iPon Hírek

Jön a Volvo és az Uber önvezető taxija

Dátum | 2016. 08. 29.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az Uber folyamatosan terjeszkedik és fejleszti a szolgáltatásait, a cég ambiciózus törekvéseinek hála számolhatunk most be arról is, hogy hamarosan forgalomba áll az első önvezető taxi az Egyesült Államokban. Az Uber nem egymagában vágja ekkora fába a fejszéjét, hanem a Volvóval közösen szeretné létrehozni a tökéletes önvezető taxikat.
Rengeteg vállalat dolgozik napjainkban az önvezető autók fejlesztésén, és ha két ilyen vállalat fog össze, mint az Uber és a Volvo, az mindenképpen megérdemli a figyelmet. Az önvezető autókban hatalmas potenciál van, és bizony az egyik legjobb hely ahol ezt ki lehet használni, az éppen a taxizás. A robot taxik minden bizonnyal a következő évtizedben a világ számos pontján jelenhetnek meg, de addig még hosszú út áll a fejlesztők előtt. Az Uber és a Volvo vezetése is úgy nyilatkozott, hogy bíznak abban, hogy hosszabb távon is virágzó lesz az együttműködésük. A felek összesen már 300 millió dollárt pumpáltak ebbe a projektbe, szóval biztosak lehetünk benne, hogy komolyan veszik az elképzelésüket a jövővel kapcsolatban. Az Uberrel közösen a Volvo már az autonóm közlekedés alapjait szeretné megteremteni a rengeteg begyűjtött tapasztalattal, amire a folyamatos taxizással szert lehet tenni, és persze az időközben elkészülő fejlesztésekkel, amelyekkel szépen lassan épül a jövő közlekedési modellje. Az autógyártók tyúklépésekkel haladnak csak előre, de erre szükség is van annak érdekében, hogy ne vállalják túl magukat, az ugyanis beláthatatlan következményekkel járna – bár vannak olyan cégek is, akik kicsit merészebbek ilyen téren, a legjobb példa erre a Tesla. Az Audi a napokban jelentette be, hogy a 2017-es modelljeinek egy része már például képes lesz kommunikálni a jelzőlámpákkal – ez a tervek szerint oda és vissza is működik majd, szóval nem kell a sofőröknek egy kereszteződésben a pirosnál álldogálni, ha sehonnan sem jön egyébként autó. No, de vissza a Volvo és az Uber párosához.
A Volvo a legnagyobb városi terepjáróját állítja csatasorba az önvezető taxi projekt keretében. A Volvo XC90 mérhetetlen luxusban fogja szállítani az embereket, és az autó „hardveres tudása” sem hagy majd kívánnivalót maga után. Ebben a SUV-ban már az egyik legfejlettebb önvezető platform kapja a főszerepet, az Nvidia Drive PX2 felel benne a gondtalan utazásért. Az Nvidia és a Volvo nagyon szoros viszonyt ápol, a zöldekkel együttműködve a tervek szerint 2020-ra készítené el a saját teljesen önvezető autóját a vállalat, ami elég jónak számít jelen állapotok mellett, szóval ennek minden bizonnyal az Uber is nagyon örülne. A Volvo és az Uber közös tesztelése az információink alapján Pittsburgh-ben folyik majd. Fontos azt hozzátenni, hogy egyelőre még a helyi szabályozások, és persze az utasok biztonsága érdekében, lesz egy hús-vér sofőr is a kormány mögött, aki bármikor beavatkozhat, ha úgy látja jónak. Az önvezető taxi véletlenszerűen fogja felvenni az utasait, és a fuvar teljesen ingyenes lesz – legalábbis kezdetben. Zárásul pedig be kell számolnunk a NuTonomy időközben tett bejelentéséről is, mely szerint Szingapúrban ők már be is indították a "robottaxis" próbálkozásukat. Az MIT kötődésű NuTonomy startup vállalat kétféle önvezető autóval szállítja az utasokat, az egyik a Mitsubishi i-MiEV, a másik pedig a Renault Zoe. A NuTonomy esetében is lesz sofőr eleinte az autókban, és Szingapúrban csak egy 2,5 négyzetkilométeres területen járnak az önvezető autók. A NuTonomy már a terjeszkedést is tervezi, zárt teszteket folytatnak Londonban és Michiganben, ráadásul a Jaguar Land Rover partnerkapcsolat kiépítésén is dolgoznak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. pdx06
2016.08.29. 20:24
Méghogy önvezető taxi.

1. A taxisofőrök ennek a változatnak sem örülnének túlzottan.
2. Mégis hogy akarnák megoldani a szolgáltatás kifizettetését? Honnan tudná a taxi hogy ki száll be, hanyan szállnak be és hogy ki fizetett hány személyre?
3. Még mindig gyerekcipőben jár az önvezető autó, és ez így is marad, soha nem lesz képes egy computer felismerni minden közlekedési helyzetet.
4. A vandálok ellen sincs ellenszer akik majd beleszarnak az ülésbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. bl4st4h pdx06
2016.08.29. 23:07
1. erre nem tudok mit mondani
2. Telefon, bankkártya. Telefonos appból tudnád jelezni, hogy ott van előtted a taxi és nyílhat az ajtó, szintén innen tudnád jelezni hogy indulhattok. Sok autó már most is tudja hogy ül-e valaki az adott ülésen (biztonsági öv figyelmeztetés).
3. Előbb-utóbb képes lesz felismerni és lereagálni bármilyen közlekedési helyzetet legalább olyan jól mint egy ember.
4. A rendszer természetesen naplózza, hogy ki és mikor használta, az alapján vissza lehet keresni hogy ki szart az ülésbe, és a rendszerben tárolt bankkártyájára lehet is terhelni a kártérítést.

Persze még sok év, mire tényleges önvezető autók fognak a forgalomban közlekedni, az meg még több, mire önállóan taxizni is fognak.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. djbundy
2016.08.29. 23:18
Hát, igen. A fejlődésnek mi magunk állunk az útjában és nem a technika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pdx06
2016.08.29. 23:50
"A fejlődésnek mi magunk állunk útjában"

Igazából nincs hova fejlődni. Ami fejlődés végbement, az mind a szórakoztatóiparban érvényesült. Járműiparban minimális volt a fejlődés az utóbbi 20 évben, sőt van ami visszafejlődött, nem repkednek már Concorde repülőgépek sem kétszeres hangsebességgel, kétszer magasabban mint a hagyományosak akárcsak a 60-as években.

Mert a fejlődést csak a szórakoztató és járműiparhoz lehet viszonyítani. De ennél is továbbmegyek, lényegében maradt minden ugyanaz, csak kicsit szebb körítésben és esetleg más megvalósításban, kicsit egyszerűbb kezelhetőséggel. Nem kell itt nagyokat álmodni, már a 80-as években is várták a repülő autók eljövetelét, meg az űrutazást de ez így is marad az idők végezetéig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. pdx06
2016.08.30. 00:10
Az is vicc kategória hogy egy teljesen önálló önvezető autónak miért kell hagyományos autó alakjának lenni. Akkor legyen valami szimmetrikus alakzat, ha már nem kell bele sofőr akkor elég szarul mutat a megszokott formában. De mindegy is, nagyon fantázia szinten mozog még a dolog. Csak fix bejáratott, tesztelt útvonalakon lehetne az ilyesmit üzemeltetni biztonságosan. Nem pedig úgy hogy beszállok a kocsiba aztán teljesen random uticélt adok meg ahol akármilyen körülmény is adódhat útközben amit nem ismer fel a rendszer, vagy félreérti. Lehet ez akár egy kereszteződésbe lógó bozót is amitől nem lehet belátni a területet. Karbantartási költségekre ki sem akarok térni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. iponbico pdx06
2016.08.30. 01:25
2. Kívül tucatnyi kamera van. Szerintem belülre is raknak párat, pl, hogy észrevegye az autó, ha elájultál, vagy tudja fogadni az autó-hifi a gesztusokkal adott utasításokat....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. thestock pdx06
2016.08.30. 07:19
Én sem vagyok elájulva az ötlettől,de egészen más okok miatt. Amiket felsoroltál szerintem megoldhatóak.
A jelenlegi autók rengeteg érzékelővel vannak ellátva. Nem hiszem hogy a kereszteződésbe lógó bozót gondot okoz
Most belerakták egy hétköznapi autóba, de ha csak így menne az autó akkor valószínűleg erre alakítanák ki a design-t. Úgy tudnám elképzelni hogy egy nagy doboz elhúzható ajtóval hogy könnyen be lehessen szállni. Belül a szükséges szenzorok, kamera,és egy felület amin keresztül megoldható a fizetés. A belső burkolat műanyag hogy könnyen tisztán lehessen tartani.
Ami viszont zavar: eddig is jól működött hogy emberek végezték ezt a munkát,miért kell kizárni ezt a tényezőt? igen, megvannak ennek az előnyei,de van hátránya is.
Szvsz normál körülmények között a taxi egy luxus szolgáltatás. Megjelenik a sofőr, segít elhelyezni a csomagokat,és elvisz háztól házig. És ott egy ember... rengetegszer láttam már olyat hogy kórházba,vagy kórházból vittek haza embereket. Extrém (de nem elképzelhetetlen) helyzet, de mi van ha valaki rosszul van? A sofőr kis szerencsével esetleg elsősegélyben tudja részesíteni, vagy elkezd száguldozni,vagy bármi amivel növeli az ember esélyeit. A robot mit tud tenni? Megáll az autó és tárcsázza a 104/112-t? És ez csak egy példa...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. nyunyo19 pdx06
2016.08.30. 08:11
3 -> már régóta képes!
FYI
http://index.hu/tech/2015/05/12/11_balesete_volt_a_google_onvezeto_autoinak/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. BiroAndras pdx06
2016.08.30. 15:02
Mit értessz fejlődés alatt?
Ha megnézel egy 20 éves autót meg egy újat, ég és föld a különbség. Persze mind a kettőnek 4 kereke van, meg benzinnel megy, de a részletekben óriási a technikai fejlődés.
Ha kicsit alapvetőbb fejlődést akarsz, akkor ott vannak az elektromos autók.
A Concorde túl drága volt, az emberek a jóárasított repülőt szeretik, nincs nagy igény a sebességre. A másik probléma a hangrobbanás, ami zavarja a népeket, eért szárazföld felett nem szokták engedélyezni. Technikailag megoldható lenne a zaj csökkentése, de megint csak túl drága.
A repülő autónak is sok baja van, és abból csak egy a technológia. A drasztkusan nagyobb fogyasztás például a mai üzemanyag árak mellett eleve kizáró ok. Aztán a vezetése sokkal nehezebb, és már a hagyományos kocsikkal is nehezen boldogul az átlag ember. Csak önvezető formában valósulhat meg a dolog. A mai drón technológia már nagyjából megfelel, de ahhoz még sok fejlesztés kell, hogy emberéletet is rá lehessen bízni.
Az űrutazással az volt a gond, hogy katonai pénisz méregetésnek indult, és nem a praktikusságra koncentráltak. A továbblépéshez az kellett, hogy magáncégek is lássanak fantáziát a dologban, és ne csak a zsíros állami megrendelések miatt. Ma már ott van SpaceX cég, ami újrahaszosítható rakétákkal kísérletezik. Már volt vagy 5-6 sikeres leszállásuk éles körülmények közt. Néhány éven belül a Marsra is le fognak szállni. Több cég komolyan foglalkozik aszteroidák bányászatával.
Aztán azt se felejtsd el, hogy 20 éve még az internet és a mobiltelefon is a kockák és a gazdagok játékszerei voltak, ma meg gyakorlatilag alapszükségletnek számítanak.
Meg itt van még a 3D nyomtatás, aminek óriási potenciálja van. A géntechnológia is nemrég ért el egy jelentős áttörést (CRISPR/Cas), aminek a következményei egyelőre beláthatatlanok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Dante73
2016.08.30. 16:32
BiroAndras
Egy 20 éves autó, és a maiak közt a design az eltérés, semmi más. Talán annyi, hogy a számítógépek beköltöztek. Ugyan úgy van négy kereke, az alapvető forma ugyan az, ugyan annyi üzemanyag kell 100 kilométerre, mint akkor...
A concorde-ot biztonsági okokból állították le. Fizetőképes kereslet volt rá!
A többi kb stimt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. asdsa BiroA...
2016.08.30. 17:26
Meg a motorblokk is ugyanaz, csak raktak rá egy turbót 30 év alatt. Meg úgy az egész autón is csak csiszolgatnak.
Persze nem lehet puff neki mindig a legújabb technológiákat bedobálni, mert szervizelhetőnek kell lennie és 20 évig úton kell maradnia, meg árban is alacsonyan kell maradniuk.

Nagyobb a füstje, mint a léngja, de azért nem mondanám, hogy nem fejlődtek az autók. Komfortra is jobbak, Az alapfelszereltség is sokat javult, meg ha megnézel egy valóban friss fejlesztésű meghajtást, az lényegesen jobb már a 80-90-es évek technikájához viszonyítva (fogyasztás, teljesítmény, kezelhetőség).
Nem vagyok autószerelő, de talán megbízhatóságra is jobbak lettek.

Sok kicsi sokra megy. Itt nem lehet elvárni olyan szintű fejlesztéseket, mint az IT-ban, nem fog 2 litert fogyasztani egy autó, de nem is csak ebből áll egy kocsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. asdsa
2016.08.30. 17:29
" Honnan tudná a taxi hogy ki száll be, hanyan szállnak be és hogy ki fizetett hány személyre? "
Már elég régóta megoldották, hogy az ülések meg tudják állapítani, hogy hányan, hány gyerek, és egy csomaggal sem keveri össze az embert.
Attól függ, mennyire hibatűrőre akarod megcsinálni. Ha pl. beszerelnének még valami kameraszenzort, ami látja hány ember van a kocsiban, akkor már tényleg nem lesz értelme átverni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. BiroAndras Dante...
2016.08.30. 17:52
Nekünk speciel van egy 15 éves Passat-unk, és egy 1 éves. Így elég jól látom a különbséget.
Például 85 lóerő helyett 150, pedig kisebb a motor. Lényegesen nagyobb, nehezebb, és mégis kevesebbet fogyaszt. És tele van tömve elektronikával.
A négy kerék meg a forma nyílván ugyanaz, de miért is kellene másnak lennie? Négy kerék az optimális. Hacsak nem repül, de azt már elmondtam, hogy miért nem teszi. A forma meg megint csak közel optimális, nincs hova fejlődni.
Ami már megérett a kidobásra, az a belső égésű motor. De már annak sincs sok hátra, több nyugat európai ország tervezi, hogy pár éven belül csak teljesen elektromos autót lehet majd eladni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. BiroAndras asdsa
2016.08.30. 18:01
"Meg a motorblokk is ugyanaz, csak raktak rá egy turbót 30 év alatt"

Igen, meg a számítógép is még mindíg kocka alakú dobozban van, és egér meg billentyűzet van előtte. Csak mert kívülről nem látszik a változás, az nem jelenti azt, hogy nincs is.
Fejlődtek rendesen a motorok is, csak te nem látsz belőle sokat, azon kívül, hogy csökken a fogyasztás, meg nő a teljesítmény, és a megbízhatóság.
Nyílván olyan szintű fejlődést nem lehet elvárni, mint ami az számítástechnikában történt, itt a fizikai korlátok sokkal szigorúbbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. BiroAndras asdsa
2016.08.30. 18:03
Ja, ha komolyabb újításokat akar látni, nézz meg egy Teslát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Dante73 BiroA...
2016.08.30. 18:43
Dehogy változtak az autók. Majd nézd meg az 1 éves Passat-ot 14 év múlva, és akkor beszélhetünk megbízhatóságról. (Ebben spec van tapasztalatom. 20-30-50 éves autók vígan futkosnak, Míg egy 10 év körüli már haldoklik, ugyan akkora anyagi ráfordítás mellett. Persze, most a rozsdásodásról ne beszéljünk, az másik tészta) A fogyasztás is csak azért jobb, mert az elektronika sokat fejlődött, így optimálisabb a befecskendezés, stb. Az autók fejlődése látszólagos. Az fejlődött, amit beletesznek, pluszban. Az alapjai a mai napig változatlanok. Ugyan ez van a repülésnél, (finomodik, többet tudunk, így csiszolgatjuk) Számítástechnikánál ez nem ennyire egyértelműen eldönthető. Az alapvető komponensek ugyan azok, mégis, a fejlődés látványos. Ha autóra levetítjük, akkor kb 1 csepp benzin kellene 100km-re, ami elképzelhetetlen. Ki tudja, 10-20 év múlva mi lesz? az biztosnak látszik, hogy az üzemanyagot, jobban mondva kőolaj - származékot elégető autók SOKÁIG maradnak még. Egyszerűen a lobbijuk túl erős ahhoz, hogy ez változzon addig, amíg van még mit kibányászni. És csak remélhetjük, hogy addigra lesz életképes alternatíva, mert ha nem... Jobb bele sem gondolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BiroAndras BiroA...
2016.08.30. 18:49
1995-ös passat: http://zombdrive.com/images/1995-volkswagen-passat-12.jpg
2015-ös passat: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/yd1ioarwjjcjyguoclw5.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. fofoka BiroA...
2016.08.30. 20:01
@BiroAndras:

"...több nyugat európai ország tervezi, hogy pár éven belül csak teljesen elektromos autót lehet majd eladni."

Konkrétan?

@Dante73:

"A fogyasztás is csak azért jobb, mert az elektronika sokat fejlődött, így optimálisabb a befecskendezés, stb. Az autók fejlődése látszólagos."

Magadnak mondasz ellent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. fofoka thest...
2016.08.30. 20:06
@thestock:

"A robot mit tud tenni? Megáll az autó és tárcsázza a 104/112-t? És ez csak egy példa..."

Te ilyenre terveznéd? Megáll és telefonál? Nem pedig az első kórház felé megy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thestock fofok...
2016.08.30. 21:31
És ebben az esetben engedélyezve lenne a robotnak az hogy őrült tempóban hajtson a legközelebbi kórházhoz? Ha így is van, én azért nyugodtabb lennék hogy ha egy ember ülne a volánnál aki növeli a túlélési esélyeimet.

Tényleg kérdéses hogy fejlődtek-e az autók? Az elv (robbanómotor) nem igazán változott,de azért már látni hibrid megoldásokat....no de csak ez alapján mérhető a fejlődés? Egy mai korszerű autó tele van mindenféle hárombetűs kütyüvel ami segíti a vezetést,és probléma esetén növeli a túlélési esélyeket. 30-40 éve hol volt ilyen? Persze a sok kütyü több hibaforrás,de el lehet dönteni hogy mi a fontos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BiroAndras Dante...
2016.08.31. 10:34
Megbízhatóság alatt azt értem, hogy nem romlik el. Az hogy 15 év múlva is megy még, az a tartósság. Nem érdemes úgy megépíteni egy autót, hogy 20 évnél többet bírjon, met addigra úgyis teljesen elavul. Manapság, a környezetvédelmi normák szigorodása miatt akár be is tilthatják a régebbi autókat.
Fogyasztás csökkentő fejlesztések:
- Start-Stop rendszer
- Kinetikus energia visszanyerés fékezéskor.
- Súlycsökkentés
- Turbó (supercharger + turbo charger)
- Az elektronika folyamatosan optimalizálja a motor működését.

Mint már írtam, a fizikai korlátok sokkal szigorúbbak az autóknál, mint a számítástechnikában. Fizikailag nem lehetséges olyan szintű fejlődés.

Azt lehet tenni, hogy kidobjuk a belső égésű motort, és villanymotorra cseréljük. Ez már folyamatban van, és a Teslával elérte azt a szintet, hogy már nem lehet viszsacsinálni. A Tesla nem hagyományos autógyár, nem kötődik az olajcégekhez, és nem függ állami pénzektől, így nem sokat tehetnek ellene. Az új modeljükre pár nap alatt fél millió előrendelést kaptak úgy, hogy még kész sincs. Van saját akkumulátor gyáruk, aminek az első blokkja nemrég indult be. Jelentősen olcsóbban termel, mint a korábbiak, és ha teljesen elkészül megduplázza a világ Li-ion aksi termelését. Aztán építenek még két ilyen gyárat. 5-10 év múlva évi másfél millió autóhoz elegendő aksit fognak gyártani.

http://hvg.hu/cegauto/20160606_norvegia_benzin_dizel_auto_elektromos_auto
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BiroAndras thest...
2016.08.31. 10:44
Mennyre gyakori, hogy valaki egy taxiban lesz rosszul, és meg is hal, mielőtt a kórházba érne, hacsak nem száguldozik?
Ehhez képest mennyien halnak meg emberi hiba által okozott közlekedési balesetben?
Egyébként egy teljesen automatizált közlekedési rendszerben simán megoldható, hogy egy átlagos autó is a mentőkéhez hasonló prioritást kapjon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thestock BiroA...
2016.08.31. 14:31
Nem gyakori, de elképzelhetetlen? Aki emberekkel dolgozik tisztában van találkozni extrém esetekkel.
Igen, a balesetek többsége emberi hiba miatt történik. Járjunk kerekesszékkel, mert ha megbotlunk az is a mi hibánk?
Mint már írtam a taxizás luxuscikk. Bérelsz egy embert aki elvisz téged A-ból B-be. Képes vagy rá te is, de így kényelmesebb,gyorsabb,ezért mással csináltatod (vagy nagyon ritkán rászorul az ember). Ha ezt automatizáljuk az olyan mintha menzára mennénk étterem helyett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2016.08.31. 16:25
Ahogy leírtam korábban, igen volt fejlődés az autóknál is, de lényegében ugyanaz maradt. Ugyanúgy 50-el mész lakott területen és 130-cal autópályán. Az hogy a hátul ülő tud facebookozni az üléstámlán, meg néhány lóerő plusz csak részletkérdés. Ugyanúgy megbüntetnek ha átléped a sebességhatárt, azaz jobban mint nemrég egy Passat-os repesztett kétszázzal, cserébe háromszázas csekket kapott. Nekem nem is nagyon tetszik ez a nagy digitalizáció. Előfordult hogy visszasírtam a kurblit, amikor megállás után nem tudtam felhúzni az ablakot. Az már szopás volt rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BiroAndras thest...
2016.08.31. 17:38
Nem érted a lényeget.
Most ember vezeti a taxikat. Ezek okoznak évente X db halálos balesetet, de megmentenek Y db életet azzal, hogy elsősegélyt nyújtanak, meg elviszik az embert a kórházba.
A kérdés az, hogy X és Y hogy viszonyul egyáshoz.
Sok pénzt mernék rá tenni, hogy X sokkal nagyobb mint Y. Tehát az automatizálás sokkal több életet ment meg, mina amennyi halált okozhat esetleg.
A taxizás azért luxus, mert meg kell fizetni a soffőrt. Pont az a jó az automatizálásban, hogy olcsóbbá teszi a dolgokat.
Ha neked kell az, hogy más pakolja be a cuccodat a csomagtartóba, akkor biztosan találsz majd ilyen szolgáltatást is. De az emberek döntő többsége csak el akar jutni A-ból B-be olcsón, de gyorsan és kényelmesen. Erre jó az automata taxi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BiroAndras pdx06
2016.08.31. 17:58
A néhány lóerő plusz, az majdnem kétszeres. És a nyomaték is jóval nagyobb, és alacsonyabb fordulaton is megvan. Meredek emelkedőn, vagy mélygarázsból kiálláskor nagyon kellemes a plusz erő. És az előzés is sokkal könnyebb.
A sebeség korlát nem a technológián múlik. A mai autók sokkal gyorsabbak, és nagyobb sebesség mellet is biztonságosak. 20 éve azért elég kevesen mentek 200 körül, ma meg egy átlag autó gond nékül tudja úgy, hogy közben hátul simán elalszik az utas.
A gond az, hogy az eberek reakcióideje nem változott, úgyhogy nem lehet csak a technikai lehetőségekhez igazodni. Pont az önvezető autók jelentik a megoldást erre is.
Az ablak felhúzásra van egy egyszerű trükk : ráadod a gyújtást, és már megy is minden.
Ha kulcs nélküli, akkor még egyszerűbb, csak megnyomod a start gombot anélkül, hogy a pedálokhoz érnél.
Elvileg azt is be lehet állítani, hogy bezáráskor magától húzza fel az ablakokat.
Sok jó dolgot tudnak már ezek az autók. Nekem az egyik kedvencem az, hogy nem kell elővenni a kulcsot, elég ha nálam van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!