iPon Hírek

Jön a PS4 APU egységének PC-s változata?

Dátum | 2013. 02. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A korábbi hírekből már kiderült, hogy a Sony PlayStation 4-es játékkonzolja ezúttal egy AMD APU egység köré épül, amely Jaguar alapú processzormagokkal, illetve Radeon HD sorozatú integrált videó vezérlővel érkezik, méghozzá GDDR5-ös típusú, megosztott rendszermemória társaságában. A chip a Sony egyes technológiáit is alkalmazza, ám az egyelőre nem világos, hogy pontosan melyeket. A jelek szerint az ütőképes APU egység hamarosan asztali számítógépekben is feltűnhet, ugyanis az AMD illetékesei a termékből egy PC-s változatot is készítenek, amely már mentes lesz a Sony különböző technológiáitól, hiszen PC-s környezetben azokra valószínűleg amúgy sem lenne szükség. Az AMD globális kommunikációért, illetve ipari marketingért felelős részlegének alelnöke, John Taylor a The Inquirer munkatársának adott nyilatkozatában beszélt az AMD fentebb említett terveiről, és néhány érdekességről le is rántotta a leplet.

A szakember szerint a Sony PlayStation 4-es játékkonzoljában helyet foglaló APU egység az AMD valaha készített legnagyobb teljesítményt kínáló megoldásának számít. Mr. Taylor persze gyorsan azt is hozzátette, hogy a szóban forgó APU egység PC-s változata nem ugyanazon a szinten helyezkedik majd el, mint PS4-es elődje, már ami a processzormagok számát, illetve a Radeon HD sorozatú videó vezérlő teljesítményét illeti. A PS4-es APU egység összesen nyolc processzormagot vonultat fel, Radeon HD sorozatú, 1152 shaderrel gazdálkodó grafikus vezérlője pedig 1,84 TFLOP/s-os számítási teljesítményt kínál, ami nagyjából a Radeon HD 7850 teljesítményszintjének felel meg. A fentiekből kiindulva bizony bőven van mozgástér, ha a mérnökök karcsúsítani szeretnék a szóban forgó APU egységet, ugyanis mind a processzormagok számát, mind pedig az IGP shadereinek számát lehet csökkenteni. Ezzel egy kevésbé potens, kifejezetten játékosoknak szánt chip készülhet, bár itt Mr. Taylor valószínűleg egyszerűen a Kabini APU-ra gondolt. A Kabini APU egy alacsony fogyasztású, noteszgépekben és asztali számítógépekben egyaránt elhelyezhető SoC egység, ami már jó ideje szerepel az AMD útitervében. A Kabini APU maximum négy darab Jaguar processzormaggal, valamint GCN architektúra köré épülő, Radeon HD sorozatú videó vezérlővel érkezhet majd. Egy blogbejegyzésben, amelyben a PS4 egyedi APU egységéről van szó, Mr. Taylor már rávilágított, hogy az egyedi APU egység az AMD 2013-as útitervén szereplő termékek építőkockáit használja. A szakember azt is mondta, hogy a PS4-es chip következő generációs AMD Radeon grafikus vezérlőre támaszkodik, de itt ebben az esetben valószínűleg a GCN architektúra átalakított, APU felhasználásra szánt változatáról lehet szó. Nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy az AMD az idén megjelenő, Streamroller alapú Kaveri APU egységek esetében is GCN alapú Radeon HD videó vezérlőt használ majd. Ennek értelmében meglepő lenne, ha egy külön Jaguar alapú chip is lenne a tarsolyban, amely valóban következő generációs IGP-t használ. Az is különös, hogy az AMD eddig meglehetősen szűkszavú volt a Kabini APU egység memóriainterfészével kapcsolatban. Érdekes lenne, ha a chip a PS4-ben alkalmazott megoldáshoz hasonlóan megosztott GDDR5-ös rendszermemóriát használna, igaz, a memória-sávszélességgel legalább biztosan nem lenne gond - utóbbi a PS4 esetében 176 GB/s-os értéket képvisel. Más kérdés, hogy a GDDR5-ös memóriachipek késleltetési ideje rosszabb, mint DDR3-as társaiké, amelyek napjainkban a PC-k döntő többségében jelen vannak. A PS4 esetében egyébként egy többcsatornás, 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódik az APU egység a 8 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memóriához.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

30. kpatryk91
2013.02.28. 20:14
Üdv!

Lehet hülyeség, de én egy dolgot nem értek.

"...grafikus vezérlője pedig 1,84 TFLOP/s-os számítási teljesítményt kínál, ami nagyjából a Radeon HD 7850 teljesítményszintjének felel meg."

A flop az maga a lebegőpontos szám az világos, viszont ha megnézem az amd weboldalát, legyen pl egy 7970-es.

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/7000/7970/Pages/radeon-7970.aspx#3

Itt egyszeres lebegőpontosnál 3,8 tflopsot ír, viszont duplapontosnál 0,95 tflopsot ír (kerekítettem).

Akkor a ps4-ben lévő kártya a maga 1,84 tflopssával az most melyik?

Gondolom a duplapontos, mert egyszeresnek nem lenne nagy szám, így viszont dupla olyan gyors 2x0,95 = 1,9 (oké, majdnem), mint a mostani egymagos csúcskártya.(vegyük csak az amd-t, úgyis az van benne az nvidia csak bekavarna)

Így azért nem egy 7850es szint.
Mondjuk lehet valamit eléztem, de nekem ez nem világos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. bitterke
2013.02.28. 20:33
az a 8gb ddr5 memória csak a videokártyáé vagy a rendszeréé is? mert ha a rendszeré is akkor azt hogy oldották meg? kicsit furcsa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ricshard44...
2013.02.28. 20:34
Azt, hogy ez az egyszeres érték ezért is 7850 körül van ami kb 2 tera
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. bitterke
2013.02.28. 20:35
tökjó h 2 szer küldi el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Stark
2013.02.28. 20:46
bitterke
Az mindené, nem csak a VGA-é.
Nincs ezen semmi furcsa, egybe van integrálva az egész, így meg lehet oldani.
Asztali PC-ben is lehetne ilyet, csak akkor rá kéne forrasztani a RAM-ot is az alaplapra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. ThompsoN kpatr...
2013.02.28. 20:49
Az egyszeres pontosságot adták meg. Ami ez esetben nagyobb, mint a 7850 számítási kapacitása (az 1,76TFLOP/s). Viszont ez csak egy architektúrán belül összehasonlítható. Pl. az 5870-nek még 2,72TFLOP/s volt, a 6950-nek 2,25TFLOPs, míg a 7850-nek ugye mint írtam, 1,76TFLOP/s. Ennek ellenére a 7850 a leggyorsabb a három közül.

bitterke: a kulcsszó: közös memóriacímtér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Ragnarr
2013.02.28. 21:19
A ps4 GCN architekturaju GPUt fog hasznalni szoval ugyan olyat mint a HD7000-es szeria, az a 1,8TFLOPs tenyleg egy HD7850-nek felel meg. Ez van, az uj konzolok egy kozepkategorias PC szintjen lesznek, a jatekfejlesztok ezt mar reg rebesgettek, nem szabad csodat varni az uj generaciotol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Stark
2013.02.28. 21:31
Ragnarr
Csak a hardver alapján nem lehet tudni mit lehet várni tőle, ez nem PC.
Nincs belőle millió féle verzió mint PC-ből, sokkal könnyebb rá optimalizálni.
Így a PC-nél gyengébb hardverrel is kihozható belőle hasonló grafikai szint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. djwolf
2013.02.28. 21:38
Azért nem lesz ez rossz. Sokan el felejtik, hogy a PS4-ből több Kraftot ki lehet majd hozni mint egy USER személyi / Asztali számítógépből. Ugyebár a PS4-en nincs Windows ami Pl, felzabálja a gép erőforrásait. Egy játék konzolnak szerintem ez a hardver nem lesz ez rossz.

ui: (Kérdés) a GCN Technológiára fejlesztik az új játékokat is? Valahol olvastam, hogy lehet a játékok PC-re hamarabb megjelenhet, mint PS4-re. "elvileg" Csinálnak egy PC-s verziót, majd át konvertálják PS4-re. De kövezzetek. (Azért kérdés)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csiki2
2013.02.28. 21:50
Stark: ez igy sajnos nem igaz. Beletesznek egy-ket jo dolgot, ami tehermentesiti picit a CPU-t/GPU-t, de azert ez alapvetoen egy PC teljesitmenye.
Ami megmaradt, hogy egyszerubb a teszteles, gyorsabb valamivel a fejlesztes, mert egyseges a rendszer (es ha minden igaz egzotikus "tarsprocesszorok", meg "ket felkepernyot renderelsz" dolgok sem lesznek benne).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim djwol...
2013.02.28. 21:53
Ez majd a jövőben eldől. Eddig úgy volt - ahogy egy másik iPon cikk is említi, asszem pont a Watch Dogs-nál -, hogy PS3-ra volt a legnehezebb fejleszteni, így arra írtak meg egy játékot elsőnek, majd onnan portoltak.

Mivel most a két architektúra sokkal közelebb áll először jön a PC, utána a port PS4-re, de mint említettem, ez egy játéknál van csak egyelőre így, nem lehet ebből még tudni hogy ez egy kivétel, vagy az új szabály.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Stark
2013.02.28. 22:16
csiki2
Az a lényeg, hogy PC-n a játék és a vas között ott van a DX, OpenGL, mivel itt rengeteg féle vasat kell lefedni, és mindegyiken működni kell a játéknak. Ez viszont nagyon visszaveti a sebességet.
Konzolon ilyen nincs, ott adott a vas, arra szabják az API-t, így sokkal gyorsabb az egész. Hiába hogy gyakorlatilag csak egy közepes PC-nek felel meg a teljesítménye, akkor is olyan grafikát tud majd futtani mint a csúcs PC-k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. HUFEUR
2013.02.28. 22:36
Asagrim:

az nagyon ritka volt, hogy PS3-ra készítették a játékot és onnan portolták.

Egyébként konzol és PC hardvert annyira felesleges összehasonlítani, meg kell várni amíg megjelenik, aztán mondjuk megnézni a Watch Dogs melyiken mennyivel szebb (bár ez sem a legjobb, mert egy exkluzív játék általában lényegesen szebb, de azért ennyiből már nagyjából meg lehet nézni milyen szinten vannak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Ragnarr
2013.02.28. 22:53
@stark: optimalizalni lehet, de az se tudja behozni ezt a lemaradast. Pl az elso crysis anno simant ment nekem High qualitin egy 8800GT-n a konzolok ezt a szintet sose tudtak elerni, pedig az a kartya is csak kb 2x olyan eros volt mint a konzolos gpu-k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Forcecaste...
2013.02.28. 22:58
@kpatryk91
Mindig a szimpla precizíós értékről beszél alap esetben mindenki, mert nyílván az a nagyobb és főleg ha marketingről van szó, akkor a nagyobb értéket szeretnék megosztani velünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gezu1025
2013.02.28. 23:24
@Ragnarr: Nem így kell gondolkodni. Hanem, fogod a crysis 3-at/bf 3-at, stb. és megnézed, hogyan néz ki konzolon, és azt milyen hardverből is hozták ki... Na ahhoz képest az új generációs konzolok nem kis előrelépés lesznek.


Hogy a cikkhez is hozzászoljak, rohadttúl tetszik az elképzelés, de ha igazak a hírek és 1,6on fognak járni azok a jaguar magok, akkor az biza nem elég egy PC-be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Nurba
2013.03.01. 00:06
Igen sok helyen olvastam, hogy kapja a fikát az 1,86TFlops teljesítmény, de hát a konzoloknál a fejlesztők sokkal magasabb szinten programozhatnak és sokkal komolyabban lehet optimalizálni. Nem hiába mondogatta az AMD 1-2 éve, hogy a DirectX mennyire elnyomja a képességeket. A HD4800 sorozattal is volt egy rövid techdemo, ami nagyon jól nézett ki (Ruby fogócskázott az utcán a nagy robotjával) még ma is remekül fest. Mint kiderült azt nem directx-re írták, hanem valami speciális API-val készült a video...
Mésrészt nézzük meg a mai játékokat xbox-on és PC-n majd hasonlítsuk össze a hardvereket! Lehet, hogy PC-n szebb, meg magasabb felbontású textúrákat lehet alkalmazni, de akkor is. Valahol olvastam, hogy a mostani xbox chip (Xenos) számítási kapacitása 240GFlops. Ennek tükrében az 1,86TFlops bizony 7,75x gyorsabb. A PS3-ra idáig 230,4GFlops eredményt találtam. Ha valóban közel nyolcszorosára gyorsulnak a konzolok, akkor látványban szerintem állva hagyják a mai PC-ket...egy ideig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dfsz34
2013.03.01. 00:38
Nurba - 2013-03-01 00:06:44

Nem akkor is, pont hogy az a lényeg, hogy a grafika szebb és nagyobb felbontású meg esetleg megkapja az ember az átlag 60FPS-t egy kellemes min mellett.

Jó vicc, hogy erről milyen lekezelően tud mindenki beszélni, pedig ez a teljesítmény, mi más lenne?

Az új konzolok nem alázzák a PC-ket annyira, mint az előző generáció csinálta az indulásakor, de még ez a teljesítmény is elég lesz pár évig, hogy a PC-kel versenyben legyenek. Utána meg úgyis az lesz, hogy a játékok 90% konzolátirat lesz, úgyhogy végül is ha jó áron lesznek, akkor logikus választás egy konzol, annak aki csak játszik.

Kár, hogy oprendszert nem lehet rárakni és sima PC-nek használni ha éppen nem játszik az ember, akkor nem is gondolkodnék rajta, hanem vennék azonnal.

Végül is nem tudom, miért fájna a Sony-nak, hogy akár egy windowst rá lehessen rakni és egy erős közepes teljesítményű PC-ként is működhetne a konzol. Talán az MS meglépi, mert én racionális indokot nem tudok mondani ellene, maximum a pc gyártok lobbija, mert akkor minden eladott konzol nagy eséllyel csökkentené az eladott pc-k számát de a felhasználó szempontjából csak előny lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Crytek01
2013.03.01. 00:53
Azt a kegyetlen brutál mindenit 7850 ereje egy kis chipben benne , na ha pc-re lenne ilyen szerintem azon nyomba mindenki rohanna ilyet venni! De ez még pc-s fronton odébb van hiszen év végére is csak a 7770-es szintet talán esetleg elérő apu jön csak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kpatryk91
2013.03.01. 07:14
Forcecaster:

Értem, köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Balucsek
2013.03.01. 10:24
dfsz34: xboxra jó ideig lehetett ubuntut ügyeskedni, de egy idővel le lett védve (valamiért MS-nek nem tetszett hogy a konkurencia OS-e ékeskedik az ő hardverén). PS3-ra talán még mindig lehet valami linuxot felrakni, de ha jól tudom a programok többsége nem fut rajta az eltérő hardver miatt. De persze ezek csak a lelkes kísérletezők miatt valósulhatnak meg, mert a konzolok elsődleges célja hogy a gyártó eredeti játékait futtassa és így gazdagítsa őket, így egyik sem fog erőforrást pazarolni arra hogy többcélú legyen a gépe. Főleg hogy magán a hardveren nincs igazán hasznuk.
Esetleg a köv Xboxon tudok valami féle windows féleséget elképzelni a W8 multiplatform irányvonala miatt, de azért persze reálisan minimális esélyt látok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Riddick77
2013.03.01. 10:35
Remélhetőleg a hűtési rendszerük jobbak lesznek,mint a régi konzoloknak. Aki benne van a témában tudja miről beszélek. A cpu teljesítményt ,meg gondolom leszimulálták a mérnökök,valamint a fejlesztő eszközökön már látszani fog milyen teljesítmény várható a konzolokon. De,az biztos,hogy jóval erősebb hardverre lehet számítani,mint a jelenlegi generációnál. Viszont nem szabad elfelejteni,hogy a mostani konzolok,főleg xbox 360,de a ps3 is nagyon toppon van a játék minőség/teljesítmény szempontjából. Több ismerősnek a szeme kiugrik,mikor meglátja ,hogy fut egy Halo4,Black Ops2 egy xbox-on! Ennek a AMD fúziónak több kedvező következménye lesz szerintem. Hozzá teszem Pc fronton,Intel párti vagyok,de videokártyák terén az AMD nagyon jó. Mivel mindkét nagy konzol az AMD től veszi a hardvert,ezért szerintem : Könnyen átírható játékok lesznek,a Pc-s terület is kap majd az új játékokból valószínű gyorsabban ,mint most. Több cég kezd majd el fejleszeni,mert könnyebb lesz programozni a konzolokat. És nem utolsó sorban, az AMd nek biztos megrendelő bázisa lesz a két nagy konzol gyártó,ezáltal jobb lesz az Amd pénzügyi helyzete is. Ami viszont, minden vásárlónak érdeke,mert ha nincs erős konkurencia,akkor nincs innováció,és magasak lesznek az árak. Szóval,kíváncsian várom az új konzolokat. A végén csak annyit jegyeznék meg,valamelyik szuper intelligens mérnök végre felismerhetné,milyen jó lenne konzolokon is natív usb egér támogatással játszani,böngészni,egyebek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. MrFox
2013.03.01. 11:00
"Remélhetőleg a hűtési rendszerük jobbak lesznek,mint a régi konzoloknak."

A kezdeti konzolok még nagy raszterral készült cpu / gpu egységeket használtak kezdetben, később pl. a PS3 slim-nél már vékonyabb csíkszélességűeket amikor elérhetővé vált a technológia, ezért a gép mérete és fogyasztása / hűtése is jól lecsökkent (a PS3 superslim-ről nem is beszélve). Az AMD APU meg eleve a legkisebb raszterral készül, így nem lesz a gépből radiátor.

" A végén csak annyit jegyeznék meg,valamelyik szuper intelligens mérnök végre felismerhetné,milyen jó lenne konzolokon is natív usb egér támogatással játszani,böngészni,egyebek..."

Ez a Sony-nál nem mérnök kérdése, mert már a PS2 is szabvány USB portokkal jött ki, a PS3-ról nem is beszélve. A játék készítőkkel kell az ilyet megbeszélni, de ez olyan szerintem, hogy a pécés játékokhoz meg nem mindig csinálnak natív joypad támogatást. Anno az age of empires 2-t PS2-n pl. egérrel játszottam, meg a half life is támogatta, Star Trek Voyager EF... De kanapéról mondjuk elég macerás egerezni, ott nem a monitor előtt görnyed az ember egy asztalnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Riddick77
2013.03.01. 12:20
Igen a gyártástechnológia fejlődött,de ez gondolom nem vigasztalja az a sok millió embert akinek elromlott a xbox-a,ps3 a gondatlanul tervezett hűtési rendszer miatt.

Az egeret is meglehetne oldani,hátha MS kitalál valamit,mert nagyon el akarnak menni a szórakoztató,ALL In One rendszer felé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. MrFox
2013.03.01. 16:07
A pécés eszközök ugyanúgy elromlanak, csak éppen egy videokokártya élettartama 1 év, egy CPU-é meg kettő. Utána cseréli le az userek 80%-a, mert elavult, és szaggat a krájzisz 1-2-3. Nincs elég ideje elromlani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. asdsa
2013.03.02. 13:00
@MrFox
Az az 1-2 év inkább 3-5-10 év szerinem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2013.03.02. 13:57
MrFox: Ekkora hülyeséget.... Gyere már el és kiveszem neked a szekrényemből az 1994-ben gyártott Gravis Ultrasound MAX hangkártyámat, ami ISA 16 bites csatlakozású, és belerakjuk egy P3-asba, és 1000% hogy működni fog! De ha még túrjuk a szekrényt van ott egy S3 Trio 64V+ PCI-os VGA is! Az is tutira működni fog, bár az még kölyök mert 1997-es gyártású.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. djwolf
2013.03.03. 02:08
97 ben gyartottak meg s3 trio64+-t? az is finom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gabesz7630
2013.03.04. 15:56
Crytek01:
a 7850es ereje is egy kis csipben van .
Az elleneallasok meg a kondik nem vegeznek szamitast a tobbi meg memoria rajta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gabesz7630
2013.03.04. 15:59
ja latom bocs felreertettem..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!