iPon Hírek

Jön az AMD FX-9370 dobozos változata?

Dátum | 2013. 10. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD Centurion processzorcsaládjának kisebbik tagja, az FX-9370-es modell eddig csak az OEM csatornákon keresztül volt elérhető, ám ez a helyzet hamarosan változhat, ugyanis a legfrissebb értesülések szerint várható, hogy a termékből szélesebb körben is elérhető dobozos kiadás is érkezik.

A dobozos, kifejezetten az üzletek polcaira szánt kiadás az FD9370FHW8KHK termékkódot kapja, listaára pedig 270 dollár lesz. Azt persze hozzá kell tenni, hogy ez az összeg még nem tartalmazza a helyi áfákat. A 270 dolláros ár napi árfolyamon számolva 60 000 forintot takar, ami a helyi áfával együtt 76200 forintos árat jelenthet, de az árazási gyakorlatot figyelembe véve a végső ajánlott végfelhasználói ár ennél idehaza az összegnél magasabb lesz. Az egyelőre nem világos, hogy az AMD a 220 wattos TDP-vel büszkélkedő újdonság mellé ad-e gyári processzorhűtőt.

Maga az FX-9370 az AMD 32 nm-es csíkszélességgel készülő Vishera lapkájára támaszkodik, amely összesen négy Piledriver modult, azaz nyolc darab "processzormagot" kínál a rendszer számára. A magok modulonként 2 MB-nyi másodszintű megosztott gyorsítótárral gazdálkodhatnak, a harmadszintű megosztott gyorsítótár mérete pedig 8 MB. A Socket AM3+-os processzorfoglalatba illeszkedő központi egység processzormagjai 4,4 GHz-es magórajelen üzemelnek, de ez az érték a TurboCore technológia jóvoltából terheléstől függően akár 4,7 GHz-ig is emelkedhet. Az új processzor alkalmazása előtt persze feltétlenül körbe kell majd nézni az adott alaplap gyártójának weboldalán, hogy a legfrissebb BIOS támogatja-e az új központi egységet, nehogy kellemetlen meglepetésben legyen részünk. Frissítés: Az új központi egység már elérhető webshopunkban, ahol jelenleg 81 000 forint körüli áron vásárolható meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

44. Fzoltan
2013.10.03. 11:44
Hiánypótló termék. (ironizáltam)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. pisztoly
2013.10.03. 11:53
hogy a bánatba lett ennek a sorozatnak ekkora tdp-je...?
mondjuk jó eséllyel alulfeszelve is viszi a gyári értékeket és akkor nem eszik ennyit, de ez akkor is durva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. gab78
2013.10.03. 12:39
Minek?

Ez egyszerűen egy versenyképtelen termék. Drága (még a többszöri leárazás után is), túl magas a fogyasztása, lassú (fogyasztáshoz mérten). Lehet érdemesebb lenne a teljes FX szériát kivonni a forgalomból... persze ha akarnak még AM3+-os foglalatba tenni valamit a jövőben, akkor kint kell tartani a terméket, hogy a vonal ne haljon ki, de amúgy pénzkidobás az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. I.Jozsef83
2013.10.03. 13:05
Az egyelőre nem világos, hogy az AMD a 220 wattos TDP-vel büszkélkedő újdonság mellé ad-e gyári processzorhűtőt.

Akkor valami minidobozos verzióban jönne csak , nem a megszokott piros-fekete fémdobozban .
[LINK] [LINK]

Vagy emigyen ?



MMX instructions
SSE / Streaming SIMD Extensions
SSE2 / Streaming SIMD Extensions 2
SSE3 / Streaming SIMD Extensions 3
SSSE3 / Supplemental Streaming SIMD Extensions 3
SSE4 / SSE4.1 + SSE4.2 / Streaming SIMD Extensions 4
SSE4a
AES / Advanced Encryption Standard instructions
ABM / Advanced Bit Manipulation
AVX / Advanced Vector Extensions
BMI1 / Bit Manipulation instructions 1
FMA3 / 3-operand Fused Multiply-Add instructions
FMA4 / 4-operand Fused Multiply-Add instructions
F16C / 16-bit Floating-Point conversion instructions
TBM / Trailing Bit Manipulation instructions
XOP / eXtended Operations instructions
AMD64 / AMD 64-bit technology
VT / Virtualization technology
EVP / Enhanced Virus Protection
Turbo Core 3.0 technology



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. gabesz7630
2013.10.03. 13:39
I.Jozsef83:
Ad hozza!!
Egy 500 literes gorenjet amihez az elso adag plusz szarazjeget alja a ceg.
Ugyanis a huto tenyleges teljesitmenye keves.

En a globalis felmelegedes mogott az amd-t sejtem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Flegeton
2013.10.03. 14:02
AMD vagy Intel fan, de úgy látom a legtöbb még mindig nagyon sötét. A két gyártó másképp számolja a TDP-t. AMD egy max értéket ad meg míg az intel átlagot.
Azt se bírom hogy mindig megy a sírás a fogyasztásról, de még senki nem számolta ki hogy mennyit is jelent ez KWban és ebből mennyi HUF lenne havonta évente. Nem sok, ami kb 100x kijön az árkülönbségből. Ja és azon is el kéne gondolkodni hogy ha nem lenne a másik gyártó, akkor bizony nem sima személyi hitelből vennének gépeket hanem bizony jelzáloghitelből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Terror
2013.10.03. 14:24
Flegeton, hagyjuk már a sötétséget, amit előadtál. Az AMD már régen nem versenyez még középkategóriában sem, nemhogy felsőben, az árak alakulásába abszolúte semmi beleszólásuk nincs. Tökmindegy, hogyan számolják a TDP-t, meg mit írnak rá, az FX bizony dupla annyit zabál, és ilyen elvault silány architektúrára az emberek nem adják ki a pénzt, csak a fanboyok, end of story.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. doe2
2013.10.03. 15:34
Szóval ez 220w-os.
Ez a max teljesítményen értendő?
Nincs valami energiatakarékos mód arra,hogy mikor nem használom,akkor csak 50w-ot fogyasszon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Terror doe2
2013.10.03. 15:54
Ez kb. nyolc éve minden processzorban alapvető dolog... vagy eddig abban a hitben éltél, hogy a processzor fixen mindig ugyanannyit fogyaszt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Flegeton
2013.10.03. 16:10
Terror.: pontosan az ilyen értelmes kommentekről beszélek. "Kétszer annyit zabál." De mennyi az pénzben? És akkor még osszuk már vissza a magok számára is.
Az elég merész kijelentés, hogy nem versenyképes. Ezt mivel indoklod? Hányszor drágább egy intel csúcsproci mint egy amd csúcsproci? Akkor a teljesítménye is annyiszor több? - ez az egyik legnagyobb baj.
TDPről bővebben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Terror Flege...
2013.10.03. 16:16
Tökmindegy, mennyi pénzben, a nagy semmire megy el az áram, ami az architektúra gyengeségének tudható be. Az versenyképtelenséget azzal indoklom, hogy ezzel a szarral lenullázták magukat végleg a szerverpiacon (nulla, semmi, ennyi a részesedésük, senkinek nem kell AMD processzor), és asztaliban is folyamatosan csökken a részesedésük már ki tudja, mióta. Nem versenyképes. Ez nem vélemény, ez tény. Vitatkozhatsz a valósággal, attól még nem fog több fogyni belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pdx06
2013.10.03. 16:20
Sok itt a közgazdász
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. ZsubiPhoto Terro...
2013.10.03. 16:24
Véletlenül sem szeretnék vitába szállni ezzel kapcsolatban - főleg mert gyanítom, hogy egyikőnknek sincs részvénye, hogy a részesedésen agonizáljunk... Szerverpiacon az intel tarol - ez tény.
Ahogy a legutóbbi hasonló témájú statisztikában olvastam, az AMD asztali gépekbe szánt processzoreladásai nőttek az utóbbi két negyedévben - ha lesz időm, akkor a cikket is megkeresem.
Témához szólva: Nem gondolom, hogy rossz architektúra lenne, amit az AMD használ az FX sorozatban. Teljesen más módon építik fel a CPU-kat, mint az Intel. Van intel és AMD processzorra ellátott gépem is, mind a kettővel meg vagyok elégedve, de őszíntén szólva ár/érték arányban (és mivel ezzel keresem a kenyerünket) sokkal jobban jártam az AMD konfigurációval.
Az intel tény, hogy magonként nagyobb teljesítményt képes leadni, viszont az FX-em párhuzamos alkalmazásfuttatások során könnyebben (és jobban) kezeli a parancsokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Flegeton
2013.10.03. 16:40
Terror.: ezt vártam semmi érv csak a trollkodás. Lehet elsiklottál felette.: de mennyi áramról beszélünk, mondjuk forintosítva?
Kit érdekel hogy mennyi a részesedés, a lényeg hogy ár érték arányba legyen jó. A legtutibb részesedés az 50/50 lenne, de nem gondolom hogy megértenéd a miértjét.

ZsubiPhoto jól leírta a dolgokat.+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Terror Flege...
2013.10.03. 17:06
Jaja, trollkodás, természetesen szuper processzorok ezek, de hogy azért versenyképtelen, mert nem veszik, az nem eléggé világos összefüggés a számodra, úgy látom. De semmi gond, ha már szar, legalább olcsó, oszt' jóvan, ez a lényeg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. 5hR3kY
2013.10.03. 17:16
ocsabi: Neked milyen i7-esed van? A TDP az a Thermal Design Power röviditése, azaz ha valami 95W TDP-s akkor ott a CPU/APU az 95W-nyi hőt termel, és azt kell egy hűtővel elszállítani. A tényleges áramfogyasztása általában különbözik is ettől az értéktől:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gab78
2013.10.03. 17:16
Flegeton: "Kit érdekel hogy mennyi a részesedés" Az AMD vezetőségét mondjuk. "a lényeg hogy ár érték arányba legyen jó." Az Intel szerver processzorok ár érték aránya jó? Hát, őőő... mégis azt veszik, miért? Na ezt a kérdést tedd fel, trollkodás helyett... Az AMD úgy elszarta az egészet ahogy van és ez az ő hibájuk...

ZsubiPhoto: "a legutóbbi hasonló témájú statisztikában olvastam, az AMD asztali gépekbe szánt processzoreladásai nőttek" Az APU-k eladásai nőttek és slussz. Az FX-ek eladási mutatói a teljes értékesítésből már csak egy 1 számjegyű %-os értékét teszi ki... egyszerűen senkinek sem kell...

A bull nem egyszerűen rossz, hanem rettenetes. Egyetlen esetben működik jól, ha kimondottan az FX-ekre optimalizált alkalmazást kap. És ennyi. Minden más esetben kalap sz.r. Na itt kellett volna másképp gondolkozni. Az Intel nem csak egy szálon jobb, hanem a skálázódása is jobb. Még a X4-es Phenomok jól skálázódtak (azok még jobban mint az Intelek), de már az X6 sem volt az igazi, a Bull pedig egyenesen katasztrófa. A korábbi felépítést kellett volna megtartani, csak a magokat kellett volna optimalizálni, az egy szálas teljesítményüket javítani és pariban lennének a mai Core-i7-ekkel... Lehet hogy egy Trinity esetében kicsit elszállnának a chip mérettel, de ha mögötte ott a teljesítmény, akkor a felhasználók meg fogják venni.

Én momentán a Kaverire várok, de ha ezt elbaltázták, akkor nincs az az isten, hogy még egyszer AMD-s processzor vásárlását egyáltalán fontolóra vegyem...


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. ZsubiPhoto gab78
2013.10.03. 17:44
A szuverén véleményem az, hogy bár "senkinek sem kell", én mégis azt vettem - és nem vagyok AMD fan, egyszerűen úgy érzem, hogy a munkámhoz bőven kielégítő teljesítményt ad az FX, egy i7-tel nem lennék előrébb. Különböző alkalmazásokhoz különböző processzorok kellenének - kár, hogy nem lehet egy Intelt és AMD-t egy alaplapra tenni, hogy együtt használja az ember...
Ezt a TDP vitát meg különösen nem szeretem, nem is gondolok különösebben belemenni, csak annyira, hogy amennyivel olcsóbb egy "piros" processzor, hosszú távon a fogyasztása akkor sem adja meg ezt a különbséget - és nem hiszem, hogy amikor valaki (mondjuk játékra) vesz egy gépet, akkor a processzor fogyasztása a legfőbb problémája, hiszen, ha Dr. Vér Istvánunk beletesz kettő (vagy több) GPU-t és társait egy 750-es táppal, akkor a rendszer alapjáraton kiüti a biztosítékot... Terhelésen az intelek is szépen pörgetik a villanyórát - de emberek, most komolyan: a háztartási gépeink fogyasztása sokszorosa egy hónapban annak, mint amit e két gyártó termékeinek fogyasztási különbségében látunk, nem? Én inkább azon gondolkodnék, ha villanyszámláról van szó, hogy kicseréljem-e LED-re a hagyományos izzkat és/vagy a hűtőt/sütőt/porszívót/stb újabbra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Flegeton
2013.10.03. 17:44
gab78.: a vita témájában lényegtelen, hogy mennyi a részesedés. Az nem segít se az árán, se a teljesítményén. A szerverpiac messze más téma, de gondolom AMD azért gyárt szerver procit, mert mind a kukába megy.
Meséld már el nekem, hogy lehet kimondottan FXre optimalizálni egy programot?

Én mesélek.: egy program minél több szálon (nem magon szálon, mert n magra még igencsak nehézkes optimalizálni) fut egy program, azért mert ha pl a wint vesszük alapul, akkor a win oszt a szálnak proci időt, ha egy szál nem magas prioritást kap, akkor eltötymörög az alap ráosztott időegységén ami kb 20% körül szokott lenni (programozgatok és ez a tapasztalatom). DE még ha egy szál magas prioritáson van akkor is csak 1 magot tud használni. Ha van soksok szál, akkor kapnak soksok időt a wintől és akkor osztja a win őket szépen a többi magra is. Mondjuk ez megint nem konkrétan FXre optilmaizál hanem "több magra", tehát amelyik program sok szálas az gyorsabban megy a mai 2-4-6-8.. magos procikon. (Sok program fejlesztő elkezdhetne mert nem nagyon vannak kihasználva a processzorok. Amikor egy winrarral tesztelik a mai procikat az kicsit nevetséges, mert a winrar 1 szálat használ, 1 magon. Olyankor illene odaírni hogy az erőforráskijelző szerint mennyire pörög az adott szál)

Nekem is van intelem, de a munkára használt gépem amds és 50e volt a proc, meg 36 az alaplap ennyit kellet ráköltenem.
És még most se magyarázta el nekem senki, hogy miért ekkora az árkülönbség amikor a teljesítmény nem akkora szorzóval dolgozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. carraroxt
2013.10.03. 17:48
Amúgy én AMD pártiként is azt mondom, hogy ez egy gyenge termék, kár volt (ugyanakkor nyilván muszáj is volt) piacra dobni.

A TDP-t régebben tényleg elcsalata az Intel. Erre a rettenetes kazán P4-esek miatt volt szükség, de mára legalábbis az LGA-1155-ös rendszereknél már biztosan nem alkalmazzák a hamis TDP kalkulációkat. Szóval a különbség sajnos tényleg ennyi.

Sajnálom az AMD-t, hogy vakvágányra került ezzel a termékcsaláddal, mert kreativitása és korrekt vásárlóbarát hozzáállása miatt amúgy nagyra becsülöm őket. Ettől függetlenül viszont nehéz elsiklani a tények mellett.

Én az FX-ek legfőbb hibáit a következőkben látom:
- Az AMD jelenlegi gyártástechnológiája (ezen sajnos nincs mit, és nem is lehet sokat szépíteni) szimplán szar. Sem órajelben, sem fogyasztásban nem skálázódik jobban, mint a korábbi 45nm-es. Tekintettel, hogy az Intel már 22-nél tart, ez kritikus hiba.
- Túlzottan optimista elvárások, elaprózott erőforrások: Az AMD szétosztotta több magra az erőforrásokat, ami elméletben jól hangzik, de tekintettel a programok slendrián megvalósítására a valóságban gyakran már ez komoly hátrányként szerepel önmagában. Abban a néhány alkalmazásban ami tényleg kihajtja az összes processzormagot tisztán látszik mennyi is lenne az FX-ek valódi potenciálja (nem kevés), de a valóságban sajnos ez csak ritkán kiaknázható. Ha én lennék nekik, az FX-ek 3. és 4. moduljában fixen összevonnám az összes erőforrást, és mindezt megtámogatnám egy miniprogival, ami segít a feladatok magoknak megfelelő elosztásában (Amúgy itt csessze meg a Microsoft, hogy gyakran a feladatok szétosztásáért felelős mag túlterheli magát, mielőtt ellátná a többit munkával, így a gép belassul miközben 2-3 mag csak malmozik unalmában. Szarul megírt programok, pl. idiótán szétflashelt weblapok esetén durván szembetűnő tud lenni (Bár ezért ezeknek a weblapoknak a fejlesztőit is dicséret illeti ám! (teljes processzorterhelés a semmire!))). Komoly architekturális áttervezés nélkül ez a legjobb ami történhet az FX-ekkel.
- L3 cache erőltetése. Nem tudom más hogy van ezzel, de nekem az jött le, hogy az AMD proci architekturák nem profitálnak valami jól az L3 cache növeléséből, legalábbis annyit semmiképp, hogy erre érdemesnek tűnjön 1/3 szilikonchipnyi területet áldozni. Szerintem az L2-es növelése, és némi javítás a memóriavezérlőn sokkal többet profitálna. Én szimplán el is hagynám az L3-at. Bár ezt árnyalja, hogy a Phenom II, és az FX tervezésénél is célkeresztben volt még a szerver alkalmazás is, ami miatt tűnhetett úgy, hogy megéri a nagy L3.

Ezek sajnos komoly stratégiai hibák. És én ennek tudom be az AMD termékek Intel mögötti lemaradásának lényegi részét. Persze lehet még itt emlegetni az AMD mihaszna PR. és marketing részlegeit is... Remélem Rory P. Read tart még néhány hathatós seggberugdosást, ezen hibák enyhítésére! Hajrá AMD!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Terror Flege...
2013.10.03. 17:53
Azért ekkora az árkülönbség, mert az egyikre van kereslet, a másikra meg nincs. Most már akkor ez is tiszta. A WinRAR témának meg nézzél utána, mert nem igaz, amit írtál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jamborka
2013.10.03. 18:06
Flegeton,

te miről a fenéről beszélsz??
", mert a winrar 1 szálat használ, 1 magon."

http://www.kepfeltoltes.hu/view/131003/hmmm_www.kepfeltoltes.hu_.png
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tibaimp
2013.10.03. 18:14
Flegeton: "A két gyártó másképp számolja a TDP-t. AMD egy max értéket ad meg míg az intel átlagot." -- ez egy hatalmas tévedés, csak néz meg az ark.intel.com-on max TDP van megadva minden procinál!

Az amd ezzel szemben azt írja: wattage -na ez akkor mi - [LINK]?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ZsubiPhoto tibai...
2013.10.03. 18:22
Amint a szó jelentéséből is kiderül; Teljesítmény. Ez érthető TDP-ként is és maximális hőtermelésként is. Szerintem korrekt megfogalmazás - és egy kevésbé hozzáértő számára is egyből kiderül, hogy mi az. (Hidd el, sokán lusták lennének beütni a Google-be azt, hogy "TDP".) De ha hiányzik számodra a TDP szócsak, akkor némi továbbklikkeléssel eljuthatsz ide: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Flegeton
2013.10.03. 19:01
Jah winrarral tévedtem, nekem egy régebbi van. A mostanit majd otthon próbálom ki.

tibaimp.: ha elhinnénk amiket a gyártó ír, akkor nem kellenének tesztek. Nekem ez a mérvadó és a topikja!
Nem rég volt az intelnek balhéja, hogy kicsit trükközött a tdp számítással.

hun.: honnan tudod hogy +1k val lett több a villany? (ezt úgy kell érteni hogy ha a i5 öt választotta volna, máskülönben nincs érelme amit leírt)
Mellette volt egy i5 is.. vagy hogy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tibaimp
2013.10.03. 19:09
Flegeton: értem, és kösz az infót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Phantomstr...
2013.10.03. 19:13
Akkor legyen tiszta víz is a pohárban.
Az AMD architektrája nem rossz, legalábbis nem teljesen, csak abban a szoftveres környezetben, ahol helyt kell állnia. Terveztek egy masszívan többszálú felhasználáshoz való processzorgenerációt olyan környezetbe, ahol ez hátrány, cserébe egy szálon alulmúlja a másfél generációval ez előtti Phenom 2-ket.

Az AM3+ foglalatos processzoraik emiatt tényleg versenyképtelenek, a hihetetlenül alulárazott 6300 és 8320 modelleket leszámítva, amiken viszont valószínűleg nyereségük nincs sok.

A teljesítmény/fogyasztás mutatójuk a leggyakoribb felhasználási módok mellett tényleg pocsék. Még üresjáratban nincs nagy gond, de terhelve tényleg megeszi az Intel dupláját úgy, hogy emellett lassabb.

Minden előnyüket elvesztették, ami korábba - ami már lassan 10 évet jelent - megvolt. A jobb memóriakezelést és az azonos órajelen és fogyasztáson nagyobb teljesítményt.

Nem is értem, hogy sikerült így eltoszni az AM3+ vonalat, ha egyszer az FM2 APU és CPU családjaik minden téren sokkal jobbak. Az erős és hatalmas mérető IGP ellenére is sokkal teljesítményarányosabb a fogyasztásuk és árban is fel tudják venni a versenyt. Ugyanazzal az architektúrával, ami a teljesítmény kategóriában szánalmasan elvérzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Reinkz
2013.10.03. 19:34
Itt senki ne gondolj azt hogy az amd-t érdekli az asztali processzor részleg ezeket azért adta ki mert megtehette és némi pénz beáramlik belőlük,

a fejlesztések kizárólag az apukhoz kellettek mert érdekes módon az vishera meg bull van az apuikban, és a következőben (kaveri) steamroller modulok lesznek csak abból nem lesz homogén FX kiadás.

ettől függetlenül a vishera egyáltalán nem volt rossz kiadás a maga korában főleg fx6300/8320 rendelkezett versenyképes árérték aránnyal, ezt kár tagadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm
2013.10.03. 19:35
Érdekességképpen azt is leírhatnád mi az a valós felhasználás ami 100%-ban kihasznál egy FX 8350-et 24/7-ben?
Jó esetben 10%-a az összes üzemidőnek amikor mind a nyolc mag dolgozik egyáltalán.
Úgyhogy egy helyiértékkel nyugodtan tedd beljebb a tizedesvesszőt a matematikádban.
250W-ot meg lehet etetni bármivel, csak megfelelően barbár beállítás kell hozzá, mellesleg ilyen tuningnál már a teljesítmény sem i5-ös.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Gresident
2013.10.03. 19:59

Az hogy az Amd adta ki elsőnek az 5Ghz procit (mindegy hogy turbo vagy sem) már elég nagy marketingnek számít! És itt senki sem tudja (én sem) azt, hogy az amdnek ez a húzása valóban miről szólhat, talán a profitról(amit itt kétlek) vagy a marketingről, esetleg másról!

De valamiért mégis kiadtak egy olyan procit ami 220W TDPvel bír..

Persze ezt nem a magyar minimálbért kereső embereknek tervezték...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. gab78
2013.10.03. 20:14
Flegeton: Az egész probléma onnan ered, hogy ezt a clustered multithreadinget megalkották, ugyanis a 2 szál mindössze egy dekódert kapott, és ez a fő probléma, hogy sokszor a rossz ütemezés miatt a dekódert ellepi a munka a szálak meg malmoznak várják, hogy na jöjjön már valami adat... és ez az ami miatt az FX-re kell optimalizálni nem egyszerűen csak több magra... Az Intel a HT-el hasonló cipőben van, ha nincs megfelelően megírva a program, akkor negatívan fog skálázódni, ha az HT aktív. Csakhogy az Intel minimális tranzisztort áldoz be a HT-hez, míg az AMD nem. A másik gond, hogy elkezdték azt amibe az Intel is belebukott, az órajelet hajtani. Nem lehet, elszáll a fogyasztás és vége a mókának.

carraroxt: +1

de hogy "korrekt vásárlóbarát hozzáállása" nononono, olyan nincs, ha az AMD processzorai egy szinten lennének az Intelével, akkor nem ennyiért adnák. Nézd majd most meg a Hawaii GPU-t, 730-750 dollárról indul, ami nálunk euro... Mindenért annyit lehet kérni amennyiért megveszik. Ezt ennyiért veszik. Kijött a FX 9590 900 dolláros árcédulával, majd most a második árnyirbálást hajtották végre, mert a kutya nem vette meg. Az Intelt ugyan ezzel az árcédulával meg megveszik.

Phantomstranger: +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. I.Jozsef83
2013.10.03. 20:19
Itt egy példa nálam remélem jóóó látható

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm
2013.10.03. 20:31
A kérdésben felvetett tényekre ?

Csakhogy az Intel minimális tranzisztort áldoz be a HT-hez,...

konkrétan semennyit, ezért is mérnek másként a terhelést érzékelő tesztprogramok, melyek semmit nem mutatnak, mivel nincs egyetlen valós tranzisztor se ami terhelhető lenne, és ezáltal fogyasztana.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Flegeton
2013.10.03. 20:37
gab78.: mélyebben látod a dolgot mint én. A számomra a lényeg (amit megfigyeltem) minél több szálat indítok (alap prioritás mellet) annál jobban munkára vannak fogva a magok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. carraroxt
2013.10.03. 20:44
gab78 Elsősorban nem az árazásra gondoltam, hanem a minőségi terméktámogatásra. A prémium (vagy legalábbis annak szánt) termékek pedig mindig komoly felárral bírnak, gyártótól függetlenül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Reinkz
2013.10.03. 21:03
Egyébként ne nézétek le az amd-t mert a bull nem volt jo igen így van de mennyi mindent újátást hozotak nekünk?:
több magos processzorok a 64bites utasitás készlet,processzorba integrált északi híd, és jelenleg az apukbat is ő viszi előre, és ez csak töredéke annak amit csináltak,

Ha valaki fejlődést mutat valamilyen irányba az az AMD, az Intel jó lappokkal játszik a jelenkorban,
nincs ezzel semmi baj de mindenkinek legyen tudatában hogy fejlődést eddig kik indították el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gab78
2013.10.03. 22:38
carraroxt: Jaa, ok! Igen, a terméktámogatásuk nagyon jó, ezért is várok a Kaverire. De nagyon tartok attól, hogy nem fognak vele előrelépni, csak az iGPU tekintetében, bár remélem tévedek.

Flegeton: Ez máshol szerinted nincs így? Az nem mindegy, hogy mi kezd el limitálni. Ahogy carraroxt is írta, nagy kérdőjel pl az L3, nem is megy a proci órajelén, (megjegyzem a Haswellben sem) de szerintem mindemellett visszafogja... a fő gond a dekóder marad, a Kaveriben elvileg minden modul 2 dekódert kap. Vannak olyan információk is, hogy tulajdonképpen egy-egy modul lényegében két teljes értékű magot fog tartalmazni. De igazából az a kérdés, hogy az egyszálas teljesítményt képesek lesznek-e számottevően javítani, illetve a korábbi X4-ek esetében meglévő remek skálázódást elérni.

Reinkz: Teljesen igazad van, egy csomó újítást hoztak, de az újításokban rejlő lehetőséget, potenciált szinte sohasem voltak képesek kihasználni.

Azt gondolom, hogy most az, hogy az AMD szállítja a konzolokba a processzort menti meg a vállalatot... És bizony azok is tele vannak olyan újításokkal, amit máshol talán csak évek múlva láthatunk. De ezeket a lehetőségeket ki kell használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zsolt200
2013.10.03. 23:48
Off: nincs valakinek egy 775-ös lapja ingyen ami kezel 800mhz-en ramot? (próba szerencse)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010
2013.10.04. 01:51
mert pl egy g1610 elötti celeronnál sem ment az egész gép fogyasztása 70W felé, akármit csináltam


Hogy kerül e CPU mellé az a fostalicska Celeron?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gabesz7630
2013.10.04. 08:41
Uff.
Van. de nem ingyen es ramok is vannak benne 2*2giga es 2*512mega.
Gigabyte.
965pds3
" (próba szerencse)"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gabesz7630
2013.10.04. 08:54
atti2010:
Ahogy a cpu tesztek kozt ott van az amd.



Nottek az amd eladasai?
Es ehhez a videokartyak eladasainak semmi koze ugye?
Egy biztos es teny aki tagadja az hulye, hogy ha nem lenne ott az "ati" mar reg csodbe mentek volna. A gpu reszleg hordja a hatan az egesz ceget mig a cpu reszleg tele van "angol kutatokkal".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Phantomstr... gabes...
2013.10.04. 09:10
Fölösleges ez a mi lenne ha hozzáállás. Ha az AMD nem vette volna meg az ATI-t, akkor CPU fejlesztésre költötte volna azokat a vaskos pénzeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. princeps
2013.10.04. 11:51
Sztem Terror 100k ért akar i3as procit venni a jövőben, hogy ennyire gyalázza az amd-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. _DiEGO_
2013.10.04. 20:28
27%-os CPU drágulást tervez intel , mert úgyis megveszik alapon , mert megéri mindenképp az árát !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!