iPon Hírek

Jön az Ultima Online 2?

Dátum | 2011. 12. 12.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Richard Garriott szeretve dédelgetett új RPG projektje - az Ultimate RPG - lehetséges, hogy Ultima Online 2-vé bontakozik majd ki. Garriott ha minden igaz, jelenleg is folytat tárgyalásokat az Electronic Arts-szal a közös munkáról. Amikor feltették neki a kérdést, hogy az RPG-je lehet-e az UO2, akkor hetykén annyit választolt, hogy "Persze, miért ne lehetne".

Garriott azt nyilatkozta, hogy boldog lenne, ha ismét Ultima címen dolgozhatna, már többször is tárgyalt erről EA fejesekkel. Ehhez gyorsan azt is hozzátette, hogy nagyon szereti a kiadót és szerinte még mindig a legjobbak között van. Hozzáértő szakemberekkel, remek sales, marketing és disztribúciós rendszerrel büszkélkedhetnek, ugyanakkor szerinte van a kiadónak egy "sötétebb oldala" is. Elmondása szerint van néhány ember a cégnél, akik ellenzik az ötleteit és a vele való együttműködést, ezért van az, hogy még nem kötötték meg az üzletet.

Akárhogyan is sül el végül az EA-s megegyezés (vagy meg nem egyezés), annyi biztos, hogy az Ultimate RPG az Ultima Online szellemi örököse lesz.

"Ami lényegében Ultima játékot csinál egy Ultimából, azok a dizájn alapelvek." - magyarázta Garriott. "Biztos vagyok benne, hogy amint a játékosok leülnek ez elé az új világ elé, nagyon gyorsan felismerik ezt, akár kötünk szerződést az EA-val, akár nem."

Kiemelte, hogy az új játék örököse lesz az UO szériának, de semmiképp sem folytatása, az a korszak már lezárult, túl kell lépni rajta. "Ha visszanézel az Ultima 1,2,3-ra, nem kapcsolódtak elődeikhez. Ezzel szemben az őket követő 5 játékból 6 mind ugyanabban a világban játszódott, ugyanazokkal a karakterekkel és városokkal. Szerintem innen már tovább kell lépni. Akár kapok hozzáférést a régi munkáimhoz, akár nem, ebben az irányban folytatom tovább. Nagyon bízom a mostani terveimben, és abban, hogy ez a helyes út, hogy továbbfejlesszem amit megalkottam."

A környezet ettől függetlenül biztosan fantasy lesz, bár a Garriott féle fantáziavilágból kipattanhat egy kis sci-fi is a hegyes tünde fülek mellett. "A karrierem során mindig kioktattak arról a kiadók, sales és marketing szakemberek, hogy a fantasy vs. sci-fi vs. modern művészet él vagy hal-e éppen. Amikor először csatlakoztam az EA-hoz azt mondták, hogy <<Richard, jobb ha leteszel erről a fantasy cuccról, mert már egyetlen felnőtt férfi sem akar harisnyában rohangálni. Hagyd ott és csinálj valami olyasmit mint a Matrix. Ez az egyetlen remény a sikerre a műfajban.>>"

"Az új világnál most hagyom, hogy a sztori határozza meg a környezetet."

"Ez nem különösebben szokványos, de egyáltalán nem is olyan elvadultan egyedi, mint amilyenek a Tabula Rasa első tervei voltak." Richard apánk ezúttal próbál valami olyasmit elénk rakni, amihez rögtön tudunk valamit kötni, de mégis teljesen egyedi, nem LotR, Harry Potter, Narnia vagy bármi más létező.

Az Ultima Online új szintre emelése viszont nem feltétlen jelenti majd azt, hogy átlép a 3D világába. A dolgok jelenlegi állása szerint nagy eséllyel ismét izometrikus nézetű lenne, de ez még nem lefutott. Az Ultimate RPG ingyenesen játszható lesz, villámgyorsan bele lehet majd ugrani és a tervek szerint az összes nagyobb platformon megjelenik majd.

"Szabadgondolkodásúak vagyunk platform fronton. Csinálunk közösségi médiát, letölthető klienses verziót, böngészőset, mobilosat, fejlesztünk iPhone, iPad és Android rendszerekre is. A célunk, hogy ugyanazt a játékot nyújtsuk mindenen."

Garriott nem akarja, hogy az Ultimate RPG egy újabb FarmVille legyen, de nagyon érdekli, hogy a Facebook hogyan tette népszerűvé az olyan játékokat, ahol egy virtuális farmgazdaságot kell igazgatni. A szabadság, hogy tisztán egy kovács életét éljük - az Ultima Online-ban nyitott volt, de az olyan játékokból, mint a WoW, már kivették ezt. A játékosok elsődleges és legfontosabb profilja a harcos volt."

Az Ultima Online-t rengetegféleképpen lehetett játszani, amit még soha nem próbáltak megismételni az EverQuest és WoW típusú játékokban. Garriott szeretné, ha új játékában lenne szinkron és aszinkron multiplayer is, ami a "Ville" era nagy felfedezése. Cél, hogy akkor is segíthessünk egymásnak, ha éppen nem vagyunk egyszerre online.

Lord British azt is felismerte, hogy ha az emberek nem teszik le előre az asztalra a 10-12 ezer Forintot a játékért, akkor keményebben kell dolgoznia azért, hogy oda ragasszon minket a képernyők elé. Szerinte ez jelenti majd a legnagyobb kihívást.

25 emberből álló fejlesztő cége, a Portalarium folyamatosan építgeti majd az Ultimate RPG-t, amíg az emberek játszanak vele. A játék közelebb áll majd a Minecraft vonalhoz, mint a Star Wars: The Old Republic-hoz. Utóbbi játékról nem tudjuk, hogy jó lesz-e vagy rossz, viszont rengeteg pénzbe és időbe került. Garriott úgy fest, már nem mer ilyen kockázat vállalni.

Jó hírünk van viszont azoknak, akik még hisznek az Ultima szellemiségében és nem hagyták el a régi játékokat, mert az új szerepjáték részben nekik szól. Garriott amint játszható állapotba hozzá az Ultimate RPG-t egyből hozzánk is vágja, szerinte nekünk is ki kell vennünk a részünket a játék fejlesztéséből, hogy olyan legyen, amilyet mi szeretnénk. Ha minden igaz 1-2 éven belül a kezünk közé kapjuk az első verziót.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!