iPon Hírek

Jövő áprilisra csúszik a HTC Vive megjelenése

Dátum | 2015. 12. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A HTC és a Valve tervei szerint a korai előrendelők már idén decemberben megkapták volna a Vive-ot, míg a széleskörű piaci megjelenést jövő márciusra időzítették. A HTC most bejelentette, hogy ez sajnos nem fog megvalósulni: a teljes piaci rajtot eltolták jövő áprilisra, addig viszont a jövő év elejéig inkább további 7 ezer fejlesztői csomagot szórnak szét különböző tartalomgyártók között a Valve segítségével. Ebbe nem csak játékfejlesztők tartoznak bele, hanem különböző szórakoztatóipari, gyógyászati és oktatási vállalatok, szervezetek is. Nagyot akarnak robbantani Feltűnhet, hogy habár a Valve a HTC-vel közösen már évek óta dolgozik a Vive-on, a stúdió mégsem jelentett be semmilyen játékot eddig a VR-os headsetre. Valamit titkol a Valve? "Nem véletlenül nem beszéltünk még erről. Ez egy hatalmas sztori lesz, amit alig várunk, hogy megoszthassunk mindenkivel, ha eljött a megfelelő idő" - nyilatkozta J.B. McRee, a HTC marketinges vezetője. "Amikor eredetileg bejelentettük a Vive-ot, úgy gondolom, sikerült mindenkit meglepnünk. Számunkra ez nagyon érdekes dolog volt, hiszen az okostelefonok világában nem nagyon lehetett eljutni egy termék bemutatásáig úgy, hogy előtte már ne tudjon róla mindenki. Szeretnénk, ha ez a fajta meglepetés a jövőben is megmaradna a Vive-val kapcsolatban, így minden újdonság tényleg nagyot fog szólni" - folytatta McRee, aki szerint egyébként fontos dolog, hogy a VR-os piac szereplői ne próbáljanak meg túl kompetitívek lenni az első időszakban, ugyanis ahhoz, hogy maga a VR sikeres lehessen, az összes szereplőnek sikeresnek kell lennie. A másik dolog a minőség kérdése, és ebben a HTC hasonló álláspontot képvisel, mint az Oculus: az élménynek tökéletesnek kell lennie, különben a VR azonnal elbukik - éppen ezért várhatóan a Vive nem lesz kifejezetten olcsó. "Leginkább az élmény minőségére koncentrálunk első körben, és nem arra, hogy minél többen meg tudják venni. A megfelelő minőség elérése azt is jelentheti, hogy feljebb kell srófolnunk az árat, vagy azt, hogy az ajánlott minimális gépkövetelmények megemelkednek. Persze, ha megadunk egy minimális követelményt, az még nem jelenti azt, hogy mondjuk gyengébb videokártyával nem fog működni, de az élmény nem lesz ideális. Szóval lehetséges, hogy a Vive nem lesz azonnal elérhető mindenki számára, de tulajdonképpen ez bármi mással is így van" - fejezte be McRee.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Rimagras
2015.12.09. 21:27
"Szóval lehetséges, hogy a Vive nem lesz azonnal elérhető mindenki számára, de tulajdonképpen ez bármi mással is így van" - fejezte be McRee."

Kivéve a Playstation VR. Le fogja mosni a piacot ha a pécések tökölnek. Vegyél drága VR headsetet, vegyél SLI/CFX konfigot a kihajtására, és légy boldog azzal a 2-3 játékkal amiket eddig valahogy bejelentettek hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Ch00ler
2015.12.09. 21:50
Szerintem a Playstation VR joval szerenyebb parameterekkel fog rendelkezni, mint a PC-s valtozat. Persze ettol meg maguk a jatekok utosebbek lehetnek es sikeresebb is lehet, mint a hiper draga Rift/Vive, amikhez pluszban meg egy erogepet is be kell uzemelni.

Valahogy ugy erzem, hogy ez a VR dolog akkor lesz slager, ha majd kifejlesztenek egy VR chip-et, ami az egeszet letolja teljes hardveres tamogatassal. Hogy ez most a VGA-n lesz integralva, vagy a prociban, esetleg plusz kartya, az mar mindegy

A csuszassal kapcsolatban pedig olyan erzesem van, mintha senki nem szeretne az elso lenni, aki kiall oda es azt mondja, hogy nah, ez a vegleges darab, lehet rendelni 400 euroert...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. clyve
2015.12.10. 06:59
A Valve szeret "tökölni", a HTC meg mostanában nagyon erőlködik. Én már vártam, hogy mikor jelentik be a csúszást. Valószínűleg nem véletlen ez az április környéki "megjelenés" (szerintem abból sem lesz semmi), lehet, hogy a Rift akkor érkezik...

Az, hogy erőmű kell hozzá igaz, viszont ha van egy normális "gamer" pc-d, azon el fog menni ( az egyszerűbb játékok biztosan ), PS4-et is kell venned, az is százhúszezer. Meg a move szett hozzá, hogy teljes legyen a VR élmény. Nem olcsó akármerről is nézzük!
Viszont a SANYI meg tudja csinálni, hogy olcsón, akár gyártási költség alatt, adja majd a headsetet mert a progik termelik a zsetont továbbra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kajafun
2015.12.10. 09:30
Ki vár minden gyártó, amíg elég usernek lesz normális videókártyája hozzá szerintem.
Ha most kiadnák a riftet is, amire azt mondják hogy elég lenne hozzá egy r9 290x, elég nagy anyázás lenne hogy komolyabb dolgokat csak 20fps-el visz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Rimagras Kajaf...
2015.12.10. 09:36
De ez öngól. Nem lesz mindenkinek VR a hw igény vagy más miatt, tehát kevesen veszik a VR-re fejlesztett játékokat, akkor meg minek fejlesszenek VR-re?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Rimagras clyve
2015.12.10. 09:39
A PS4-nek már van több milliós kiépített bázisa, és nem azt kell nézni, hogy megy-e a hardveren, hanem megveszi, beteszi a lemezt (letölti) és ott a VR bármiféle konfigurálgatás nélkül. Az biztos, hogy nem lesz csúcs látvány a HW miatt, de PS3-mon is a 3D tökéletes volt az alacsony felbontás ellenére is, míg PC-n szenvedett az ember vele és inkább hagyta a fenébe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.10. 10:00
Egyetértünk!
Ráadásul a VR-hoz nem kell über grafika, ott más az élményfaktor, volt DK2-őm, tudom. Olyan lesz ez kicsit, mint anno a Wii volt. Ha a SANYI jó címeket (ötletes, érdekes, stb.) tud rá fejleszteni ez is nagyot robbanhat. És mire kifújna a dolog (2-3 év), addigra jönnek a tényleg nextgen konzolok, megfelelő hardverrel, izom grafikával a komolyabb VR címekhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.10. 10:08
Nem Crysis X grafikában kell gondolkozni....és máris elég a közepes "gémer" hardver.
Sokan azt várják, hogy 2015-ben majd Mátrix élményben lesz részük, fotorealisztikus grafikával, VR-ban. Én minden egyes alkalommal rácsodálkoztam a DK2-re, hogy basszus, létezik ilyen technológia és én kipróbálhatom, pedig a legtöbb demó elég egyszerű volt. 4-5 éve ez még sci-fi kategória volt, a 90-es évekbeli VR próbálkozások ellenére.

Olyan fejlődés előtt vagyunk, mint anno a 3D-s grafika megjelenésekor. Először csak rácsodálkoztunk, hogy milyen "pixelmentes", 3D a környezet a Turokban, most meg milyen grafikával bírnak az AAA címek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!