobozba és az vési fel az adatokat az agyagkorongra, vagy egyéb földi eredetű hordozófelületre? Vagy netán még mindíg nem fogta fel az emberiség egy része hogy a tera az amire ők gondolnak?

Amúgy sajnos igaza van a társaságnak... nem éri már meg megvenni ezeket az írókat. A "fő" felhasználók a ps3 warezosok lemezek nélkül használhatják a kiskalózoktól beszerzett dolgaikat, a BD médialejátszók pedig már képesek USB-n keresztül is filmeket lejátszani, szal a külső vinyó(k) olcsóbbak mint kiírni azonos méretnyi BD lemezt megvenni. Arról nem is szólva hogy egy olcsóbb lemezről az adataid 2-3 év alatt elérik az "éppenhogy olvasható" státuszt. Bár a HDD-ket is be kell röffenteni azért havonta hogy ne rohadjon be a cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Bootman
2011.02.04. 17:46
Ez mind szép és jó, de nem hiszem, hogy az átlag Magyar felhasználó ezt meg tudja fizetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. m107
2011.02.04. 17:48
Szefmester

Samsung (De ne elsődleges vinyónak, mert könnyen Bad Sectoros-dik F1,F2,F3 Volt egypárral dolgom)
UI: ha nem fő akkor semmi gond velük halk és hűvös.
Hithaci Maga az ász vagy WD (bár ő kicsit melegszik de (5 év gari)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Ipadnak
2011.02.04. 18:28
Nekem az a véleményem hogy ha a harddiszket a gyári tokjába visszateszed az pont jó védelmet fog nyújtani pára ellen és sokáig jó lesz az úgy. A hő nem nagy gond, ha van 10 °C a lakásban már jó. Én a gépben fogom tartani a tárolóvincsit és folyamatosan üzemelni fog. 5400-as, 3 év gari, muszáj kibírnia. Ha nem, az adatok elvesznek, sebaj, újra letöltöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. XtreemX
2011.02.04. 22:14
Nagy gyökér aki azt írja nincs értelme.. emberek a Blu-ray a következő adathordozó. Akármennyire is lázadtok ellene,akkoris be fog következni hogy a játékok is BR lemezen fognak jönni... 12x-es írás pedig iszonyat gyors[54MB/s].
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. thedevelop...
2011.02.04. 23:41
A következő adathordozó a 3+Tb-os HDD, az SSD, illetve a ReRAM Ezek a műanyag korongok már annyira nem.
A játékok, filmek pedig p2p rendszeren jelennek meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010
2011.02.05. 14:51
ocsabJa és miután megveszi 45k az írót megjelenik az újabb kiadású ami már 200 GB lemezt is tud írni potom 60k, es meg azt mondjatok hogy nem ez a jövő, 2 író 2 lehúzás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. inex98
2011.02.05. 20:45
Hallottatok már arany-ezüst hordozórétegű DVD korongokról? Mert azokat érdemes archiválásra használni, nem a Tesco gazdaságos lemezeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thedevelop...
2011.02.05. 21:01
Vagy DVD-RAM -ra is érdemes archiválni, csak kevés író támogatja, és relatíve drága a korong is, de hosszú távon megéri.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. thedevelop...
2011.02.05. 21:01
Vagy DVD-RAM -ra is érdemes archiválni, csak kevés író támogatja, és relatíve drága a korong is, de hosszú távon megéri.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010
2011.02.06. 09:57
Egy 9,4GB DVD-RAM árán simán veszek egy 8GB Kingston traveller USB cuccot ami sokkal biztonságosabb és annyiszor törlöm ahányszor akarom, nem kell hozzá semmilyen drága író vagy olvasó, tényleg jó ötlet ez a DVD-RAM.Anyit meg hozzáteszek hogy az USB-s kütyüben ha elfáradnak a cellák még lehet az adatokat olvasni csak írni nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thedevelop...
2011.02.06. 13:13
Nyilván nem hangsúlyoztam ki azt, hogy 'hosszú távon megéri'. A szalagos meghajtókat is használják a mai napig, mert nem az a cél, hogy minden nap írjanak rá, vagy leolvassák ami rajta van, hanem az, hogy ha kell, akkor 50 évvel a megírása után még olvasható legyen.
Nem vagyok benne biztos, hogy egy áramkör ('USB cucc') ennyi idő elteltével is megőrizné az adatokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thedevelop...
2011.02.06. 17:14
Legacy rendszerek a reptereken is működnek. Azért nem kell túlozni, csak olvasó kell hozzá, amit erre szakosodott cégek akár személyre szabottan is legyártanak ha szükséges. Pénz kérdése.
De visszakanyarodva a DVD-RAM-ra, megfelelő tárolás mellett megbízhatóbban tárolja a rá írt adatokat, mint egy áramkör.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. atti2010
2011.02.06. 17:51
the.developerDe visszakanyarodva a DVD-RAM-ra, megfelelő tárolás mellett megbízhatóbban tárolja a rá írt adatokat, mint egy áramkör.Erről egy tesztet is tudnál mutatni vagy csak feltételezés, a szalagos rögzítővel kapcsolatba igazad van de most nem az ipari cuccokról beszelünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. atti2010
2011.02.06. 17:54
Az elektronikai áramkörök jóval biztonságosabbak mint egy fizikai hordozó mert azok idővel korrodálódnak, míg a csipek légmentes tokozásban figyelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thedevelop...
2011.02.06. 22:47
A feltevésemet arra a tényre alapozom, hogy a flash alapú memóriáknak egyszerűen nem volt eddig idejük bebizonyítani, hogy hosszú távon megőrzik az adatokat. Egy optikai lemez megfelelően tárolva (UV sugárzástól, karcolódástól védve, stb) nem károsodik. Egy áramkörben viszont sok aktív és passzív áramköri elem is meghibásodhat, ráadásul elképzelhető, hogy az egyik alkatrész okozza majd a többi meghibásodását (túlfeszültség, rövidzárlat, stb)
Természetesen nem kizárt, hogy azonos körülmények között tárolva egy flash meghajtó is megfelelő archiváló eszköz lehet, ez néhány évtized múlva derül majd ki.

"Egy 9,4GB DVD-RAM árán simán veszek egy 8GB Kingston traveller USB cuccot"
Ezt az adatot nem tudom honnan vetted, de egy 4.7GB-s DVD-RAM korong egészen pontosan 282Ft-ba kerül egy bizonyos webshopban. Nem hiszem, hogy 2*282Ft-ért kapsz bárhol is 8Gb-os pendrive-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. atti2010
2011.02.07. 09:01
the.developerAzok a 300Ft DVD-RAM-ok olyanok is, de nézd meg menyi egy márkás darab és ne 4,7GB hanem 9,4GB nézegesd, de kar ezen vitázni, mikor egy 200GB Blu-RAY lemez 2000Ft lesz és egy író 15.000Ft elgondolkodtató lesz a dolog, de most nem alternatíva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thedevelop...
2011.02.07. 11:59
Akárhogy nézem, nem találok indokolatlanul drága DVD-RAM-ot, mondjuk 9.4GB-osat sem (2x4.7-el helyettesíthető, úgyhogy ez nem probléma)
Nem baj, ha vitázunk, mert mindenki a legolcsóbb megoldásra törekszik, én pedig nem vagyok leragadva a DVD-nél, csak érvelek mellette
Egyébként megnéztem és egy 25GB-s Blu-ray lemez átlag 400Ft, úgyhogy ha az írók ára is csökken majd, akkor akár ez is tökéletes lehet nem-túl hosszútávú archiválásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!