iPon Hírek

Jön a WD 1 TB-os, SATA 6Gbps-os merevlemeze

Dátum | 2010. 02. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A SATA 6 Gbps-os csatolófelület, vagy ismertebb nevén a SATA III egy ideje elkezdett terjedni a piacon. A különböző alaplapgyártók sorra mutatják be az új szabványra épülő portokkal ellátott termékeiket, sőt, a külső adattárolókat készítő vállalatok termékpalettáin is találunk már SATA 6Gbps-os szabványra épülő újdonságokat.


Most a Western Digital is belép a SATA 6 Gbps-os eszközök piacára: a gyártó csendben piacra dobott egy 1 TB-os Caviar Black merevlemezt, amely egyelőre még csak Japánban érhető el. A WD1002FAEX termékkóddal rendelkező adattároló 3,5 hüvelykes formátummal büszkélkedik és 1 TB-os adattároló kapacitást kínál. A merevlemez korongjai percenkénti 7200-as fordulatszámon üzemelnek, a gyorsítótár mérete pedig 64 MB. A friss jövevény keresés közben 33 dB(A) maximális zajszint mellett üzemel, írási és olvasási sebességeiről sajnos egyelőre nem érkeztek információk.

A terméket Japánban 118 dollárnak, illetve 85 eurónak megfelelő összegért kínálják az üzletek, ami egy picit magasabb, mint a SATA 3 Gbps-os csatolófelülettel ellátott előd, a WD1001FALS modell ára. Remélhetőleg hamarosan hivatalosan is hódító útjára indulhat a friss merevlemez.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. Phineus
2010.02.11. 16:17
Akkor ezért nem lehet kapni a Black szériát pl 5001AALS-t 6401AALS-t?
Új Black széria jön?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. csokad Phine...
2010.02.11. 16:28
Ez lesz az eslő Sata III?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mythbuster
2010.02.11. 16:38
Értelmetlennek tartom! A jelenlegi 3Gbps -t sem érik el a merevlemezek, nem hogy a 6 -ot! Hiába a nagy sávszélesség az alaplapon, ha a merevlemez nem tud tempót tartani vele! Ahoz, hogy ekkora sebességet lehessen kipréselni belőle, legalább 30.000rpm -en kéne pörögjenek a korongok benne, amit lehetetlen megalkotni! Az SSD sebessége sem éri el a 3Gbps -t ami köztudott, hogy jóval gyorsabb a HDD -nál...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. mythbuster
2010.02.11. 16:52
Gyakorlatilag amíg nem érik el a merevlemezek a 6Gbps -t addig a csatólófelület csak a marketinges "paraszt-vakításban" játszik szerepet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. mihaly.her...
2010.02.11. 16:53
Kisebb modellek is lesznek SATA III-mal felvértezve? Vagy az 1TB-os lesz a legkisebb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. MassKilla
2010.02.11. 16:54
wácc fákking míning of disz???

ezek még hiper-szuper-giga-giga raid konfigurációban sem fogják elérni a 750 Megabájt/s-es sebességet.... ha a felét elérnék már az is jó lenne(na jó viszont, ilyen lehet már létezik), de amúgy MÉG MINDIG elég a sata 2, és mivel ezek nem céges vinyók ezért senki ne mondja, hogy máshol szükség van az ilyenre, illetve, hogy létezik is ilyen sebességű, mert ez csak otthonra van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010
2010.02.11. 17:00
Megy a vakítás 1000-rel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. TescoZsomi
2010.02.11. 17:14
GYerekek, ti nem tudjátok miket beszéltek...

Gazdasági okokból a piacon sose fogtok olyan adathordozót látni, aminek a csatolófelülete látványosan szűk keresztmetszet lesz. Mert nem éri meg.

Azok az SSD-k, amiknek a SATAII szük keresztmetszetet jelent, ma PCIe csatolóval vannak ellátva. És ugye van már olyan PCIe-e SSD, ami 1,5GB/s-os sebességgel olvas (és 1,4GB/s-al ír), ami átszámítva 12Gbps, ami az új SATAIII maximumának duplája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Fzoltan
2010.02.11. 17:15
miért, egy cégnél mikor van szükség 750 mb/secre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. TescoZsomi
2010.02.11. 17:20
GYerekek, ti nem tudjátok miket beszéltek...

Gazdasági okokból a piacon sose fogtok olyan adathordozót látni, aminek a csatolófelülete látványosan szűk keresztmetszet lesz. Mert nem éri meg.

Azok az SSD-k, amiknek a SATAII szük keresztmetszetet jelent, ma PCIe csatolóval vannak ellátva. És ugye van már olyan PCIe-e SSD, ami 1,5GB/s-os sebességgel olvas (és 1,4GB/s-al ír), ami átszámítva 12Gbps, ami az új SATAIII maximumának duplája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mythbuster
2010.02.11. 17:29
TESCO-Zsömle - tisztázzunk valamit a PCI-expresses csatólófelületet nem lehet összevetni a Sata -val! Először is a Sata II -őt sem lehet kihasználni, mert a legkeményebb SSD sem éri el a 3Gbps -t, nem hogy egy merevlemez! Itt ezek Sata III -ról beszélnek, ami egyenlőre csak egy banális márketinges reklám!

Nyílván, ha majd valaki nagy kapacitású és gyors háttértárra akar majd szert tenni az a PCI-express csatolóval ellátott SSD -t választja! De a merevlemez ezt a sebességet az életben nem fogja elérni! Max ha beépítik egy részecskegyorsítóba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. polarx
2010.02.11. 17:32
Fzoltan: biztonsági mentés készítésénél rendszergazdaként nem mind1 hogy fél napot ülsz ott vagy 1 órát.. főleg ha minden nap meg kell csinálnod a biztonsági mentést mert annyira fontos cuccokat tárolnak a cégnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. mythbuster
2010.02.11. 17:34
polarx - igen, erre van a RAID és azon belől a merevlemez tükrözés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. mtrx220
2010.02.11. 17:40
én meg az ssd-t tartom értelmetlennek.
még mindig nagyon drága, tuti biztos hogy meg fog dögleni egy bizonyos mennyiségű írás után - ami ha nem figyelsz oda rá akkor igen hamar bekövetkezik (egyáltalán mi az hogy egy háttértárra meg kell gondolni hogy mit tegyek és mit ne, hogyan használjam hogy tovább menjen??? ne nevettesse ki magát már senki. nem elég hogy drága még szar is).

nekem tökéletes a sata3 úgy gondolom, erre vártam végre.
rendszernek raid0-ban elérheti a 200/200 megás sebességet, adattárolásra meg ott a külső a maga kis 100/100 megájával - hozzáteszem nem sokkal drágábban mint a sata2.
tuti kis rack vinyónak való cucc ez úgy látom, 85 ejróért nekem megéri.

és hogy nem éri el a 6gbps max sebességet? wi-fi talán eléri a 1gbps-t?
hogy érné el, ez benne a bolt.
különben nem vennéd meg a következőt ami még többet/jobbat igér.
részemről ennyi, nem kell ssd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mihaly.her...
2010.02.11. 17:44
Ha már veszek (végre, egyszer) új gépet, akkor inkább a SATA3-as vinyót szeretném rendszer meghajtónak! Talán gyorsabb lenne a win is, és nem lenne ilyen lassú, mint ez... Mert mire mindent feltelepítek, addigra belassul rendesen...
Paraszt-vakítás vagy sem. Új gépbe jó lenne 1 SATA 3-as vinyó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. LittleDemo...
2010.02.11. 17:52
33dB az hangos o.,o"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tibaimp
2010.02.11. 18:43
mihaly.hermann: igazad van
nekem egy régi 250GB-s samsungon volt a vistám, szegény olyan lassú mint a csiga, de most átgosth-oltam egy 500-as wd blue editionra, és a vista szárnyal!
óriási a különbség, a progik csak úgy "bepattannak" az arcomba, nagyon fasza lett

ennek a winyának is lesz jövője, csak valóban ne szálljanak el az árakkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. TescoZsomi
2010.02.11. 19:42
mythbuster: Ahogy azt írtam ,a legkeményebb SSD-k csúnyán túlszárnyalják a SATA2 képességeit. Ezért is adták ki őket PCIe csatolóval. semmi különbség egy PCIe-es SSD és egy sima SSD között felépítést tekintve. Ugyanúgy egy nyák-on ülnek a Flash-chipek, csak nem SATA, hanem PCIe vezérlőre kötve. Ennyi.

Vagy azt várod, hogy ajanak ki olyan SSD-ket, amiket visszafog a SATA csatoló? Vagy olyanokat, amiknak a maximuma megegyezik a SATA korlátaival? Mert akkor ki kell ábrándítsalak. Az SSD (akár a vinyók) struktúrára épülnek, ami a fizikai korlátok miatt nem skálázódik úgy, hogy ez egyszerüen kivitelezhető legyen. Hogy egy primitív példával éljek. Könnyebb 2db 230MB/s-os SSD-t "összegyúrni", mint csinálni egy 330MB/s-osat.[LINK]

A PCIe-es SSD-k a kézzel fogható bizonyítékai, hogy a technológia mekkora sebességre képes. Ez tény, akár csak a SATA csatolók sávszélesség-korlátai.

Másfelől meg, minek adjanak ki rögtön olyan SSD-ket, amik 100%-ig kihasználják az új technológiát? Nem érdek. Szépen lassan növelik a teljesítményt, persze jópénzért elérhetővé téve a valódi csúcs-megoldásokat is. A SATAIII jelenti majd a hidat a SATAII (kb 10-350MB/s) és a konzumer PCIe SSD (600-800MB/s - jelenleg) közti szakadék fölött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mihaly.her... tibai...
2010.02.11. 20:06
"mihaly.hermann: igazad van
nekem egy régi 250GB-s samsungon volt a vistám, szegény olyan lassú mint a csiga, de most átgosth-oltam egy 500-as wd blue editionra, és a vista szárnyal!
óriási a különbség, a progik csak úgy "bepattannak" az arcomba, nagyon fasza lett

ennek a winyának is lesz jövője, csak valóban ne szálljanak el az árakkal."


Remélem, hogy nem fognak elszállni az árakkal....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mihaly.her... Tesco...
2010.02.11. 20:06
"Másfelől meg, minek adjanak ki rögtön olyan SSD-ket, amik 100%-ig kihasználják az új technológiát? Nem érdek. Szépen lassan növelik a teljesítményt, persze jópénzért elérhetővé téve a valódi csúcs-megoldásokat is. A SATAIII jelenti majd a hidat a SATAII (kb 10-350MB/s) és a konzumer PCIe SSD (600-800MB/s - jelenleg) közti szakadék fölött."

Sajnos a lehúzás megy minden cégnél....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. TescoZsomi
2010.02.11. 21:20
mihaly.hermann: A kapitalizmus velejárója. De vásárláskor van némi választásod, és a lényeg, hogy a kapott termék megfelel-e arra az időszakra, amire szántad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. anzani
2010.02.11. 22:09
én tuti SSDt tennék rendszervinyónak mint ilyen sata3at... összehasonlíthatatlan szerintem a kettő... csak az ára miatt nincs még nekem SSDm... különben már az ficánkolna.. más visszatartó ereje nincs nálam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. anzani
2010.02.11. 22:09
én tuti SSDt tennék rendszervinyónak mint ilyen sata3at... összehasonlíthatatlan szerintem a kettő... csak az ára miatt nincs még nekem SSDm... különben már az ficánkolna.. más visszatartó ereje nincs nálam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. nucleon
2010.02.12. 09:29
Hát azért beszállnék én is ebbe a HDD-SSD vitába.
Én nagyon SSD-párti vagyok, hiszen a korlátozott mennyiségű íráson kívül csak előnyei vannak.
A gépemben egy WD Raptor van, ami elég szép sebességbeli plusszt hoz a sima HDD-khez képest, de azért mégsem SSD. A HTPC-mbe egy 16GB-s SSD van, hát, elképesztő, hogy mennyivel gyorsabban bootol pl mint a Raptorról.

Szóval hajrá SSD, legyenek kicsit olcsóbbak a 128GB körüliek és beruházok egy új rendszervinyóra!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mihaly.her...
2010.02.12. 10:28
SSD-ből, ha rendszervinyó, akkor szerintem elég a 60 GB-os is... Amúgy ezt az írási élettartamot kitolhatnák!!! Főleg, hogy még drága a "kicsike"....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. doktorovic...
2010.02.12. 12:29
használtam ennek a sata2-es változatát, és 500-as kivitelben szuper über király volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. doktorovic...
2010.02.12. 12:41
majd valai izomtibinek összerakok egy gépet itt ssd-vel, és letesztelem hogy mit tud
ha tényleg megéri, akkor veszek egyet én is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. axe
2010.02.12. 14:39
PARASZTVAKÍTÁS! Ez nem éri el a 3gbps-t nemhogy a 6-ost sőt az SSD sem éri el a 3-ast, ugyanaz mint a pendrive minek 3.0 ha a 2.0-nak a negyedét éri el?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. balintdavi...
2010.02.13. 12:52
Már mi a francnak lenne parasztvakítás? Ha becachelt adatot olvas a gépem a segg-régi SATA2 vinyómról, akkor 400 mbyte/sec-el olvas. Gondolom ez egy új SATA3-as HDD-n még gyorsabb lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!