iPon Hírek

Jövő héten jön a Pillars of Eternity, készül a kiegészítő

Dátum | 2015. 03. 18.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

A jövő héten végre a kezeink közé kaparinthatjuk az Obsidian 2012-ben bejelentett CRPG-jét, a Pillars of Eternityt. A régi vágású, keményvonalas szerepjáték iránti érdeklődést jól mutatja, hogy közel négymillió dollárt adtak össze rá a fellelkesült érdeklődők, holott a készítők ennek a negyedével is beérték volna. Mivel a stúdiót a gyűjtés várokozáson felüli sikere mentette meg attól, hogy be kelljen zárnia, a hálás fejlesztők mindent megtesznek, hogy a közönség kedvében járjanak. Legutóbb a Redditen keresztül nyilatkoztak a rajongóiknak. A válaszokból sok érdekes dolog kiderült. A cég illetékesei a tervek szerint a későbbiekben is élni fognak a közösségi finanszírozás nyújtotta lehetőségekkel, mert így el tudják kerülni a szerintük méltatlan, és művészi szabadságot megölő alkudozásokat. Az ismert designer, Josh Sawyer szerint a Pillars of Eternity egyszerűen nem jöhetett volna létre a hagyományos játékkészítői struktúrában, ahol a kiadók jellemzően túl sok mindenbe szólnak bele ahhoz, hogy bárki is eredeti ötletekkel merjen próbálkozni.
Sawyer nem tagadta le, hogy magától értetődően hoztak pár téves döntést az elmúlt két évben, ezeket azonban mindig ki tudták javítani a játék béta-változatával játszók visszajelzései alapján. Szóba került még a kiegyensúlyozottság kérdésköre is. A játékban a régi idők szerepjátékaihoz hasonlóan, a fejlődés lassú lesz és kihívásokkal teli, de minden szintnél érezni lehet majd, hogy ténylegesen erősebbek lettünk annál, mint amilyenek korábban voltunk. Ezen kívül az ígéretek szerint nem lesz mindent vivő, életképes partiba kötelező kaszt, vagy olyan fegyvertípus, amihez ha egyik karakterünk sem ért, akkor radikálisan csökkennek a túlélési esélyeink. Csakis rajtunk áll, kit milyen irányba fejlesztünk. A játékosok számára a legfontosabb információ azonban alighanem az, hogy ha csak egy kis létszámú csapattal is, de megkezdődtek a játék első kiegészítőjének munkálatai. A programról nem sokat tudni, az azonban biztos, hogy egy tartalmas darab lesz, nagyjából olyan hosszú játékidővel, mint Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast, amit átlagosan 15 óra alatt lehet végigvinni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. i2k010
2015.03.18. 16:10
Látatlanban: jöhet a kieg is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. EHyde
2015.03.18. 17:13
Ha az alapjáték lesz olyan hosszú, mint a BG-TotSC, akkor az azért egy cRPGhez képest elég rövid. Ettől függetlenül várom a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. vivanto EHyde
2015.03.18. 17:37
Az a most bejelentett kieg hosszára vonatkozik, az alapjáték hosszáról nincs info. Gondolom arra is akartak ezzel utalni, hogy mivel a kieg hossza összemérhető a BG kieggel, akkor az alapjáték is összemérhető a BG-vel, ami már teljesen frankó. Persze ezt nyugodtan mondhatták volna egyértelműbben is, úgyhogy mégiscsak lehet benne valami turpisság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Meteoreso
2015.03.18. 18:07
Várom!
Nekem ezzel csak egy bajom van hogy karakter generáláskor olyan szép nagyok a figurák benne, aztán a játékra összemegy és szokásosan nem mutat horizontot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zoe01
2015.03.18. 21:14
Divinity: OS, Wastland 2, Pillars of Eternity, Planescape:TON, Shadowrun... visszatértek az "igazi" RPG-k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zoe01 EHyde
2015.03.18. 21:21
A fejlesztők azt mondták, hogy kb. olyan hosszú lesz, mint az IWD 2, tehát: 60 - 80h.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!