iPon Hírek

Jönnek a négymagos Core i3-as processzorok?

Dátum | 2017. 08. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel következő generációs processzorai, amelyek a Kaby Lake családot váltják, hamarosan bemutatkoznak – az persze még nyitott kérdés, hogy a mobil vagy az asztali modellekről hull le a lepel elsőként, vagy esetleg a komplett családot hódító útjára indítja-e az Intel. Ez rövidesen kiderül, addig is nézzük, milyen friss információmorzsák láttak napvilágot. Az elmúlt napok során több érdekes pletyka is felröppent, amelyek azt állították, a Core i3-as Coffee Lake sorozatban négymagos processzorok lesznek, a vadabbak szerint Hyper-Threading támogatással. Utóbbi nem tűnt túl valószínűnek, és nem is ez lesz a helyzet a kikerült dokumentációk szerint az Intel inkább igazodik az R3-as Ryzenekhez, tehát az új i3-as sorozat négymagos lesz, de HT nélkül. A Turbo boost marad az i5 és i7 család kiváltsága, de már az indulókínálat is viszonylag magas órajeleket használ majd.
A Core i3-8100 várhatóan a belépőszintet veszi célba a maga 3,6 GHz-es magórajelével és 6 MB-nyi harmadszintű megosztott gyorsítótárával. Egy lépcsőfokkal feljebb a 4 GHz-en ketyegő, 8 MB-nyi megosztott harmadszintű gyorsítótárat tartalmazó Core i3-8300 foglal majd helyet, amely kisebb társához hasonlóan szintén 65 wattos TDP kerettel gazdálkodik és szorzózáras kivitelben érkezik.
Igazi érdekesség lesz a Core i3-8350K, amely már 91 wattos TDP kerettel bír, L3 Cache és CPU magórajel terén azonban a Core i3-8300-at másolja. Ez a modell viszont szorzózár-mentes felépítést kap, vagyis a szorzó nem csak lefelé, de felfelé is módosítható lesz, ami megkönnyíti a tuningot. Hasonló processzor jelenleg is kapható, a Core i3-7350K, amiért viszont más majdnem egy i5-ös árát kérik el. Hogy a Core i3-8350K pontosan mennyibe kerül majd, az egyelőre rejtély.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

67. hcsa
2017.08.09. 14:04
És akkor tényleg jöhetnek az újabb Pentiumok 2mag +HT-vel. Az a gyanúm, a KabyLake Pentiumokkal a piacot (és hozható a teljesítményt) tesztelte az Intel.

Viszont várhatóan új alaplap kell hozzájuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. ZoliS
2017.08.09. 14:08
Intel nemkell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. slayer007
2017.08.09. 14:40
Na ideje. Jó ideje a 4mag/4szál i3-ra vártunk. Ennek végre van értelme. A jelenlegi i3-nak SEMMI értelme nincs...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Praston
2017.08.09. 15:07
Eddig a 4 magos i5-ök 6 mb cache-el dolgoztak, viszont itt a nagyobb 4 magos i3 már 8 mb cache-t kapott. Kíváncsi lennék ezt mi indokolta, illetve hogy mekkora előnyt jelent ez (ha add valamit) a 6mb-ossal szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. s_otto slaye...
2017.08.09. 15:29
Több millió darab kelt el belőle. A sok buta ember mi?

Irodába, excel, word, outlook, alacsony költség, tökéletes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Gyurkov
2017.08.09. 15:31
Nem rossz, és gondolom az árversenybe is beszállnak és nem lesz emiatt drágább?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. RealDreamQ s_ott...
2017.08.09. 15:37
Sok buta embernek nincs annyi esze, hogy intézmények , állami cégek stb komplett gépekben ezekre pályázhatott ! Közbeszerzés bammeg !
Aztán multifunkciós fénymásolók közül is lehetett választani : XEROX vagy XEROX ?
HP fényévekkel jobb , de hát ez van . Állambácsi kivel kötött szerződést , vagy épp kinek kivel van érdekeltsége. Nem az számít hogy megfelel-e a minőség ?! Érdekeltségi alapon megyen a buli. Tudod , aki több lóvéval kenegeti a csapágyakat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. B_Real s_ott...
2017.08.09. 15:52
"Irodába, excel, word, outlook" felhasználási körre épeszű ember nem i3-at vesz , hanem Pentiumot. De aki eladóként ilyen felhasználási körre ezt ajánlja a vásárlóknak, azzal is szívesen elbeszélgetnék.

6. Gyurkov: A mostani áraiknál csak nem lesz magasabb. Az lenne szép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Terror RealD...
2017.08.09. 15:54
Az állami szféra infrastruktúrája kb. nulla a versenyszférához képest, és jobb helyeken ott sem veszik félvállról a hűtlen kezelést. De ilyen közbeszerzéseken sem az AMD vagy Intel indul konkrétan, hanem OEM partnerek, de az AMD konfigok a fogyasztás miatt eddig sem játszottak volna, kb. ennek is köszönhető, hogy gyakorlatilag csak a konszumer piacon vannak jelen, professzionális környezetben mint a fehér holló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. laszlo95
2017.08.09. 16:05
Végre lesz értelme az unlockolt i3-nak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. drift3r91
2017.08.09. 16:16
35öt adok érte esetleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. tiburka
2017.08.09. 16:26
Ez még teljesen jó, de az i5-nél még mindig nincs HT...Így kb ezt a szegmenst az AMD uralni fogja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. tiburka
2017.08.09. 16:26
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. s_otto B_Rea...
2017.08.09. 16:33
Nézd csak a jövőre ajánlgatót, mekkora ász voltál mikor nyomtad a 6 magos ryzent az intel 4 magosa ellen, a jövőbe nézve. Most elég a mára gondolni?

Ma excel, word, holnap rátennénk a számlázót, közbe tudja nézni a bejárati kamerát? Felraknánk a webeye-t, hadd nézze a kollegina merre járnak az autók... sorolhatnám mivel találkoznak a fiúk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. B_Real s_ott...
2017.08.09. 16:40
Jaja, az irodai dolgozók felcsapnak biztonsági őrnek-portásnak is.
Irodai gépeknél mikor ajánlgattam a jövőbe? Mindenesetre most már hála neked ezt is tudom, hogy irodai gépeknél a jövőre kell gondolni. Nekik egyszerre kell videót vágni, Officet kezelni, zenét komponálni, és közben még játszhatnak is. Óriási vagy. Viszlát a mai napra, az általad írtakat nem lesz könnyű megemészteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. thestock Terro...
2017.08.09. 18:55
Most mé mondod? Azé mert Pesti,frekventált állami intézményben az aktuális kínálattól 2-3 generációval lemaradt gépeknek is örültek mint majom a farkának,mert végre kukázhatták a core2-t? vagy mert a nettó áron vásárolt laptop többe kerül mintha besétálnék az utcáról a media marktba és megvenném ott? uggggyan már!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. s_otto B_Rea...
2017.08.09. 19:07
Azért mert a te fantáziád szűkös, attól még sok mindent megcsináltatnak az emberrel a főnökeik. És igen, van olyan hely, ahol az irodából engedik be az embereket, elektromos zárral. Mivel pénztáruk van. Pénzel bánnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. csabi02
2017.08.09. 19:19
A tesztekre kíváncsi leszek,főleg a 6magos i5 re,hogy mennyire rendezik át a mostani kínálatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Dragon3k s_ott...
2017.08.09. 22:35
Amit az 5ös hsz-ben írtál arra sok esetben még egy pentium is sok, amúgy meg alacsony költség és az i3 egy mondatban vicc. Mielőtt megkapom, hogy köcsög amd-s, eddig csak intel gépeim voltak és jelenleg is az van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. B_Real s_ott...
2017.08.09. 23:06
Aha, ok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. slayer007 s_ott...
2017.08.10. 07:46
Na most már biztosan tudom, hogy abszolút nem értesz a gépekhez. )
Jó látni, hogy nem csak AMD vonalon vannak fanatisták, ez a retardált gén megtalálható az Intel vásárlói körében is.
Én maradnék racionális vásárló a márkahűséggel szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. hympyke
2017.08.10. 07:47
Tuti hogy nem adnék i3 procit irodásoknak. Osszák be az 50-60ezres gépeiket. F@©omat nekik nem i3-at...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. s_otto slaye...
2017.08.10. 08:12
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. thestock slaye...
2017.08.10. 09:00
Jah, mert a 2 mag 4 szál semmire sem jó kijelentés a racionális vásárló ismérve...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. norman81
2017.08.10. 09:33
Na! Ez már érett legalább 3-4 éve, de hova is kapkodott volna konkurencia nélkül...

Üdvözlendő lenne egy IGNORE list már végre, egyesektől már a hányinger kerülget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. thestock norma...
2017.08.10. 10:50
Miért érett 3-4 éve?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. BiroAndras hympy...
2017.08.10. 10:53
Nekem az a tapasztalatom, hogy a Win10 csúnyán be tud lassulni i3-nál gyengébb procikon. Furcsa, mert kicsit erősebb gépeken meg 1-2% CPU terheléssel megy, de több teljesen különböző gépen is tapasztaltam. Amúgy meg ma már egy vacak böngésző is iszonyú sok procit bír enni.
És szerintem értelmetlen ennyire spórolni egy irodában, egy 100-150 ezer forintos gép növeli a produktivitást, és csökkenti a stresszt, miközben legfeljebb a dolgozó 1 havi nettó bérébe kerül,. Ráadásul a jobb gép tovább használható marad, úgyhogy hosszú távon nem is biztos, hogy drágább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. katt777
2017.08.10. 11:46
Könyörgöm, valaki b.sszon.már ki a piacra egy 8 magos procit HT/SMT nélkül!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. thestock katt7...
2017.08.10. 11:48
Tessék: https://ipon.hu/webshop/product/amd_fx_8300_3.30ghz_am3__box/998852
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. katt777 BiroA...
2017.08.10. 11:49
Ehhez képest vígan szalad 8 éves Celeron-os laptopon is, de a minap 5 éves i3-asra frissítettem. W10 nem a processzortól lassul be, hanem a kevés/szar memóriától, amelyekkel az olcsó laposokat és egybegépeket szerelik. Tudom, ilyeneket közbeszereztek nálunk, ócska Lenovo-k 4GB RAM-mal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. RudiSZT3 BiroA...
2017.08.10. 11:49
Egyet értek. Én irodában dolgozom, és a gépemben egy i3 4130 dolgozik, amit elegendőnek találok. Vannak kollégáim, akiknek régebbi gépeik vannak, azokban valamilyen régebbi Pentium van, és bizony ha valamiért egy ilyen gépen kell dolgoznom, elég érezhető, hogy mennyivel lassabb. Mondhatjuk azt is, hogy a produktivitást is csökkenti, meg azt is, hogy az ideget is tudja kicsit b*szni, ami megint nem biztos, hogy célszerű.

Sőt, ha jobban belegondolok, igazán lehetne az irodai gépeinkben mondjuk i7 6850K brutál vízhűtéseel, 4,3 GHz-re húzva HT támogatással együtt, egy 1080Ti társaságában, hiszen akkor lazítás képpen lehetne tolni egy fél óra bármilyen játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. katt777 thest...
2017.08.10. 11:51
Szövegértés? Azt még gyakorolni kéne. Ez egy elavult, vacak kazán, én meg új procit keresek. Ezért is az említett kérés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. s_otto slaye...
2017.08.10. 11:55
-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. thestock katt7...
2017.08.10. 12:04
Fogalmazást? Azt még gyakorolni kéne. Csak annyit írtál hogy 8 mag legyen HT/SMT nélkül, a fogyasztásra és az évjáratra nem tértél ki. Btw ez is új proci, bontatlan,garis
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. norman81 thest...
2017.08.10. 12:05
Nem tudom, hogy most ez komoly kérdés vagy csak poén!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. B_Real RudiS...
2017.08.10. 12:08
De most nem a régi Pentiumokról van szó természetesen, hanem a Skylake és főleg a Kaby Lake Pentiumokról. Azok óriási ugrás voltak a korábbiakhoz képest. Gyakorlatilag minden tesztoldal i3 gyilkosnak tartja. Nem véletlenül. Az i3-7350K már nagy ugrás lenne, csak ugye az közel i5 árban kapható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. norman81 RudiS...
2017.08.10. 12:10
A jelenlegi Pentiumok még egyszerű gamereknek is megfelel egy jobb dvga-val, kb rx460/560 1050/Ti-ig bezárólag. Szóval azokban van kraft rendesen a kategoriáján belül, de gondolom azon a munkahelyen nem ezek a procik vannak, hanem pár gennel ezelőtti. Ugy már megálll a szétvet az ideg érzés.
Az én melóhelyemen is 1gen core2 1.5gb-ram van, na, még a levelezés is döcög rendesen, ha cserélem a gépet, akkor levajazom az infossal ,hogy beviszem a q9550/lap/8gb ramot,meg átdobjuk a vga-t, hogy ne a falat kaparjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. thestock norma...
2017.08.10. 12:42
Komoly. 3-4 éve még a 4. generációt nyomatták komolyabb konkurencia nélkül. Idén az első negyedévben villantott egy kicsit az AMD, eddig az intelnek sima pálya volt. Ezért nem értem hogy miért is érett volna meg 3-4 éve,amikor még 2-3 generációt kitoltak anélkül hogy a pirosak bármit is léptek volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. norman81 thest...
2017.08.10. 13:06
Na, szóval mint irtam is, megtehették konkurencia nélkül,de ez nem azt jelenti, hogy ne lett volna rá igény, egy megfizethető, 4 magos procik világába belépő és még akár gamerek számára is jobban elfogadható cpu igazán beleférhetett volna a keretbe,de nem. Szerencsére ez mára már megváltozozott és igen, ennek oka az AMD töketlensége a Buldozerrel stb stb. Ezért vagyok még q9550-el. kb 35-40, esetleg valami kiváló ár/értékü cpu esetén 45 plafonból az R3 rajtjáig nem volt értelmes cpu. 2 magra pedig nem vagyok hajlandó visszalépni, még akkor sem, ha az a 2 mag ugy teper,hogy beri a jelenlegit, de ez legyen az én bajom.
A lényeg a lényeg, meglehetősen elképesztőenk tartom, hogy egy 2008-as gép 4 szálas és OC-zott teljesítményét kb hozzák, vagy kissé meglépik a kb ua összegbe kerülő vagy hasonló árban lévő jelenlegi 2 magos felhozatal, az nagyon szép ,hogy 1 és 2 szálon körberöhögik a nyomi quadomat, de 4 szálnál már ott lohol mellettük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. norman81 thest...
2017.08.10. 13:27
A másik ami miatt nem cseréltem eddig, hogy : megjelent a 900-as széria, evett is , nem is volt annyira hú de gyors. Jöttek a 2k prock! Na! Ez már valami, már már majdnem váltottam,de végül is elvoltam még mindig, kapott új vga-t a gép és nem volt probléma.
Jött a 3k na ez lesz a tuti, majd sirva röhögés, mi ez a pár% előny a 2k-hoz képest?! Döbbenet kb a jelenlegi szériáig kitartottak a gen+ 3-5% de az is csak spec progiknál, mindennapokban szinte észrevehetetlen, na ezért nem fizetek teljes platfomcserét. ennek viszont lassan vége, nagyon figyelem a hardverek alakulását, megjelenéseket stb stb, már szépen el is kezdtem polcolgatni őket. Viszont a ram árak miatt tuti nem lépek addig, míg el nem kezdenek normalizálódni az árak, 50k nem adok 16gb ramért, azt felejtsék el gyártók, de mivel eddig elvoltam, ezt már féllábon, ittasan és bepipázva is kibírom. ( józan életü vagyok, még mielött valaki rosszra gondol )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. RudiSZT3 norma...
2017.08.10. 13:48
Hoppá, még AMD Athlon II X2 265-ös procival szerelt gépek is vannak nálunk, nem is kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. BiroAndras katt7...
2017.08.10. 14:57
Nekem 8 giga RAM mellett is 100% CPU-t evett csak maga a win.
Persze a celeronok és pentiumok is millió változatban készülnek, lehet, nem mindet érinti a probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. thestock norma...
2017.08.10. 15:33
Ne haragudj, de az hogy te ragaszkodsz a 4 maghoz az a te egyéni problémád. A 9550 amit használsz új korában 280 dollár között mozgott, és most az a felvetésed hogy most miért nem kapsz 4 magot 100-150 dollár körül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thestock thest...
2017.08.10. 15:36
A telefon úgy döntöt hogy félbeszakít... Szóval eddig is volt valós 4 mag az i5 személyében, kb 180 dollártól, ami körberöhögi a 9550-et....akárcsak egy i3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Bihus norma...
2017.08.10. 15:37
Igen, te ott cseszted el, hogy nem váltottál 2500-2600k-ra. Azzal még ma is vígan elvagyok én is, mert elég nagy overclockot elbír, csak a hűtőt kellett upgradelnem.

Most sem a proci miatt tervezgetem a cserét, hanem szeretnék egy frankó NVMe SSD-t, USB type C-t és a többit végre. Ha már procit cserélek, úgy vagyok vele, hogy legyen alapból magasabb órajele, mint a mostaninak (4GHz), meg legyen akkor már hatmagos, na és még ne is legyen túl drága. Talán jövőre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Bihus thest...
2017.08.10. 15:44
Hát ha a jelenlegi i3 árakból indulok ki, akkor a kollégának pont ezekre kellene majd cserélnie, egy jó kis 8300-8350K 40-50k HUF között már nem olyan rossz vétel egy Q9550-hez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. BiroAndras RudiS...
2017.08.10. 15:53
Azért nem kell túlzásokba esni. Egy mai i3 vagy olcsóbb i5 azért elég. Egy nem túl gagyi SSD sem árt, meg 8GB RAM, ha még befér a keretbe.
Az én irodai gépem mondjuk i7 2600K (jó öreg), GTX 970, 120GB SSD, 1TB HDD, és 16GB RAM. De nem is Office megy rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. s_otto BiroA...
2017.08.10. 15:59
Így van, durván egy éve ssd-vel mennek az új gépek irodára, 60gb kingston vagy 120gb samu volt a jellemző, ram 8gb, hdd már nincs bennük csak szélsőséges esetben, úgyis komolyabb nas-ra vagy file szerverre tárolják a dokumentumokat, felhasználói számtól függően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. norman81 Bihus
2017.08.10. 16:17
Nincs elcseszve semmi, csak mostanában botlok CPU limitbe, nincsenek komoly gamer elvárásaim általában. Jelenleg is scak egy RX560-am van,de itt már érezhető a cpu limit, igy mostmár ideje lesz platformot váltani és bőven elleszek pár évig ismét. Bár azért a jelenlegi ram árak és fokozódásuk elég meredek. Remélem 18-ban csökkenésnek indulnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. norman81 thest...
2017.08.10. 16:21
Ne haragudj, de az hogy te ragaszkodsz a 4 maghoz az a te egyéni problémád. Nem baj,hogy ezt irtam is. Másik, van egy határ ami fölött felölem lehet 100db i5 is akármilyen teljesítménnyel, ha azt az ésszerű határt átlépi,akkor nem érdekel. Másrészt a 2k széria óta már csak azért sem vettem intelkét, látva a temérdek ember izombol beszopatását, és még sokan tapsolnak is ,hogy mekkora üzletetr csinált 2k-ról 3k-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. csabi02 norma...
2017.08.10. 19:09
Azért nem váltottál,mert az intel beszopatta az embereket?

Amúgy volt Q9650-em és kb 20-30fps-t hagyott az RX560-nál sokkal régebbi vgakban,még akkor is ,ha csak 30%-on tekert a 4mag.
A helyedben vettem volna használtan i5-i7 et, vmi 20-30ezerért meg lapot.
Nemrég egy munkatársam 250€ ért adta el az i7 5820k-t a deszkával 1ütt,ami kurva jó vétel,ha az embernek elavult gépe van és sokkal nagyobb teljesítményre vágyik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. thestock norma...
2017.08.10. 21:17
Miért lettek volna "besz*patva"? Van youtube,vannak tesztek, mindenkinek saját felelőssége hogy mit miért vesz. Ahogy a tied is hogy ragaszkodsz egy 9 éves processzorhoz,mondván hogy eddig nem volt alternatíva. Mert hát a 4 mag...
Egy kis gugli után ezeket olvastam (intel oldaláról):
-i5 2400 Recommended Customer Price
$174.00
-i5 3330 Recommended Customer Price
$182.00 - $187.00
-i5 4440 Recommended Customer Price
$182.00 - $187.00
-i5 6400 Recommended Customer Price
$182.00 - $187.00
Szerintem elég baráti árak a 9550 287 dolláros árához képest. Azt meg már meg sem említem hogy azóta az első párat generációt fillérekért utánad vágják...a platformok adta fejlődésről nem is beszélve.
Szóval szerintem bőven volt fejlődés, bőven volt alternatíva a quadhoz képest. Az hogy te a 280 dolláros proci után sokaltad a 180 dollárt kiadni a te dolgod...csak ne állítsd úgy be hogy hogy az intel a szar mert más bedőlt a saját hülyeségének, és hogy ennyit kell várni egy érdemi update-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. csabi02
2017.08.10. 22:07
i5 2400 kb 45ezer,sima 2500 is 48-50ezer volt,meg a következő generációra is ezek az árak voltak a jellemzők,ami megérte simán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. B_Real csabi...
2017.08.10. 23:12
A gond az, hogy akkor még 220 Ft a $ árfolyama, 2014-ben meg már 290-300 Ft körül járt. Becsapós az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csabi02 B_Rea...
2017.08.11. 00:55
Nem,konkrétan 48 helyett 42ezer volt az i5 2napig és akkor vettem, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. norman81 thest...
2017.08.11. 08:26
Nem értelek, de Te sem értesz engem,mert gondolom, ha végigolvasod amit irtam,akkor eleve kár volt beirogatni az árakat, mert mint irtam is, van egy határ, amit ha elér egy adott cpu, legyen az a megjelenéskor, vagy utána. A quadot nem megjelenéskor vettem. Az meg nem csoda, hogy a 2k-tól nulla árcsökkenés volt, hisz nem adhat jóval drágábban egy 3k-tol 7k ig a procikat, hisz alig van közöttük gen.ként 3-5%, igy érthető is. Az első pár filléres tétel lenne, de nincs hozzájuk értelmes alaplap,se új,se használt, esetleg használt, ami bármelyik pillanatban beadhatja az unalmast. Nem baj, hogy 2k-ról váltást érted félre a többire ,de nem baj, egy szóval nem irtam ,hogy a qudról ne érte volna meg, de amit a 3k tól lerakot az asztalra attól mint irtam a sirva röhögés kategória. Nincs konkurencia, kaptok is meg nem is,az állandó foglalatváltás is egy igazi vakitás, sorolhatnánk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. norman81 csabi...
2017.08.11. 08:33
Nem azért mert 3k-tól megy a szopatás ,hanem azért nem mert eddig húzva egy jobb vga-val elég volt (nekem).Az más kérdés ,hogy elég ferde szemmel és kiábrándítóan figyeltem mit művelnek. Más már rohant volna cserélni, ami egyébként teljesen rendben is van, kinek mire van igénye, ezért nem is szabad leszólni érte. Igen , mint írtam ,most jött el az ,hogy lassan váltani kell, mert az 560-ban elég sokat bennehagy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. RudiSZT3 BiroA...
2017.08.11. 08:41
Nyilván nem komolyan mondtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. thestock norma...
2017.08.11. 09:28
Az állandó foglalatváltással jött a jobb felszereltség.
Árat csupán azért írtam, hogy ennyibe kerül 4 mag évek óta,és mivel olcsóbb mint anno volt,így nem hiszem hogy lehúzás lenne.
A gyártástechnológiával a fogyasztás is mérséklődött, a 2400 és a 6400 között van 30 watt különbség,ami szerintem nem kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. B_Real csabi...
2017.08.11. 09:57
Oké, az szuper, nyilván vannak jó akciók. Ettől még igaz, hogy 2014-től (talán szeptembertől) csúnyán megugrott a dollár-Ft árfolyam, ami szépen megjelent az árakban. Ez csak az utóbbi 2 hónapban mutat csökkenő tendenciát (de még most is kb. 40 Ft pluszban van a 2014. szeptember előtti árfolyamhoz képest).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.08.11. 11:37
Igen, én is valami 45k körül vettem a 2500k-t.

De utána elszállt a dollár, és a következő generációkban ugyanazt a teljesítményt már 60-70k-ért kaptad meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. B_Real Bihus
2017.08.11. 11:49
Pontosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. norman81 thest...
2017.08.11. 16:29
Minimalisan jobb felszereltséggel egyetértek genenként.,kb ennyi, ált. felhasz. esetén. A fogyasztás számomra teljesen mindegy, amig nem 125W feletti, viszont a 2400 és a 6400 között van laza 4 gen difi, még szerencse,hogy 30w-al kevesebbel beéri, miközben valós teljesítmény difi meg alig alig,a 3k hoz képest meg még annyi sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csabi02 B_Rea...
2017.08.11. 19:03
A 3470-est vettem annyiért,most i7 3770k 100-150€-ért cserélnek gazdát.
A Q9650-hez képest sokkal gyorsabb volt az i5 3470-es, nem bántam meg,de hozzá képest a 3770k i7 csak játékokban volt néhol előnye,mivel én nem renderelek meg szerkesztek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sutyko_hop... tibur...
2017.08.12. 20:34
A 6 magos i5-okkel az 1600\x-1700/x megy a levesbe. A 6\12-es i7-ekkel az 1800/x is kuka. A fenenek nem fog kelleni max ha arat vagnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. B_Real sutyk...
2017.08.12. 21:09
A 6/12-es 7800X pontosan azt tudja játékokban, mint az 1600 (ja nem, bocsi, 4%-kal gyorsabb a 7800X, OC-zva - 1600 4GHz, 7800X 4,7 GHz - pedig 1, azaz egy % a különbség). A 6/6-as i5-ök ebből kiindulva miért lennének jobbak? Az általad leírtak akkor valósulhatnak meg, ha közel azonos árban fogja adni. Illetve akkor sem, mivel akkor hasonló árban hasonló teljesítményt nyújt a 2 CPU. Úgyhogy ez lehet elhamarkodott tipp volt tőled.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tiburka sutyk...
2017.08.13. 12:10
Nem hinném, hogy túl objektíven közelítetted meg ezt. Az AMD az i5-ket rendesen aláásta. Persze ez függ attól is, hogy milyen céllal hadználja az ember. Csak játszani jó lesz az i5, talán. Viszont az AMD sokoldalúbb megoldást kínál ebben a szegmensben. Egy kategóriával feljebb, már nagyobb a kínálat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!